تاثیر طراحی سایت بر تصمیم گیری خرید مشتریان

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

طراحی سایت چیست ؟ تاثیر طراحی سایت در فروش چیست ؟ در دنیای امروزی با گسترش و افزایش استفاده از اینترنت ، داشتن یک وب سایت برای معرفی کسب و کار و خدمات، و همچنین محصولات ضروری و هائز اهمیت است. کستنی که به صورت سنتی در حال فعالیت هستند چندان به وب سایت اهمیت نمیدهند و حس میکنند که نیاز به بروز کردن کسب و کار خود ندارند. اما امروز شاهد این هستیم که هر فردی که قصد خرید و مشاهده کالا یا خدماتی است، ابتدا در دنیای اینترنت به جست و جوی آن میپردازند، و پس از آن با تحقیقات و بدست آوردن اطلاعات کامل یک کالا یا خدمات مورد نظر خود را خریداری میکنند. شما میتوانید با طراحی سایت و داشتن یک سایت شرکتی یا سایت فروشگاهی، محصولات و خدمات خود را به راحتی به مشتریان معرفی و به آسانی با آنها ارتباط برقرار کنید. طراحی یک وبسایت باید به گونه ای باشد که باعث جلب توجه کاربران شود و آنها را به گشت و گذار در وب سایت شما مجاب کند، به نوعی باید کاربر پسند باشد.

تاثیر طراحی سایت بر تصمیم گیری خرید مشتریان

همان طور که در مطالب بالا به آن اشاره شد در حال حاضر شاهد این هستیم که افراد قبل از اینکه کالا یا خدماتی را خریداری کنند ابتدا در موتورهای جستجو در مورد آن تحقیق می کنند سپس اقدام به خرید می کنند. بنابراین طراحی سایت فروشگاهی می تواند در معرفی محصولات و یا خدمات شما نقش بسیار مهمی داشته باشد زیرا می تواند از این طریق مشتریان زیادی را جذب نماید.

انواع طراحی سایت

  • طراحی سایت شخصی با استفاده از اسکریپت های آماده

در این نوع از طراحی سایت، می توان با استفاده از اسکریپت های آماده همچون وردپرس، یک سایت شخصی طراحی کرد. باید به طور دقیق بررسی شود که آیا اسکریپت آماده، امکانات مورد نیاز فرد متقاضی برای طراحی سایت شخصی را دارد یا خیر. مزیت اسکریپت های آماده وجود قالب های فراوان رایگان برای آن ها در اینترنت است. اما اگر این اسکریپت ها نتوانند نیازهای فرد متقاضی را جواب دهند بهتر است از سایر روش ها برای طراحی سایت شخصی استفاده شود.

  • طراحی سایت با قالب اختصاصی

در صورتی که سایت شخصی که مدنظر فرد متقاضی است، امکاناتی دارد که در روش قبل قابل پیاده سازی نیست، بهتر است از طراحی سایت اختصاصی استفاده شود. هزینه این روش بیشتر از روش قبلی است اما در طولانی مدت نتیجه بهتری نسبت به روش اول خواهد داشت. در صورتی که فرد متقاضی یک سایت پر بازدید را بخواهد و یا امکانات خاصی را در نظر داشته باشد، بهتر است از این روش استفاده شود.

مزایای داشتن وبسایت

  • فراگیری اینترنت
  • فروشگاهی بدون محدودیت زمانی
  • رفتن به فراتر از مرز
  • صرفه جویی در هزینه‌های راه اندازی
  • ارائه نمونه کار
  • بازاریابی اینترنتی
  • برقراری ارتباط با مشتری
  • برندسازی
  • مشتریان هدفمند
  • کسب در آمد جانبی

اهمیت طراحی سایت در برندسازی

برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک مخصول یا خدمت است؛ برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند. سودآوری به واسطه جذب مشتریانی وفادار از فواید برندینگ است و یک طراحی سایت خوب میتواند در برندینگ تاثیر بسزایی بگذارد. باید بدانید که در علم بازاريابي و برندينگ امروزه مفهومي به نام برندينگ اينترنتي بوجود آمده است. برندینگ اینترنتی با بهینه سازی سایت و یا سئو تفاوت دارد. گرچه سئو میتواند کمک زیادی به برندینگ اینترنتی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *