ویژگی های یک رپورتاژ آگهی خوب

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات محتوا محور است که به صورت دیجیتالی در رسانه های اینترنتی و وبسایت ها، روزنامه ها و برنامه های تلویزیونی برای مخاطبین هدف و کاربران خاص، منتشر می شود. هدف اصلی رپورتاژ معرفی محصولات یا خدمات یک کسب و کار معین به مخاطبان، برای آشنایی هر چه بیشتر آنان با محصولات و خدمات می باشد.

انواع رپورتاژ آگهی

تبلیغات رپورتاژ به شکل های متفاوتی انجام می گردد. اما مهم ترین تقسیم بندی رپورتاژ آگهی عبارت است از:

تبلیغات رسانه ای: رادیو و تلویزیون

تبلیغات نوشتاری: روزنامه و مجله

تبلیغات اینترنتی: وبسایت ها و خبرنامه ها

اهمیت رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی اهداف زیادی را برای کسب و کارها شامل می شود که مهم ترین آنها را می توان بازاریابی آنلاین، برندسازی، معرفی و فروش محصول یا خدمات، افزایش رتبه سایت و بهبود سئو سایت نام برد. امروزه به دلیل استفاده بیشمار کاربران از اینترنت، رپورتاژ آگهی از طریق اینترنت بسیار روایج یافته است و کسب و کارهای ایرانی اعم از بزرگ و کوچک، از این نوع رپورتاژ در مواقع مختلف و به منظور جذب هرچه بیشتر مشتری استفاده می کنند. مردم از دیدن رپورتاژ در رسانه ها لذت می برند و ترغیب می شوند تا به دنبال منبع آن باشند. بنابراین یک رپورتاژ آگهی مناسب در صورتی که اطلاعات مورد نیاز و مهم را در قالبی چشم گیر در اختیار مشتریان قرار دهد، می تواند از بازخورد مثبتی برخوردار باشد. پس یک رپورتاژ خوب آگهی می بایست از ویژگی هایی برخوردار باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

ویژگی های یک رپورتاژ آگهی خوب

  • دارای عنوانی جذاب و گیرا باشد. زیرا در صورت جذاب نبودن عنوان، درصد کمی از کاربران جذب محتوا و پیگیری متن داخل آن می شوند.
  • محتوای مناسبانتخاب نمایید. به طوری که محصولات، خدمات و کمپین های کسب و کار شما را به بهترین نحو ممکن معرفی نموده و در نهایت و به صورت غیر مستقیم منجر به ترغیب کاربر جهت خرید محصول یا استفاده از خدمات شما گردد.
  • سعی کنید حتما تیتربندی را رعایت نموده و برای هر بخش عکسی مرتبط با موضوع را اختصاص دهید.
  • قانون ۳۰-۷۰ را رعایت کنید. بدین معنی که ۷۰ درصد از متن شما می بایست به مزایا اختصاص داده شده و ۳۰ درصد باقی مانده را روی فروش و تبلیغات متمرکز شوید.
  • از بیان سوژه های تکراری که در تبلیغات معمولی به کار گرفته می شود خودداری نمایید.
  • محتوای ارائه شده نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند باشد. از پاراگراف های طولانی خودداری نمایید. یک رپورتاژ خوب می تواند بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه را شامل شود.
  • از زبان ساده و ترجیحا محاوره ای استفاده نمایید.
  • داستان خود را در ارتباط با اشخاص بنویسید تا افراد بتوانند با تصور کردن خود جای آن فرد در داستان، ترغیب به خرید محصول شما شوند.
  • یک رپورتاژ خوب می بایست منحصر به فرد باشد.
  • اصول سئو را رعایت کنید.
  • و در نهایت برای اثرگذاری هرچه بیشتر رپورتاژ آگهی می بایست از تکنیک های بازاریابی محتوایی و تبلیغ نویسی به بهترین نحو و شکل ممکن و در عین حال به صورت کاملا خلاقانه استفاده کرد تا طی مدتی کوتاه اثرات مثبت آن را مشاهده نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *