وظایف تیم تولید محتوا؛ چگونه یک تیم محتوای حرفه ای تشکیل دهیم ؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

تولید محتوا چیست ؟ وظایف تیم تولید محتوا چیست ؟ این مقاله با تعریف و روشن سازی وظایف و ساختار یک تیم تولید محتوا و همچنین هدف از به کارگیری این گروه ، شما را برای قدم برداشتن در مسیر بازاریابی نوین محتوا محور، راهنمایی می کند.

تعریف و هدف تیم تولید محتوا

یک تیم تولید محتوا متشکل از نویسنده ها، ویراستار، استراتژیست محتوا و در نهایت مدیر تولید محتوا است که انتخاب درست این افراد در کنار هم در نهایت تایین کننده ی شخصیت محتوای تولید شده، انضباط و اثر بخشی محتوا خواهد بود. اگر هدف شما دستیابی به بیشترین بازدهی از طریق تولید محتواست، باید در انتخاب گروه تولید کننده ی محتوای وبسایتتان بسیار دقیق عمل کنید. این افراد وظیفه ترسیم استراتژی بازاریابی شما و همچنین پیاده سازی دقیق آن را بر عهده دارند. چرا که تولید محتوا علاوه بر ایجاد تعامل با مشتریان بالقوه اهداف مهم تری نیز دارد که چند مورد را برای شما یادآوری می کنیم.

 

 

ایجاد اعتماد برای بازدید کننده

یکی از دلایل اهمیت فوق العاده تولید محتوای حرفه ای، تبلیغات غیر مستقیم است. امروزه کاربران اینترنت روزانه با حجم بالایی از تبلیغات های سنتی روبرو هستند و این امر باعث شده تا از ارزش این گونه از تبلیغات کاسته شود. دیگر کیفیت بالا و قیمت مناسب برای یافتن جایگاه کافی نیست. مخاطب باید مطمئن شود که کالا یا خدمات شما دارای کیفیتی مناسب است و اینجاست که جادوی محتوا و اهمیت تیم تولید و بهینه سازی محتوای شما، خود را نشان می دهد. وقتی مخاطب شما به واسطه ی ارزش افزوده ای که با محتوا در ذهنش ایجاد شده، یک احساس مثبت و سازنده پیدا می کند، ناخودآگاه جایگاه شما را به عنوان یک متخصص و پیشرو در زمینه کسب و کارتان می یابد. بدون اینکه شما تبلیغات مستقیمی برای مخاطب ارائه داده باشید.

 

بهبود سئو وبسایت شما

کسب و کار های اینترنتی موفق عموما در صفحه ی اول سرچ گوگل نمایش داده می شوند و این امر تنها با سئو اصولی وبسایت محقق می شود اما بهبود سئو یک وبسایت بدون محتوای بهینه عملی نیست. از مقالات گرفته تا عکس ها و فیلم های سایت. تولید کننده گان محتوای شما باید به اصول نگارش سئو آشنایی کامل و به روز داشته باشد. تا محتوایی که در سایت شما قرار می گیرد از نظر موتور جستجو، با کیفیت و غنی باشد. معمولا پس از نگارش یک مقاله، ویراستار و حتی مدیر تیم تولید از لحاظ اصول نگارشی، کیفیت محتوا و در نهایت بهینه بودن مقاله برای موتور های جستجو (سئو محتوا) مورد بررسی قرار می دهند تا بیشترین شانس نمایش به مخاطبان را داشته باشد. در نتیجه مقالات با کیفیتی که نوشته می شوند و تصاویر و ویدیو های اختصاصی که ساخته می شوند، در بهبود سئو کل وبسایت شما نقش اصلی را ایفا می کند!

 

 

تولید محتوا

تعامل هدفمند با مشتریان بالقوه

فرض کنید برای افزایش فروش یک محصول ورزشی یک آگهی سنتی در یک وبسایت ورزشی بزرگ قرار داده ایم. آیا همه ی بازدید کنندگان یک وبسایت ورزشی، ورزشکار هستند که تمایل به خرید کالای ورزشی داشته باشند؟ چه میزان هزینه برای یافتن مقدار مشخصی بازدید کننده صرف می شود و آیا بازگشت سرمایه آن قطعی است؟ روی دیگر مساله این است که فرصت و هزینه را صرف بهینه سازی سایت به واسطه ی محتوای  قدرتمند و حرفه ای کنیم. به طور مثال می توانیم با استراتژی های مشخص مقالاتی در زمینه کالا های ورزشی بنویسیم یا باز تولید کنیم. قطعا درصد بالایی از افرادی که مقالاتی در مورد کالا های ورزشی می خوانند، ورزشکار هم هستند. یعنی شانس فروش شما به این افراد به مراتب بالاتر خواهد بود (به اصطلاع نرخ تبدیل شما بیشتر خواهد بود)و هچنین هزینه ای که صرف تولید محتوا شده بسیار کمتر از تبلیغات سنتی است.

 

 

تاثیر گذاری در تصمیم گیری مخاطب

یکی از مهم ترین و اصلی ترین اهداف تیم تولید کننده ی محتوا، تاثیر گذاری در رفتار و تصمیم گیری مخاطب شماست. این افراد وظیفه دارند مطالبی بر پایه روانشناسی تولید و عرضه کند تا مخاطبانی که قصد خرید ندارند یا در خرید خود تردید دارند در نهایت نسبت به خرید محصول یا محتوای شما اقدام کنند. در این صورت است که اگر نقاط قوت کسب و کار شما که در مقالات شما عنوان شود و شما را از سایر رقبا متمایز کند، مانند یک تیر خلاص در بازاریابی عمل خواهد کرد. ساختار و وظایفاصی که ساخته می شوند، در بهبود سئو کل وبسایت شما نقش اصلی را ایفا می کند!

تیم تولید محتوا

  • نویسنده

نویسنده ها افرادی با ذوق و سلیقه، محقق و آشنا با فن بیان و ارتباط هستند.داستان سرایی های یک نویسنده ی خلاق بیشتر از هر تبلیغات دیگری در ذهن مخاطب نفوذ خواهد کرد.نویسنده ها با تحقیق در مورد عنوان مورد نظر، مطالعه و ترجمه ی منابع دیگر دست به بازآفرینی (و صد البته) ارتقاء محتوا های موجود در سطح وب و کتاب های مرتبط می زنند و ساختاری مناسب سئو و مخاطب پسند برای شما می آفرینند.

 

  • ویراستار

یک نویسنده هر چند حرفه ای باشد اشکالات موجود در متن خود را نخواهد یافت.وظیفه ویراستار کنترل مطالب و تنظیم مناسب تر علائم نگارشی، املایی و جمله بندی مقاله است.در بیشتر اوقات وظیفه ی انتشار مطلب و همچنین مدیریت آرشیو مطالب بر عهده ویراستار می باشد.در نتیجه ویراستار علاوه بر نگارش و املا باید با پنل مدیریت سایت شما آشنایی کافی داشته باشد.

 

  • استراتژیست

استراتژیست تیم تولید محتوای شما باید در جریان اهداف آینده شما باشد و بنا بر نیاز شما فعالیت هایی را جهت ترسیم بهترین مسیر نشر و تولید محتوا، انجام دهد.استراتژیست ها در قدم اول اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما می گیرند تا نقاط ضعف و قدرت فعالیت های شما را بسنجند.سپس به ارزیابی فعالیت های رقبای شما در بازاریابی می پردازند.استراتژیست کالا و خدمات شما را به خوبی می شناسد و به واسطه تجربه ی بالای فعالیت در بازاریابی محتوا بهترین مسیر برای تولید محتوا را پیشنهاد می دهد.باید بدانید که هر برند، یک لحن و شخصیت در ارتباط با مشتری دارد.یک استراتژیست حرفه ای، اثر گذار ترین شیوه ی نگارش و ارتباط زبانی با مخاطب را برای شما پیاده سازی می کند.

تولید محتوا

مدیر تیم تولید محتوا

و در نهایت یک تیم حرفه ای برای مدیریت و راهبرد صحیح نیاز به یک مدیر یا سردبیر دارد. وظایف هماهنگی، تقسیم وظایف، انتخاب افراد تیم و همچنین مدیریت دقیق زمانی تولید و انتشار محتوا بر عهده ی مدیر تیم خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *