اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از جدیدترین ابزار‌های بازاریابی و تبلیغات به شمار می‌رود و به معنی بازاریابی محصولات و خدمات توسط افرادی است که برای مردم شناخته‌شده یا به اصطلاح سلبریتی هستند و بر آن‌ها نفوذ دارند. بعبارتی دیگر می‌توان گفت که اینفلوئنسر به افراد شناخته شده و تاثیرگذاری گفته میشود که در شبکه های اجتماعی مختلف  فعالیت می‌کنند و جامعه هدف خاصی آنها را تحت عنوان فالوور پیگیری می‌نمایند. استفاده از این افراد را به عنوان ابزاری برای بازاریابی اصطلاحاً اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گویند. این به این معنی است که اگر جهت تبلیغ برند و  کسب و کار  خود، به سراغ این افراد رفته و آنها بخواهید که شما را به فالوورهای خود معرفی نمایند، در این حالت شما از روش اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده نموده‌اید. برای مثال اکثر تبلیغات اینستاگرامی را می‌توان به نوعی اینفلوئنسر مارکتینگ به حساب آورد.

اینفلوئنسر مارکتینگ اثری مشابه تبلیغات دهان به دهان (WOM) دارد با این تفاوت که مخاطبان را به طور مستقیم هدف تبلیغات قرار نمی‌دهد و معمولا به صورت توصیه‌ای و غیرمستقیم انجام می‌شود. در حقیقت در این روش صاحبان کسب و کارها قادر خواهند بود که به واسطه نفوذ و محبوبیت اینفلوئنسرها در جامعه، کالا و خدمات خود را به بازار معرفی کنند.

در ادامه این مقاله، شما را با بعضی از نکات مهمی که در اینفلوئنسر مارکتینگ باید به آن توجه شود آشنا خواهیم کرد:

  • به طور مداوم و به دقت رویکردی را که برای اینفلوئنسر مارکتینگ انتخاب کرده‌اید زیر نظر بگیرید!

منظم باشید، یک استراتژی مناسب تدوین کنید، برنامه‌ریزی و تعیین بودجه کنید و زمانی قابل توجه را برای تحقیق و کسب اطلاعات صرف کنید. همچنین باید بسیار صبورانه عمل کنید و این نکته مهم را در نظر داشته باشید که اساس و موفقیت این نوع بازاریابی بر پایه نوع مراودات انسان‌ها با یکدیگر صورت می‌گیرد.

  • خلاق باشید!

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، تبلیغات غیر مستقیم همان هنری است که در اینفلوئنسر مارکتینگ انجام می‌شود. بنابراین بخش بزرگی از موفقیت شما به این بستگی دارد که پیام تبلیغاتی خود را خلاقانه طراحی و منتقل کنید.

  • جامعه هدف خود را به درستی شناسایی کنید!

باید به این نکته توجه کنید که اینفلوئنسر مارکتینگ همه اقشار جامعه را مخاطب قرار نمی‌دهد. بنابراین باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و علایق، رفتار و عادت خرید آن‌ها را به خوبی زیر نظر بگیرید.

  • هر اینفلوئنسری لزوما یک مارکتر موفق برای برند شما نخواهد بود!

به دنبال اینفلوئنسری باشید که علایق، سبک زندگی و زمینه فعالیتش به گونه‌ای باشد که بتواند افراد جامعه هدف مورد نظر شما را به خوبی تحت تاثیر قرار دهد. تعدادی از اینفلوئنسر ها از دارای سایت می باشند . طراحی سایت برای آنها امری ضروری می باشد.

  • نتایج حاصل از تبلیغات را به دقت بررسی کنید!

پس از فعالیت‌های تبلیغاتی‌ اینفلوئنسرهایی که با آن‌ها همکاری داشته‌اید، نتایج این همکاری را که شامل مواردی مانند میزان دریافت کامنت و بازخورهای کلامی، افزایش فروش، افزایش شهرت برند و آوازه کسب و کارتان  می‌شود را ‌به دقت بررسی کنید. نتایج این بررسی کمک بسیار زیادی برای تصمیم گیری‌های آتی شما در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *