نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای به چه صورتی است ؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای به چه صورت است؟ پیامک‌های تبلیغاتی منطقه‌ای چه تفاوتی با دیگر انواع پیامک‌های تبلیغاتی دارند؟ مزایای استفاده از پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای چیست؟ چه روش‌هایی برای ارسال پیامک به صورت منطقه‌ای وجود دارد؟ کاربرد کدام روش برای ارسال پیامک تبلیغاتی بیشتر است؟ پیامک‌های تبلیغاتی منطقه‌ای مناسب کدام کسب و کارها هستند؟ ارسال پیامک به صورت منطقه‌ای یکی از روش‌های مناسب و موثر برای تبلیغات است که این روزها مورد توجه بیشتر کسب و کارها است. در این مطلب از مجریان وب قصد توضیح این روش و صحبت در مورد نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای و مزایای آن را داریم، با ما همراه باشید.

 

نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای

تبلیغات از طریق ارسال پیامک روشی مناسب، به صرفه و کارآمد برای کسب و کارها است. با خرید یک پنل پیامکی‌ می‌توانید پیام‌هایی مانند ارائه محصولات جدید در فروشگاه، تخفیفات، تغییراتی مانند تغییر آدرس، پیشنهادات ویژه به مشتریان و حتی پیام‌های ارتباطی مانند تبریک اعیاد یا مناسبت‌ها را به صورت انبوه، در کمترین زمان و به راحت‌ترین شکل برای مشتریان خود ارسال کنید. پنل‌های پیامکی یا کمپین‌های تبلیغاتی با استفاده از پیامک انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای است. پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای که از بهترین روش‌های استفاده از کمپین‌های پیامکی برای کسب و کارها است، خصوص کسب و کارهایی می‌باشد که خدمات خود را صرفا در یک محدوده خاص استفاده می‌کنند. این شیوه تبلیغات چندان جدید نیست اما در دنیای امروز کاربرد زیادی دارد. نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای مانند دیگر روش‌های تبلیغات با استفاده از پیامک است اما یک تفاوت اساسی میان این پیامک‌ها با دیگر انواع پیامک‌های تبلیغاتی وجود دارد و آن، محدودیت پیامک‌های منطقه‌ای به یک شهر یا منطقه به خصوص است.

 

۴ مزیت مهم ارسال پیامک تبلیغاتی به صورت منطقه‌ای

شاید در نظر اول محدود کردن پیامک‌های تبلیغاتی به یک منطقه چندان منطقی نباشد اما برای بسیاری از کسب و کارها، این موضوع اهمیت زیادی دارد. تصور کنید مالک یک رستوران باشید و قصد معرفی سرویس بیرون‌بر خود به مشتریان را داشته باشید، طبیعتا سرویس‌دهی به صورت بیرون‌بر تنها در محدوده‌های نزدیک به رستوران امکان‌پذیر است، در غیر اینصورت غذایی که به دست مشتری می‌رسد سرد و بی‌کیفیت خواهد بود. در چنین شرایطی پنل پیامکی برای تبلیغات تنها در صورتی کاربردی خواهد بود که تبلیغات شما صرفا برای مشتریانی که در محدوده نزدیک به شما زندگی می‌کنند، ارسال شود. پیامک منطقه‌ای این امکان را برای شما فراهم می‌کند و این موضوع یکی از مزایای تبلیغات پیامکی به شیوه منطقه‌ای است. در ادامه 4 مزیت مهم ارسال پیامک تبلیغاتی به صورت منطقه‌ای که دیگر مزایای استفاده از این روش هستند را معرفی خواهیم کرد.

 

۱. هزینه هدفمند

اولین مزیت استفاده از پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای، هزینه هدفمند است. در صورتی که شغل شما تنها در یک محدوده خاص سرویس‌دهی داشته باشد و تبلیغات خود را برای انبوهی از مشتریان در مناطق مختلف ارسال کنید، طبیعتا توسط مشتریان در مناطق دیگر دیده نشده یا حتی مسدود می‌شوید. در چنین شرایطی هزینه زیادی را صرف مسدودی خود کرده‌اید در حالیکه با پیامک منطقه‌ای چنین مشکلی بروز نخواهد کرد. به همین دلیل گفته می‌شود که پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای هزینه هدفمند است، زیرا تبلیغات شما دقیقا برای مشتریانی انجام می‌شود که تبلیغ برای آن‌ها کاربرد داشته و با استفاده از آن می‌توانند از خدمات شما استفاده کنند.

 

۲. ارسال ساده‌تر

دیگر مزیت استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی به شیوه منطقه‌ای، ارسال ساده‌تر نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات به وسیله پیامک است. نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای به این صورت است که یک منطقه خاص از مشتریان بر اساس پارامترهای مختلفی که در ادامه خواهیم گفت را انتخاب کرده و با چند کلیک ساده پیامک را برای آن‌ها ارسال می‌کنید. این در حالی است که در دیگر روش‌های استفاده از پیامک تبلیغاتی پیدا کردن گروه مخاطبان زمان بیشتری می‌برد و ارسال برای آن‌ها نیز سخت و زمان‌بر تر است.

 

۳. تاثیر بیشتر

بیشتر مشتریان زمانی که تبلیغی مربوط به کسب و کار یا خدمتی در محدوده خود را دریافت می‌کنند، برای استفاده از آن کنجکاوتر می‌شوند. این موضوع در مورد پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای هم صدق می‌کند و تاثیر بیشتر این شیوه تبلیغات نسبت به دیگر شیوه‌ها ثابت شده است. تاثیر بیشتر یکی دیگر از مزایای استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی منطقه‌ای است و این شانس را به کسب و کار می‌دهد که محصول یا خدمات او بیشتر و بهتر از کسب و کارهای مشابه و رقیب در دیگر محله‌ها دیده شود. تاثیر بیشتر همچنین باعث جذب بیشتر و راحت‌تر مشتریان نیز می‌شود و این کار نیز به شیوه ساده‌تری انجام می‌شود.

 

۴. قابل استفاده برای همه کسب و کارها

آخرین مزیت ارسال پیامک به صورت منطقه‌ای که یکی از مزایای مهم این روش تبلیغات پیامکی نیز هست، قابل استفاده برای همه کسب و کارها است. همه کسب و کارها با هر زمینه فعالیت و محدوده خدماتی می‌توانند از این روش تبلیغاتی استفاده کنند. به عبارت دیگر ارسال پیامک به صورت منطقه‌ای تنها مربوط به کسب و کارهایی با سرویس‌دهی محدود به منطقه خاص نیست و حتی کسب و کارهایی که در سطح شهر، استان یا کشور فعالیت می‌کنند هم این امکان را دارند که با استفاده از این روش ارسال پیامک تبلیغاتی، شانس دیده شدن تبلیغ مجموعه خود را بیشتر کنند.

 

روش‌های ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای

همان‌طور که گفته شد، نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ ای تفاوت چندانی با دیگر روش‌های تبلیغات پیامکی ندارد. تفاوت اصلی پیامک‌های تبلیغاتی با دیگر کمپین‌ها در نحوه گزینش مخاطبان برای ارسال پیامک انبوه است. در حالت عادی مخاطبان بدون در نظر گرفتن منطقه از هر جایی انتخاب شده و معمولا به صورت رندوم هستند اما در این روش انتخاب مخاطب به گونه‌ای انجام می‌شود که محدودیت‌های مشخصی مانند محدودیت منطقه سکونت یا کار داشته باشد. روش‌های ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای برای استفاده از این روش تبلیغات با استفاده از پیامک به شرح زیر است.

 

۱. ارسال پیامک از روی نقشه

ارسال پیامک از روی نقشه اولین روش برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی منطقه‌ای است. در این روش که با استفاده از سرویس پیامک انجام می‌شود، نیاز به نقشه‌ای است که مخاطبان بر اساس آن انتخاب شوند. برای ارسال پیامک منطقه‌ای با این روش ابتدا باید شهر مورد نظر را از روی نقشه انتخاب کرد و سپس خیابان یا خیابان‌های مورد نظر خود را مشخص کرد. سپس تعدادی شماره تلفن از منطقه درخواستی استخراج می‌شود که می‌توان آن‌ها را وارد پنل پیامکی کرد و پیامک تبلیغاتی خود را به صورت انبوه برای تمام مخاطبینی که در آن محدوده زندگی می‌کنند، ارسال کرد.

 

۲. ارسال طبق لیست

این روش نسبت به دیگر روش‌های ارسال پیامک منطقه‌ای زمان و زحمت بیشتری دارد. در این روش ابتدا باید اطلاعاتی از مشتریان خود دریافت کنید و به منظور انجام این کار هم نیاز به لیستی از اطلاعات مشتریان به همراه آدرس محل سکونت آن‌ها است. در مرحله بعد باید مشتریانی که در نزدیکی شما زندگی‌ می‌کنند را مشخص کرده و با بارگذاری متن پیامک و زمان‌بندی ارسال آن، برای انجام این کار اقدام کرد. این کار نیز هم به شیو‌ه‌های سنتی و هم به صورت حرفه‌ای و امروزی مانند تهیه پنلی برای پیامک انبوه انجام داد.

 

۳. ارسال بر اساس کد پستی

نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای روش‌های مختلفی دارد که تا اینجا دو مورد از آن‌ها مشخص شد اما این کار به روش دیگری هم قابل انجام است و آن، ارسال بر اساس کد پستی است. در این روش که یکی از رایج‌ترین شیوه‌های پیامک تبلیغاتی به صورت منطقه‌ای نیز هست، کافی است تنها 5 رقم از کد پستی منطقه مورد نظر را مشخص کرده و سپس بر اساس پنل پیامکی، پیامک تنها برای افرادی که در محدوده‌هایی با کد پستی مشابه زندگی‌کنند، ارسال می‌گردد. با توجه به اینکه هر منطقه کد پستی با ارقام مشترک و مشابه دارد، این کار برای تبلیغات با پیامک منطقه‌ای بسیار سخت است.

 

۴. دقت به پیش‌شماره

دقت به پیش‌شماره یکی دیگر از روش‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان پیامک تبلیغاتی را در سطح انبوه ارسال کرد. برای استفاده از این روش ابتدا باید بانک اطلاعاتی را بر اساس پیش‌شماره دسته بندی کرد و سپس پیامک را برای مشتریان مشخص ارسال کرد. البته یک نکته مهم نیز در مورد این روش وجود دارد و آن امکان جابجایی مشتری بعد از خرید خط است. برای مثال یک مشتری ممکن است خط خود را در شهر مشهد خریداری کرده و آن را تهران استفاده کند. در چنین شرایطی هدف‌گذاری برای مشتری و ارسال پیامک برای او کمی سخت می‌شود.

 

۵. ارسال بر اساس شهر یا استان

ارسال بر اساس شهر یا استان یکی از راحت‌ترین روش‌های ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای است. اطلاعات مربوط به استان یا شهر محل سکونت مشتری هم با ارسال فرم‌های مناسب و تکمیل آن‌ها توسط مشتری قابل دریافت است و هم می‌توان این لیست را با هماهنگی از اپراتورهای مخابرات دریافت کرد.

 

 

پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای مناسب کدام کسب و کارها است؟

حال که با روش پیامک تبلیغاتی و استفاده از آن آشنا شدید، شاید این سوال برای شما ایجاد باشد که اصلا پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای مناسب کدام کسب و کارها است و آیا همه کسب و کارها با استفاده از این روش پیامکی به موفقیت دست پیدا می‌کنند؟ در پاسخ باید گفت که تبلیغات پیامکی روشی مناسب برای کسب و کارها هستند و تقریبا تمام کسب و کارها امکان استفاده از این روش را دارند اما این شیوه تبلیغات با پیامک برای بعضی کسب و کارها کاربردی‌تر است که از جمله آن‌ها می‌توان به آموزشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، سوپرها، باشگاه‌های ورزشی و دفاتر خدماتی اشاره کرد.

 

نتیجه گیری نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای

نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای اصلا سخت نیست اما همان‌طور که در این مطلب گفته شد، این کار زمانی امکان‌پذیر است که بانکی مناسب از شماره‌ها در اختیار داشته باشید. طبیعتا دریافت بانکی از شماره‌ها به هر صورت کار هر کسی نیست و بعد از آن باید بهترین متن، بهترین شیوه ارسال و آنالیز انجام این کار را مشخص کرد که این کار کاملا تخصصی است. به منظور انجام این کار بهترین پیشنهاد انتخاب یک مجموعه متخصص است که در این زمینه سرویس‌دهی دارد و از جمله این مجموعه‌ها می‌توان به مجریان وب اشاره کرد. در مجموعه ما در کنار خدمات اصلی مانند طراحی سایت، سئو و بالا آوردن کلمات کلیدی هدف، خدمات دیگری از جمله ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای هم ارائه می‌شود.