آشنایی با بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر و نکاتی برای وبمستران

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

بهترین ابزارهای بهینه سازی تصویر را باهم بشناسیم . بهینه بودن تصاویر برای یک وب سایت ضروری است . هر زمان که سایت خود را از طریق یک ابزار مانند PageSpeed ​​google اجرا می کنید، همیشه نکات مفید برای بهبود تصاویر خود را پیدا خواهید کرد. به طور معمول این امر شامل فشرده سازی است که در آن تصویر با همان کیفیت ولی با حجم کمتر بهینه می شود .شما می توانید این کار را با روش های مختلف و با استفاده از ابزارهای مختلف انجام دهید. بنابراین اجازه دهید به این مبجث بهینه سازی بپردازیم تا ببینیم چگونه می توانیم تصاویر را بارگیری کنیم و چگونه حجم آنها را کاهش دهیم.

 

بیشتر بدانید: طراحی سایت صنعتی

 

فرمت های مناسب برای تصاویر

به معرفی برخی از فرمت های رایج تصاویر برای استفاده در طراحی سایت میرسیم. GIF های متحرک معمولا باید به عنوان GIF باقی بمانند. اما سه نوع فایل دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید و بدانید چگونه از آن استفاده کنید:

  • PNG – عالی برای شفافیت و گرافیک صاف / تصاویر
  • JPEG – بهترین برای عکس های پیچیده و تصاویر بزرگتر
  • SVs – گرافیک برداری بُردار فشرده برای مقیاس پذیری

بسیاری از طراحان متوجه نیستند که SVG ها بسته به فرآیند export می توانند از PNG کوچکتر باشند. همه این ها بستگی به نرم افزار گرافیکی شما دارد که چقدر حجم پایینتر رود.

 

بیشتر بدانید: طراحی سایت اختصاصی

 

تصاویر را روی CDN اجرا کنید

شما همیشه نمی توانید تصویر خود را فقط برای افزایش سرعت صفحه بهینه سازی کنید. یکی دیگر از گزینه ها این است که CDN را برای فایل های استاتیک خود تنظیم کنید. “CDN” مخفف Content Delivery Network است، مجموعه ای از سرورهای مختلف واقع در سراسر جهان که می تواند فایل های شما را سریعتر از وب سرور اصلی شما ارائه دهد.

 

بهترین ابزارهای بهینه سازی تصویر

اگر شما به دنبال بهینه سازی اندازه فایل های خود هستید، می توانید ابزارهای فشرده سازی تصویر را بخواهید. اکثر اینها رایگان هستند و انتخاب های مورد علاقه من برای همه انواع تصویر است. در لیست زیر تعدادی از این ابزار ها رو معرفی میکنیم .

  • Compressor.io
  • TinyPNG 
  • Optimizilla

TinyPNG به طور صحیح به شما اجازه می دهد فایل های PNG یا JPEG خود را مستقیما از کامپیوتر خود آپلود کنید و تصاویر فشرده شده ای را که ذخیره کرده اید را ذخیره کنید.توجه: اگر شما وردپرس را اجرا می کنید، می توانید پلاگین رایگان TinyPNG را نیز امتحان کنید.

 

بیشتر بدانید: طراحی سایت شرکتی

 

حرکت به جلو

شما لازم نیست بیش از حد در مورد فشرده سازی تصویر کار کنید زیرا این چیزی است که شما همیشه می توانید در طول زمان انجام دهید. اما ایده خوبی است که متوجه شوید که تصاویر صفحات شما را کند می کنند. آنها فقط دارایی های بسیار زیادی هستند و بخشی از یک وب سایت را اجرا می کنند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آنها را بهینه سازی کنید، تا کل زمان بارگیری را کاهش دهند . امیدوارم بتوانید از این مقاله برای استفاده مناسب از تصاویر در پروژه های آینده قرار دهید و سرعت  بارگذاری صفحه را تا میلی ثانیه کاهش دهید.

 

بیشتر بدانید: طراحی سایت فروشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *