راز داشتن یک سایت فروشگاهی موفق

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

امروزه با توجه به شرایط جامعه و بازار یکی از روش های جدید فروش محصولات استفاده از طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و راه اندازی فروشگاه های آنلاین است. بسیاری از فروشگاه های آنلاین حتی فروشگاه فیزیکی ندارند و کالا هایی مانند کارت شارژ و… را میفروشند. این روزها در جوامع ما جوانان و حتی رده های سنی بالا نیز ترجیح میدهند کالاها و نیاز های خود را به صورت اینترنتی خریداری کنند.

 

سایت فروشگاهی چیست؟

یک سایت فروشگاهی، شامل سایتی است که امکان نمایش محصولات و کالا هارا به همراه ویژگی های آنها فراهم کرده و همچنین این وب سایت ها امکاناتی دارد که میتواند محصول و خدمات را که تولید یک فروشنده خاص است، به مخاطبان مختلف معرفی کند، و همچنین با نشان دادن ویژگی ها و تصاویر و قیمت آنها امکان خرید آنلاین را نیز به مشتریان بدهد.

 

چرا بهتر است از سایت فروشگاهی خرید کنیم؟

از مهمترین مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی در دسترس بودن محصولات موردنظر با تنوع گسترده می باشد.

  • به دست آوردن تمامی ویژگی ها و مشخصات محصول اعم از اطلاعات کلی و جزئی.
  • کاهش رفت و آمد و هزینه های مرتبط با آن.
  • قدرت انتخاب و تصمیم گیری بر اساس تمامی ویژگی های مطرح شده هر محصول.

 

مزایای فروش اینترنتی

مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان شامل موارد زیر است:

  • تهیه و تنظیم بانک اطلاعاتی کامل و مفید از محصولات
  • به دست آوردن نظرات خریداران محصول و به طبع آن گسترش اطلاعات درباره سلایق طرفداران محصول.
  • برقراری ارتباط با مشتریان و در پی آن اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتر به آنها
  • ارائه خدمات بهتر و مفیدتر

 

راز داشتن یک سایت فروشگاهی موفق

ایجاد وب سایت فروشگاهی یکی از مهم ترین برنامه هایی است که در برنامه ریزی کسب و کار ها باید در نظر گرفته شود. البته حتی اگر شما در گذشته طراحی وب سایت فروشگاهی را انجام داده اید باید به فکر به روز رسانی طراحی سایت فروشگاهی خود باشید تا بتوانید به بازار هدفی گسترده تر دست پیدا کرده و مشتریان راضی بیشتری را به خود اختصاص دهید. زمانی که شما قصد ساخت سایت فروشگاهی را پیدا می کنید، باید به تمامی مراحل در راه اندازی سایت فروشگاهی بیاندیشید. قالب یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی وب سایت فروشگاهی است که باید در نظر بگیرید. انواع متفاوتی از خدمات قالب وجود دارد. شرکت ها به جهت ساخت سایت فروشگاهی معمولا به شما دو پیشنهاد استفاده از قالب های آماده یا سفارش قالب اختصاصی را می دهند. توجه داشته باشید که استفاده از قالب های آماده در طراحی وب سایت فروشگاهی به معنای عدم امکان شخصی سازی نیست بلکه قالب های آماده بر اساس ماهیت کسب و کار شما باید تغییراتی داشته باشند.

 

راز داشتن یک سایت فروشگاهی موفق

 

اما استفاده از خدمات طراحی قالب اختصاصی در ایجاد وب سایت فروشگاهی نیازمند هزینه بیشتر و تیم حرفه ای تر خواهد بود. قالب اختصاصی در ایجاد وب سایت فروشگاهی بر اساس نیاز شما طراحی می شود. در واقع اگر که کسب و کار شما، منحصر به فرد بوده و قالب های آماده به کار شما نمی آیند یا می خواهید در کسب و کار خود خاص و ویژه جلوه کنید می توانید از قالب های اختصاصی به جهت ایجاد وب سایت فروشگاهی بهره مند شوید. هر اندازه که قالب اختصاصی شما، امکانات بیشتری را به خود اختصاص دهد، سرمایه گذاری بیشتری به جهت طراحی سایت فروشگاهی نیاز خواهد بود. اگر در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی اطلاعات زیادی ندارید و یا با شکست مواجه شده اید، نگران نباشید. بهتر است در کنار انجام پروژه طراحی سایت خود ابزار های مناسب و همچنین مشاور متخصص و باتجربه داشته باشید.

گام اول داشتن یک وب سایت فروشگاهی خوب و موفق این است که شما امکانات کامل در زمینه فعالیتتان را در اختیار داشته باشید. البته باید ابزار های مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را شناسایی کرده و تهیه کنید. به عنوان مثال اگر سایت فروشگاهی شما برای پوشاک باشد شما به ابزار هایی جهت انتخاب رنگ محصول توسط مشتری نیاز دارید.

قدم بعدی رعایت اصول استاندارد طراحی سایت می باشد. این اصول ها ابتدا برای کاربردی تر شدن و سهولت استفاده از تمام افراد با دانش های مختلف از سایت و همچنین استاندارد سازی سایت( سئو سایت ) برای موتور های جستجو باید انجام شود. چرا که بعد از طراحی سایت این نتایج جستجو در موتور های جستجو مانند گوگل از که مهم است، پس صفحه اول گوگل بودن سایت خود یک هدف مهم است.

گام نهایی و مهمتر از همه، داشتن یک استراتژی خوب برای بازاریابی و معرفی سایت و محصولات به کاربران است. این راه نیز از طریق بازاریابی اینترنتی  یا همان دیجیتال مارکتینگ میسر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *