بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

همه ما امروزه اوقات فراغت خود را در شبکه های اجتماعی و فضای اینترنت می گذرانیم به همین دلیل پلتفرم تبلیغات آنلاین بهترین بازدهی را نسبت به تبلیغات محیطی دارد. درنتیجه این موضوع نکته قابل توجهی در رابطه با تبلیغات آنلاین محسوب میگرد. تبلیغ در آن کار ساده ای نیست اما در ظاهر اینطور به نظر می رسد و همه این تصور را دارند که تبلیغ در فضای آنلاین راحت تر از تبلیغات محیطی می باشد. در این محتوا قصد داریم تا به این موضوع به طور مفصل بپردازیم.

 تبلیغات آنلاین چیست؟

تبلیغات آنلاین  همانطور که  از نام آن پیداست به معنای تبلیغ در فضای مجازی و اینترنت است و هرگونه فعالیتی که در زمینه توسعه کسب و کار و تبلیغ در این فضا صورت گیرد تبلیغات آنلاین گفته می شود.از طریق تبلیغات آنلاین پیام برند شما به مخاطب منتقل می شود و از محصولات و خدماتی که شما ارائه میدهید آگاه می گردند. تبلیغات آنلاین مزایای زیادی در مقایسه با تبلیغات محیطی دارد. این تبلیغات بازدهی بیشتری نسبت به تبلیغات محیطی دارند و همچنین می توان میزان تبلیغات انجام شده را اندازه گیری کرد و در عین حال تبلیغات را برای برند خود شخصی سازی نمود. با تبلیغات در پلتفرم تبلیغات آنلاین شما هزینه کمتری پرداخت و مخاطب بیشتری را جذب خواهید کرد .

 

 انواع تبلیغات آنلاین

اولین نوع تبلیغ در پلتفرم تبلیغات آنلاین تبلیغات کلیکی می باشد. در این نوع تبلیغ هزینه تبلیغ شما بابت هر کلیکی که تبلیغ شما میخورد تخمین زده خواهد شد و به تعداد دفعات نمایش آن تبلیغ ارتباطی ندارد. یکی درگر از تبلیغات آنلاین تبلیغات همسان است این تبلیغات ابزار جدید در دنیای دیجیتال مارکتینگ می باشند و باعث جذب بیشتر مخاطب می شوند. نکته قابل توجه در رابطه با تبلیغات همسان این است که مخاطبی که بیشتر در فضای مجازی فعالیت دارد راحت تر تبلیغات را تشخیص میدهد و از محتوای تبلیغاتی دوری میکند. این سبک از تبلیغ به کسب و کارها کمک می کند که از روش جدیدی پیام خود را به مخاطبان خود منتقل کنند.

  •  ریتارگتینگ

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که یک تبلیغ اینترنتی را در یک سایت یا فروشگاه اینترنتی بررسی کرده اید و بعد از مدتی گشت و گذار در شبکه های اجتماعی خود مجدداً با همان محصول مواجه شده اید. به این سبک از بازاریابی بازاریابی مجدد یا تبلیغات ریتارگتینگ گفته می شود. در این بازاریابی از کوکی ها برای پیگیری عملکرد شما در فضای مجازی استفاده می شود.

  • گوگل ادز

سرویس تبلیغات گوگل را گوگل ادز می گویند. نمایش تبلیغات آن در موتور جستجو و شبکه نمایش گوگل از تعداد زیادی از وبسایت های سراسر جهان انجام می گردد. گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات را به کاربرانی نشان دهید که به طور فعال در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود می باشند. البته گوگل برای نمایش تبلیغات در سایت های فارسی زبان محدودیت هایی را ارائه داده و به همین دلیل شرکت های ایرانی یا همان پلتفرم تبلیغات آنلاین ایرانی بسیار مورد استقبال قرار گرفتند.

  •  تبلیغات نمایشی

یکی از قدیمی ترین انواع تبلیغات آنلاین تبلیغات نمایشی می باشد و بارزترین نمونه آن تبلیغات بنری است. تبلیغات موجود در اپلیکیشن ها و vpn ها نیز از انواع تبلیغات نمایشی میباشند که در بازی های ساده موبایل و اپلیکیشن های وی پی ان ممکن است با آنها روبه رو شده باشید. هزینه تبلیغات نمایشی به صورت کلیکی نیست و به ازای نمایش تبلیغ هزینه شما مصاحبه محاسبه خواهد شد . این شیوه تبلیغ در پلتفرم تبلیغات آنلاین بکار برده میشود.

 

 تبلیغات در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام و تلگرام از اپلیکیشن های پرکاربرد شبکه اجتماعی می باشند. همین موضوع باعث شده است که تبلیغات تلگرامی و اینستاگرام یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی و حتی یک پلتفرم تبلیغات آنلاین است. اینستاگرام ۲۵ میلیون کاربر ایرانی دارد.  مخاطبان از طریق محصول یا خدمات به صورت مستقیم در تبلیغات اینستاگرام جذب خواهند شد. مطالعه دیگری که کارشناسان برای تبلیغات در فضای مجازی انجام داده اند  نشان داد که تبلیغات در شبکه های اجتماعی اولویت اول آنها می باشد   .

  •  پلتفرم های تبلیغات آنلاین

در ایران همچنین در سراسر جهان پلتفرم های مختلفی برای تبلیغات آنلاین وجود دارد. هر یک از این پلتفرم ها از روش‌های تبلیغاتی مختلفی برای به سود رساندن و جذب مخاطب به شما کمک خواهند کرد.  هر یک از پلتفرم ها سبک و شیوه و روش خاص خود را ارائه تبلیغات آنلاین مربوط به کسب و کار شما دارند.  در ادامه به بررسی چند پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران صحبت خواهیم کرد.

  • یکتانت

یکی از بزرگترین آنها در ایران یکتانت میباشد. وجود نکات مثبت فراوان در  آن و همچنین اعتبار رسانه هایی که با یکتانت همکاری می‌کنند باعث شده تا این پلتفرم به بزرگترین پلتفرم تبلیغات در ایران تبدیل شود. ورزش سه, خبرگزاری ایرنا, اقتصادنیوز با این شرکت همکاری دارند. هر ماه ۱۱۰ میلیون کاربر ۲۷ میلیارد محتوای تبلیغاتی تولید شده توسط پلتفرم یکتانترا در رسانه‌های مختلف می بینند. یکتانت خدمات تبلیغاتی همچون ریتارگتینگ تبلیغات بنری تبلیغات ویدئویی تبلیغات نصب اپلیکیشن تبلیغات گوگل و گوگل از تبلیغات کلیکی تبلیغات همسان و تبلیغات پوش نوتیفیکیشن را پشتیبانی می کند.

  •  صبا ویژن

قدیمی ترین پلتفرم تبلیغات در ایران صباویژن می باشد که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ با اجرای تبلیغات بنری در وبسایت‌های پر ترافیک شروع کرده است. صباویژن هم مانند سایر پلتفرم های تبلیغات آنلاین موجود خدمات تبلیغات آنلاین را ارائه می دهد.

  • مدیا اد

این پلتفرم تبلیغات آنلاین تبلیغاتی را در روی سایتهای پربازدید ایرانی به نمایش می‌گذارد. الگوریتم های ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی در این پلتفرم استفاده می‌شود تا عملکرد کمپین های تبلیغاتی آنلاین بهبود پیدا کند مدیا از ماهانه2 میلیارد محتوای تبلیغاتی تولید میشود.

  • کاپریلا

همانطور که گفتیم یکی از روش های تبلیغات آنلاین تبلیغات کلیکی می باشد که پلتفرم کاپریلا محتوای تبلیغاتی شما را با این شیوه در وبسایت‌های پر ترافیک توسط هوش مصنوعی به نمایش می گذارد. آنالیز آماری کاپریلا به روش گوگل آنالیتیکس است و دقت بالایی در تشخیص کلیپ های صحیح و کلیپ های غیر تکراری را دارد.

  • تپسل

این پلتفرم آنلاین, شبکه گسترده ای را در اختیار خود دارد. تمام تبلیغات رامی توان در تپسل انجام داد. ماهانه بیش از ۳۰ میلیارد بار, تبلیغات انجام شده توسط پلتفرم تپسل به نمایش گذاشته می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *