سئو خارجی چه میزان برروی رتبه سایت تاثیر گذار است؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

سئو خارجی چیست؟

اهمیت سئو خارجی چیست ؟ اهمیت سئو خارجی برای کسانی که در این حوزه فعالیت دارند بسیار زیاد است. زیرا یکی از از بهترین تکنیک ها جهت افزایش رتبه وب سایت می باشد. زمانی که شما در محیطی خارج از وب سایت خود کاری جهت بهتر کردن سئو و رتبه بندی وب سایت خودتان انجام دهید این کار را سئو خارجی میگویند. دلیل اینکه برای بهتر کردن سئو سایت خود به دنبال سه خارجی میرویم این است که که بتوانیم به همه موتورهای جستجو به ویژه گوگل وب سایت خود را معرفی کنیم تا رتبه بندی آن افزایش یابد.

مزیت سئو خارجی بر وب سایت

اهمیت سئو خارجی در ایجاد مزیت برای وب سایت ما  بسیار مورد توجه است. ما برای اینکه رتبه بندی وب سایت خود را تقویت کنیم به سئو خارجی نیاز داریم. یکی از مزیت‌های سئو خارجی این است که جایگاه سایت ما در نتایج گوگل بهتر می شود.  در نتیجه بازدیدکنندگان از سایت ما بیشتر خواهد شد و به همان میزان فروش ما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. زمانی که از سئو خارجی استفاده می کنیم رنگینگ پیج ما ما بالا خواهد رفت. موتور جستجوی گوگل به ما امتیاز خواهد داد. این امتیاز در بازه صفر تا صد می باشد. یکی دیگر از مزایای سئو خارجی قدرتمند شدن هویت برند شما می باشد. برند های نوپا از تکنیک های سئو خارجی استفاده میکنند زیرا این کار باعث می شود که وب سایت آن ها و همچنین کسب و کار آنها به دیگران شناسانده شود.

مفهوم لینک سازی در سئو خارجی  چیست؟

حالا که با اهمیت سئو خارجی به طور کامل آشنا شدید می خواهیم شما را با لینک بیلدینگ آشنا کنیم. مفهوم این کلمه این است که شما از ساختن لینک استفاده می کنید و آن را در قسمت های مختلف وب سایت به کار می گیرید. وقتی شما در داخل صفحه خود این کار را انجام می دهید باعث می شود که مخاطبانی که در وبسایت شما وجود دارند در بین صفحات جابجا شوند و به محتوا های مد نظر خود دسترسی پیدا کنند. لینک بیلدینگ یکی از موثرترین فعالیت‌هایی است که در سئو خارجی  به کار گرفته می شود. وقتی بازدید کنندگان سایت توسط لینک ها افزایش پیدا کنند همین موضوع بازدهی مثبتی به سایت ما در رتبه بندی گوگل می دهد  .

در سئو خارجی استفاده از چه لینکی بهتر است؟

اینکه  شما از چه لینکی برای سئو خارجی خود استفاده میکنید از نظر گوگل اهمیتی ندارد بلکه اهمیت سئو خارجی برای لینک های داده شده این است که این لینک ها مبدا مشخصی داشته باشند و مستقیماً مخاطب را به آن مطلب مورد نظر هدایت کنند. یعنی در واقع مبدا حقیقی داشته باشند. پس در نتیجه پیوند مورد قبول گوگل لینکی هست که که مبدا مشخصی دارد و به آن هدایت می شود. بهترین روشی که برای ساختن یک لینک خوب وجود دارد این است که محتوا هایی که تولید میکنیم نکات سئو و بهینه سازی سایت در آنها رعایت شده باشد و کیفیت مطلوبی داشته باشد تا نظر افراد را به خود جلب کرده و به آن هدایت شوند.

آیا بدون لینک میتوان پیشرفت خوبی در سئوی خارجی داشت؟

همان طور که گفته شد اهمیت سئو خارجی در محتواهایی میباشد که بیرون است سایت انجام می شوند و کیفیت آنها به گونه ای است که باعث می شود سایت ما در رتبه بندی موتور جستجو بهتر شود. معروف ترین پیشرفت سئو خارجی مربوط به لینک است. اما به غیر از لینک گزینه های دیگری نیز وجود دارد که باعث تقویت سئو خارجی سایت شما خواهد شد. یکی از آن موارد بازاریابی کردن توسط شبکه های اجتماعی می باشد. شما می توانید در شبکه های اجتماعی فعالیت کرده و مخاطبان خود را از داخل صفحات اجتماعی به سایت خود هدایت کنید. گاهی می توانید به شکل پست مهمان محتوای وبلاگ بنویسید و مخاطب را اینگونه به جستجوی سایت خود ترغیب کنید. امروزه اغلب افراد از اینفلوئنسر ها برای بازاریابی کردن و جلب مخاطب استفاده می کنند  .

چه مشکلاتی در سئو خارجی میتواند روی رتبه بندی سایت تاثیر بگذارند؟

همانطور که دیدید  اهمیت سئو خارجی به طور کامل مشخص شد اما اگر یک سری نکات را در این سئو خارجی رعایت نکنیم سبب میشود که رتبه بندی سایت مد نظر از نظر موتورهای جستجوگر گوگل پایین بیاید. یکی از این موارد لینک های با کیفیت پایین میباشد. کمیت و کیفیت لینک سایت شما تاثیر زیادی بر روی سئو خارجی خواهد داشت وقتی شما بک لینک بی کیفیت تولید کنید باعث می شود که اتوریتی دچار مشکل شود. مشکل دیگری که که در این زمینه ممکن است به وجود بیاید تبادل لینک بیش از حد با منبع دیگری می باشد. شما ممکن است است به جای جستجوی منابع تازه تر پست مهمان خود پست های زیادی را ارسال کرده اید و حتی گاهی ممکن است دو سایت مجزا داشته باشید و آنها را به یکدیگر لینک کنید تا رتبه بندی شما افزایش پیدا کند. اگر تعداد زیادی لینک را در منبع قرار دهید که به سایت شما اشاره می کند ممکن است گوگل این کار شما را تبادل بکلینک با هدف دستکاری نتایج در نظر بگیرد .

دنیای متفاوت سئو داخلی و خارجی  

اهمیت سئو خارجی و داخلی بر هیچ کس پوشیده نیست. فعالیت هایی که شما در زمینه سئو روی سایت خود انجام می دهید و به آن دسترسی کامل دارید جزء سئو داخلی قرار می‌گیرند. اما در رابطه با سئو خارجی قضیه کاملاً متفاوت است.   به عنوان مثال زمانی که یک سایت معروف به ما لینک بدهد به این معنی است که ما از سئو خارجی استفاده نموده ایم  با این کار در سایت خود تغییراتی ایجاد نکرده‌ایم بلکه درعین‌حال سئو سایت ما بهبود یافته است.  در عین حال وقتی در در سایت خود تغییراتی را برای بهبود و انجام میدهیم یعنی از سئو داخلی برای رنکینگ و بهتر کردن سایت خود در موتورهای جستجوی گوگل استفاده کرده‌ایم. این کار مستقیما به دست خودمان انجام شده است است. برای اینکه به طور کامل متوجه شوید که کاری که انجام دادید جزء سئو داخلی است یا خارجی باید این سوال را از خودتان بپرسید که آیا کاری که انجام داده اید تمام اختیارش با خودتان بوده است؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت نباشد یعنی شما از سئو خارجی استفاده کردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *