تکنیک های واقعی سئو کلاه خاکستری در سال ۲۰۲3

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

سئو کلاه خاکستری چیست؟

تعریف سئو کلاه خاکستری سخت است.  جان اندرو که یک متخصص در زمینه سئو و بهینه سازی سایت است، سئو کلاه خاکستری را اینگونه بیان کرده است: ” سئو کلاه خاکستری” درواقع چیزی بین سئو کلاه سفید و سیاه نیست. بلکه این تکنیک از دسته  تکنیک هایی است که اگر گوگل آن را تشخیص دهد، سایت شما را جریمه می کند. درواقع افرادی  از این تکنیک ها استفاده می کنند که به قوانین و مقررات پایبند نیستند. اما در کل نمیخواهند از قوانین سرپیچی کنند.

نکته جالب این است که اگر تکنیک های سئو کلاه خاکستری توسط حرفه ای ها مورد استفاده قرار بگیرد، بیشتر تاثیر گذار خواهد بود. ولی باید بدانید که شما در واقع با استفاده از تکنیک ها، به نوعی در لبه آتش و پرتگاه هستید. یعنی کوچکترین اشتباه میتواند شما را داخل پرتگاه بیندازید. برای همین نمیتوان خیلی مطمئن بود که استفاده از این تکنیک ها کاملا جواب  به شما بدهد. سئو کلاه خاکستری از جوانبی شبه کلاه سیاه است اما اگر درست از آن استفاده کنید میتوانید رتبه گوگل خود را افزایش دهید و به پیشرفت سایت خود کمک کنید.

 

چرا سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد؟

درک صحیحی از تکنیک سئو کلاه خاکستری بسیار مهم است و اگر به درستی از آن استفاده شود، می تواند به راحتی باعث افزایش رتبه سایت شما شود. همچنین میتواند، باعث صرفه جویی هزینه شود. باید به این موضوع توجه داشته باشید که الگوریتمی که در گوگل به کار رفته است سیار هوشمندانه عمل میکند. این الگوریتم به صورت سالیانه بروز میشود گاهی تکنیک هایی که در سئو کلاه خاکستری استفاده میشوند بعد از مدتی در بلک لیست گوگل قرار میگیرند.

 

آیا متدهای سئو کلاه خاکستری کاربردی است؟

اگر با متدهای  تکنیک های سئو کلاه خاکستری  آشنا نیستید، پیشنهاد میشود که به هیچ وجه از آن استفاده نکنید. زیرا گوگل خیلی حساس و دقیق است  به طوری که رعایت نکردن یک نکته کوچک می تواند باعث آسیب رساندن به رتبه سایت شما شود و مورد جریمه گوگل قرار بگیرید. بنابراین لازم است قبل از استفاده از هرگونه تکنیکی چه سفید، سیاه یا خاکستری، حتما در مورد آن تحقیقات لازم را انجام دهید.

 

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

  1. خرید دامین

دامین های زیادی وجود دارند که یا قدیمی هستند یا قیمت آن ها خیلی کم است و دارای مطالب مرتبط با سایت شما می باشند. در واقع روند آن ها با سایت شما در یک جهت می باشد. فقط مراقب باشید که این دامین ها قبلا توسط گوگل جریمه نشده باشد.

  1. اکانت شبکه اجتماعی جعلی

طی این روش لازم است چند حساب جعلی در شبکه های اجتماعی درست کنید و سپس تحت این عنوان و فعالیت در آن ها، اقدام به گرفتن بک لینک از طریق شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره می کنید. لازم به ذکر است که این فرآیند غیرقانونی است.

  1. طراحی مجدد سایت

همیشه بر طراحی مجدد سایت تاکید می شود. متخصصان سئو همواره اعلام میکنند که لازم است بعد از چند سال طراحی سایت خود را مجدد انجام دهید. با طراحی مجدد، چون کدها و دستورات تغییر می کند، گوگل آن را به عنوان محتوای جدید تشخیص میدهد و برای همین ارزش جدیدی برای آن قائل می شود. البته این امر دارای نکات خیلی زیادی است که کار هر کسی نیست ولی خب به هرحال یک از تکنیک های سئو کلاه خاکستری است.

  1. ایجاد کامنت

کامنت گذاشتن در دیگر سایت ها و حتی سایت خودتان و دادن بک لینک به بخش های مختلف سایت یکی دیگر از این تکنیک هاست. این فرآیند اگر به درستی استفاده شود، می تواند موثر واقع شود و می توان گفت یک تکنیک سئو فوق العاده است، ولی ممکن است بعدا گوگل لینک هایی را که شما در بخش کامنت قرار می دهید را جریمه کند، مخصوصا اینکه صاحب آن کامنت ها را اسپم اعلام کند.

  1. بک لینک دادن به سایت خود

اگرچه خرید بلک لینک یک کار غیر قانونی از نظر گوگل است‌ اما گاهی صاحبان وب سایت ها با یکدیگر تبادل لینک میکنند. این تبادل می تواند طی  روش های مختلفی صورت گیرد: مثلا در پست خود یکدیگر را معرفی کنند. همانطور که گفتیم، سئو کلاه خاکستری همانند راه رفتن بر لبه پرتگاه می باشد. البته این روش تا حدی قدیمی است اما می توانید خودتان با IPهای مختلف، برروی مطالبی که در شبکه های اجتماعی قرار داده اید، کلیک کنید تا وارد سایتتان شوید.

  1. به کارگیری کلمات کلیدی فقط در عنوان

گاهی فقط کلمات کلیدی اصلی را در عنوان های اصلی وداخلی به کار برده اید و داخل متن به آنها اشاره نکردید. درست است که تاثیری نوشتن کلمه کلیدی در عنوان خیلی زیاد است، اما گوگل سریعا متوجه میشود که شما قصد دور زدن آن را دارید، مگر آنکه متنتان کوتاه باشد، در متن های کوتاه کمتر از ۱۰۰ کلمه این روش تکنیک های سئو کلاه خاکستری کاملا جواب می دهد. اما برای متن های بلند این روش جوایگو نیست.

  1. قراردادن لینک در ایمیل سایت های خبری

این تکنیک همانند بک لینک است . طی این روش شما میتوانید به صاحبان وب سایت ها یک هزینه ای را به منظور قرار گرفتن لینک شما در بخش های خبری پرداخت کنید. این روش هم یک تکنیک های سئو کلاه خاکستری می باشد که در صورت بروز یک اشتباه می تواند تاثیر منفی برای شما داشته باشد.

روش های زیادی دیگری هم وجود دارد به عنوان مثال وقتی شما به سایت های دیگر هزینه پرداخت میکنید  تا آنها لینک سایت شما را در صفحه خود قرار دهند و شما هم این کار را برای آنها انجام میدهید. جالب این است که حتی شما در بعضی موارد میتوانید از برخی تکنیک های کلاه سیاه استفاده کنید البته باید به این نکته اوجه بسیار زیادی داشته باشید که از خط قرمز هایی که در گوگل است عبود نکنید. دانستن چگونه استفاده از این تکنیک های خیلی مهم است و اگر به هیچ آشنا نیستید، حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. سئو کلاه خاکستری به خودی خود بد نیست اگر به درستی استفاده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *