هر آنچه که باید درباره تبلیغات در گوگل یا Google Ads بدانید!😍

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

تبلیغات گوگل ادز چیست و چگونه انجام می شود ؟ امروزه بسیاری از کسب و کارها و شرکت ها برای بهتر دیده شدن رو به تبلیغات می‌آورند. گستره تبلیغات در جنبه های مختلف به قدری بالاست که خودش به نوعی صنعت تبدیل شده است. اینترنت و وب سایت های اینترنتی نیز از این صنعت وسیع و پُر بازده بهره می‌برند که با تبلیغات گوگل ادز به راحتی قابل حل است. شرایط پیش آمده کنونی نیز نقش تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) را پررنگ‌تر از گذشته کرده‌اند. در این مطلب، می‌خواهیم به معرفی تبلیغات گوگل یا Google Ads و تمام چیزی که باید راجع به آن بدانید بپردازیم. شما هم مانند هر دارنده کسب و کار دیگر و یا به عنوان یک صاحب وب سایت اینترنتی، به دنبال جذب هر چه بیشتر مخاطبان مورد نظرتان هستید. تصمیم عاقلانه در این زمینه این است که در جایی برای تبلیغات اینترنتی هزینه کنید که بازدهی بالایی داشته باشد تا هزینه های انجام گرفته در این راستا به هدر نرود. گوگل، یکی از بسترهای قدرتمند تبلیغاتی است که روزانه چیزی بالغ بر 246 ملیون بازدید کننده و 3.6 میلیارد فعالیت مجزا در آن انجام می‌گیرد. این امر باعث شده که بازدهی سرمایه گذاری انجام گرفته در حوزه تبلیغات اینترنتی در گوگل، تقریبا 700 درصد باشد!

در ادامه به معرفی بهتر تبلیغات گوگل یا Google Ads می‌پردازیم تا با این بستر تبلیغاتی آشنایی بیشتری پیدا کنید و برای گسترش کسب و کار خود از آن استفاده لازم را ببرید.با ما همراه باشید.

 

تبلیغات گوگل یا Google Ads چیست؟

در مطالب پیشین درباره اینکه طراحی سایت چیست ، مفصل توضیحاتی دادیم و قطعا میدانید که تبلیغات تاثیر بسیار زیادی در رشد کسب و کار شما دارد. احتمالا این سوال برایتان ایجاد شده است که تبلیغات گوگل یا Google Ads چیست؟ شرکت گوگل این بستر تبلیغات اینترنتی را تنها دو سال بعد از اینکه پربازدیدکننده ترین وبسایت جهان شناخته شد، راه اندازی کرد. در ابتدا این بستر تبلیغاتی با نام Google Adwords در سال 2000 میلادی به جهانیان عرضه شد، اما در سال 2018، پس از نامگذاری مجدد، به تبلیغات گوگل یا Google Ads تغییر یافت. با توجه به گستردگی وبسایت گوگل در فضای اینترنت، به احتمال خیلی زیاد، تا کنون با یکی از تبلیغات گوگل مواجه شده‌اید. یا حتی ممکن است مشتریان شما روی تبلیغاتی که در گوگل قرار داده‌اید کلیک کرده باشند. بستر تبلیغات اینترنتی گوگل، هزینه خود را معمولاً به صورت پرداخت در ازای هر کلیک (pay-per-click or PPC) از کاربران دریافت می‌کند. یعنی شما به عنوان کسی که خدمات و یا محصولات وبسایت خود را در تبلیغات گوگل عرضه می‌کنید، با هر کلیک مشتریان و بازدید کنندگان این تبلیغ، هزینه مشخصی را به گوگل خواهید پرداخت. استفاده از تبلیغات گوگل، یک راه بسیار مناسب برای دریافت ترافیک طبیعی و بازخوردهای مورد نظرتان است. بستر تبلیغاتی گوگل، احتمال منتقل کردن و هدایت کردن مخاطبانی که به دنبال محصولات و یا خدمات ارائه شده در وبسایت شما هستند را دو چندان می‌کند. باید در نظر داشت که زمان بندی و جایی که این تبلیغات به معرض نمایش گذاشته می‌شوند، حساب شده است.

 

 

انواع تبلیغات گوگل ادز

خدمات در گوگل بسیار متنوع است. علاوه بر ارائه خدمات وسرویس های جستجوگر، فعالیت گسترده‌ای نیز در سیستم تبلیغاتی دارد. به کمک تبلیغات گوگل، می‌توان انتخاب کرد که تبلیغات در کجا به نمایش در آید، بودجه مناسب کسب و کار خود را برای تبلیغات تنظیم کرد.

فرمت‌های مختلف تبلیغات در گوگل عبارتند از:

  • تبلیغات متنی:مهم‌ترین نوع تبلیغات که به صورت جستجو و نمایشی امکان تبلیغ دارد
  • تبلیغات همراه با افزونه‌های تبلیغاتی:ضمیمه های مرتبط چون آدرس، پیشنهاد، تخفیف و… با قابلیت نمایشی
  • تبلیغات فروشگاهی Shopping :مناسب برای جستجوی محصولی برای خرید از سوی کاربران
  • تبلیغات ویدئویی:مناسب برای تبلیغ روی محتوای ویدئویی
  • تبلیغات تماسی:تنها با یک کلیک، امکان تماس کاربر با صاحب و کار از طریق ابزارهای ارتباطی چون موبایل و…
  • تبلیغات اپلیکیشنی:مناسب برای تبلیغ برای نصب اپلیکیشن با استفاده از سرویس گوگل پلی

 

 

مزایای تبلیغات گوگل یا Google ADS

شاید تاکنون این سوال برای شما پس آمده باشد که مزیت های تبلیغ در گوگل چیست و چرا باید از آن استفاده کرد. در این قسمت با مزیت های تبلیغات در گوگل بیشتر آشنا شوید:

  • جذب مخاطبان هدف بیشتر
  • صرفه جویی در هزینه های تبلیغات خود
  • انعظاف پذیری و ادغام پذیری بالا گوگل ادز
  • نرخ بازگشت سرمایه بالا در تبلیغات گوگل
  • رشد و گسترش کسب و کار و بازدهی سریع
  • افزایش آگاهی از برند و برندسازی کسب و کار شما

 

 

سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل ادز

  • سئو و بهینه سازی وب سایت بلندمدت و دائمی است حال آنکه در صورتی که بودجه ادورز شما تمام شود نمایش وب سایت صفحه اول گوگل قطع خواهد شد
  • با توجه به افزایش نرخ ارز تعرفه تبلیغات در گوگل افزایش یافته است حال آنکه تغییر چندانی در تعرفه های انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت به وجود نیامده است
  • گوگل ادوردز باعث خروج ارز از کشور می گردد حال آنکه سئو و بهینه سازی وب سایت باعث ایجاد شغل های جدید نظیر بک لینک ساز و تولید کننده محتوا می گردد که باعث اشتغال زایی در کشور و بهبود اقتصاد کشور می گردد
  • ممکن است در آینده گوگل خدمات ادوردز خود را برای ایران به صورت کامل مسدود نماید و این باعث ضرر فراوانی برای شرکت هایی خواهد گردید که بودجه تبلیغاتی خود را بر روی گوگل ادوردز می گذارند
  • قبلا گوگل ادوردز در ایران فیلتر شده بود و امکان استفاده از آن وجود نداشت و ممکن است این اتفاق مجدد پیش آید.

 

 

افزایش ترافیک سایت با تبلیغات Google ADS

همچنین، گوگل روی پلتفرم های مختلف (کامپیوتر خانگی، تلفن همراه و…)، عملکرد مناسبی دارد و این امر باعث افزایش ترافیک طبیعی و مفید به سمت وبسایت شما خواهد شد. علاوه بر این، تبلیغات انجام گرفته در گوگل، امکان دیده شدن از طریق مجاری ارتباطی مختلف را نیز در اختیار صاحبان کسب و کارها و وبسایت‌ها قرار می‌دهند. برای مثال شما می‌توانید همزمان تبلیغات خود را روی صفحات مرورگر گوگل و یوتوب و یا محیط های ارتباطی دیگر قرار دهید.

 

 

اهمیت تبلیغات گوگل ادز

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، گوگل در حال حاضر پر بازدیدکننده ترین موتور جوستجوی اینترنتی است. علاوه بر این موضوع، بستر تبلیغاتی آن یعنی Google Ads تقریبا بیست سال سابقه حضور در عرصه تبلیغات اینترنتی را دارد. این امر نوعی اعتبار به تبلیغاتی که در گوگل قرار داده می‌شود اعطا می‌کند؛ یکی دیگر از دلایلی است که این بستر تبلیغات اینترنتی را مطلوب و مناسب می‌سازد. بنابر ادعای شرکت گوگل، شما از پرداخت کردن هر دلار تبلیغاتی که روی بستر تبلیغاتی آنها قرار می‌گیرد، چیزی حدود هشت دلار بازده خواهید داشت. علاوه بر تمام موارد بالا، رقیبان تجاری شما، هم اکنون در حال استفاده کردن از بستر Google Ads هستند و حتی ممکن است در حال استفاده کردن از کلید واژه ها و برندینگ تجاری شما باشند. وسعت استفاده شرکت های گوناگون از تبلیغات گوگل، می‌تواند به این معنا باشد که حتی اگر برای یک عبارت جستجو شده، رتبه مناسبی در صفحات گوگل داشته باشید. به دلیل بازدید کننده های بیشتری که وبسایت ها و یا فروشگاه های اینترنتی تبلیغ شده دریافت می‌کنند، امکان دارد وبسایت شما به قعر صفحات نتیجه جستجو برود. به طور خلاصه، اگر قصد برنامه ریزی برای صرف هزینه در راستای تبلیغات اینترنتی هستید، حتماً باید استفاده کردن از تبلیغات گوگل را در برنامه ریزی‌های خود بگنجانید.

 

 

منظور از قیمت گذاری یا مزایده در تبلیغات گوگل چیست؟

در هنگام کار کردن با تبلیغات گوگل یا Google Ads، یک سری اصطلاحات و واژه های تخصصی وجود دارد که دانستن آن‌ها به شما کمک می‌کند تا با این بستر تبلیغات اینترنتی آشنایی بهتری داشته باشید و وبسایت خود را بهتر گسترش دهید. در مقالات بعدی به معرفی این اصطلاحات و کلمات خواهیم پرداخت. اما در این مطلب قصد داریم یکی از کلیدی ترین اصطلاحات تبلیغات گوگل را به شما معرفی کنیم. این اصطلاح قیمت گذاری یا مزایده در تبلیغات گوگ می‌باشد. همانطور که اشاره کردیم، گوگل شیوه های خاصی برای تعیین هزینه های دریافتی به ازای تبلیغاتی که روی Google Ads قرار می‌دهد، دارد. سیستم این روش قیمت گذاری به صورت مزایده می‌باشد. در این سیستم، شما به عنوان یک تبلیغ کننده، بیشینه مقداری را که مایل به پرداخت برای هر کلیک روی باکس تبلیغاتی خود هستید، مشخص می‌کنید. هر چه میزان این قیمت گذاری بیشتر باشد، احتمال دیده شد تبلیغات شما بیشتر خواهد شد و جایگاه قرار گرفتن تبلیغات شما نیز طبیعتاً بهتر خواهد بود. همچنین سرویس تبلیغات گوگل این امکان را برای کاربران میسر کرده است که به صورت خودکار، مقدار هزینه های تبلیغاتی را برای آن‌ها مشخص کند. در این روش، با در نظر گرفتن بیشینه هزینه‌ای که برای تبلیغات کردن اختصاص داده‌اید و مقایسه کردن آن با رقیبان شما، بهترین بازه قیمتی را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته شما می‌توانید به صورت دستی و خود مختارانه این کارها را انجام بدهید. این مورد برای مواقعی مناسب است که شما تبلیغات کم کارکردی را در نظر دارید و نمی‌خواهید هزینه چندانی برای به نمایش گذاشته شدن آن‌ها بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *