روش های اثر بخش سئو کلاه سفید در سال 2023💡

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

سئو چیست ؟ روش های سئو کلاه سفید چیست ؟ تغییراتی مانند به روزرسانی الگوریتم های گوگل هرساله روی اصول سئو تاثیر به سزایی میگذارد . این به روز رسانی ها گاهی از قبل اطلاع رسانی می‌شود و گاهی اینطور نیست. در نتیجه این کار صاحبان وب سایت ها را تحت تاثیر و مورد هدف قرار می‌دهد. به طور کلی وبسایت هایی که قوانین سئو را با استفاده از پیشنهادات گوگل اجرایی می‌کنند بعد از آپدیت شدن الگوریتم های گوگل بهبود رتبه در تمامی صفحات شان را شاهد می باشند. این توصیه های کاربردی گوگل برای بهینه سازی وب سایت را معمولاً سئو کلاه سفید می نامد. در این محتوا قصد داریم راجع به اینکه روش های سئو کلاه سفید چیست و از چه تکنیک هایی برای این سئو می‌توان استفاده کرد صحبت می کنیم.

 سئو کلاه سفید چیست؟

یکی از انواع سئو سایت ، سئو کلاه سفید است که بسیار اهمیت دارد. به طور کلی در کنار سئو, نام رنگ های سیاه, سفید و خاکستری به چشم می خورد. سئو کلاه سفید چیست ؟ سئو کلاه سفید نوعی استراتژی بهینه سازی سایت است که با در نظر گرفتن قوانین موتورهای جستجو به ویژه گوگل انجام شده است. در واقع این سئو با استفاده از تکنیک هایی که توسط گوگل طراحی شده است رتبه سایت را افزایش میدهد. در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم که چه تکنیک ها و اصولی در استفاده از کلاه سفید وجود دارد. سئو کلاه سفید معمولاً نسبت به دیگر رنگ های آن دلایل زیادی برای پیاده سازی دارد. ولی به این معنا نیست که تنها با پیروی از قوانین گوگل و استفاده از کلمات کلیدی در تیتر ها به هدف خود خواهیم رسید. پس نکات و تکنیک های سئو کلاه سفید کدامند؟ با آموختن استراتژی های سئو کلاه سفید می توانید در سایت خود رتبه وب سایت تان را در موتور جستجو بهبود ببخشید.

 

روش های سئو کلاه سفید 

  • محتوای با کیفیت

از روش های سئو کلاه سفید و مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن تولید محتوای با کیفیت میباشد. برای اینکه شما ترافیک سایت خود را بهبود ببخشید نیاز دارید محتوای باکیفیتی را در سایت خود استفاده کنید. محتوای باکیفیت یعنی مطالب و متون مفید و جالب را به کاربران خود ارائه دهید. برای این منظور باید خودتان را به جای کاربرانی که وب سایت شما سر میزنند بگذارید. و به این فکر کنید که کاربر به دنبال چه موضوعی است و چه سوالاتی در ذهن آن وجود دارد تا به درک بهتری از خواسته های آنها برسید. از تمامی روش های ممکن مانند ابزارها, محتوا, لینک ها و مدیا در پاسخ به سوالات اصلی و فرعی برای سایت خود استفاده کنید. بسیار مهم است که کاربر را در صفحه سایت خود نگه دارید و اجازه ندهید که برای رسیدن به پاسخ سایر سوالات مجدد به صفحه گوگل بازگردد و جستجوی دیگری را انجام دهد. همین کار باعث می‌شود که شما محتوای خوبی به کاربر ارائه دهید و بازدید سایت خود را افزایش دهید.

مطلب پیشنهادی : تولید محتوا چیست ؟

  •  به روز رسانی مطالب قدیمی سایت

طبق الگوریتم فرش نصب گوگل یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی سایت ها این است که تاریخ انتشار محتوای سایت به روز باشد. و همچنین کیفیت محتوا به طور چشمگیری در سطح بالایی قرار داشته باشد. بسیاری از اطلاعات بعد از مدتی دچار تغییر می‌گردند و ممکن است بعد از مدتی چه از لحاظ علمی و چه غیر علمی اطلاعات انتشار یافته غیر معتبر باشند و یا حتی ممکن است اطلاعاتی که در آن تاریخ بارگذاری شده اند به طور کلی نقض شده باشند. با اضافه کردن چند عکس و تصویر جدید و جابجایی یا استفاده از کلید واژه های اصلی در محتوا هایی که از قبل منتشر کرده اید می توانید محتوا و پست قدیمی خود را به روز رسانی کنید. به روز رسانی مطالب یکی دیگر از روش های سئو کلاه سفید است که به بالا رفتن رتبه سایت شما منجر می‌شود.

  •  لینک سازی معتبر

از روش های سئو کلاه سفید لینک سازی و دریافت لینک از سایت های دیگر یا بک لینک است. لینک سازی به اضافه کردن لینک های داخلی و پیوند دادن مطلب به منابع خارجی گفته می شود. گوگل در زمان امتیاز دهی به بک لینک در سئو کلاه سفید توجه می کند.  شما باید نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای داشته باشید. اگر محتوای سایت مورد توجه اعضای یک کاربر قرار بگیرد و آن را به اشتراک بگذارد اعتبار سایت شما بیشتر افزایش میابد.

  •  بهینه سازی سایت برای موبایل

از اهداف اصلی گوگل رضایت کاربر از خدمات سایت و محتوا می باشد. کاربر باید بتواند در همه دستگاه‌ها مانند تبلت لپ تاپ و یا موبایل هنگام استفاده از سایت با مشکل مواجه نشود. شما می دانید که هر روز تعداد کاربران موبایل رو به افزایش است و به همین دلیل گوگل توجه ویژه‌ای به سازگاری سایت با موبایل دارد. اگر محیط سایت برای کاربر به درستی نمایش داده نشود کاربر ترجیح می دهد به گوگل بازگردد و جستجوی خود را مجدداً تکرار کند. بنابراین برای کسب امتیاز بالاتر در گوگل به این تکنیک هست روی کلاه سفید بی توجه نباشید.

  • استفاده صحیح از کلمات کلیدی

یکی از روش های سئو کلاه سفید استفاده صحیح و درست از کلمات کلیدی می باشد. زیرا عدم رعایت آنها ممکن است  منجر به شناخته شدن سایت در رده سئو کلاه سیاه گردد. گوگل سیگنال هایی را پیرامون یک  کیورد  در نظر می‌گیرد و بدین گونه تعیین می کند که آیا این کلمه کلمات کلیدی که به درستی استفاده شده اند معتبر هستند و با نیاز کاربر سازگاری دارند یا خیر. در اصول سئو کلاه سفید یک کلمه به عنوان کلمه کلیدی استفاده نمی شود. بلکه کل عبارت یا مجموعه ای از عبارات که در جایگاهی استفاده می‌شوند و مستقیماً به هدف کاربر اشاره دارند.

  • تمرکز بر بازاریابی محتوا

از فاکتورهای مهم و روش های سئو کلاه سفید بازاریابی محتوا در رتبه بندی گوگل می باشد. شما باید محتوای با کیفیت را برای افراد مناسب منتشر کنید. برای این منظور می توانید محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. لینک سازی کنید در سایت های معتبر منتشر کنید. یا محتوای ایمیلی بسازید. انجام این روش ها تنها مستلزم و قرار دادن محتوا در مقابل مخاطب مناسب می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *