مدت زمان لازم برای سئو سایت|سئو یک سایت حرفه ای چقدر زمان می برد؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

سئو چیست ؟ مدت زمان سئو سایت و رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر است ؟ ارتقاء رتبه سایت به صفحه اول گوگل امروز مسئله ای است که فکر مدیران کسب و کارها را به خود مشغول کرده است. حضور داشتن در اینترنت در حال حاضر بیش از هر اقدامی می تواند به رشد یک شرکت و سازمان و یک کسب و کار کمک کند. برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید استانداردهای این موتور جستجو را در سایت خود رعایت کنید و برای اطلاع از این استانداردها ، رعایت آنها و حفظ رتبه ی بدست آمده در گوگل باید دانش کافی در زمینه ی سئو را بدست آوردید.مهم ترین کاری که برای آمدن به بهترین رتبه های نتایج گوگل باید انجام دهید این است که همیشه برای سایت خود، مطالب غیر کپی تولید کرده و انتشار دهید(که این موضوع نیاز به کمی آموزش دارد) کار دیگری که برای موفقیت در گوگل باید انجام دهید ، ایجاد لینک های حقیقی برای سایت خودتان است که با ارتباط گرفتن و همکاری با دوستان تان که در حوزه کاری شما فعالیت دارند می توانید ایجاد کنید و از آنها برای سایت خود لینک های مفید بگیرید.

مثلا فرض کنید کسب و کار شما در حوزه خرید و فروش لوازم خانگی است، شما یک سایت دارید و حالا می خواهید از طریق دنیای پر رنگ و لعاب اینترنت به کسب و کارتان رونق بدهید و تعداد مشتریانتان را افزایش دهید. مخاطب کلمه (خرید ماشین لباسشویی) را در گوکل سرچ می کند و اقدام به خرید می کند. حال اصل داستان از اینجا شروع می شود!!! احتمالا شما در لیست نتایج گوگل در صفحه پنجم! هشتم! و شاید دوازده ام! قرار دارید که این یعنی با احتمالی نزدیک به صفر توسط مشتریان واقعی تان دیده خواهید شد و اگر دلخور نمی شوید باید بگوییم اصلا هرگز دیده نمی شوید. چرا که مشتری شما اگر با این گرانی ها هنوز از خیر خرید ماشین لباسشویی نگذشته باشد، احتمالا در همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، از یکی از ۳ لینک اول خرید خود را انجام داده است. حالا خودتان انتخاب کنید! حضور در صفحه اول گوگل؟ یا حضور در انتهای صف طول و درازی از سایت ها که آن سرش ناپیداست؟!

 

مدت زمان لازم برای سئو سایت

زمان لازم برای حضور در صفحه اول گوگل نیز مطابق هزینه سئو سایت، به میزان رقابت ارتباط دارد و همان مواردی که جهت برآورد قیمت مورد ارزیابی قرار میگیرند جهت بررسی پروژه از نظر زمانی هم موثر هستند. حداقل زمان برای کسب رتبه در صفحه اول گوگل برای یک سایت تازه کار ۵ ماه است. البته از طریق روش های کلاه سفید و بدون استفاده از ترفند! در ماه های اول و دوم می توان روی برخی کلمات چند سیلابی در صفحه اول رتبه کسب کرد و این کلمات به مرور بیشتر می شوند تا کلمات ۲ سیلابی و تک سیلابی رتبه مورد نظر را کسب کنند. با بررسی دقیق تر این 6.9٪ از صفحات خوش شانس ثابت شده که حدود 60 تا 180 روز رسیدن سایت به صفحه اول گوگل زمان میبرد، که بیشتر در عباراتی با رقابت کمتر بوده است و هرچه رقابت شدیتری میان دامنه های مختلف بر سر یک کلمه کلیدی وجود داشته باشد این زمان افزایش می یابد. که طبق آمار چیزی در حدود 96.2 درصد صفحات به زمانی بیش از یک سال برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیاز دارند. مثلا در کلمات کلیدی پر رقابت تنها 0.4٪ از کل وبسایت ها در کمتر از یک سال به صفحه اول رسیده اند.

 

سئو برای کاهش زمان در رسیدن به صفحه اول گوگل

سئو نه تنها برای کسب رتبه بهتر در گوگل بلکه جهت کاهش زمان رسیدن به صفحه اول موثر است. فاکتورها و اجزای زیادی در یک وبسایت نیاز به بهینه سازی دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

  • تعداد و کیفیت بک لینک ها: مطلبی که لینک های زیادی دریافت کند می تواند به عنوان محتوای مهم و غنی شناخته شود و زمان رسیدن سایت به صفحه اول گوگل را کاهش دهد.
  • تعداد دفعات اشتراک گذاری یک متن: اگر مطالبی که می نویسید دفعات بیشتری توسط کاربران دیگر اشتراک گذاشته شود تاثیر مثبتی خواهد داشت.
  • انتشار مطالب بیشتر براساس یک برنامه ریزی منظم: مثلا در هر هفته 2 تا 3 مقاله جدید منتشر کنید ، طبیعتا آمار بازدید افزایش می یابد.

 

سئو برای کاهش زمان

 

مطلب پیشنهادی: تولید محتوا چیست ؟

 

راه های موفقیت در گوگل

  •  خودتان آموزش ببینید و کارهای سایت خود را انجام دهید. برای آموزش سئو از اینجا شروع کنید.
  •  سئو سایت خود را به تیمی حرفه ای بسپارید.(اگر فرصت آموزش های حرفه ای و طولانی را ندارید)

از بین شرکت های سئو سایت در ایران بگردید و بهترین شرکت را انتخاب کنید> 1 سوابق شرکت را بپرسید ۲ ببینید به شما چه تعهداتی می دهند و در ازاء آن چه هزینه ای دریافت می کنند. پیشنهاد می کنیم به تیمی خوب و حرفه ای کار سئو سایت خود را بسپارید، با این کار شما هم می توانید به سراغ گسترش تجارت خود بروید و فقط خروجی تیم سئو کار سایت خود را بررسی و مانیتور نمایید.

 

صفحه اول گوگل آمدن چقدر زمان میبرد؟

بالا آمدن سایت و رسیدن به نتایج بالای سایت گوگل و یا صفحه اول گوگل آمدن ، معمولا ۳ تا ۱۸ ماه زمان می برد و این بستگی به عوامل زیادی دارد، در ادامه این عوامل را باهم میشماریم:

  • کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید
  • انتخاب صحیح دسته بندی های سایت
  • رقبای شما چقدر فعالیت می کنند
  • دانش تیم سئو شما چقدر است
  • نسبت محتوای تولیدیه شما به رقبا چقدر است
  • انتشار محتوای خود در سایر سایت ها (شبیه به pr)
  • پیشینه رقبای شما چه میزان است
  • فعالیت شما در شبکه های اجتماعی چه میزان است
  • برای کسب لینک های خوب چقدر تلاش کرده اید
  • به الگوریتم های غیر همگام با سایت خود در گوگل برخورد نکنیداستفاده نکردن از روش های فیک و غیر اورگانیک
  • موارد فوق همگی در زمان رسیدن شما به صفحه اول گوگل موثر می باشد

 

هزینه رسیدن به صفحه اول گوگل

قیمت رسیدن به صفحه اول گوگل بستگی به موارد متعددی مانند بزرگ بودن کلمه و تعداد رقبای جدی در کلمه کلیدی شما دارد. البته اینکه از چه روشی برای بالا آمدن هم استفاده می کنید مهم می باشد، برخی سئو کاران به دنبال لینک سازی میروند و برخی فقط با محتوا می خواهند در گوگل به نتیجه ی خوب برسند، در این میان افرادی که با دانش و تجربه و همچنین ارتباطات سئو می کنند نه تنها موفق تر هستند بلکه هزینه کمتری را برای پروژه سئوی شما تحمیل می کنند. پس سعی کنید به دنبال افراد با تجریه و با سابقه تر بروید ، زیرا آنها بالا و پایین سئو را میش شناسند و با استفاده از روابط خود هزینه های بالا آمدن سایت در گوگل را کم می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *