رپورتاژ آگهی چگونه باعث ارتقا رتبه سایت در گوگل میشود

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

اگر روزانه زمانی را در سایت‌های مختلف و البته معتبر می‌گذرانید، احتمالا با محتواهایی که در بالا یا پایین آن کلمه رپورتاژ آگهی درج شده است، مواجه شده‌اید. در این مقاله سعی شده پاسخ سوال رپورتاژ آگهی چیست و چه امتیازاتی با خود به همراه دارد، جامع و کامل توضیح داده شود. رپورتاژ آگهی یک شیوه تبلیغاتی است که ابتدا در روزنامه و مجله چاپ می‌شد و یا به صورت بحث و گفتگو به معرفی محصول، خدمت و یا برندی در برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی می‌پرداخت ولی امروزه با گسترش فضای مجازی و دنیای وب، علاوه بر موارد قبل شاهد رپورتاژ آگهی‌های بسیاری در سایت‌های مختلف هستیم.

 

رپورتاژ آگهی چیست

رپورتاژ آگهی در واقع گزارشی بی‌طرفانه است که پیرامون موضوع، برند یا محصولی خاص، اطلاعاتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. رپورتاژ آگهی از حالت تبلیغاتی خارج شده و اطلاعات، گزارش یا خبر سودمندی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. از این رو برای کاربران جذابیت قابل توجهی دارد. رپورتاژ آگهی اطلاعات مفیدی از محصول یا خدمت کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد و سبب می‌شود مخاطب با آن آشنا شده و اطلاعات بیشتری پیرامون محصول یا خدمت موردنظر کسب کند.سعی کنید در رپورتاژ آگهی خدمات و محصولات خود را به حالت داستان یا خبری قابل درک در سایت های پربازدید قرار دهید. از آنجایی که مردم به آن سایتها اعتماد دارند و همچنین محتوای رپورتاژ آگهی، تبلیغاتی نیست، به برند شما نیز اعتماد می‌کنند و از مطالعه رپورتاژ آگهی شما لذت می‌برند.در نظر داشته باشید که تولید محتوای رپورتاژ آگهی باید مطابق سلیقه مخاطب شما باشد. در محتوای رپورتاژ 3 تا 5 کلمه کلیدی به وبسایت شما لینک فالو میشود و در خبرگذاری های معتبر منتشر و برای همیشه آرشیو میشود. همچنین می‌توانید از تصویر، ویدئو ، نمودار و … جهت انتقال هرچه بهتر پیام خود به مخاطب در رپورتاژ آگهی استفاده کنید. به علاوه دقت کنید عبارت رپورتاژ آگهی در بالا یا پایین محتوای شما درج شود. این کار هم به لحاظ اخلاقی و احترام به مخاطب و هم از دید گوگل واجب است.

 

رپورتاژ آگهی چه فوایدی دارد؟

 

افزایش رتبه سایت در گوگل

اگر شما هم صاحب سایت و یا کسب‌وکار خود هستید، احتمالا می‌دانید که رتبه سایت در گوگل بسیار حائز اهمیت است. یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود الگوریتم‌های گوگل، سایت شما را در رتبه بالاتری قرار دهند، بک‌لینک است. دریافت بک‌لینک از سایت‌های پربازدید و معتبر مختلف باعث می‌شود رتبه شما در گوگل افزایش پیدا کند و بر بهبود سئوی سایت شما تاثیر بسیاری دارد. زیرا این دسته از وب سایت‌ها Domain Authority (اعتبار دامنه) بالایی دارند و بک‌لینک از چنین سایت‌هایی، موتورهای جستجو را ترغیب می‌کند تا شما را نیز بین سایت‌های رتبه برتر خود نمایش دهد. بر اساس جدید ترین الگوریتم های گوگل دریافت لینک فالو از مطلبی مرتبط در سایت های پربازدید با اتوریتی بالا تاثیرگذاری منحصر به فردی در ارتقاء رتبه سایت شما در گوگل دارد. رپورتاژ آگهی همیشه در سایت منتشرکننده باقی می‌ماند و این موضوع تاثیر زیادی بر روی بهبود سئوی سایت شما دارد. دقت شود که حتما رپورتاژ  و لینک سایت خود را در سایت‌های معتبر منتشر کنید زیرا در غیر این صورت برای سایت شما از نگاه گوگل بازخورد منفی خواهد داشت.

 

افزایش بازدید سایت

از آنجایی که سایت‌های منتشرکننده اغلب ترافیک بالایی دارند، کاربران زیادی رپورتاژ شما را دیده و با کلیک بر لینک‌هایی که شما در انتهای رپورتاژ آگهی قرار داده‌اید، وارد سایت شما می‌شوند. در نتیجه انتشار رپورتاژ در سایت‌هایی با بازدید بالا باعث افزایش بازدید سایت شما می‌شود.

 

بهبود دانش مخاطبان

برخلاف تبلیغات مرسوم که با اغراق تلاش می‌کند، توجه کاربران را به خود جلب کند، در رپورتاژ آگهی سعی بر این است که با محتوای جالب، مفید و قانع‌کننده، کاربران را به برند یا محصول خود علاقه‌مند کرده و از این طریق دانش کاربران را پیرامون موضوع و یا محصولی خاص افزایش دهد و اطلاعات جدیدی در اختیارشان بگذارد.

 

تبدیل کاربر به مشتری

سعی کنید علاوه بر دادن اطلاعات و معرفی محصول خود، در کاربر احساس نیاز ایجاد کنید. در این صورت هنگامی که کاربر به انتهای رپورتاژ آگهی می‌رسد، بر روی لینک‌های موجود کلیک کرده و با ورود به سایت شما و بازدید از محصولاتتان، احتمال خرید افزایش می‌یابد.

 

رپورتاژ آگهی

مهم ترین نکات برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ

ا1-  نحوه تهیه رپورتاژ بسیار مهم است و لازم است توسط یک تیم متخصص داراری خبرنگار حرفه ای , مشاور تبلیغاتی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود.

2-  در خبرگذاری ها و وب سایت های پربازدید و وب سایت های خبری منتشر شود.

3- محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

شرکت مجریان وب به عنوان کارگذار بیش از 50 وب سایت خبرگذاری , ورزشی , سیاسی , اجتماعی , هنری میتواند تخفیفات استثنایی برای شما در نظر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *