انواع دیجیتال مارکتینگ؛ روش های کلیدی در بازاریابی دیجیتال🔑

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟انواع دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ در مقاله قبلی چندین روش را گفتیم ،حالا قصد داریم به انواع دیگری از روش های بازاریابی دیجیتال اشاره کنیم.

 

  • بازاریابی موتور جستجو (Search Engine Marketing (SEM))

در حالیکه سئو به توصیف روند دریافت ترافیک پرداخت نشده (unpaid) از موتورهای جستجو می‌پردازد، بازاریابی موتور جستجو به ترافیک پرداخت شده از موتورهای جستجو اشاره می‌کند. رایج‌ترین شکل بازاریابی موتورهای جستجو احتمالا Google Adwords ( تبلیغات در گوگل ) است چراکه گوگل به مراتب از محبوب بیشتری در بین‌ موتورهای جستجو برخوردار است.در SEM بازاریاب معمولا یک مبلغ از پیش تعیین شده برای موتور جستجو هزینه می‌کند تا یک پیام‌ تبلیغاتی را در مکان‌های مختلفی که در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی یا عبارات مشخص بالا آمده، نمایش دهد. SEM نوعی از تبلیغات Pay-Per-Click است.

 

مطلب پیشنهادی: خدمات سئو سایت

 

  • تبلیغات کلیکی (Pay-Per-Click Advertising (PPC))

مشابه آنچه که در SEM رخ می‌دهد، دیگر انواع تبلیغات PPC نیز به توصیف روش‌هایی از بازاریابی‌ می‌پردازند که در آن بازاریابان به ازای هر کلیک بر روی لینکی خاص از یک وبسایت مبلغی را پرداخت می‌کنند. علاوه بر موتورهای جستجو، تقریبا تمامی شبکه های اجتماعی نیز فرصت‌هایی متنوع برای تبلیغات کلیکی پیشنهاد می‌کنند. این نوع از تبلیغات در فید(feed) کاربران هدف شبکه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند.توجه داشته باشید که بسیاری از این فعالیت‌ها را نمی توان به وضوح  از هم جدا کرد. مرزهای بین انواع مختلف دیجیتال مارکتینگ، اغلب مبهم و غیر قابل تشخیص هستند.

 

مطلب پیشنهادی:  طراحی سایت اختصاصی

 

  • بازاریابی وابسته یا مشارکت در فروش (Affiliate Marketing)

بازاریابی وابسته یک نوع بازاریابی دیجیتال مبتنی بر عملکرد است. در مقایسه با تبلیغات PPC، در بازاریابی وابسته تبلیغ‌کننده بجای ترافیک، برای مشارکت ها هزینه  می‌پردازد. نرخ ها معمولا از تبلیغات کلیکی بیشتر است اما ریسک تبلیغ کنندگان به طور محسوسی پایین است چراکه آنان تنها برای مشارکت در فروش هزینه می پردازد.پذیرش بازاریابی وابسته از طرف بلاگران و صاحبان وبسایت‌های پربازدید بسیار مورد اسقبال قرار می‌گیرد، چرا که آنان از طریق معرفی محصولات دیگران به مخاطبانشان کسب درآمد می‌کنند.

 

مطلب پیشنهادی: خدمات طراحی سایت شرکتی

 

  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی محسوب می‌شود. با ارسال بروزرسانی‌های منظم به مشترکین ایمیلی خود می‌توانید با آن‌ها یک رابطه پایدار برقرار کنید. همچنین شما قادر خواهید بود تا از طریق ایجاد ارزش در ایمیل‌های ارسالی خود، ضمن ایجاد احساس اعتماد در مخاطبین خود، درصد زیادی از آنان را به مشتریان همیشگی خود تبدیل کنید.توجه داشته باشید که بازاریابی ایمیلی چیزی به مراتب بیشتر از خرید یک لیست ایمیل و بمباران اینباکس مخاطبین آن با ارسال پیام‌های تبلیغاتی گوناگون است! می‌توان گفت که همیشه بهترین نتایج از بازاریابی ایمیلی از طریق  لیستی از مشترکین که شما شخصا به دست آورده و پرورش داده اید، به دست می آید. اینگونه لیست ایمیلی شما به راحتی می تواند به بهترین دارایی و ابزار شما  برای دیجیتال مارکتینگ تبدیل شود.

 

بیشتر بدانید:طراحی سایت فروشگاهی 

 

  • تبلیغات رادیویی (Radio advertising)

حتما می‌دانید که ما می‌خواهیم در رابطه با چه موضوعی با شما صحبت کنیم! حتما برایتان پیش آمده که در هنگام شنیدن برنامه‌های محبوب رادیویی خود با پیام‌های بازرگانی متفاوتی روبرو شوید. گاهی اوقات این تبلیغات برای شما بسیار آزاردهنده به نظر رسیده است و گاهی نیز به همان شدت آن را جالب و قابل توجه دانسته‌اید(دست‌کم وقتی برای اولین بار آنها را می شنوید). علاوه بر پخش این نوع پیام‌های بازرگانی، شما می‌توانید از راه‌های دیگری نیز برای تبلیغات رادیویی بهره ببرید. برای مثال شما می‌توانید اسپانسر یک برنامه رادیویی شوید.

 

بیشتر بدانید:طراحی سایت صنعتی 

 

  • تبلیغات تلویزیونی (Television advertising)

با این مورد نیز حتما به خوبی آشنایی دارید! شاید بسیاری از شما ترجیح بدهید که هنگام تماشای تلویزیون از مشاهده پیام‌های بازرگانی بگذرید و آن‌ها را نادیده بگیرید اما قطعا هیچکدام شما نمی‌توانید تاثیر شگرفی که این نوع تبلیغات به دنبال دارد را انکار کنید!یک تبلیغ تلویزیونی موفق توانایی آن را دارد که شهرت برند شما را به طور چشمگیری افزایش دهد و حتا در صورت توقف پخش آن، تا مدتها در ذهن و خاطر مخاطبان باقی بماند.

 

  • تبلیغات از طریق تلفن همراه (Mobile Phone Advertising)

بسیاری از انواع دیجیتال مارکتینگ که تابحال به آنها اشاره شده، قابلیت این را دارند که در گوشی تلفن همراه شما اجرا شوند. برای مثال شما احتمالا  از طریق موبایل خود با فیس‌بوک، اینستاگرام و گوگل کار می‌کنید. اما گونه‌ی دیگری از فعالیت‌های بازاریابی نیز وجود دارند که با اینکه بوسیله تلفن همراه شما محقق می‌شوند اما در هیچ یک از دسته‌بندی‌هایی که به آن اشاره کرده‌ایم قرار نمی‌گیرند.برای مثال مدتی است که تبلیغات پیامکی بعنوان یکی از شیوه‌های جدید بازاریابی در حال انجام است. تکنولوژی‌هایی مانند بلوتوث هم از آن دسته تکنولوژی‌هایی به شمار می‌روند که با اینکه میزان استفاده از آن‌ها روز به روز در حال افزایش است و از پتانسیل خوبی برخوردارند، اما آنطور که باید برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی مورد توجه قرار نگرفته است.در آخر اینکه ممکن است روش‌های دیگری، غیر از ده روشی که در مورد آن‌ها صحبت کرده‌ایم، در رابطه با دیجیتال مارکتینگ وجود داشته باشند، اما اگر درصدد هستید که برای دیجیتال مارکتینگ خود یک استراتژی مناسب تدوین کنید، باید حداقل با این ده مورد آشنایی کافی داشته باشید و روشی را انتخاب کنید که بهترین انطباق را با اهداف کسب و کاری شما دارد. همواره بخاطر داشته باشید که تمامی انواع دیجیتال مارکتینگ با یکدیگر به طور مداوم در تعاملند و گاها مرز بین آن‌ها نامشخص است.

 

مطلب پیشنهادی: تبلیغات دیجیتال چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *