اهمیت SEO و بهینه سازی سایت در گوگل + مهم ترین مراحل سئو

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

سئو چیست ؟ اهمیت سئو در سایت تا چه اندازه است ؟ ممکن است بعد از مدتها فکر و چالش و تحقیق تصمیم به طراحی سایت بگیرید، این سایت میتواند یک سایت شخصی، یک سایت شرکتی و یا یک سایت فروشگاهی برای رونق دادن به کسب و کار شما باشد. اما مسئله مهم این است که یک وبسایت باید دارای محتوای بهینه و همچنین مشخص و اصولی باشد. ممکن است شما دانشی از طراحی سایت نداشته باشید و تصمیم بگیرید طراحی سایت خود را به شرکت و یا شخصی بسپارید، باید بگوییم تنها طراحی سایت کافی نبوده و شما باید به فکر سئو سایت نیز باشید، در ادامه بیشتر در مورد سئو وبسایت توضیح خواهیم داد.

 

سئو چیست؟

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو سایت مینامیم. مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست. سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

مطلب پیشنهادی: تولید محتوا چیست ؟

 

مهمترین مراحل سئو

سئو و بهینه سازی سایت فرآیندی زمانبر و مستمر است. تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند. برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند 3 بازوی اصلی هستیم که عبارتند از:

سئو سایت

  • سئو تکنیکال

استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم. برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.

  • بازاریابی محتوا

فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.

  • لینک سازی هدفمند

رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه 1 و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.

 

 

دلیل اهمیت سئو سایت

اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از این‌رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد. کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

 

 

چند تکنیک برای قرار گرفتن لینک سایت در صفحه اول گوگل

  • کوتاه بودن نام دامنه وبسایت
  • داشتن متا تگ عنوان مناسب
  • انتخاب متا تگ توضیحات مناسب
  • داشتن تگ عنوان H1 اختصاصی
  • استفاده مناسب از کلمات کلیدی در متن
  • قرار دادن تگ ALT مناسب برای عکس ها
  • استفاده از لینک های داخلی و خارجی
  • بالا بودن سرعت سایت
  • داشتن نقشه سایت
  • انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و قوی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *