تاثیر تبلیغات گوگل در فروش

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

بعد از طراحی یک سایت اعم از سایت های شرکتی و شخصی و یا سایت های فروشگاهی و فروشگاه های آنلاین، باید به فکر بالا آمدن سایت در موتور جستجوی گوگل برای کاربران باشید.

شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که این کار را با سئو سایت و تولید محتواهای خوب در سایت و بروز نگه داشتن سایت نیز میتوان انجام داد اما در این مقاله میخواهیم به تاثیر تبلیغات گوگل در فروش بپردازیم که این موضوع، بحثی کاملا جدا از سئو سایت و بهینه سازی سایت است.

تبلیغات گوگل چیست

تبلیغات گوگل این امکان را به شما میدهد که صرف چند دقیقه سایت خود را با توجه به کلمات کلیدی تعیین شده به کاربران بالا بیاورید. البته این را نیز بگوییم که سایت شما با استفاده از تبلیغات گوگل و کلمات کلیدی مشخص شده، پس از جستجو توسط کاربران، در صفحه اول و رکورد های اول گوگل به نمایش درآمده خواهد شد. همانطور که میدانید، درصد بالایی از جستجو ها در گوگل و کلیک روی لینک های نمایش داده شده به لینک های اول صفحه اول گوگل اختصاص داده میشود. این درصد چیزی حدود 83% از کلیک کاربران را به خود اختصاص داده است.

تبلیغات گوگل یا سئو

سئو و بهینه سازی سایت یک امر واجب و مورد نیاز برای هر وبسایتی است، سئو در طولانی میدت میتواند یک وبسایت را به یک مکان شلوغ و پرتردد تبدیل کند، تبلیغات گوگل که تبلیغاتی کلیکی و هزینه بر است به این صورت که به ازای هر کلیک توسط کاربر از حساب و شارژ تبلیغات گوگل شما کم میشود. این تبلیغات نیز میتواند به سرعت فروش شما را از 0 به 100 برساند. اما به نوعی کوتاه مدت است و هر زمان که شما بخواهید میتوانید درخواست تبلیغات گوگل خود را ثبت کنید و لفقط به پاسخ دهی مشتریان و تلفن های فروشگاه و یا شرکت خود بپردازید!!!!

 اما پچرا سئو سایت از تبلغات گوگل بهتر است

  • سئو و بهینه سازی وب سایت بلندمدت و دائمی است حال آنکه در صورتی که بودجه ادورز شما تمام شود نمایش وب سایت صفحه اول گوگل قطع خواهد شد.
  • با توجه به افزایش نرخ ارز تعرفه تبلیغات در گوگل افزایش یافته است حال آنکه تغییر چندانی در تعرفه های انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت به وجود نیامده است.
  • گوگل ادوردز باعث خروج ارز از کشور می گردد حال آنکه سئو و بهینه سازی وب سایت باعث ایجاد شغل های جدید نظیر بک لینک ساز و تولید کننده محتوا می گردد که باعث اشتغال زایی در کشور و بهبود اقتصاد کشور می گردد.
  • ممکن است در آینده گوگل خدمات ادوردز خود را برای ایران به صورت کامل مسدود نماید و این باعث ضرر فراوانی برای شرکت هایی خواهد گردید که بودجه تبلیغاتی خود را بر روی گوگل ادوردز می گذارند.
  • قبلا گوگل ادوردز در ایران فیلتر شده بود و امکان استفاده از آن وجود نداشت و ممکن است این اتفاق مجدد پیش آید.

نکات داشتن تبلیغات گوگل موثر

  • ۱- تحلیل و انتخاب بهترین کلمات کلیدی
  • ۲- بهینه سازی صفحه فرود برای رفع نیاز جستجوگر کالا و خدمات شما
  • ۳- نوشتن جملات و توضیحات حرفه ای مناسب برای جذب مشتری پتانسیل
  • ۴- تنظیم کمپین حرفه ای توسط متخصصین گوگل ادوردز
  • ۵- آنالیز نتایج و اصلاح مداوم مراحل ۱ تا ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *