اصول طراحی سایت فروشگاهی و چند ایده برای فروش بیشتر

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

کدام ایده برای طراحی سایت فروشگاهی مناسب‌تر است؟ اصول طراحی سایت فروشگاهی شامل چه مواردی هستند؟ چه نکاتی به جذاب‌تر شدن سایت فروشگاهی کمک می‌کنند؟ طراحی سایت فروشگاهی یکی از اقداماتی است که نیاز به برنامه ریزی دارد و تمام برنامه‌ ریزی‌ها برای انجام این کار باید بر پایه ایده مناسب انجام شود. به منظور پیدا کردن ایده برای طراحی سایت فروشگاهی راه‌های مختلفی وجود دارد که در این مطلب از مجریان وب قصد صحبت در مورد برخی از آن‌ها را داریم.

در صورتی که قصد ارتقا سایت فروشگاهی خود را دارید یا به دنبال یک ایده مناسب برای طراحی چنین سایتی هستید، با ما همراه باشید تا اصول طراحی سایت فروشگاهی و چند ایده برای فروش بیشتر در این سایت‌ها را برای شما توضیح دهیم.

 

ایده برای طراحی سایت فروشگاهی، اولین گام برای راه‌اندازی این سبک سایت‌ها

یافتن یک ایده برای طراحی سایت فروشگاهی ، اولین گام برای راه‌اندازی این سبک سایت‌ها است. سایت‌های فروشگاهی جزو پرمخاطب‌ترین سایت‌های امروزی هستند. این روزها اکثر مردم خرید خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند و برای تامین مایحتاج خود به جای گشت و گذار در بازار به جستجو در اینترنت می‌پردازند.

تفاوتی ندارد که قصد فروش چه کالایی را داشته باشید، کیف، کفش، لباس یا مواد خوراکی، همه چیز در سایت‌های فروشگاهی قابل عرضه هستند. در این سایت‌ها حتی می‌توان برند خود را مطرح کرد و یک نشان تازه تاسیس را به برندی شناخته شده در میان مشتریان تبدیل کرد. همان‌طور که گفتیم برای طراحی سایت فروشگاهی ابتدا باید یک ایده پیدا کرد و برای ایده‌یابی باید چند اصل را در نظر گرفت.

 

اصول طراحی سایت فروشگاهی و ایده‌یابی

اصول طراحی سایت فروشگاهی و ایده‌یابی به پیدا کردن بهترین ایده برای طراحی سایت و در نهایت راه‌اندازی سایتی که از ابتدای شروع به کار مشتریان را جذب کرده و پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد، کمک می‌کند. اصول مختلفی در طراحی چنین سایت‌هایی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱. توجه به سادگی

اولین اصل در طراحی این سایت ها که باید در نظر داشت، توجه به سادگی است. سایت فروشگاهی محصولات را عرضه می‌کند و چشمگیرترین چیز در آن باید محصول عرضه شده باشد اما اگر طراحی ظاهری سایت پیچیده باشد، توجه مخاطب به جای محصول به ظاهر سایت و بخش‌های دیگر جلب شده و گاهی حتی محصول و برند هم آنطور که باید دیده نمی‌شود. طراحی و محیط کاربری ساده همچنین به استفاده راحت کاربر از سایت نیز کمک می‌کند و این مسئله در مورد سایت‌های فروشگاهی اهمیت زیادی دارد، زیرا مشتریان سایت مانند یک فروشگاه واقعی از هر قشری می‌باشند.

 

۲. اولویت قرار دادن برندسازی

اصل بعدی در طراحی این چنین سایت ها یافتن یک ایده برای آن اولویت قرار دادن برندسازی است. زمانی که صحبت از خرید یک محصول می‌شود، مردم ابتدا به سراغ برندهای مطرح و شناخته شده می‌روند. این موضوع در مورد فروشگاه‌های اینترنتی هم صدق می‌کند و کاربران در خرید یک محصول به صورت آنلاین، ابتدا برندهای شناخته شده را بررسی کرده و سپس به سراغ دیگر محصولات می‌روند. اگر ایده طراحی سایت به گونه‌ای انتخاب شود که سایت شبیه به برندهای مطرح باشد یا در فروشگاه برندها بیشتر از هر چیزی مطرح باشند، شانس دیده شدن آن توسط مخاطب بیشتر خواهد شد.

 

۳. طراحی مانند یک بازدیدکننده

اصل بعدی در ایده یابی برای راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی، طراحی مانند یک بازدیدکننده است. زمانی که قصد طراحی یک سایت را دارید و به دنبال ایده‌ای برای انجام این کار هستید ابتدا این موضوع را در نظر بگیرید که اگر یک بازدیدکننده بودید چه انتظاراتی از سایت داشتید و جذب چه فروشگاه‌هایی می‌شدید. طراحی مانند یک بازدیدکننده به جذب بیشتر مخاطبان کمک می‌کند و کاربران بیشتری را به سایت شما دعوت می‌کند.

 

۴. توجه به رقبا

اصل بعدی در طراحی سایت فروشگاهی توجه به رقبا است. دقت به این اصل در پیدا کردن یک ایده برای طراحی سایت نیز موثر است. با بررسی رقبا متوجه خواهید شد که دیگر سایت‌های فروشگاهی به چه نحوی فعالیت می‌کنند، چه موضوعاتی را جدی‌تر گرفته و چه محصولاتی را بیشتر تبلیغ می‌کنند، همچنین با توجه به رقبا حتی می‌توانید الگوی اولیه طراحی سایت خود را نیز مشخص کنید.

 

۵. رعایت اصل خوانایی

در ایده‌ای که برای طراحی سایت فروشگاهی در نظر دارید باید رعایت اصل خوانایی را نیز در نظر داشته باشید. اصل خوانایی به این معنی است که مطالب سایت مانند توضیحات، ویژگی‌ها و اطلاعات موجود در سایت با توجه به رنگ و طراحی قالب سایت و فونت و سایز نوشته‌ها، خوانا و قابل فهم باشند. البته ریسپانسیو بودن سایت یعنی خوانا و متناسب بودن آن با هر دستگاه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

 

ایدهها

 

ایده‌های مناسب سایت فروشگاهی

اگر صاحب یک فروشگاه حضوری هستید، بهترین ایده برای طراحی سایت شما راه‌اندازی همان فروشگاه در بستر اینترنت و به صورت آنلاین است اما اگر فروشگاهی ندارید، ایده‌های مختلفی وجود دارد که برای سایت خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از ایده‌های مناسب برای سایت فروشگاهی، فروش پوشاک است. پوشاک در هر شرایطی کالایی محبوب است که بازار فروش خود را دارد. سایت‌های آموزش آنلاین که در کنار آن‌ها محصولی معرفی و به فروش می‌رسد، نوع دیگری از سایت‌های فروشگاهی هستند که امروزه استقبال خوبی از آن‌ها می‌شود. فروش محصولات دستی و هنرهای ارزنده نیز امروزه جایگاه خوبی در بازار دارند و مشتریان حتی به صورت آنلاین هم خریدار آن‌ها هستند.

 

بهترین منابع پیدا کردن ایده برای طراحی سایت

در نهایت برای پیدا کردن ایده ی یک سایت فروشگاهی می‌توان به سراغ منابع رفت. منابع مختلفی در این زمینه وجود دارد که هر یک الگویی مناسب برای پیدا کردن ایده طراحی سایت هستند. از بهترین منابع پیدا کردن ایده برای طراحی سایت فروشگاهی می‌توان به سایت Zyro اشاره کرد. سایت Behance یکی دیگر از سایت‌هایی است که در صفحه ابتدایی آن نمونه‌هایی از سایت‌های فروشگاهی وجود دارند و جهت کسب ایده و الگو می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. Pinterest دیگر منبع محبوب و شناخته شده برای طراحی سایت‌های فروشگاهی و دیگر انواع وب سایت‌ها است.

 

سخن پایانی

پیدا کردن ایده برای طراحی سایت فروشگاهی اولین قدم برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین است. به منظور پیدا کردن ایده و الگو گرفتن برای ساخت چنین سایتی منابع ایرانی یا خارجی زیادی در بستر اینترنت وجود دارند که با بررسی آن‌ها می‌توان الگوهای خوبی برای سایت فروشگاهی خود پیدا کرد اما یک راه ساده‌تر هم برای طراحی خلاقانه وجود دارد و آن، سپردن این مسئولیت به عهده افرادی است که در این زمینه تخصص، تجربه و مهارت دارند.

مجریان وب یکی از مجموعه‌های متخصص در این زمینه است که با ایده‌های خلاقانه، امکان طراحی انواع سایت‌ها را دارد. برای ثبت سفارش در مجموعه ما کافی است از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید. به علاوه در سایت ما می‌توانید نمونه کارهای مجموعه را نیز مشاهده کنید.

 

 

سوالات متداول

۱. پیدا کردن ایده برای طراحی سایت فروشگاهی چه اهمیتی دارد؟

ایده‌یابی اولین گام برای طراحی سایت فروشگاهی است و تمام اقدامات بعدی و برنامه‌ریزی‌ها برای پر کردن سایت براساس ایده‌ها انجام می‌شوند.

۲. چه اصولی در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت بیشتری دارند؟

توجه به سادگی، بررسی رقبا، برندسازی و بررسی سایت از دید بازدیدکننده از مهم‌ترین اصول طراحی سایت فروشگاهی هستند.

۳. برای یافتن ایده جهت طراحی سایت کدام منابع کاربردی‌تر هستند؟

سایت‌های Behance، Zyro و Pinterest از جمله سایت‌هایی هستند که برای یافتن ایده ای خلاقانه و جذاب می‌توان از آنها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *