مخاطبان سئو سایت ؛ بهینه سازی سایت برای چه افرادی مناسب است؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

مخاطبان سئو سایت افرادی هستند که شما میخواهید آن ها را به سمت سایت خود بکشانید، افرادی که در گوگل و سایر موتور های جستجو می کنند تا مشاغلی نظیر شما را پیدا نمایند. سئو و بهینه سازی سایت مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که در راستای بهینه سازی سایت به منظور کسب کردن رتبه های برتر گوگل و جذب ترافیک ارگانیک به کار گرفته می شود. متخصصان سئو بر این باورند که سئو برای وب سایت ها یک جنگ تمام عیار محسوب می شود و برنده این جنگ سایت های هستند که از محتوا و تجربه کاربری مناسبی برخوردار می باشند. چندین سال گذشته متخصصان سئو، به بهینه کردن سایت فقط برای موتور های جستجو اقدام می کردند که منجر به اسپم می شد، اما امروزه به ویژه در سال 2023 الگوریتم های گوگل به سمت درک بهتر و درست هدف  کاربران از جستجو و ارائه  پاسخ های کامل و جامع به کاربران کشیده شده است. در نتیجه لازم است که جهت اینکه سایت شما در صفحه اول گوگل جای پیدا کند و جزو رتبه های برتر نتایج جستجو محسوب شوید، باید بدانید که کاربران بیشتر به دنبال چه محتواهایی می باشند و چه نیازی دارند؟ به چه صورت وب سایت خود را بهینه کنید تا در صفحه اول جای بگیرید؟ در صورتی که شما برای کسب و کار خود وب سایتی راه اندازی کرده اید و از اهمیت سئو در این حوزه آگاهی چندانی ندارید، به شما توصیه می کنیم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: سئو چیست ؟

سئو چیست؟

منظور از سئو بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. به عبارتی سئو سایت شامل مواردی است که به منظور ارتقا رتبه سایت و با هدف بالا رفتن بازدید سایت صورت می گیرد. هنگامی که کاربران به جستجو محصولات و خدمات مربوط به شما از طریق گوگل و سایر موتور های جستجو می پردازند، هرچه صفحات سایت شما در نتایج جستجو از رتبه های بالاتری برخوردار باشند، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان فعلی به کسب و کار خود افزایش خواهد یافت. افرادی که بخواهند به صورت حرفه ای به انجام سئو بپردازند بایستی از فرایند انجام این کار به طور کامل آگاهی و به آن مسلط داشته باشند، این فرایند به شرح زیر می باشد:

  1. جستجو و انتخاب مخاطبان هدف
  2. تحقیق کلمه کلیدی
  3. مورد ارزیابی قرار دادن بازار و رقیبان
  4. اقدام به طراحی ساختار سایت
  5. تهیه استراتژی به منظور تولید محتوا

 

نحوه عملکرد سئو

اگر بخواهیم نحوه عملکرد سئو را شرح دهیم باید بگوییم  که موتورهای جستجو نظیر گوگل از ربات ها برای رفتن از سایتی به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در صفحات ایندکس شده، به کارگیری می کنند. عملکرد فهرست صفحات ایندکس شده درست مانند یک کتابخانه می ماند که گوگل در آن نقش کتابدار را برعهده دارد و به شما در پیدا کردن یک کتاب (صفحه وب مورد نظر) کمک می کند و همان چیزی را که به دنبالش می باشید در اختیار شما قرار می دهد. الگوریتم های گوگل به نحوی طراحی شده اند  که فقط صفحات معتبر و مرتبط را نشان دهند و تجربه جستجو کاربردی و مفید را در اختیار کاربران قرار دهند. با توجه کردن به این عوامل، بهینه سازی سایت و محتوای آن می تواند در رتبه بندی نتایج جستجو تاثیرگذار باشد.

 

اهمیت لینک اول بودن در صفحه اول گوگل

براي وب سايت‌ ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند. این درصد کلیک ها برای سایت های فروشگاهی بسیار هائز اهمیت است چرا که این گونه سایت ها هدفشان جذب کاربر به سایت و نمایش محصولات خود به آنهاست. فرض کنید در اینترنت کلمه تقویم رومیزی را جستجو میکنید، شما اگر لینک مرتبط با آن را در لینک های اولیه صفحه اول گوگل مشاهده کنید حتما سری به آن ها میزنید و ممکن است محصول و یا هدف مورد نظرتان را در همان لینک های اولیه پیدا کنید و کلیک شما که یک کاربر برای آن سایت هستید تبدیل به یک مشتری شوید، و اگر کالایی که خریداری میکنید مورد رضایت شما باشد شما بارها و بارها برای خرید آن و یا کالاهای دیگر مورد نیازتان به همان سایت مراجعه میکنید.

مطلب پیشنهادی: تولید محتوا چیست ؟

 

علت مهم بودن سئو برای بازاریابی

علت مهم بودن سئو برای بازاریابی این است که بخش اساسی بازار دیجیتال محسوب می شود. زیرا همه روزه افراد برای پیدا کردن خدمات و محصولات مورد نظر خود به میلیون ها جستجو می پردازند. جستجو های گوگل اغلب به عنوان منشا اصلی ایجاد ترافیک برای برند ها و سایر کانال های بازاریابی محسوب می شود. توجه داشته باشید که برخورداری از رتبه بندی بالا در صفحات جستجو و دیده شدن بیشتر در مقایسه با رقبا می تواند بر فروش و مارتینگ شما تاثیر چشمگیری داشت باشد. سئو را می توان به عنوان پایه و اساس بازاریابی معرفی کرد. در ادامه می خواهیم به توضیح رابطه سئو با فروش و مارکتینگ بپردازیم:

  • رابطه سئو سایت و فروش

در ارتباط با رابطه سئو سایت و فروش باید بگوییم که سئو سایت به تنهایی منجر به افزایش فروش نمی شود. سئو سایت سبب بالا رفتن ترافیک می شود و فروش هر سایت به عوامل متنوعی بستگی دارد که یکی از این عوامل میزان ترافیک سایت می باشد. قیمت گذاری، تجربه کاربری و مواردی از این دست، همگی بر روی فروش سایت تاثیر می گذارند و نمی توان متعهد شد که فقط با سئو فروش سایت را افزایش داد. جهت قدم برداشتن در مسیر صحیح، باید علاوه بر سئو به بهینه سازی سایر عوامل پرداخت تا در آخر به هدف نهایی یعنی افزایش فروش دست یابید.

  • رابطه سئو سایت و برندینگ

در نظر گرفتن رابطه سئو سایت و برندینگ از دیگر موارد مهمی است که باید به آن توجه شود. فرض کنید هنگامی که به جستجوی کلمات کلیدی اصلی یک حوزه می پردازید، یک سایت را که در بیشتر کلمات جز نتایج اول گوگل است را ببینید. به طور ناخودآگاه این سایت را به عنوان مرجع در ذهن خود قرار خواهید داد. اکثر برندهای بزرگ و معتبر در حوزه های رقابتی، بخش زیادی از موفقیت خود را مدیون این هستند که خیلی سریع تر از رقبای خود، سئو را به کار گرفته اند و در کلمات کلیدی اصلی حوزه خود توانسته اند رتبه های خوبی به دست آورند.

 

اهداف سئو سایت

اهداف سئو را میتوان بصورت خلاصه و گویا در موارد زیر عنوان کرد

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

 

تاثیر سئو سایت چیست؟

به منظور درک بهتر تاثیر سئو سایت، دانستن همین نکته کافی است که بر اساس آمار و ارقام، سئو بیشترین بازگشت سرمایه را در مقایسه با سایر موارد بازاریابی طی چندین سال گذشته داشته است. سئو برای بیشتر کسب و کار دارای نقش مهمی می باشد و بی توجهی به آن می تواند منجر به عقب ماندن از دیگر رقبا شود. مهمترین علت های اهمیت سئو برای کسب و کارها به شرح زیر می باشد:

  1. سئو به منبع اصلی ایجاد ترافیک.
  2. دیده شدن در رتبه های برتر نتایج جستجو.
  3. بهترین شیوه شناخت نیاز مشتری.
  4. روانه کردن مخاطبان با کیفیت و مفید به سایت.
  5. سئو به عنوان مقرون به صرفه ترین کانال بازاریابی.

در نتیجه سئو یک فرایند بلند مدت محسوب می شود که در صورت اجرای آن به درستی و بر اساس اصول، میتواند سودآوری بلندمدت برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد.

 

بهینه سازی سایت برای چه افرادی مناسب است و مخاطبان سئو سایت چه کسانی هستند؟

شاید برایتان سوال ایجاد شود که مخاطبان سئو سایت چه کسانی هستند؟ به طور معمول برای خدمات سئو سایت 3 نوع مخاطب وجود دارد. تاثیر و اهمیت سئو سایت برای این 3 گروه بسیار بیشتر از گروه های دیگر می باشد. این 3 گروه عبارتند از تولیدکنندگان محتوا، برنامه نویس ها و مدیران کسب و کارها که در ادامه به توضیح هر یک به صورت جداگانه می پردازیم.

  • تولیدکنندگان محتوا

تولیدکنندگان محتوا یکی از بزرگترین افراد جامعه هدف سئو به شمار می روند. به طور معمول آنها در انجام مسائل فنی نقشی ندارند. در بیشتر مواقع آنها یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس را مورد استفاده قرار می دهند. ولی به هر حال فردی که مسئولیت تولید محتوا برای فضای وب را برعهده دارد، باید به خوبی سئو محتوا را بلد و به آن مسلط باشد. در صورتی که اینطور نباشد سبب از بین رفتن وقت و هزینه صرف شده برای پروژه می شود.

  • برنامه نویس ها

بعضی افراد بر این باورند که برنامه نویس ها به دانش سئو احتیاجی ندارد. در صورتی که این باور به کامل غلط می باشد و خوب است بدانید که یک برنامه نویس بایستی به اندازه یک تولید کننده محتوا، به سئو آشنایی و توانایی انجام دادن آن را داشته باشد. طراحی ساختار و معماری سایت برعهده توسعه دهندگان وب است، به همین علت باید نسبت به سئو تکنیکال از آگاهی کامل برخوردار باشند.

  • مدیران کسب و کارها

مدیران کسب و کارها در ابتدا باید نسبت به سئو از درک درستی برخوردار باشند و به درستی متوجه اهمیت آن شوند. سئو سایت یکی از مهمترین و گسترده ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. موفقیت در سئو رابطه مستقیمی با موفقیت یک تیم در کسب و کار اینترنتی دارد. احتمال دارد اگر سئو و نتایج آن برای یک مدیر به طور مشخص و روشنی نباشد، از آن دوری کند که همین مسئله می تواند در نتیجه موفقیت تیم اثر منفی بگذارد.

فواید سئو خوب در طراحی سایت و بازاریابی

  • فروش و کسب درامد فوق العاده و یا ارائه خدمات به عنوان اولین ها
  • حذف تبلیغات کاغذی، از این پس شما از هزینه هایی مانند چاپ تراکت و بنر خلاص می‌شوید
  • جذب مشتری های مجازی، بدون شک یکی از منابع اصلی همه ی کاربران اینترنت است و اگر شما جزء نتایج سرچ شده آنها باشید خود به خود نیاز آنها را برآورده کرده اید
  • صرفه جویی بسیار زیاد در هزینه ها
  • امکان تعامل و ایجاد ارتباط با کاربران
  • اعتمادسازی نزد کاربران

 

چه محتواهایی دلخواه مخاطبین سایت می باشد؟

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چه محتواهایی دلخواه مخاطبین سایت می باشد؟ پاسخ به این سوال بسیار راحت است، چنانچه محتوای جذاب و دلخواه برای کاربران سایت تولید شود، سبب می شود مدت زمانی که بازدیدکنندگان در سایت میگذرانند، افزایش یابد و به همان میزان امکان به اشتراک گذاری مطالب بالا خواهد رفت که همه این موارد منجر به افزایش رتبه سایت می شود. در ادامه می خواهیم به معرفی تعدادی از محتوا های دلخواه مخاطبین بپردازیم، با ما همراه باشید.

  • محتواهای ویدیویی

امروزه محتواهای ویدیویی از جایگاه خاصی بین مخاطبان و کاربران اینترنتی برخوردار شده است. با در نظر گرفتن این موضوع که بسیاری از سایت ها محتواهای کپی را مورد استفاده قرار می دهند، هنگامی که مخاطب در جستجو یک مطلب خاص با تعدادی زیادی محتوا یکسان روبرو می شود، قطعا به آن حس خوبی منتقل نخواهد شد. بر این اساس، تولید محتوا ویدئویی و البته متفاوت و منحصر به فرد می تواند به جلب کردن توجه مخاطبان کمک کند.

  • آموزش دادن یک موضوع

هنگامی که شما در سایت خود اقدام به آموزش دادن یک موضوع چه به صورت تصویری و یا ویدیویی می کنید، مسلما مخاطبان زیادی به سمت وب سایت شما کشیده می شوند. این شرایط برای شما فراهم است که یک موضوع را برگزینید و نسبت به همان موضوع شروع به تولید محتوا تصویری یا ویدیویی در چند بخش کنید. این کار سبب می شود که سایت شما از ترافیک زیادی برخوردار شود.

  • تولید محتوا به صورت پرسش و پاسخ

شاید بتوان گفت یکی از پر بازده ترین محتوا ها برای کاربران، محتوایی است که به صورت پرسش و پاسخ یا مسابقه در سایت ارائه شود. این نکته را در نظر داشته باشید که پرسش و پاسخ را باید در مورد موضوعی تهیه کنید که به حوزه کسب و کار شما مرتبط است. در اکثر سایت ها صفحات مربوط به سوالات متداول به همراه جواب آنها در اختیار کاربران گذاشته شده است که این صفحات هم به نوبه خود کاربردی و مناسب هستند، چرا که کاربران جواب بسیاری از سوال های خود را به دست می آورند. از دیگر محتوا های دلخواه مخاطبین که می توان به آنها اشاره کرد عبارتند از:

    1. محتواهایی که به معرفی ابزار ها می پردازند.
    2. اینفوگرافیک های جذاب.
    3. تهیه لیستی از بهترین سایت ها.

 

سوالات متداول

1.سئو چگونه به کسب و کارها کمک می کند؟

انجام فرآیندهای سئو روی یک وب سایت، ضمن بالا بردن  ورودی و ارتقا رتبه کلمات کلیدی، باعث بهتر شدن تجربه کاربری سایت نیز می شود و سایت هایی که روی آن ها فعالیت های سئو صورت گرفته است، برای کاربران جذاب تر جلوه خواهند کرد. سئو می تواند سبب رشد سایت و کسب و کار شود. به طور کلی هر چه افراد بیشتری وب سایت شما را ببینند، ترافیک ارگانیک و آنلاین شما افزایش می باید و متقابلا شانس شما برای ارائه محصول یا خدمات خود نیز بیشتر می شود.

2.مخاطبان سئو سایت چه کسانی هستند؟

تولیدکنندگان محتوا، برنامه نویس ها و مدیران کسب و کارها.

3.اهمیت سئو سایت چیست؟

سئو به منبع اصلی ایجاد ترافیک، دیده شدن در رتبه های برتر نتایج جستجو، بهترین شیوه شناخت نیاز مشتری، روانه کردن مخاطبان با کیفیت و مفید به سایت، سئو به عنوان مقرون به صرفه ترین کانال بازاریابی.

 

نتیجه گیری

بازار داغ و کاربردی بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو (سئو) به هیچ عنوان انتهایی نخواهد داشت. در اصل هیچ عاملی وجود ندارد که بدون بهینه کردن سایت خود برای موتورهای جستجو، محتوا و هر آنچه که مربوط به سایتتان است، به صورت هدفمند در اختیار مخاطبان قرار گیرد. بهینه سازی سایت سبب می شود که ترافیک وب سایت تان افزایش یابد، در نتیجه میزان فروش بیشتر می شود که متقابلا از سود بیشتری برخوردار خواهید شد. شما میتوانید به منظور بهینه سازی وب سایت تان به متخصصان ما در مجریان وب مراجعه کنید و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید از طریق شماره تماس 02122925602 با متخصصان ما در ارتباط باشید و یا به صورت حضوری به آدرس ما یه نشانی خیابان کریم خان – خیابان نجات الهی خیابان خسرو – شماره ۴۲ – واحد ۹ مراجعه نمایید. از همراهی شما عزیزان تا پایان مقاله مخاطبان سئو سایت متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *