چگونه و چرا سئو کلاه سیاه سایت شما را نابود می کند ؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

چنانچه به دنبال ارتقا کیفیت سایت، میزان بازدید و افزایش مشتریان خود هستید، بایستی با انواع روش های سئو و بهینه سازی سایت از همه مهمتر عملکرد سئو کلاه سیاه آشنایی داشته باشید. اگر گوگل را یک شهر در نظر بگیریم و سئوکاران را به عنوان شهروندان این شهر فرض کنیم، مسلما به منظور فعالیت در چنین شهرهایی لازم است که  قوانین محکمی مشخص شود. وبمستر گوگل، قسمتی در سایت گوگل است که استانداردهای گوگل را برای سایت های اسپم تعیین و جریمه آن ها را مشخص می نماید. سئو کلاه سیاه، یکی از شیوه های اشتباهی است که منجر می شود گوگل با گذشت زمان به فعالیت های شما شک کرده و نسبت به جریمه سایت تان اقدام کند. راهکارهای سئو سیاه بجای اینکه مشکل کاربران را حل کند، هدفش این است که موتورهای جستجو را فریب دهد. به عبارتی به جای این به طور عادلانه رتبه های نتایج را بهبود ببخشد، شیوه های نادرستی را جهت قرار گرفتن در جایگاه های برتر مورد استفاده قرار می دهد. به منظور اینکه از دام سئو کلاه سیاه در امان باشید بایستی در ابتدا با ترفند های آن به طور کامل آشنایی داشته باشید، به شما توصیه می کنیم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه، به مجموعه اقداماتی گفته می شود که برعکس قوانین موتورهای جستجو به منظور ارتقا دادن رتبه سایت در نتایج جستجو صورت می گیرد. این شیوه های غیر مجاز، به طور معمول منجر به جریمه شدن سایت از طرف موتورهای جستجو می شود. از جمله سئو کلاه سیاه می توان به مواردی از جمله استفاده بی قاعده از کلمات کلیدی، مخفی کاری و به کارگیری از شبکه های لینک خصوصی، اشاره کرد. اگر به تازگی به دنیای سئو ورود پیدا کرده اید، باید بدانید که هدف موتور های جستجو این است که بهترین نتایج را برای درخواستی که کاربران از آنها دارند، ارائه دهند. آنها میخواهند که مخاطبانشان از در هنگام جستجو از یک تجربه عالی برخوردار شوند و با نتایجی مواجه شوند که اسپم نیست و برایشان دارای کاربرد می باشد. گوگل این کار را به وسیله الگوریتم های دستی و یا خودکار انجام  می دهد تا بتوانند سایت هایی که تکنیک های سئو کلاه سیاه را مورد استفاده قرار می دهند را تشخیص و نسبت به جریمه ها آن اقدام نمایند.

سئو کلاه سیاه به چه شیوه هایی گفته می شود؟

سئو کلاه سیاه به ترفند ها و شیوه هایی گفته می شود که از شیوه های غیر اصولی و با نادیده گرفتن قوانین اقدام به افزایش رتبه سایت می کند. به طور معمول کلمه کلاه سیاه در فضای کامپیوتری به افرادی اطلاق می شود که دست به اقدامات مخرب نظیر هکر‌ها و تولیدکنندگان ویروس، می زنند. پیاده سازی سئو کلاه سیاه در مدت زمان کوتاهی سبب می شود که رتبه شما افزایش پیدا کند اما در بلند مدت برای سایت شما اثرات منفی به همراه خواهد داشت و موجب جریمه شدن وب سایت شما به وسیله موتورهای جستجو خواهد شد که برای جبران آن بایستی زمان و تلاش بسیاری صرف کنید. در مقابل سئو کلاه سیاه که برعکس قوانین گوگل عمل می کند، سئو کلاه سفید وجود دارد که بر طبق استانداردها و راهنمایی های گوگل اجرا شده است و انجام دادن آن نه تنها به سئو سایت کمک می کند بلکه گوگل از این شیوه ها حمایت می کند.

تفاوت سئو کلاه سیاه با سئو کلاه سفید

در تفاوت سئو کلاه سیاه با سئو کلاه سفید باید بگوییم که نحوه عملکرد سئو کلاه سیاه برخلاف قوانین موتورهای جستجو می باشد. به همین خاطر احتمال دارد وب سایت شما را به طور کامل از نتایج جستجو و یا رتبه ای که به دست آورده اید، خارج کند. شیوه های سئو کلاه سفید در اصل شیوه های اصولی سئو کردن است که به وسیله تولید محتوا با کیفیت و مطلوب و به وجود آوردن تجربه ای خوب، ایجاد می گردد.

مطلب پیشنهادی: سئو کلاه سیاه چیست ؟

تکنیک های کلاه سیاه در سئو

تکنیک های سئو کلاه سیاه در سئو، تکنیک هایی هستند که اولویت آن رتبه گیری سریع سایت در موتورهای جستجو بوده و برای جذب مخاطب واقعی تلاشی نمی کند. شیوه های سئو سیاه بسیار سریع و ناپایدار می باشند و خوب است بدانید که انجام آن به تخصص خاصی احتیاج ندارد. سئو کلاه سیاه تکنیک های متعددی دارد که در اکثر موارد به راحتی نمی توان آن را تشخیص داد. در ادامه به بررسی تعدادی از این تکنیک ها می پردازیم.

  • پنهان کردن محتوا

پنهان کردن محتوا یعنی اینکه به کاربران یک محتوا را نشان دهیم و به موتورهای جستجو محتوای دیگر را نمایش دهیم. برنامه نویس ها می توانند با اضافه کردن کامنت هایی به محتوایی که برای کاربر نمایش داده می شود، موتور های جستجو را به یک سمت دیگر هدایت کنند. به طور معمول وب سایت های اسپم این تکنیک را مورد استفاده قرار می دهند تا به وسیله ربات موتور جستجو موردشناسایی قرار نگیرند. البته امروزه موتور های جستجو به راحتی این مسئله را تشخیص می دهند و سایت را جریمه می کنند.

  • مورد استفاده قرار دادن یک انکر تکست بیش از اندازه

مورد استفاده قرار دادن یک انکر تکست بیش از اندازه مشکلاتی را با خود به همراه دارد، در سئو انکر تکست یک موضوع قدیمی اما همراه با پیچیدگی است. بسیاری از افراد مشغول در این حوزه بر این باورند که از انکر تکست های مطابق با محتوا صفحه اول باید استفاده کرد، اما می توان متن انکر تکست های خود را متفاوت ولی به قدری مرتبط با صفحه مقصد انتخاب کنید و فقط یک انکر تکست با یک کلمه کلیدی خاص را مورد استفاده قرار ندهید. این شیوه یکی از تکنیک های مرسوم کلاه سیاه است که بسیاری از افراد تازه کار در این حوزه آن را برای لینک سازی داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می دهند.

  • ریداکت های تقلبی

قبل از اینکه بخواهیم به توضیح ریداکت های تقلبی بپردازیم باید بگوییم ریداکت کردن یک صفحه منجر می شود که کاربر بدون اطلاع به آدرس دیگری فرستاده شود. برای نمونه شما بر روی یک لینک آموزشی کلیک می کنید اما صفحه ای که برایتان باز میشود مربوط به صفحه قرعه کشی می باشد. کلاه سیاه با مورد استفاده قرار دادن آدرس های تقلبی به اهداف غیر اصولی خود دست می یابند. کلاه سیاه ها با بکارگیری از ریداکت 301، شما را به صفحه مورد نظرشان ارجاع می دهند.

  • لینک سازی غیرطبیعی

منظور از لینک سازی غیرطبیعی این است که هر بک لینک که با هدف پیشرفت وضعیت سئو و ارتقا جایگاه شما در نتایج گوگل به وجود آمده باشد، به عنوان رد قوانین گوگل تشخیص داده می شود. این قانون هم برای لینک هایی که به سایت شما ارجاع داده می شوند و برای لینک هایی که شما به سایت های دیگر می دهید، کاربرد دارد.

از دیگر تکنیک های تشخیص سئو کلاه سیاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. لینک های مخفی
    2. محتوا تکراری
    3. سایت هک شده
    4. تولید محتوا خودکار
    5. صفحات درگاه
    6. دیگر تکنیک های سئو کلاه سیاه

چرا نباید سئو کلاه سیاه را مورد استفاده قرار دهیم؟

ممکن است با این سوال مواجه شوید که چرا نباید سئو کلاه سیاه را مورد استفاده قرار دهیم؟ باید بگوییم ترفند های سئو کلاه سیاه برای سایت بسیار تهدید آمیز و خطرناک هستند، زیرا دیر یا زود شناسایی می شوند. انجام این ترفند ها به حذف یا مجازات شدن یک وب سایت منجر می گردد، در نتیجه لازم است که از عملکرد سئو کلاه سیاه به خوبی آگاهی داشته باشید. به طور معمول این مجازات به شرح زیر می باشد:

  1. سبب می شود رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو در پایین ترین جایگاه قرار گیرد.
  2. این احتمال وجود دارد که وب سایت شما به طور کامل حذف شود.
  3. ممکن است که دامنه از دسترس شما خارج شود.

به چه صورت از سئو کلاه سیاه پرهیز کنیم؟

شاید بپرسید که به چه صورت از سئو کلاه سیاه پرهیز کنیم؟ خوب است بدانید که سئو کلاه سیاه یک شیوه خطرناک و ریسکی برای سئو محسوب می شود و در صورتی که بدون اطلاع از عملکرد سئو کلاه سیاه نسبت به انجام اقدام کنید، می تواند به جریمه شدن یا حذف شدن وب سایت تان ختم شود. در ادامه به توضیح تعدادی ترفند برای اجتناب کردن از سئو کلاه سیاه می پردازیم تا حتی به صورت ناخواسته هم گرفتار آن نشوید، با ما همراه باشید.

  • گوگل را دور نزنید

گوگل را دور نزنید به این معنی است که موتور جستجو و کاربر را یکی فرض کنید. به عبارتی رفتار شما با موتور جستجو به همان صورتی باید باشد که با کاربر رفتار می کنید و از مخفی کردن یا فریب دادن موتور های جستجو خودداری کنید. خواسته گوگل این است که همه تمرکزتان را بر روی حل مشکل کاربر بگذارید و اجازه دهید که کاربر از سایت شما یک تجربه خوب کسب کند.

  • تولید محتوا با کیفیت

تولید محتوا با کیفیت سبب می شود که در نتایج جستجو از رتبه خوبی برخوردار شوید و دقت کنید محتوایی که می نویسید، اورجینال و باکیفیت باشد و از تکرار کلمه کلیدی پرهیز کنید. به هیچ عنوان از محتوا های وب سایت های دیگر کپی برداری نکنید و دستورالعمل های مشخص شده از طرف گوگل برای تولید محتوا را در نظر داشته باشید، توجه کردن به این مسئله تا حدی شما را از خطر حفظ می کند.

  • خرید و فروش نکردن لینک ها

در ارتباط با خرید و فروش نکردن لینک ها این مورد را به یاد داشته باشید که فقط رد و بدل کردن پول نیست که این نوع سئو را به یک شیوه غیرقانونی تبدیل کرده است. هنگام ارائه محصولات رایگان به منظور دریافت لینک از هر گونه مبادله به منظور خرید لینک ها خودداری نمایید. در این زمینه برای اینکه بهتر تشخیص دهید که مبادله قانونی است یا غیرقانونی می توانید از دستورالعمل های FTC راهنمایی بگیرید.

از دیگر ترفند های دوری کردن از سئو کلاه سیاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. دقت کردن در وارد کردن داده های ساختاری
    2. عدم استفاده از شبکه وبلاگ اختصاصی
    3. آپدیت کردن اطلاعات خود در مورد قوانین وب مسترها

 

سوالات متداول:

1.سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه به شیوه هایی گفته می شود که برعکس استانداردهای گوگل عمل می کنند و با هدف فریب دادن گوگل سعی دارند به سرعت به نتایج برتر موتور جستجو دست یابند.

2.آیا لینک سازی کلاه سیاه محسوب می شود؟

از نظر گوگل هر لینکی که برای سایت شما به صورت طبیعی ایجاد نشده باشد، کلاه سیاه محسوب می شود. اما در سئو خاکستری این امکان فراهم است که با شیوه های لینک سازی صحیح، مرز بین سئو سفید و سیاه را در نظر گرفت.

3.چرا باید از سئوی کلاه سیاه پرهیز کرد؟

سئو کلاه سیاه با اینکه امری غیر قانونی به حساب نمی آید، اما دستورالعمل‌های وب مستر را رد می‌کند. در اصل این نوع اقدامات برعکس قوانین است و در صورت مورد استفاده قرار دادن آنها جریمه سنگینی برای شما به همراه خواهد داشت. به طور کلی این فریب گوگل می‌تواند سبب افت رتبه شما در صفحه نتایج گوگل یا حتی حذف کامل آن شود.

 

سخن پایانی

در سئو کلاه سیاه تمام ترفند ها بر اساس بکارگیری از نقاط ضعف موجود در الگوریتم های موتورهای جستجو به وجود آمده است. با در نظر گرفتن اینکه الگوریتم های موتورهای جستجو به سرعت آپدیت می‌شوند، سایت هایی که در آنها از سئو کلاه سیاه استفاده شده است احتمال دارد که در آینده ای نچندان دور با مشکلاتی روبرو شوند. مورد استفاده قرار دادن شیوه های سئو کلاه سیاه در طولانی مدت باعث می شود وب سایت و برند شما به طور کامل از بین برود. به پیشنهاد متخصصان ما در مجموعه مجریان وب، یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در هنگام انتخاب مسئول پروژه سئو به آن دقت داشته باشید، همین مسئله است، چرا که فرد مسئول بایستی به عملکرد سئو کلاه سیاه کاملا آگاه و مسلط باشد و به هیچ عنوان آن را مورد استفاده قرار ندهد. همینطور شما می توانید به منظور طراحی سایت و سئو پروژه خود با اطمینان خاطر به متخصصان ما مراجعه کنید و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید با شماره تماس 02122925602 با ما در ارتباط باشید یا از طریق واتساپ به شماره 09121360868 می توانید به متخصصان ما پیغام دهید. از همراهی شما عزیزان تا پایان مقاله عملکرد سئو کلاه سیاه متشکریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *