نکات مهم برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی خوب و موفق

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

در مطالب گذشته به این موضوع پرداختیم که چرا طراحی سایت از اهمیت بالایی برخوردار است؟ همچنین به تفصیل درباره مزیت‌های داشتن یک وبسایت خوب و قدرتمند صحبت کردیم.

در ادامه درباره تاثیراتی که داشتن یک ارتباط موثر با کاربران و مخاطبان می‌تواند داشته باشد صحبت کردیم و به این سوال پاسخ دادیم که « طراحی وبسایت چه تاثیری برای ارتباط با مخاطبان دارد؟

نحوه‌های برقراری ارتباط موثر و شفاف با مخاطبان چیست؟»

در این مطلب می‌خواهیم وارد یک زمینه دیگر از مباحث انواع وبسایت‌ های اینترنتی شویم و درباره فروشگاه‌های اینترنتی صحبت کنیم.

درواقع قصد داریم در این مطلب به معرفی یک سری نکات مهم برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی خوب و موفق بپردازیم.

با ما همراه باشید.

ضرورت داشتن سایت فروشگاهی

امروزه ما با شرایطی مواجه هستیم که رفت و آمد در مکان های عمومی بسیار محدود و کنترل شده هستند. یکی از این مکان‌های عمومی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید هستند.

فروشگاه‌های انترنتی و به طور کلی خرید اینترنتی، یکی از بهترین جایگزین‌ها و راه حل‌ها برای رفع این مسئله ایجاد شده هستند.

شما با داشتن یک وبسایت فروشگاهی، می‌توانید فروش محصولات خود را همچنان حفظ کنید و از سد مشکلات ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا، عبور کنید.

علاوه بر شرایط کنونی، به طور کلی میزان خریدهای اینترنتی در سراسر دنیا رو به افزایش است.

شما می‌توانید با طراحی سایت فروشگاهی آنلاین خوب، میزان فروش محصولات خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

حال که با ضرورت داشتن یک فروشگاه اینترنتی مناسب آشنا شدید، می‌خواهیم نکاتی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها یک فروشگاه آنلاین موفق داشته باشید.

نکات مهم برای داشتن یک وبسایت فروشگاهی مناسب

شاید در نگاه اول طراحی کردن یک وبسایت فروشگاهی مناسب کار دشواری به نظر برسد، اما شما می‌توانید با رعایت کردن یک سری نکات کلیدی و مهم، یک فروشگاه اینترنتی مناسبی ایجاد کنید.

در ابتدا شما نیاز دارید که یک Ecommerce software برای وبسایت خود انتخاب کنید.

این برنامه تجارت و تراکنش اینترنتی، درواقع در پشت صحنه، کارهایی از قبیل مدیریت موجودی کالاها، حذف یا اضافه کردن کالاهای مختلف، احتساب مالیات بر ارزش افزوده و… را به انجام می‌رساند.

در مطالب آینده به طور جداگانه به معرفی Ecommerce software و قالب‌های آماده طراحی وبسایت فروشگاهی خواهیم پرداخت.

اما در این قسمت می‌خواهیم چند نکته مهم و کلیدی برای طراحی یک وبسایت فروشگاهی مناسب و موفق به شما ارائه دهیم. نکاتی که می‌توانند به شما در داشتن یک فروشگاه اینترنتی مناسب کمک شایانی بکنند.

طراحی زیبا و چشم نواز

هنگام انتخاب قالب فروشگاه اینترنتی خود، باید از زیبایی و در عین حال کاربردی بودن آن اطمینان حاصل کنید. یک طراحی ساده و شفاف و واضح بسیار بهتر از یک طراحی شلوغ و گنگ است.

به خاطر داشته باشید که مشتریان بالقوه شما، به دنبال پیدا کردن چیزهایی مانند قیمت محصولات، کالاهای تخفیف خورده و یا خرید یک محصول بخصوص هستند. وظیفه وبسایت فروشگاه آنلاین شما، تامین کردن این نیازها در کمترین زمان ممکن و به بهترین و ساده ترین شیوه ممکن است.

اگر شما نتوانید چیزهایی که برای مشتریانتان جذاب و جالب هستند را در اختیارشان بگذارید، طبیعتا آن‌ها را از دست خواهید داد و رقبای شما در این میان می‌توانند شما را از میدان رقابت خارج کنند.

همچنین در نظر داشته باشید که طراحی وبسایت فروشگاهی شما باید به گونه ای باشد که روی پلتفرم‌های مختلف از قبیل گوشی‌های تلفن همراه، تبلت ها و رایانه های خانگی به درستی عمل کنند و محیط مطلوبی برای کاربران هر کدام از آن‌ها ارائه دهند.

تصاویر با کیفیت و مشخصات دقیق و راهنمایی کننده

هنگامی که یک مشتری برای خرید اینترنتی به یک وبسایت سر میزند، داشتن تصاویر با کیفیت و مناسب در تصمیمی گیری او بسیار حائز اهمیت هستند.

داشتن تصاویری از عملکرد محصولات (عکس از لباس ها در تن یک مدل و یا ابزارآلات هنگام استفاده شدن و…) به جای یک عکس ساده از جعبه محصول می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

در ضمن مشخصات دقیق و راهنمایی کننده نیز به داشتن یک تصمیم گیری بهتر به مشتریان کمک می‌کنند. باید در نظر داشت که محصولاتی مانند وسایل الکترونیکی به مشخصات فنی بیشتری نیازمند هستند.

شما می‌توانید قسمت هایی مانند نظرات کاربران و یا بخش مقایسه محصولات را نیز به طراحی وبسایت فروشگاهی خود اضافه کنید و هر چه بیشتر به مشتریان خود برای داشتن یک خرید بهتر و مطمئن تر کمک کنید.

کسب اعتماد مشتریان

داشتن یک فروشگاه اینترنتی بدون کسب اعتماد مشتریان بیهوده است؛

چون وقتی که مشتریان اعتماد لازم به وبسایت فروشگاه آنلاین شما نداشته باشند، از شما خرید نخواهند کرد. شاید به نظر برسد که جلب رضایت و اعتماد مشتریان بسیار دشوار است، چون شما هیچ تماس نزدیکی با مشتریان در هنگام خرید نخواهید داشت.

اما چند راه ساده برای ایجاد اعتماد بین مشتریان شما وجود دارد. یکی از آن‌ها همان اضافه کردن بخش نظرات مشتریان است که در بالا به آن اشاره کردیم.

یکی دیگر از موارد مهم، می‌تواند اضافه کردن بخش «درباره ما» برای معرفی کوتاهی از شرکت و کسب و کار شما باشد.

همچنین تجربه نشان داده است که با معرفی کردن شرکت های همکار، و نیز کارکنان و مسئولان وبسایت فروشگاهی، می‌توانید اعتبار بیشتری بین مشتریان خود داشته باشید.

در ضمن می‌توانید بخشی را به تولید محتوا و مطالب مرتبط با محصولات و به طور کلی فروشگاهتان راه اندازی کنید.

یکی دیگر از مهمترین کارها برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان، داشتن خدمات پس از فروش مناسب است.

همچنین شما می‌توانید یک بخش ارتباطی هنگام خرید و پس از خرید کردن برای مشتریان خود در نظر بگیرید تا به آن‌ها برای مشکلات احتمالی پیش آمده راهنمایی های لازم را ارائه دهید یا حتی گزینه بازپسگیری محصولات را در نظر داشته باشید.

حضور فعال در شبکه های اجتماعی

با گسترش روز افزون استفاده عموم از شبکه های اجتماعی، بستر تبلیغاتی مناسبی در اختیار کسب و کارها و به خصوص فروشگاه های اینترنتی فراهم شده است.

شما می‌توانید با حضور فعال در شبکه های اجتماعی، علاوه بر شناساندن وبسایت فروشگاهی خود به همگان، اعتماد مشتریان را نیز به مرور زمان جلب کنید.

تصاحب یک فروشگاه اینترنتی جذاب و مطمئن با تیم طراحی وبسایت مجریان وب

تيم طراحي وبسايت مجريان وب، فعاليت خود را از سال 1380 و به صورت تخصصي آغاز نمود و در بخش ويسايت و خدمات وب سايت، توانسته 98 درصد رضايت مشتريان خود را كسب نمايد.

رعايت سه عامل “تعهد، كيفيت، خدمات پيشتيباني” توانسته ما را به سطحي برساند كه جزو معدود شركت‌هاي قديمي پابرجاي اين حوزه باشيم.

داشتن تجارب متعدد در زمینه طراحی وبسایت، تیم مجرب طراحی مجریان وب را یک گزینه مناسب برای داشتن یک وبسایت فروشگاهی می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *