طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی

در دنیای امروز طراحی سایت شرکتی برای انواع کسب وکار مختلف کار پیچیده و مشکلی نمی باشد.ورد پرس به معرفی قالب کسب و کار می پردازد.این قالب ها به صورت سفارشی هستند و تمام وبژگی هایی که شما برای گسترش و اجرای کسب و کار خود به صورت آنلاین احتیاج دارید را تهیه می کند.در صورتی که می خواهید یک سایت جذاب و خلاقانه برای کسب و کارتان داشته باشید،انواع قالب ها را بررسی کنید.این قالب ها طرح های عملیاتی دارند که به شما کمک می کنند یک سایت شرکتی با توجه به سلیقه خود داشته باشید.

مزایا طراحی سایت شرکتی

امروزه کارکرد فضای اینترنت در کارهای روزانه زندگی گسترش یافته است به طوری که بیشتر افراد می توانند دسترسی ساده و سریع به آن داشته باشند.هم چنین با توجه به افزایش سرعت آن نسبت به گذشته و افزایش چشم گیر گوشی های هوشمند با ارائه بسته های متنوع اینترنت از طرف اپراتورهای مختلف باعث شده که از این شرایط برای پیشبرد اهداف و کارها استفاده کرد.همان طور که می دانیم بیشتر افراد برای پیدا کردن نیازهای کالایی و خدماتی خود از فضای اینترنت استفاده می کنند.به این شکل که برای یافتن محصول یا خدمات موردنظر خود با جست و جو در موتورهای جست وجوگر مانند گوگل،به دنبال پیدا کردن اطلاعات،مشخصات و محدوده قیمت هستند.در نتیجه داشتن سایت شرکتی برای انواع کسب و کارها لازم و ضروری است که بتوان به وسیله آن برند و کسب و کار خود را معرفی کرد و با مشتریان به تبادل نظر پرداخت.

طراحی سایت شرکتی
مـزایـای طراحی سایت شرکتی
امکان مدیریت راحت

به راحتی و با هر دانشی می توانید وب سایت خود را بروزرسانی و مدیریت نمایید

گرافیک خلاقانه

در سایت های اختصاصی اصولا از ایده های خلاقانه و متفاوتی استفاده می شود که می تواند به رشد آن سایت کمک بسیار زیادی نماید.

استاندارد W3C

وب سایت هایی که در مجریان وب طراحی می شوند همگی استاندارد بین المللی W3C را دارند

واکنش گرا

وب سایت شما در تمام مرورگرها ، سایزهای مختلف مانیتورها، تب لت ، گوشی اندروید - ios سازگار خواهد بود

کد نویسی

امروزه گوگل سایت های با قالب آماده را تائید نمی کند و در نتیجه در جستو جایی ندارند. تمام پروژه های ما کدنویسی شده است

ظاهر اختصاصی

ظاهر وب سایت شما کاملا اختصاصی و منحصر به فرد است و مشابه دیگری نخواهد داشت

امکانات و ویژگی‌های سایت صنعتی

امکانات و ویژگی‌های سایت صنعتی وجه تمایز این سایت‌ها با دیگر انواع وب‌سایت‌ها در دنیای اینترنت هستند. توجه به امکانات و ویژگی‌ها در سایت‌های صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است و سایت‌هایی که امکانات آن‌ها در حد رفع نیاز مشتریان نباشد، در بازار رقابت و در میان صنایع مختلف موفق نخواهند بود. از مهم‌ترین امکاناتی که یک سایت صنعتی باید از آن‌ها برخوردار باشد، موارد زیر را می‌توان نام برد:

۱. صفحه معرفی خدمات

اولین بخش از امکاناتی که یک سایت صنعتی باید از آن برخوردار باشد، اختصاص دادن بخشی به عنوان صفحه معرفی خدمات در سایت است. در این بخش باید تمام خدمات مورد نیاز مشتریان که توسط مجموعه ارائه می‌شوند به همراه نمونه کارهای مجموعه و محصولات تولید شده به مشتریان معرفی شوند. معرفی محصولات و خدمات در صفحه خدمات به دو صورت مقاله‌های مختصر یا ارائه کاتالوگ‌ها امکان‌پذیر است.

۲. قابلیت جستجو

یکی از ویژگی‌های مهمی که در طراحی سایت صنعتی باید به آن توجه داشت و جزو امکاناتی است که کمک زیادی به فعالیت کاربران در اینگونه سایت‌ها می‌کند، قابلیت جستجو در سایت است. این ویژگی به خصوص در مجموعه‌های چند منظوره که خدمات آن‌ها متنوع و گسترده‌تر است، اهمیت بیشتری داشته و کاوش کاربران در سایت را ساده‌تر می‌کند.

۳. بخش پشتیبانی و ارتباط با مجموعه

در سایت‌های صنعتی باید بخشی را برای پشتیبانی مشتریان و معرفی راه‌های ارتباطی مجموعه به مشتریان اختصاص داد. بخش پشتیبانی و ارتباط با مجموعه باید شامل چند روش ارتباطی با مجموعه در ساعت‌های اداری و غیر اداری باشد. شماره‌های تماس مجموعه، لینک شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و آدرس مجموعه از جمله اطلاعاتی است که باید در این بخش قرار بگیرند.

۴. اطلاعات نمایندگی‌ها

بیشتر کارخانجات صنعتی دارای نمایندگی‌هایی در شهرها و مناطق مختلف هستند. در سایت این مجموعه‌ها باید اطلاعات نمایندگی‌ها را نیز به طور کامل و دقیق قرار داد تا مشتریانی که قصد مراجعه حضوری برای دریافت خدمات را دارند، براساس شرایط خود نزدیک‌ترین نمایندگی را انتخاب کنند.

۵. سایر امکانات

سایر امکانات و ویژگی‌هایی که در طراحی سایت‌های صنعتی باید لحاظ کرد، مواردی مانند ساخت اپلیکیشن وابسته به سایت، ریسپانسیو کردن سایت، لینک دادن به فروشگاه اینترنتی مجموعه از سایت اصلی، دسته‌بندی حرفه‌ای محصولات و خدمات و اختصاص دادن بخشی برای نظرسنجی مشتریان هستند.

برخی از امکانات سایت شرکتی
  • صفحات درباره ما، تماس با ما، نمایش در نقشه گوگل
  • معرفی خدمات شرکت، گالری تصاویر محصولات و ویدیو
  • مدیریت ايجاد، ويرايش، کپی، حذف و… انواع صفحات
  • مدیریت منو و زير منو ها (مديريت ايجاد، ويرايش، حذف)
  • مدیریت انتخاب زبان و فعال و غير فعال نمودن هر کدام
  • قابلیت تعریف کاربران با سطح دسترسی
  • تنظیم پوسته سایت و تغییر موقعیت آسان
  • قابلیت ارسال گروهی (خبرنامه ایمیلی)
  • خبرنامه پیامکی SMS (خبرنامه پیامکی)
  • مشاهده جزييات اطلاعات کاربران
  • مدیریت اعضا با عضويت آنلاين
  • پشتیبانی کامل پروتکل SSL
  • مدیریت لينک و دانلود
  • نظر سنجی پیشرفته 
  • مدیریت تبليغات و بنر
 
  • بخش پشتیبان آنلاین و سامانه تیکت پشتیبانی مشتریان
  • تعيين سطح دسترسی برای هر مطلب (اعضای vip)
  • اعلام لحظه ای وضعیت آب و هوای استان کاربر
  • محل قرارگیری لوگوی ای نماد و ساماندهی بصورت آماده
  • کاملا واکنش گرا و سازگار با نسخه های موبایل
  • ایجاد دپارتمان برای تماس با بخش های مختلف شرکت
  • دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • قابلیت چاپ صفحه ، افزودن به علاقه مندی ها
  • اتصال به کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام
  • نمایش ساعت، تاریخ و اوقات شرعی
  • موتور جستجوگر داخلی محتوای سايت
  • سازگاری کامل با انواع مرورگرها
  • شمارنده تعداد بازديد سایت

موارد استفاده سایت‌های شرکتی

همان‌طور که از نام این سایت‌ها مشخص است، عمده استفاده از آن‌ها، معرفی مجموعه به مشتریان جدید و معرفی خدمات جدید و به روزرسانی‌های شرکت به مشتریان قدیمی است. تفاوتی ندارد که زمینه فعالیت شرکت چه چیزی باشد یا شرکت از چه نوعی باشد، تمام شرکت‌های دولتی یا خصوصی و تمام شرکت‌های تازه‌ تاسیس یا قدیمی با استفاده از سایت می‌توانند معرفی خود به مشتریان را به شکل موثرتری انجام دهند. البته موارد استفاده سایت‌های شرکتی در این مورد خلاصه نمی‌شود. وب‌سایت برای شرکتی قدیمی ابزاری برای تبلیغات و برای شرکت‌های جدید و تازه تاسیس ابزاری برای بازاریابی است و با استفاده از آن صرفه جویی خوبی در هزینه تبلیغات می‌شود. وجود سایت‌ برای شرکت‌های امروزی امری ضروری است تا از قافله رقابت عقب نمانند. برندسازی، کاهش مخارج و نیاز به نیروی انسانی در شرکت، امکان ارائه خدمات به مشتریان در دیگر شهرها و تنوع بخشی به نحوه ارائه خدمات از دیگر موارد استفاده سایت‌های شرکتی هستند.

مزایای طراحی سایت شرکتی

وب‌سایت‌ها ابزاری برای ارتباط با افراد در سطح گسترده، بدون محدودیت جغرافیایی و بدون محدودیت زمانی هستند. با استفاده از وب‌سایت‌ها فاصله جغرافیایی از بین رفته و افراد از هر جای دنیا می‌توانند به یک موضوع مشترک دسترسی داشته باشند. این ابزار کاربردی تا همین چند سال پیش وسیله‌ای برای انتشار اخبار و اطلاعات بود، امروزه اما علاوه بر انتشار اخبار توسط کسب و کارها نیز استفاده می‌شود تا خدمات و فعالیت‌های خود را در سطح گسترده به مشتریان معرفی کنند. طراحی سایت شرکتی؛ راهی برای حفظ ارتباط با مشتریان است و در صورتی که سایت به صورت حرفه‌ای و با رعایت تمام اصول و جزئیات طراحی شود، علاوه بر ایجاد بستر معرفی برای مشتریان، در کاهش هزینه‌های تبلیغات هم موثر است. وب‌سایت‌ها بر خلاف ابزارها و روش‌های مختلف تبلیغاتی که مقطعی بوده و برای تمدید آن‌ها نیاز به صرف هزینه است، ابزاری دائمی هستند که تنها نیاز به مدیریت اصولی و صحیح دارند.

 

ویژگی‌های سایت شرکتی

همان‌طور که گفته شد یک وب‌سایت شرکتی برای تبدیل به بستری امن و مناسب برای معرفی خدمات و فعالیت‌های شرکت به مشتریان باید طراحی اصولی داشته باشد و به جزئیات در طراحی آن دقت شود. این جزئیات در واقع ویژگی‌های سایت شرکتی هستند که این نوع وب‌سایت را از دیگر انواع سایت‌ها متمایز می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت‌های شرکتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱. دارای قالبی ساده

وب‌سایت‌های شرکتی بر خلاف دیگر سایت‌ها دارای قالبی ساده هستند. سایت‌هایی که در زمینه معرفی یک مجموعه فعالیت می‌کنند نباید ظاهری پیچیده داشته باشند و طراحی قالب آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که بیشترین توجه کاربر به اطلاعات داخل سایت جلب شود. قالب‌هایی با طراحی پیچیده تمرکز مخاطب را از معرفی مجموعه که هدف اصلی طراحی سایت شرکتی است، دور می‌کنند. البته سادگی قالب باید همراه با گرافیکی زیبا و حرفه‌ای باشد و مطالبی که در سایت قرار می‌گیرند، کاملا خوانا و مشخص باشند.

 

۲. معرفی کلی در صفحه اصلی

همان‌طور که گفته شد هدف از طراحی وب‌سایت شرکتی، معرفی خدمات و محصولات مجموعه به مشتریان است. این معرفی باید به صورت جامع، بدون ذکر جزئیات، همراه با مشخص کردن راه‌های تماس و ارتباط با مجموعه در صفحه اصلی سایت انجام شود. معرفی کلی در صفحه اصلی این مزیت را دارد که مشتریان بدون نیاز به گردش در سایت و به محض وارد کردن آدرس در مرورگر خود با اطلاعات مجموعه روبرو شده و با فعالیت‌های آن آشنا شوند.

 

۳. بخشی برای توضیح خدمات و محصولات

یکی دیگر از ویژگی‌های سایت‌های شرکتی اختصاص دادن بخشی برای توضیح خدمات و محصولات به مشتریان است. این بخش باید جدا از بخش معرفی شرکت باشد و با یک دسته‌بندی جدا در سایت مشخص باشد. در این بخش می‌توان تمام خدمات مجموعه، محصولاتی که توسط شرکت تولید شده یا عرضه می‌شوند را معرفی کرد. شرکت‌های خدماتی مانند شرکت‌های طراح گرافیک، سایت، معماری و سایت‌هایی با زمینه فعالیت مشابه می‌توانند علاوه بر بخشی برای توضیح خدمات و محصولات، بخشی را برای ارائه نمونه کارهای خود نیز اختصاص دهند.

 

۴. صفحه تماس با ما

وجود صفحه تماس با ما یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که سایت‌های شرکتی از آن برخوردار هستند. در این بخش باید راه‌های ارتباطی با مجموعه اعم از شماره‌های تماس، صفحات اجتماعی، ایمیل و راه‌های پشتیبانی آنلاین و مستقیم سایت مشخص باشند تا مشتریانی که برای آشنایی با شرکت به سایت مراجعه می‌کنند، در صورت تمایل فورا به راه‌های تماس دسترسی داشته و با مجموعه ارتباط برقرار کنند. در این بخش باید مستقیما به صفحات اجتماعی نیز لینک داد تا مشتریان در صورت تمایل به راحتی وارد شبکه‌های اجتماعی مجموعه شده و از محتوای آن‌ها نیز بازدید کنند.

 

۵. ریسپانسیو بودن

ریسپانسیو بودن یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که سایت‌های شرکتی باید از آن برخوردار باشند که  در طراحی سایت‌های حرفه‌ای رعایت می‌شود. قابلیت ریسپانسیو بودن این قابلیت را به سایت می‌دهد که در هر دستگاه، متناسب با ویژگی‌های همان دستگاه نمایش داده شود. به عبارت دیگر نمایش محتوای سایت در موبایل با تبلت یا لپ تاپ متفاوت و متناسب با ویژگی‌های دستگاه باشد. 

سوالات متداول

با طراحی سایت شرکتی ارتباط شرکت‌ها با مشتریان ساده‌تر و سریع‌تر شده، تبلیغاتی برای مجموعه شکل می‌گیرد و دسترسی مشتریان به شرکت راحت‌تر می‌شود.

برخورداری از قالبی ساده، بخش‌بندی‌های مشخص برای معرفی شرکت، خدمات، محصولات و فعالیت‌ها، ارائه نمونه کارها و مشخص بودن راه‌های ارتباطی از ویژگی‌های اصلی سایت‌های شرکتی هستند.

تبلیغات و معرفی شرکت به مشتریان جدید و قدیم، برندسازی، معرفی خدمات جدید، کاهش نیاز به نیروهای انسانی و کاهش مخارج مجموعه از مهم‌ترین موارد استفاده سایت‌های شرکتی هستند.

محتوا گذاری و مدیریت محتواها به منظور توسعه سایت و پیشرفت و ارتقای آن مهم‌ترین مرحله در طراحی سایت فروشگاهی است.

موارد استفاده سایت‌های شرکتی

همان‌طور که از نام این سایت‌ها مشخص است، عمده استفاده از آن‌ها، معرفی مجموعه به مشتریان جدید و معرفی خدمات جدید و به روزرسانی‌های شرکت به مشتریان قدیمی است. تفاوتی ندارد که زمینه فعالیت شرکت چه چیزی باشد یا شرکت از چه نوعی باشد، تمام شرکت‌های دولتی یا خصوصی و تمام شرکت‌های تازه‌ تاسیس یا قدیمی با استفاده از سایت می‌توانند معرفی خود به مشتریان را به شکل موثرتری انجام دهند. البته موارد استفاده سایت‌های شرکتی در این مورد خلاصه نمی‌شود. وب‌سایت برای شرکتی قدیمی ابزاری برای تبلیغات و برای شرکت‌های جدید و تازه تاسیس ابزاری برای بازاریابی است و با استفاده از آن صرفه جویی خوبی در هزینه تبلیغات می‌شود. وجود سایت‌ برای شرکت‌های امروزی امری ضروری است تا از قافله رقابت عقب نمانند. برندسازی، کاهش مخارج و نیاز به نیروی انسانی در شرکت، امکان ارائه خدمات به مشتریان در دیگر شهرها و تنوع بخشی به نحوه ارائه خدمات از دیگر موارد استفاده سایت‌های شرکتی هستند.

 

مراحل طراحی سایت شرکتی

حال که با ویژگی‌ها، مزایا و موارد استفاده از سایت‌های شرکتی آشنا شدید نوبت به آشنایی با مراحل طراحی سایت شرکتی می‌رسد. مراحل طراحی سایت‌های شرکتی در بعضی موارد مشابه سایت‌های دیگر و در بعضی موارد اختصاصی این نوع سایت‌ها است. در ادامه مراحل طراحی این نوع سایت‌ها را بررسی خواهیم کرد.

۱. تعیین هدف

تعیین هدف اولین مرحله طراحی سایت شرکتی است. در اولین قدم باید مشخص کرد که سایت با چه هدفی طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی از سایت‌های شرکتی صرفا برای معرفی مجموعه و خدمات آن به مشتریان طراحی می‌شوند و بعضی از سایت‌ها در کنار معرفی، محصولات و خدمات خود را به مشتریان عرضه می‌کنند. به علاوه در بعضی سایت‌ها اطلاعات به صورت کلی و دسته‌بندی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و در بعضی سایت‌ها در کنار دسته‌بندی‌هایی با اطلاعات مختصر، وبلاگی برای ارائه مقالات مرتبط با زمینه فعالیت شرکت نیز وجود دارد.

۲. انتخاب سیستم مدیریت محتوای سایت

انتخاب سیستم مدیریت محتوای سایت مرحله بعدی برای طراحی سایت شرکتی است. این کار با کمک نرم‌افزارها انجام می‌شود و گزینه‌های زیادی برای انجام آن وجود دارد. بعضی از سیستم‌های مدیریت محتوا رایگان هستند که امکانات محدودتری دارند اما بعضی سیستم‌ها با دریافت اندکی هزینه، امکانات زیادی را برای مدیریت محتوای سایت در اختیار مدیران قرار می‌دهند. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به جوملا و وردپرس اشاره کرد.

۳. انتخاب هاست یا میزبان

سومین مرحله از طراحی سایت شرکتی، انتخاب هاست یا میزبان است. این مرحله بعد از انتخاب سیستم مدیریت محتوای سایت انجام می‌شود و انتخاب آن باید با دقت و بررسی دقیق انجام شود. هاست یا میزبان در سرعت سایت تاثیرگذار است و سرعت نیز به افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت کمک می‌کند. شرکت‌های تازه تاسیس که بودجه زیادی برای خرید هاست یا میزبان در اختیار ندارند، این امکان را دارند که ابتدا هاستی ارزان قیمت و با قدرت کمتر را انتخاب می‌کنند و به مرور قدرت هاست خود را افزایش دهند.

۴. انتخاب قالب و پلاگین‌ها

بعد از انتخاب هاست نوبت به انتخاب قالب و پلاگین‌ها است. قالب سایت باید متناسب با زمینه فعالیت سایت باشد، به عبارت دیگر قالب یک سایت فروشگاهی مشابه سایت شرکتی نیست و در جزئیات، بخش‌ها و دسته‌بندی‌ها تفاوت‌های زیادی دارد.

۵. سازماندهی وب‌سایت

بعد از انتخاب قالب، نوبت سازماندهی وب‌سایت است. در این مرحله باید محتواها را با یک برنامه مشخص، زمان‌بندی و محتواهایی مناسب جذب مخاطب در سایت انتشار داد. همزمان با انتشار محتوا باید برای توسعه وب‌سایت و پیشرفت آن هم تلاش کرد. سایت باید به روز باشد و نیاز به مراقبت دارد، در غیر اینصورت احتمال جذب مخاطبین با سایت کاهش پیدا کرده و به اهداف طراحی دست پیدا نمی‌کند.

 

طراحی حرفه‌ای سایت شرکتی با مجریان وب

همان‌طور که در مراحل طراحی سایت شرکتی مشخص شد، طراحی اینگونه سایت‌ها کاری تخصصی است و علاوه بر مهارت در طراحی نیاز به تخصص و تجربه در انجام این کار نیز دارد. البته راه ساده‌تری هم برای داشتن یک سایت حرفه‌ای برای شرکت و مجموعه خود نیز وجود دارد و آن سپردن مسئولیت طراحی به شرکت‌های فعال در زمینه طراحی سایت مانند مجریان وب است. طراحی حرفه‌ای سایت شرکتی با مجریان وب به ساده‌ترین شکل امکان‌پذیر است. کافی است اهداف خود از طراحی سایت را مشخص کنید، سلیقه و نظر خود در مورد سایت را به کارشناسان مجموعه ارائه کنید و سایتی حرفه‌ای را در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرید. جهت ثبت سفارش طراحی سایت در مجموعه ما و مشاهده نمونه کارها می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

نتیجه گیری طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی به منظور ارتباطی مداوم با مشتریان، معرفی خدمات جدید مجموعه به آن‌ها و بهره‌گیری از مزایای این ارتباط، برای همه سازمان‌ها و شرکت‌ها ضروری است. البته هر سایتی قادر به جلب توجه مشتریان و تبدیل آن‌ها به دنبال کننده و خواننده ثابت سایت نیست و جهت رسیدن به چنین جایگاهی، سایت باید به صورت حرفه‌ای و اصولی طراحی شود. طراحی اصولی و حرفه‌ای سایت یکی از خدماتی است که توسط مجریان وب ارائه می‌شود. برای استفاده از خدمات مجموعه ما در این مزینه و سایر زمینه‌های مشابه می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.