چطور میتوان از سئو کلاه خاکستری به نفع وب سایت استفاده کرد ؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

 تکنیک های سئو کلاه خاکستری شامل چه مواردی است؟ اهمیت این تکنیک‌ها در سئو چیست؟ تفاوت سئو کلاه خاکستری با دیگر انواع سئو چیست؟ سئو کلاه خاکستری چه مزایایی نسبت به دیگر روش‌های سئو دارد؟ هزینه استفاده از سئو کلاه خاکستری به چه صورت است؟ یکی از نکات کاربردی برای مدیریت و بهینه‌سازی وب سایت‌ها، توجه به سئو و استفاده از تکنیک‌های انواع مختلف سئو به خصوص سئو کلاه خاکستری است. این سئو تاثیر زیادی در رتبه سایت‌ها در موتور جستجو دارد و آشنایی با اصول آن برای تمام افرادی که قصد بهینه‌سازی سایت خود را دارند، ضروری است. در این مطلب از مجریان وب قصد معرفی این شیوه سئو را داریم و با پاسخ به سوالات بالا خواهیم گفت که چطور میتوان از سئو کلاه خاکستری به نفع وب سایت استفاده کرد، با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: سئو چیست ؟

تکنیک های سئو خاکستری، راهی برای بهینه‌سازی سریع سایت

سئو کلاه خاکستری چیست ؟ بعد از راه‌اندازی یک سایت با هر موضوع و در هر زمینه‌ای نوبت به معرفی آن به کاربران می‌رسد. این کار به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که برخی از آن‌ها هزینه‌بر و برخی زمان‌بر هستند. به علاوه روش‌هایی مانند تبلیغات هم وجود دارند که هم زمان و هم هزینه زیادی نیاز دارند. در میان روش‌های مختلفی که برای معرفی سایت به کاربران وجود دارد، انتقال سایت به رتبه‌های اول موتور جستجو یکی از بهترین‌ها است. با انجام این کار سایت شما جز اولین پیشنهاداتی خواهد بود که موتور جستجو به کاربران در موضوعات مرتبط با محتوا سایت شما پیشنهاد می‌دهد. قرار دادن سایت در چنین جایگاهی در اصطلاح بهینه‌سازی سایت گفته می‌شود که با تکنیک‌های سئو قابل انجام است. تکنیک‌های سئو انواع مختلفی دارند که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به کلاه سفید، سیاه و خاکستری اشاره کرد. آشنایی با تمام این تکنیک‌ها به خصوص، تکنیک های سئو کلاه خاکستری برای کاربران چه به عنوان طراح و چه به عنوان مالک سایت اهمیت زیادی دارد. تکنیک های سئو خاکستری، راهی برای بهینه‌سازی سریع سایت هستند اگر به درستی انجام شوند. در ادامه به معرفی این شیوه سئو و اصول آن می‌پردازیم.

 

تفاوت سئو کلاه خاکستری با دیگر انواع سئو

سئو دارای انواع مختلفی است و هر کدام از آن‌ها با تکنیک‌ها و روش‌هایی انجام می‌شود. از انواع رایج سئو می‌توان به سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری اشاره کرد. در سئو کلاه سفید تمام تکنیک‌هایی که برای بهینه‌سازی سایت استفاده می‌شوند، طبق قوانین موتورهای جستجو هستند. در این شیوه سئو از هیچگونه اقدام غیرقانونی استفاده نمی‌شود، این شیوه سئو زمان‌بر، کم‌هزینه‌تر اما نتایج قطعی‌ و طولانی‌مد‌ت‌تری دارد. در مقابل سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه قرار دارد که سئو و بهینه‌سازی سایت در آن به شیوه غیر قانونی انجام می‌شود.

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در مدت زمان کوتاه نتیجه‌بخش هستند اما ماندگاری نتایج آن‌ها هم به نسبت کوتاه و موقتی است و در صورت تشخیص جرم توسط موتور جستجو حتی احتمال حذف سایت از لیست موتور هم وجود دارد. سئو کلاه خاکستری روش دیگر سئو سایت است که تکنیک‌های آن مابین سئو کلاه سفید و سیاه هستند. تفاوت سئو کلاه خاکستری با دیگر انواع سئو در واکنش موتور جستجو به آن است. این نوع سئو بسته به نحوه انجام آن ممکن است خلاف تشخیص داده شده یا قانونی باشد.

 

13 تکنیک اصلی سئو کلاه خاکستری

همان‌طور که گفته شد برای سئو سایت از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها سئو کلاه خاکستری است. سئو به این شیوه با کمک تکنیک‌ها انجام می‌شود و برای بهینه‌سازی یک سایت ممکن است مجموعه‌ای از آن‌ها مورد نیاز باشد. همان‌طور که  گفت شد سئو کلاه خاکستری روشی مابین سئو سفید و سیاه است. در واقع تکنیک های سئو کلاه خاکستری، تغییر شکل یافته‌ تکنیک‌های سئو کلاه سفید اما با نتیجه‌گیری سریع‌تر و تکنیک‌های کلاه سیاه به صورت قانونی‌تر و مورد قبول موتورهای جستجو هستند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین تکنیک های سئو کلاه خاکستری را آموزش می‌دهیم.

۱. نوشتن محتوا به روز

نوشتن محتوا به روز یکی از تکنیک‌های اصلی سئو است که در سئو کلاه سفید تاکید زیادی به آن می‌شود و در بهینه‌سازی سایت بسیار کاربردی است. محتوای سایت همان چیزی است که موتورهای جستجو با آن ارتباط برقرار می‌کنند و از طریق بررسی آن رتبه بندی یک سایت را مشخص می‌کنند. محتوا باید خاص، متفاوت و دقیقا مربوط به موضوع سایت باشد تا مخاطب را جذب خود کرده و موتور جستجو هم از وجود آن استقبال کند. تولید محتوا اصولی و به روز به خصوص برای موتور گوگل اهمیت زیادی دارد. در سئو کلاه سفید به تولید محتوا تاکید می‌شود. طبق اصول این سئو هر چقدر محتوا بیشتر و جدیدتر باشد، موتور جستجو توجه بیشتری به سایت خواهد کرد. نوشتن محتوا به روز در سئو کلاه خاکستری هم کاربرد دارد و یکی از تکنیک‌های این نوع سئو است. این کار در سئو کلاه خاکستری به سختی سئو کلاه سفید نیست. این تکنیک در سئو خاکستری به این صورت انجام می‌شود که به جای تولید چندین محتوا چند هزار کلمه‌ای باید یک محتوا کوتاه آماده کرد و در بازه‌های زمانی مختلف آن را به روز کرد. در واقع به جای استفاده از موضوعات جدید، موضوعات قدیم را بروزرسانی کرد و از این طریق به موتور جستجو القا کرد که سایت دائما در حال تولید محتوا است.

مطلب پیشنهادی: تولید محتوا چیست ؟

۲. خرید سوشیال سیگنال

یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه خاکستری، خرید سوشیال سیگنال است. در چند سال اخیر و با تغییر سیاست‌ها و الگورتیم‌های گوگل نحوه بررسی سایت‌ها برای اعتبارسنجی تغییر کرده است. یکی از روش‌های گوگل برای سنجش اعتبار سایت، بررسی رفتار مخاطبین یک برند در دیگر شبکه‌های مربوط به آن برند است. برای مثال اگر برند علاوه بر سایت دارای صفحاتی در اینستاگرام یا توییتر هم باشد، گوگل علاوه بر بررسی سایت شبکه‌های اجتماعی را هم بررسی می‌کند و اعتبار سایت را نسبت به واکنش مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی سنجش می‌کند.

مطابق این موضوع برندهایی که مخاطبان آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و محتواها را از طریق لایک یا نظر نقد کرده و برای دیگران کاربران ارسال می‌کنند از اعتبار بیشتری نسبت به سایت‌ها و برندهایی که کاربران آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی فعالیتی ندارند، برخوردار هستند. برای به دست آوردن چنین اعتباری در سئو کلاه خاکستری خرید سوشیال سیگنال توصیه می‌شود. سایت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و امکان خرید سوشیال سیگنال از آن‌ها وجود دارد. این سایت‌ها سیگنال‌هایی مانند لایک و کامنت را برای پست‌های یک شبکه ارسال می‌کنند تا دید گوگل نسبت به سایت بهتر شود.

۳. استفاده از لینک سازی خارجی

استفاده از لینک سازی خارجی دیگر تکنیکی است که در انواع سئو سایت انجام می‌شود و هم به صورت قانونی و هم به صورت غیرقانونی قابل انجام است. شیوه قانونی و اصولی لینک سازی خارجی به این صورت است که یک سایت پس از تولید محتواهای با کیفیت، معرفی به کاربران بیشتر و کسب سابقه و اعتبار در دیگر سایت‌ها معرفی می‌شود و از سایت‌های همکار و حتی رقیب به آن لینک داده می‌شود. این موضوع اعتبار سایت را نزد موتور جستجو بیشتر می‌کند. با این حال لینک سازی به این شیوه بسیار زمان‌بر است و نتیجه‌گیری از آن چندان ساده نیست.

در چنین شرایطی بعضی سایت‌ها از خرید لینک‌های خارجی استفاده  می‌کنند. امروزه مراکز زیادی اقدام به فروش لینک‌های خارجی می‌کنند و با خرید از آن‌ها می‌توان یک یا چند لینک خارجی در سایت‌های مختلف ایجاد کرد. این روش استفاده از لینک سازی خارجی، یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه است اما با کمی تغییر در سئو خاکستری هم قابل استفاده است. برای استفاده از لینک سازی خارجی از طریق خرید لینک به صورت قانونی کافی است بین هر چند بار خرید، لینک خود را با اکانت‌های مختلف در کامنت‌ سایت‌های دیگر یا انجمن‌ها به اشتراک گذاشت تا لینک سازی معتبرتر باشد.

۴. طراحی سایت برای لینک خارجی

تکنیک دیگر لینک سازی معتبر در سئو کلاه خاکستری، طراحی سایت برای لینک خارجی است. این تکنیک مناسب مجموعه‌هایی است که هزینه و زمان کافی برای سئو را داشته باشند اما به دنبال کسب نتیجه سریع و قطعی باشند. در تکنیک باید یک یا چند سایت با هاست‌ها و دامنه‌های مختلف طراحی کرد. سپس در هر کدام از این سایت‌ها تولید محتوا کرد و برای سایت مخاطب و اعتبار ایجاد کرد. بعد از نظم‌دهی به تولید محتوای سایت‌ها و جابجا کردن رتبه آن‌ها در لیست گوگل، حتی اگر به صفحه اول جستجو هم نرسند، کافی است لینک سایت اصلی را در آن‌ها قرار دهید. این کار را می‌توان از طریق ایجاد یک مقاله تبلیغاتی، قرار دادن لینک سایت در کامنت‌های سایت دیگر و روش‌های مشابه انجام داد.

۵. ایجاد تغییرات اساسی در سایت

ایجاد تغییرات اساسی در سایت از دیگر تکنیک های قابل استفاده در سئو کلاه خاکستری است. همان‌طور که در اولین تکنیک گفته شد، گوگل و موتورهای جستجو علاقه زیادی به مطالب به روز و معتبر دارند. در سئو سفید این کار با ایجاد سایت‌های پشتیبان یا بروزرسانی کل محتواهای سایت انجام می‌شود اما چنین کاری در سئو خاکستری اصلا به صرفه نیست. این روش هم در سئو خاکستری به شکل ساده‌تری انجام می‌شود. در سئو خاکستری به جای به روزرسانی تمام محتواها یا هزینه و زمان برای ساخت سایت‌های پشتیبان، قالب سایت را تغییر می‌دهند یا با تغییر در کدهای آن این تصور را در گوگل ایجاد می‌کنند که همه محتواهای سایت بروزرسانی شده است.

۶. استفاده از کامنت‌ها

استفاده از کامنت‌ها یکی دیگر از تکنیک‌هایی است که برای سئو کلاه خاکستری می‌توان از آن استفاده کرد. سایت‌ها مانند اینستاگرام یا توییتر این امکان را دارند که بخش نظرات را برای آن‌ها فعال کرد تا کاربران بعد از مطالعه محتوا نظر خود را در مورد مطلب به اشتراک بگذارند. در سئو کلاه خاکستری از این تکنیک برای جلب  توجه موتور جستجو و اعتبار بخشی به سایت استفاده می‌شود. روند استفاده از این تکنیک در سئو خاکستری به این صورت است که نظرات سایت بیشتر مثبت، در متن‌های طولانی و گاها نظرات تخصصی در مورد مطالب هستند اما نه توسط کاربران واقعی، بلکه به وسیله ربات‌ها در سایت قرار می‌گیرند.

۷. خرید رپورتاژ

خرید رپورتاژ و استفاده از آن یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه خاکستری است. رپورتاژ به این صورت است که در سایتی دیگر محتوایی با موضوع مشابه با سایت شما و با لینک دادن به سایت شما قرار می‌گیرد. این محتوا کوتاه است و در تمام بخش‌های آن تبلیغ سایت انجام می‌شود. این تکنیک سئو پر هزینه است اما در صورتی که به درستی استفاده شود، نتایج خوبی خواهد داشت. هزینه خرید رپورتاژ به نوع سایتی که محتوا رپورتاژ در آن قرار می‌گیرد بستگی دارد. هر چقدر اعتبار و بازدیدهای سایت رپورتاژ بیشتر باشد، هزینه استفاده از این تکنیک هم بیشتر خواهد شد.

۸. خرید بازدید فیک

یکی از موضوعات موثر در سئو سایت که موتور جستجو توجه زیادی به آن می‌کند، میزان بازدید کاربران از سایت یا به تعریف دیگر، ترافیک سایت است. هر چقدر ترافیک سایت و میزان بازدید از مطالب آن بیشتر باشد، سایت در نظر موتور جستجو از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود. البته خرید بازدید فیک یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه هم هست، بنابراین استفاده از آن باید با احتیاط کامل انجام شود.

از جمله نکاتی که در خرید بازدید فیک برای سئو سایت از روش خاکستری و ایمن باید به آن توجه کرد استفاده از آی‌پی‌های مختلف، تنظیم ربات به گونه‌ای که بعد از بازدید چند دقیقه‌ای در صفحات باقی بماند، کلیک روی بخش‌های مختلف سایت، افزایش طبیعی بازدیدها و ترغیب کاربران مختلف به بازدید از سایت به جای استفاده از ربات از جمله نکاتی هستند که به انجام بازدید فیک اما طبیعی کمک می‌کنند.

۹. توجه به کلمات کلیدی

توجه به کلمات کلیدی و استفاده از آن‌ها در محتواها به مقدار بیشتر از دیگر تکنیک‌هایی است که سئو کلاه خاکستری با کمک آن انجام می‌شود. طبق این تکنیک برای یک موضوع خاص باید انواع مختلفی از کلمات کلیدی را استفاده کرد. برای مثال در محتوایی برای موبایل باید از کلماتی مانند خرید موبایل، فروش موبایل، روش‌های تهیه آنلاین موبایل یا کلمات مشابه مانند تلفن همراه، گوشی و موارد مشابه استفاده کرد. البته استفاده بیش از حد کلمه کلیدی تکنیک سئو کلاه سیاه برای بالا آوردن سایت در مدت زمان کوتاه است و باید این کار را هم با احتیاط انجام داد.

۱۰. توجه به کامنت‌ها در گوگل مپ

گوگل مپ یکی دیگر از ابزارهایی است که موتور جستجو برای بررسی اعتبار سایت‌ها به آن توجه می‌کند و یکی از بررسی‌های موتور جستجو در این ابزار مربوط به کامنت و نظرات مرتبط با یک آدرس در نقشه است. توجه به کامنت‌ها در گوگل مپ هم راهکاری برای افزایش سئو سایت و بهینه‌سازی آن است و اگر به درستی انجام شود بسیار کارآمد خواهد بود. در سئو کلاه سفید با تولید محتوای مخصوص کاربران را به گذاشتن کامنت در گوگل مپ تشویق می‌کنند اما در سئو کلاه خاکستری این کار به صورت خودخواسته با دستگاه‌های مختلف یا ربات‌های مخصوص انجام می‌شود.

۱۱. استفاده از دامنه‌های معروف

استفاده از دامنه‌های معروف یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه خاکستری است. در این روش سایت دامنه خود را نزدیک به سایت‌های معروف انتخاب می‌کند تا زمانی که کاربر برای نام آن برند جستجو کرد، آن سایت هم در لیست قرار بگیرد. برای مثال آمازون یک دامنه مشخص و معروف است و زمانی که یک برند اسم و دامنه سایت خود را با ترکیبی از کلمه آمازون و نام‌های دیگر انتخاب کند، توجه موتور به آن سایت هم جلب خواهد شد.

۱۲. استفاده از کامنت‌های منفی

یکی از خاکستری‌ترین تکنیک‌های سئو استفاده از کامنت‌های منفی است. در این تکنیک از طریق کامنت‌های منفی کاربران را به تعامل در سایت و ماندگاری بیشتر در یک صفحه وادار می‌کنند. برای مثال می‌توان تصویری از آخرین کار یک هنرپیشه منتشر کرد و محتوایی در مورد آن نوشت. سپس در کامنت‌های مطلبی خلاف محتوا و منفی مانند نظر در مورد ظاهر هنرپیشه یا زندگی شخصی او نوشت تا کاربران را به نظردهی و اثبات خلاف نظر منفی وادار کرد. این تکنیک باید به طور هوشمندانه و اصولی انجام شود، استفاده بیش از حد کامنت‌های منفی گاهی باعث نارضایتی کاربران از سایت و ترک سایت هم می‌شود.

۱۳. منشن کردن سایت بدون لینک مستقیم

منشن کردن سایت بدون لینک مستقیم یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه خاکستری است. برای این کار می‌توان به سایت‌هایی با موضوع مشابه مراجعه کرد و در نظرات آن‌ها به شکل غیرمستقیم و بدون قرار دادن لینک سایت خود را معرفی و تبلیغ کرد. برای مثال اگر سایتی در زمینه لوازم آرایشی دارید، می‌توانید به عنوان کاربر به سایت رقبا رفته و بعد از تعریف از محصول آن سایت، به کاربران پیشنهاد دهید که برای خرید دیگر محصولات به سایت شما مراجعه کنند.

 

هزینه استفاده از سئو کلاه خاکستری

یکی از موضوعات مهم در مبحث سئو، هزینه انجام این کار است. به طور کل سئو روشی هزینه‌بر برای بهینه‌سازی سایت است اما اگر نتیجه لازم از آن گرفته شود، تاثیر زیادی در پیشرفت و سودآوری برای سایت خواهد داشت. این موضوع به خصوص در سایت‌های فروشگاهی اهمیت زیادی دارد و در صورت سئو به درستی انجام شود، هر میزان هزینه به صرفه خواهد بود. در مورد هزینه استفاده از سئو کلاه خاکستری باید گفت که این نوع سئو بسته به تکنیکی که استفاده می‌شود، هزینه‌های متفاوتی دارد. برای مثال هزینه لینک سازی با طراحی سایت‌های شخصی بسیار زیاد اما هزینه خرید بازدید یا کامنت فیک چندان زیاد نیست.

 

خدمات مجریان وب در زمینه سئو

خدمات سئو در انواع سفید و خاکستری توسط بیشتر مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات وب ارائه می‌شود و یکی از آن‌ها، مجریان وب است. تمام خدمات مجریان وب در زمینه سئو به صورت کاملا حرفه‌ای ارائه می‌شود. مشاوران ما قبل از ارائه خدمات شما را در مورد نحوه انجام آن‌ها، چگونگی سفارش، هزینه‌های انجام خدمات و سود نهایی راهنمایی می‌کنند تا انتخاب تکنیک سئو را با دیدی باز و آشنایی کامل با انواع خدمات انجام دهید.

 

نتیجه‌گیری 

تکنیک های سئو کلاه خاکستری امروزه جز پرکاربردترین تکنیک‌ها برای سئو و بهینه‌سازی سایت هستند. این تکنیک‌ها نه به اندازه سئو کلاه سفید زمان‌بر و نه به اندازه سئو کلاه سیاه خطرناک و پر ریسک هستند. اگر این تکنیک‌ها به درستی استفاده و انجام شوند، سایت خیلی زود در بالاترین رتبه‌های موتور جستجو قرار خواهد گرفت. برای کاهش ریسک استفاده از این تکنیک‌ها کافی است انجام سئو را به مجموعه‌های معتبر مانند مجریان وب سپرد. تمام خدمات سئو در مجموعه ما توسط متخصصین این حوزه و به دقیق‌ترین شکل ممکن انجام می‌شوند. برای ثبت سفارش کافی است از طریق راه‌های تماس موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول 

۱. تکنیک ‌های سئو کلاه خاکستری چه کاربردی دارند؟

با استفاده از تکنیک های سئو کلاه خاکستری می‌توان سایت را زودتر و راحت‌تر در رتبه‌های برتر موتور جستجو قرار داد.

۲. تفاوت سئو کلاه خاکستری با دیگر انواع سئو چیست؟

سئو کلاه خاکستری ریسک سئو کلاه سیاه را ندارد و نتیجه‌گیری از آن راحت‌تر از سئو کلاه سفید است.

۳. کدام تکنیک سئو کلاه خاکستری در سئو کلاه سفید هم کاربرد زیادی دارد؟

به روز بودن سایت و استفاده از کلمات کلیدی در محتواها دو تکنیک کاربردی و مشترک در سئو کلاه سفید و خاکستری است.

۴. ترفندهای به روزرسانی برای سئو کلاه خاکستری چند نوع دارند؟

بروزرسانی محتوا و بروزرسانی سایت از طریق تغییر قالب دو روش جلب توجه گوگل و موتورهای جستجو جهت سئو سایت هستند.

۵. آیا استفاده از سئو کلاه خاکستری به اندازه سئو کلاه سیاه خطرناک است؟

سئو کلاه خاکستری قانونی‌تر از سئو کلاه سیاه است و اگر به درستی استفاده شود هیچ مشکلی برای سایت ایجاد خواهد کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *