طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی چه قواعدی دارد؟ مهم‌ترین اصولی که در طراحی سایت فروشگاهی باید رعایت کرد چه مواردی هستند؟ ویژگی‌های یک سایت فروشگاهی خوب چیست؟ سایت‌های فروشگاهی شامل چه جزئیاتی هستند؟ موارد استفاده از سایت فروشگاهی چیست؟ طراحی سایت فروشگاهی چقدر هزینه دارد؟ اینترنت و وب‌سایت‌ها یکی از بهترین ابزارها برای صاحبین کسب و کار هستند تا با کمک آن‌ها محصول و خدمات خود را به مشتریان معرفی کرده و به سود و درآمد برسند.

 

آشنایی با طراحی سایت فروشگاهی

بیشتر افراد این روزها خرید اینترنتی را به خرید پردردسر حضوری ترجیح می‌دهند. در خرید اینترنتی نیازی نیست که زمانی را برای رفتن به فروشگاه و گشت و گذار در آن صرف کنید، کافی است یک ابزار قابل اتصال به اینترنت در دسترس داشته باشید تا به راحتی و از خانه، محل کار و هر جایی که باشید محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. استقبال از خرید اینترنتی موجب افزایش روزافزون سایت‌های فروشگاهی نیز شده است و امروزه بیشتر کسب و کارهایی که محصولی را به صورت حضوری به فروش می‌رسانند دارای یک فروشگاه اینترنتی هم هستند و بسیاری از کارها نیز صرفا با فروشگاه‌ اینترنتی محصول خود را به مشتریان عرضه می‌کنند. به منظور راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی در کنار فروشگاه اصلی یا خود به عنوان فروشگاه اصلی ابتدا باید اقدام به طراحی سایت فروشگاهی کرد.

طراحی سایت فروشگاهی
مـزایـای طراحی سایت فروشگاهی
امکان مدیریت راحت

به راحتی و با هر دانشی می توانید وب سایت خود را بروزرسانی و مدیریت نمایید

گرافیک خلاقانه

در سایت های اختصاصی اصولا از ایده های خلاقانه و متفاوتی استفاده می شود که می تواند به رشد آن سایت کمک بسیار زیادی نماید.

استاندارد W3C

وب سایت هایی که در مجریان وب طراحی می شوند همگی استاندارد بین المللی W3C را دارند

واکنش گرا

وب سایت شما در تمام مرورگرها ، سایزهای مختلف مانیتورها، تب لت ، گوشی اندروید - ios سازگار خواهد بود

کد نویسی

امروزه گوگل سایت های با قالب آماده را تائید نمی کند و در نتیجه در جستو جایی ندارند. تمام پروژه های ما کدنویسی شده است

ظاهر اختصاصی

ظاهر وب سایت شما کاملا اختصاصی و منحصر به فرد است و مشابه دیگری نخواهد داشت

برخی از امکانات سایت فروشگاهی
  • دسته بندی محصولات

  • گزینه های پرداخت مختلف
  • واکنشگرا بودن سایت
  • ارائه عکس و فیلم از محصولات
  • تولید محتوای جذاب
  • پشتیبانی آنلاین مشتریان
  • بخش نظرات کاربران
  • امکان رزرو محصول
  • ایجاد حساب کاربری
  • نمایش محصولات مرتبط
  • سیاست کاری شفاف
  • پشتیبانی کامل پروتکل SSL
  • مدیریت لينک و دانلود
  • نظر سنجی پیشرفته 
  • مدیریت تبليغات و بنر
 
  • اتصال به درگاه‌های پرداخت بانکی مختلف
  • ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه
  • نمایش جزئیات خرید مشتری از جمله کد رهگیری و زمان تقریبی ارسال کالا
  • ارتباط با شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام
  • بخش ارتباط با ما و قرار دادن اطلاعات تماس
  • امکان بررسی سایت و بازخوردهای کاربران
  • سوالات متداول
  •  
مزایای سایت فروشگاهی

موارد استفاده سایت‌های فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی به معنی طراحی سایتی با ویژگی‌های یک فروشگاه اما در بستر اینترنت است. در یک فروشگاه محصولات با ویژگی‌ها و مشخصات کامل به مشتریان ارائه می‌شوند، مشتری می‌تواند محصولات مختلف را مقایسه کند و در نهایت با پرداخت هزینه، محصول مورد نظر خود را خریداری کند. در سایت‌های فروشگاهی هم چنین فرآیندی وجود دارد. در این سایت‌ها نیز مشتریان با مراجعه به دسته‌بندی‌های مختلف می‌توانند محصولات را مشاهده کرده، با کنار هم قرار دادن آن‌ها در چند تگ آن‌ها را مقایسه کنند و بعد از بررسی ویژگی‌های قید شده برای محصول از طریق درگاه اینترنتی هزینه محصول مورد نظر خود را پرداخت کرده و در نهایت محصول را درب منزل یا در آدرس مورد نظر خود دریافت کنند.

مزایا و کاربردهای سایت فروشگاهی

با توجه به نقش تکنولوژی به خصوص اینترنت در دنیای امروز و وابستگی افراد جامعه به آن، کسب و کارهایی که در این بستر فعالیت می‌کنند، شانس موفقیت بیشتری دارند. در این میان کسب و کارهایی که محصول خود را از طریق سایت فروشگاهی عرضه می‌کنند علاوه بر موفقیت قطعی، مشتریان بیشتری داشته و فرآیند فروش محصول را نیز به شکل ساده‌تری انجام می‌دهند. سایت‌ فروشگاهی، بهترین بستر اینترنتی عرضه محصولات است و مزایای زیادی دارد. از مزایا و کاربردهای سایت فروشگاهی می‌توان به امکان جذب مشتریان در تعداد بالاتر، امکان عرضه محصول مبتنی بر تقاضا، بی‌نیاز کردن کسب و کار به اجاره یا خرید فضایی به عنوان فروشگاه، دسترسی 24 ساعته واقعی به فروشگاه، جلب اعتماد ساده‌تر مشتریان از طریق ارائه مجوزها، امکان فروش در محدوده جغرافیایی گسترده‌تر، کاهش هزینه‌های بازاریابی، تنوع ابزارهای تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

در یک سایت فروشگاهی باید بدانید که مشتری، همیشه مشتری شما باقی می‌ماند و این یکی از مهم‌ترین مزایا و کاربردهای سایت فروشگاهی است. به عبارت دیگر تا زمانی که سایت‌ فعال بوده و محصولات با کیفیتی را به مشتریان عرضه کند، مشتریان قدیمی خریدار ثابت فروشگاه خواهند بود و مشتریان جدید هم با هر تبلیغ یا معرفی توسط مشتریان قدیمی جذب سایت می‌شوند. در حالت عادی و در خرید و فروش‌های حضوری، در صورتی که مشتری به محلی دورتر از فروشگاه شما نقل مکان کند، احتمال مراجعه مجدد او برای خرید کاهش پیدا می‌کند، در سایت‌های فروشگاهی اما مشتری به هر جایی که نقل مکان یا سفر کند هم بسته به سیاست‌های فروشنده امکان خرید محصولات فروشگاه را خواهد داشت.

 

اصول طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی همانند دیگر سایت‌ها اصولی وجود دارد که رعایت آن‌ها در نهایت به داشتن سایتی با کیفیت و از هر نظر مناسب منجر می‌شود. رعایت اصول و المان‌ها در طراحی وب‌سایت فروشگاهی اهمیت زیادی دارد. این اصول فرصت ایجاد برند را برای شما فراهم می‌کنند و در ارتباط بهتر کسب و کار شما با مشتریان نیز موثر هستند. اصول طراحی سایت فروشگاهی موارد زیادی را شامل می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. طراحی ساده

مهم‌ترین اصل در طراحی سایت فروشگاهی، طراحی ساده است. سایت فروشگاهی نیاز به طراحی عجیبی ندارد و هر چقدر محیط کاربری آن ساده‌تر و قابل درک‌تر باشد، خرید مشتری راحت‌تر انجام شده و احتمال فروش بیشتر می‌شود.

۲. برندسازی

اصل بعدی طراحی سایت‌های فروشگاهی اولویت قرار دادن برندسازی است. طبق این اصل برای مدیریت سایت فروشگاهی خود ابتدا باید برند و کسب و کار را به مشتری معرفی کنید و اعتماد او را جلب کنید و سپس به فروش محصول بپردازید.

۳. تفکر مثل مشتری

در این اصل باید به جای تفکر مانند یک طراح حرفه‌ای و پیچیده کردن روند طراحی، تفکر مثل مشتری داشته باشید و از دیدگاه بازدیدکنندگان سایت را بررسی کنید.

۴. استفاده از رنگ مناسب

اصل مهم بعدی در طراحی سایت فروشگاهی استفاده از رنگ مناسب برای طراحی سایت است. رنگ در جذابیت بصری سایت تاثیر زیادی دارد و بیشتر واکنش‌های مشتریان نیز به آن وابسته است. برای مثال اگر سایت شما پس‌زمینه‌ای با رنگ خنثی و خسته‌کننده و آیتم‌هایی با رنگ روشن داشته باشد، شانس خرید کمتر می‌شود در حالیکه استفاده از رنگی مانند قرمز به عقیده کارشناسان تا 34 درصد شانس خرید را افزایش می‌دهد.

۵. استفاده از تصاویر با کیفیت

در یک سایت فروشگاهی مشتری از طریق تصاویر محصول را بررسی می‌کند، بنابراین استفاده از تصاویر با کیفیت را می‌توان اصل مهم بعدی در چنین سایت‌هایی دانست. تصاویر باید واقعی، مرتبط با محصول از همه زوایا و با بهترین رنگ و کیفیت باشند.

۶. بخش‌بندی سایت

همان‌اندازه که یک فروشگاه شلوغ باعث سردرگمی مشتریان در خرید می‌شود، سایتی که نظم درستی نداشته باشد هم به جای جذب، مشتریان را دفع می‌کند. بخش‌بندی سایت فروشگاهی برای دسترسی راحت‌تر به محصولات اهمیت زیادی دارد.

۷. پرهیز از توضیح اضافه

بیشتر مشتریان ترجیح می‌دهند که به جای شنیدن توضیحات فروشنده درباره نحوه خرید محصول با ویژگی‌های آن آشنا شوند و این اصل در سایت فروشگاهی هم اهمیت دارد. اصلی بعدی در طراحی سایت فروشگاهی پرهیز از توضیح اضافه است. بهتر است به جای صحبت در مورد تاریخچه یک محصول، مستقیما در مورد جزئیات، متریال و مشخصات آن صحبت کنید.

۸. فرآیند پرداخت آسان

فرآیند پرداخت آسان از دیگر مزایای سایت‌های فروشگاهی است. صفحه پرداخت باید کامل، مشخص و دارای توضیحات مشخص باشد. بعد از پرداخت باید صفحه‌ای برای تایید خرید مشتری وجود داشته باشد.

۹. ریسپانسیو بودن سایت

آخرین اصل طراحی سایت فروشگاهی که از اهمیت بسیار زیادی هم برخوردار است، ریسپانسیو کردن آن است. ریسپانسیو بودن سایت به معنی متناسب سازی سایت برای تلفن همراه است تا مشتری این امکان را داشته باشد که از طریق موبایل هم سایت را با همان نظم لپ تاپ یا کامپیوتر پیگیری کند.

 

نکات طراحی سایت فروشگاهی

اصول طراحی سایت فروشگاهی، مواردی ثابت هستند و در هر زمان که برای طراحی سایت فروشگاهی خود اقدام می‌کنید باید مطابق با آن‌ها عمل کنید. در طراحی سایت فروشگاهی اما نکاتی هم وجود دارند که بسته به دوره و زمان طراحی سایت تغییر کرده و توجه به آن‌ها کیفیت طراحی سایت را افزایش می‌دهد. در واقع این نکات به تناسب نوع فروشگاه و شرایط طراحی سایت آن ممکن است برای یک سایت در نظر گرفته شده و برای سایت دیگر مورد نیاز نباشند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین نکات طراحی سایت فروشگاهی آشنا خواهید شد.

 

۱. انتخاب اسم مرتبط با فروشگاه

یکی از نکاتی که در طراحی سایت فروشگاهی بهتر است به آن توجه کرد، انتخاب اسم سایت متناسب با فعالیت و زمینه کاری فروشگاه است. البته این موضوع اجبار نیست، به خصوص در سایت‌هایی که دارای شعبه حضوری هستند، امکان استفاده از نام فروشگاه برای دامنه سایت هم وجود دارد.

 

۲. ظاهر گرافیکی جذاب

داشتن ظاهر گرافیکی جذاب یکی دیگر از نکاتی است که در طراحی سایت فروشگاهی باید به آن توجه کرد. البته در مورد این نکته باید به این موضوع هم دقت کرد که جذابیت ظاهر سایت مطابق با اصل سادگی باشد.

 

۳. سرعت بالا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی سایت فروشگاهی باید به آن توجه داشت و تاثیر زیادی در جذب مشتریان و افزایش احتمال خرید آن‌ها دارد، سرعت بالا و خدمات‌دهی سریع سایت است. طبق عقیده کارشناسان، بهترین حالت باز شدن صفحات سایت فروشگاهی 4 ثانیه بعد از کلیک روی آن‌ها است. دارا نبودن چنین خاصیتی موجب خستگی مشتریان از جستجو در سایت و ترک فروشگاه توسط آن‌ها می‌شود.

 

۴. نوار جستجو

در یک فروشگاه حضوری زمانی که مشتری محصول خود را پیدا نمی‌کند، به سراغ فروشنده رفته تا به او در پیدا کردن محصول کمک کند. در سایت فروشگاهی نیز باید چنین موضوعی در نظر گرفته شود و با اختصاص دادن یک نوار جستجو به مشتریانی که قادر به پیدا کردن محصول در دسته‌بندی‌ها نیستند کمک شود تا به کالاهای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

 

۵. اعتمادسازی

اعتمادسازی از دیگر نکاتی است که در طراحی سایت فروشگاهی باید به آن توجه کرد. برای این کار می‌توان مجوزهای فروشگاه مانند اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی را در بخشی از سایت قرار داد، راه‌های تماس را به طور واضح در سایت مشخص کرد، دسترسی مشتریان به نظرات کاربران را فراهم کرد و در صورتی که سایت دارای مجوز فروشگاهی است آن را در توضیحات یا بخش درباره ما قرار داد.

 

۶. طراحی وبلاگ

طراحی وبلاگ یکی دیگر از نکاتی است که در سایت‌های فروشگاهی اهمیت زیادی دارد. همان‌طور که گفته شد به عنوان یکی از اصول طراحی سایت فروشگاهی، باید از توضیح اضافه در بخش محصولات پرهیز کرد اما این توضیحات را می‌توان به بخش وبلاگ سایت منتقل کرد. در وبلاگ می‌توان تاریخچه یک محصول، نحوه استفاده از آن و بسیاری مطالب دیگر را برای مشتریان توضیح داد تا شانس خرید آن‌ها از سایت شما بیشتر شود.

 

خدمات مجریان در زمینه طراحی سایت فروشگاهی

آشنایی با اصول و نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی روند انجام این کار را ساده‌تر می‌کند اما در نهایت برای داشتن بهترین سایت نیاز است که طراحی و اجرای آن توسط فرد یا تیمی حرفه‌ای انجام شود، در این صورت اصول و نکات گفته شده در طراحی به درستی رعایت شده و سایت فروشگاهی با بهترین کیفیت و ویژگی‌ها مطابق با نیاز مشتریان طراحی می‌شود. با گسترش سایت‌های فروشگاهی در دنیای امروز، بیشتر شرکت‌های طراحی سایت و خدمات مرتبط، بخشی از فعالیت خود را به طراحی اینگونه سایت‌ها اختصاص داده‌اند. مجریان وب هم یکی از مجموعه‌هایی است که خدمات متعددی در این زمینه به مشتریان خود ارائه می‌کند. از جمله خدمات مجریان در زمینه طراحی سایت فروشگاهی می‌توان به طراحی حرفه‌ای این سایت‌ها اشاره کرد.

خدمات مجریان در زمینه طراحی سایت فروشگاهی مطابق با نظر مشتریان انجام می‌شود. قالب، رنگ و جزئیات سایت مانند فونت و دسته‌بندی‌ها مطابق با نیاز و سلیقه مشتری طراحی می‌شوند. در مجموعه ما علاوه بر خدمات طراحی، خدمات مرتبط دیگر که به پیشرفت و ارتقای سایت فروشگاهی کمک می‌کنند هم به مشتریان ارائه می‌شود. از جمله این خدمات می‌توان به خدمات تولید محتوا، خدمات سئو سایت و تبلیغات سایت‌های طراحی شده به روش‌های مختلف اشاره کرد. از نمونه کارهای موفق طراحی سایت فروشگاهی مجموعه ما می‌توان به فروشگاه اینترنتی ایران لوستر، طراحی سایت شرکت بهنام طب، جوپنزا، سینما باز، زرین سلامت، نگین پردازش و جواهرات یونیک اشاره کرد.

 

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

هزینه طراحی سایت فروشگاهی به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای مشتریان آخرین موضوعی است که در مورد این سایت‌ها به آن اشاره خواهیم کرد. هزینه طراحی سایت‌های فروشگاهی بسته به فاکتورهای مختلف، متفاوت است و هر کدام از جزئیاتی که در طراحی این سایت‌ها وجود دارند، قیمت نهایی طراحی آن‌ها را نیز مشخص می‌کنند. برای مثال به منظور طراحی و راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی باید هاست، دامنه و قالب سایت را خریداری کرد که هر یک هزینه‌ای جداگانه دارند. همچنین خدمات شرکت طراح مانند سئو، رسیدگی به امنیت سایت، تولید محتوا و تبلیغات هم در هزینه نهایی آن‌ تاثیرگذار است.

 

نتیجه گیری طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی به منظور ارتباط با تعداد مشتریان بالاتر نیاز مهم تمام کسب و کارهای امروزی است. به منظور داشتن یک سایت حرفه‌ای برای فروشگاه محصول و طراحی سایتی که از هر نظر مناسب باشد، اصول و نکاتی وجود دارد که در این مطلب به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شد. همان‌طور که گفته شد برای داشتن یک سایت حرفه‌ای، پیدا کردن بهترین متخصص در زمینه طراحی و مدیریت سایت اهمیت زیادی دارد که مجموعه مجریان وب با برخورداری از تیمی حرفه‌ای از کارشناسان طراحی سایت، یکی از آن‌ها است. برای استفاده از خدمات مجموعه ما و دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان از کارشناسان جهت ثبت سفارش طراحی سایت و خدمات مرتبط می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

با توجه به اینکه امروزه بیشتر افراد جستجو در سایت‌ها را با موبایل انجام می‌دهند، ریسپانسیو بودن سایت فروشگاهی کمک می‌کند که مشتریان از طریق موبایل هم امکان خرید و دسترسی به بخش‌های مختلف سایت مانند رایانه را داشته باشند.

جذابیت ظاهری سایت، اعتمادسازی در آن، سرعت بالای سایت، طراحی وبلاگ برای سایت و قرار دادن نوار جستجو در سایت از مهم‌ترین نکات طراحی سایت فروشگاهی هستند.

استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد، داشتن بخش تماس با ما و درباره ما از بهترین روش‌های اعتمادسازی در مشتریان سایت‌های فروشگاهی هستند.

عوامل مختلفی در تعیین هزینه طراحی سایت فروشگاهی دخیل هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به قیمت هاست، دامنه، قالب سایت، افزونه‌ها و خدمات مدیریتی آن اشاره کرد.