بازاریابی ویدیویی چیست و چگونه فروش را افزایش می دهد ؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

بازاریابی ویدیویی(Video Marketing)چیست ؟

تبلیغات دیجیتال چیست ؟ بازاریابی ویدیویی چیست ؟ بازاریابی ویدئویی یک استراتژی فیلمسازی است که شامل تولید فیلم های متقاعد کننده برای تبلیغات شرکت ها، برندهای تجاری و کسب وکارهای شخصی است. به طور کلی، اگر شخصی تمایل به ارائه خدمات و کالا در دنیای مجازی اینترنت و رسانه های اجتماعی داشته باشد، ممکن است با استفاده از تکنیک های بازاریابی ویدئویی مناسب به نتیجه مطلوب و سودمند دست یابد. بازاریابی ویدئویی ممکن است برای هر صنعتی استفاده شود، مانند جذب مخاطب، افزایش شناخت برند، فروش محصول یا ارائه خدمات به اشخاص برای معرفی کسب وکار که به نوبه خود نقش به سزای در فروش خواهد داشت. به نظر شما ارزش یک ویدیو چقدر است، اگر یک عکس ارزش هزار کلمه را داشته باشد؟ طبق مطالعات انجام شده، یک دقیقه ویدیوی جذاب برابر با 1.8 میلیون کلمه است. علاوه بر این، بازاریابی ویدیویی استانداردهای SEO خاص خود را دارد. اینترنت اقیانوس وسیعی از دانش است و انجام تجارت در حوزه فعال اینترنت مستلزم بهینه سازی وب سایت و محتوای آن برای موتورهای جستجو است. خدمات تولید و بازاریابی ویدئویی که در ابتدا به عنوان بازاریابی ویدئویی شناخته می‌شد، به همه شرکت‌ها کمک می‌کند تا بیشتر دیده شوند و با کارایی بیشتری پیشرفت کنند. بازاریابی ویدئویی ایده چندان پیچیده ای نیست. در واقع، تعریف این اصطلاح و ماهیت در فعالیتی که به عنوان بازاریابی ویدئویی شناخته می شود، نسبتاً ساده است. بازاریابی ویدئویی بهترین استفاده از ویدئو برای افزایش کیفیت کسب و کار، محصول، خدمات، برند و سازمان شما است.

بازاریابی ویدیویی چه رویکردی را انجام  می دهد؟

شما باید به عنوان یک صاحب برند یا مدیر شرکت، ویدئوهایی را با تاکتیک های بسیار حرفه ای برای سنین مختلف تولید کنید. این ویدئوها ممکن است برای افزایش فروش محصول، افزایش بازدید یا آگاهی مخاطبان شما باشد. از آنجایی که می‌خواهید ویدیویی تولید کنید که تعامل و گفتگوی سازنده بین شما و مخاطبانتان را افزایش دهد، به یک شخص مختصص در زمینه تولید محتوای ویدئویی نیاز دارید. هر چه قدر تولید کننده محتوا در کار خود حرفه ای تر باشد شما بازخورد بهتری از این کار کسب خواهید کرد. در سال 1985 شرکت کوکاکولا مبلغی بالغ بر 15 ملیون دلار به خواننده معروف آمریکایی مایکل جکسون داد. این شخص با نوشیدن نوشابه در یک  ویدئو کلیپ  30 ثانیه ای احساس بسیار خوبی را در دل مخاطبان ایجاد کرد. که هر شخص با دیدن این تبلیغ ویدئویی به دنبال این بود که طعم این نوشیدنی را تجربه کند. پس از گذشت 2 سال از پخش این تبلیغ، شرکت کوکاکولا درآمد بسیار هنگفتی را از فروش محصولات خود کسب کرد. حال این برند یکی از قوی ترین و پردرآمدترین شرکت های جهان است که توانسته سهم بسیار زیادی از بازارهای مالی را تصاحب کند. نتیجه این کار فقط و فقط به شیوه درست بازاریابی ویدئویی این کسب وکار بر می گردد.

چگونه می توان نرخ تبدیل را افزایش داد؟

اطلاعات اخیر نشان می دهد که بیش از 57 درصد از خریداران و مصرف کنندگان آنلاین پس از دیدن یک ویدیوی مقدماتی، یک محصول را خریداری می کنند. اگر این اطلاعات را بیشتر بررسی کنیم، خواهیم دید که با اجرای رویکرد ویدئویی مناسب، می توانید فروش خود را چهار برابر کنید.

هرگز پلتفرم موبایل را نادیده نگیرید

ویدئو روشی برای ارتباط با کاربران در پلتفرم های موبایل است. حتی با وجود اکثر وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل، مشاهده یک ویدیو بر روی صفحه نمایش کوچک تلفن همراه دشوار است. با این حال، یک ویدیو ممکن است پیامی را به میزان قابل توجهی موفق‌تر از مقاله یا پادکست به گوش مخاطبان برساند. امروزه استفاده از تلفن های همراه از رایانه های شخصی پیشی گرفته است و اکثر کاربران در جهان به وسیله دستگاه های تلفن همراه خود وارد موتورهای جستجو می شوند. بنابراین، اگر مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید، بازاریابی ویدیویی به عنوان یک کاتالیزور برای بازخورد بیشتر و افزایش ترافیک و درآمد شما عمل می کند.

ویدئو یکی از راحت ترین رسانه های در دسترس است

چندین روش و مکان برای نمایش ویدیو وجود دارد:

  • از جمله شبکه های اجتماعی می توان به یوتیوب، آپارات، فیسبوک، نماشا، ویمئو و اینستاگرام اشاره کرد.
  • تبلیغات تلویزیون و ماهواره
  • مانیتورهای تبلیغاتی که در کلان شهرها وجود دارند.
  • بدانید که در این صنعت هیچ محدودیتی نخواهید داشت و باید تمام تلاش خود را برای استفاده از پتانسیل موجود به کار بگیرید.

درصد اثربخشی رویکرد بهینه بازاریابی ویدئویی

طبق داده‌های منتشر شده توسط Wyzowl، بیش از 61 درصد از شرکت‌ها در سال 2017 شروع به استفاده از بازاریابی ویدیویی در عملیات خود کردند. 66 درصد از این سازمان‌ها در سال گذشته اصلاً از این روش موفق استفاده نکردند، که این موضوع به نوبه خود بسیار بحث برانگیز است.

در آینده نزدیک، شاهد ارقام رشد خیره کننده در بخش استراتژی بازاریابی ویدئویی خواهیم بود.

بازاریابی ویدئویی برای برندهای بزرگ

ممکن است ادعا شود که حیاتی ترین جنبه فرآیند بازاریابی، ایجاد یک ویدیوی جذاب و موثر است. قبل از ایجاد یک ویدیو، باید در مورد فرمت و تکنیک ساخت آن بسیار محتاط باشید. به این فکر کنید: یکی از مقامات فیس بوک پیش بینی کرده است که تقریباً تمام مطالب فیس بوک در طول پنج سال آینده ویدیو خواهد بود. اکنون باید تمام تلاش خود را بکنید تا مشخص کنید چه نوع ویدیویی برای برند شما مناسب است و چگونه ممکن است برای موتورهای جستجوی اینترنتی بهینه شود. 54 درصد از مخاطبان، بر اساس داده های انجام شده توسط HubSpot، ترجیح می دهند یک ویدیو را به جای خواندن یک پیام ایمیل تماشا کنند.

جنبه های مثبت و منفی بازاریابی ویدیویی چیست ؟

بازاریابی ویدیویی چیست ؟ بازاریابی یک اصطلاح و ایده گسترده و پیچیده است. روش های مختلفی برای بازاریابی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در حوزه بازاریابی ویدئویی، بدون شک چندین ویژگی و فرصت وجود دارد و ممکن است کاربردهای مفیدی برای برندهای شرکتی و مخاطبان گسترده داشته باشد. بازاریابی ویدئویی سودمند، کارآمد و مرتبط با هر نوع سازمانی است. اما چگونه می توانید تصمیم بگیرید که کدام نوع بازاریابی و ویدئو برای کسب و کار شما مناسب است؟

  • آپلود ویدیو:

متأسفانه، زیرساخت اینترنت کشور هنوز کاملاً سریع و قابل اعتماد نیست و امکان پخش ویدیو در اکثر نقاط کشور وجود ندارد. علاوه بر موضوع اینترنت پرسرعت، افراد کم حوصله فرصت بارگذاری ویدئو را ندارند و این موضوع کمی مشکل برانگیز است. این کار بینندگان شما را مجبور می‌کند تا قبل از دیدن ویدیو، وب‌سایت شما را رها کنند، در نتیجه نرخ پرش سایت شما افزایش می‌یابد.

  • ساخت ویدیو:

همانند نوشتن، ویرایش و انتشار یک مقاله، ایجاد یک ویدیو، جمع آوری آن و ارسال آن در شبکه های اجتماعی و کانال های دیگر یک کار دشوار و طاقت فرسا است. بنابراین، زمان و تلاش زیادی برای اجرای بی عیب و نقص این کار نیاز است. جدای از این انتشار یک فیلم در وب سایت هایی مانند یوتیوب، فیس بوک و آپارات ممکن است برای برخی از دوستان شما کمی سخت باشد.

  • مشاهده ویدیو:

در فرآیند ایجاد یک ویدیو، یکی از چالش هایی که باید بر آن غلبه کنید این است که اطمینان حاصل کنید که ویدیوی شما در تمام مرورگرهای اینترنتی مانند گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و… دیده می شود. اگر با برنامه نویسی وب و فرآیند ساخت ویدیو آشنایی ندارید. ، باید از یک برنامه نویس خبره در این مسیر کمک بگیرید.

  • ایجاد تعاملات مفید:

همه بازاریابان بر این باورند که توانایی یک ویدیو برای ایجاد حس تعامل و واکنش احساسی در بیننده ممکن است منجر به خرید یک محصول شود. به عبارت دیگر، اساسی ترین عاملی که بر تصمیم مصرف کننده برای خرید یک محصول تأثیر می گذارد، احساسات منحصر به فردی است که برانگیخته می شود. با استفاده از ابزارهای ارائه شده توسط نرم افزارهای ادیت ویدئو، می توانید این کار را به سادگی روی ویدئوهای خود اعمال سازید.

سخن آخر

بازاریابی ویدئویی امروزه یکی از راهای ایجاد فروش محصولات است. هرچه قدر که کیفیت و ساخت یک ویدئو بالاتر باشد و مفهوم کامل تری را به مخاطب ارائه کند بدون شک نتیجه بهتری از این کار حاصل خواهد شد.. در بازاریابی ویدئویی مخاطب بیشتر به خرید ترغیب می شود. یکی از مزیت های این شیوه  فروش محصولات دانلودی ومجازی است. برای اینکه کمی بهتر این موضوع را درک کنید سری به سایت های آموزشی مانند لیندا و یودمی بزنید تا متوجه این نکته شوید که ویدئو مارکتینگ تا چه میزان در جهان توانسته به درک موضوعات برای مخاطبان کمک کند. همینطور اگر به پلتفرم هایی مانند یوتیوب و نت فلیکس مراجعه کنید به راحتی خواهید دید که سازندگان این ویدئوها چه درآمدهای هنگفتی را از این روش کسب می کنند. اگر شما هم به دنبال این هستید که محصولات و کالاهای فیزیکی و مجازی خود را به کاربران معرفی کنید تا برند شما بیشتر دیده شود. وقت را هدر ندهید و از این طریق کسب وکار خودتان را به مخاطبان معرفی کنید. از اینکه وقت خود را به جهت مطالعه این مقاله با موضوع بازاریابی ویدیویی چیست، گذاشتید بسیار سپاسگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *