کال تو اکشن چیست؟ انواع CTA تاثیرگذار در طراحی وب سایت🤯

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

CTA چیست و کاربردش چگونه است ؟

کال تو اکشن چیست ؟ قبل تر هم درمورد کال تو اکشن گفتیم و از روش های ایجاد کردن بهترین دکمه های بازخوردی ممکن نوشتیم، برای اینکه بیشتر با این موضوع آشنا شوید با ما همراه شوید . برای خرید یک کالا یا عضویت در گروه های وب سایتی و  . . .  با یک کال تو اکشن خوب (cta) می توانید به فروش بیشتر محصولات اینترنتی خود بپردازید و به ان کمک کنید . استفاده درست از کال تو اکشن تعداد بازدهی از وب سایت را به میزان قابل توجهی بالا می برد . کال تو اکشن یا  cta به معنای فراخوان ، درخواست ، دعوت و. . . است . درخواستی که با ان مخاطبان را به انجام کاری تشویق می کنید . کال تو کشن می تواند به طریقه های متفاوتی انجام شود ، می تواند یک پیامک یک خطی باشد یا یک تصویر همچنین می تواند به صورت لینکی در ان وب سایت یا شبکه اجتماعی برای مخاطبان ارسال شود . کال تو اکشن صرفا برای فروش محصولات نیست که در اخر هر صفحه از وب سایت قرار بگیرد بلکه می تواند برای ثبت نام در کلاس ها ، دانلود نرم افزار های گوشی موبایل ، دریافت مجله های درسی  و . . . استفاده شود . بیشتر بازاریابان حرفه ای از این تکنیک برای تبلیغ و فروش محصولات خود استفاده می کنند بازاریابان برای اینکه به فروش انبوه محصول خود برسند باید از جملات و تصاویری استفاده کنند که مخاطبان را جذب کنند . این نکته را باید گفت که کال تو اکشن اجباری برای کاربران ندارد و صرفا جهت تبلیغ و فراخوان دعوت است . اما بعضی از سایت ها کال تو اکشن را اجباری کرده اند مثلا : برای این که فایل درسی که می خواهید دانلود کنید باید حتما در فضای مجازی  مانند تلگرام یا اینستاگرام ان گروه عضو شوید تا به شما اجازه دهد که فایل  درسی مد نظرتان را دانلود کنید .

در طراحی سایت خود باید در نظر بگیرید که کال تو اکشن (cta) چیز محدودی نیست و نمی شود با یک دکمه ان را خلاصه کرد مثلا این امکان را دارد که از شما ، شماره تلفن همراه یا ایمیل شخصیتان را بخواهد و یا ممکن است از شما بخواهد پستی در اینستا گرام لایک کنید و برای ان کامنت بگذارید . همچنین می تواند از شما بخواهد برای دانلود فایل باید چه مقدار پول بپردازید.کال تو اکشن را در قسمت پایینی اسلایدتون میتونه قرار بگیره یا این که اخر ویدئویی که در وب سایت قرار داده اید از مخاطبان بخواهید کار مورد نظر را انجام دهند .

یک مثال برای درک بیشتر کال تو اکشن (cta) : مثلا در یک خیابان که قدم می زنید دیده اید مغازه های عطر فروشی برای تبلیغ کار خود تستر عطر به شما می دهند تا شما ان را بو کنید و اگر ان رایحه را دوست داشتید وارد مغازه شوید . این مثالی از کال تو اکشن در دنیای واقعی است که شما ان را دیده اید . همانطور که گفتیم در کال تو اکشن هیچ اجباری نیست و شما می توانید ان را قبول نکنید .

 

 

 

انواع کال تو اکشن یا CTA :

همانطور که گفتیم کال تو اکشن فقط به یک دکمه یا یک لینک خلاصه نمی شود . کال تو اکشن  انواع و مراحل مختلفی دارد :

1 ) یکی از بهترین کار هایی که بازاریابان یا طراحان سایت می توانند انجام دهند ، که مخاطبان را به پیگیری ماجرا ترغیب کنند  . چگونه می شود ان کار را انجام داد ؟ شما می توانید بخش ابتدایی وب سایت خود را با جملات جذاب بنویسید و در ادامه ان از دکمه بیشتر یا  read more استفاده کنید . این محتوا باید به گونه ای باشد که مشتریان جذب ان ان شوند و بخواهند متن را ادامه دهند .

 

2 ) پر استفاده ترین نوع از کال تو اکشن استفاده از دکمه خرید است این دکمه مخاطبان را برای اقدام به خرید یا دانلود فایل هدایت می کند .طراحان وب سایت باید این دکمه را به گونه ای دیزاین کنند که برای کاربران جذاب و متفاوت باشد تا مشتریان را به کار مورد نظر تشویق کند .

 

3 ) تماس با پشتیبانی : مشتریان قبل از خرید خود صد ها سوال درباره ان محصول دارند و ما باید با دقت  زیاد و باحوصله  به سوالات ان ها پاسخ دهیم   راهنمایی و مشاوره صادقانه شما به مشتریان کمک می کند تا بتوانند برای خرید محصول تصمیم بگیرند اگر راهنمایی که شما انجام می دهید کاملا درست باشد و مشتری بتواند گزینش خوبی انجام دهد یک امتیاز مثبت برای وب سایت شما است .  به علاوه این که برقراری ارتباط به این صورت میزان اعتماد خریداران و مخاطبان را زیاد می کند . بنابراین بازاریابان می توانند با طراحی یک کال تو اکشن جذاب در صفحه اصلی سایت مشتریان را به خرید ترغیب کنند .

 

4 ) با افزایش روز افزون کاربران فضای مجازی شما می توانید محتوای خود را برای فروش به اشتراک بگذارید و هر چه بیشتر اشتراک گذاری مطلبتان با موفقیت صورت بگیرد مخاطبان بیشتری می توانید جذب کنید و شما می توانید با دکمه های اشتراک گذاری ممطالب این کار را انجام دهید . در این کار کافی است مشتری روی دکمه کلیک کند تا محتئای شما برای او نمایش داده شود .

 

5 ) زمانی است که برای خرید محصول یا دانلود یک فایل باید فرم مشخصی را پر کنید .شم باید فرم را به گونه ای طراحی کنید که مشتری ترغیب شود فرم را پر کند . از یک طرف شما می توانید  برای پر کردن فرم موردنظر هدیه‌ای  در نظر بگیرد تا زمانی که محصول مورد نظر را کاربر خریداری کرد به همراه ان هدیه نیز برای مشتری ارسال شود این گونه مخاطب تمایل بیشتری برای پر کردن و خرید محصول پیدا می کند .

 

 

 

محل قرار دادن دکمه های کال تو اکشن  

مهم ترین بحث در این زمینه این است که دکمه کال تو اکشن را کجا قرار دهیم ؟ تصمیم گیری درباره این موضوع بیشتر به تجربه طراحان وب سایت بستگی دارد . باید حواستان باشد که محل قرار گیری دکمه کال تو اکشن منجر به نتیجه منفی نشود شما می توانید در بالای صفحه یا چند قسمت بین متن مورد نظر ان را قرار دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *