انواع طراحی سایت مدرن در سال 2023

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

طراحی سایت چیست ؟ انواع طراحی سایت مدرن چیست ؟ شاید تا به حال از زبان طراحان و مدیران تکنولوژی اصطلاحاتی مانند طراحی واکنش گرا، سیال یا ثابت را جهت طراحی صفحات وب شنیده و از خود پرسیده باشید که هر کدام از این اصطلاحات به چه چیزی اشاره می‌کنند و چرا باید برای پیاده سازی آن هزینه کرد؟ با افزایش پیچیدگی در توسعه طراحی سایت، که مشاهده ساده‌تری را برای کاربران را فراهم می‌آورد، طراحی واکنش‌گرا ممکن است نوعی طراحی بهینه برای وبسایت کسب و کار شما به شمار آید. اما اجازه دهید تا پیش از پرداختن به اینکه چه نوع دیزاینی برای فعالیت‌های شرکت شما مناسب است، به معرفی مختصری از کارکرد هرکدام از این انواع طراحی بپردازیم:

 

بیشتر بدانید: خدمات سئو سایت

 

  • طراحی ثابت (Fixed design)

صفحات وب ثابت دارای عرض تنظیم‌شده هستند که در زمان تغییر اندازه مرورگر  تغییری نخواهند کرد و در این میان اهمیتی ندارد که شما وبسایت را با چه نوع دستگاهی مشاهده می‌کنید. این مسئله امکان مشاهده محتوای وبسایت را در دستگاه‌‌های کوچکتر از قبیل گوشی های هوشمند یا تبلت ها سخت میکند و کاربران مجبورند تا برای مشاهده ادامه محتوای یک صفحه مداوما درحال اسکرول و یا زوم کردن صفحه نمایشگر باشند. این افزایش و کاهش سایز مرورگر بر صفحه نمایشگر ممکن است منجر به بهم ریختگی مطالب و عکس‌ها شود.

 

بیشتر بدانید:طراحی سایت اختصاصی

 

  • طراحی سیال یا جاری (Liquid or Fluid design)

در طراحی سیال، هنگام تغییر اندازه مرورگر، محتوای صفحه خود را برای پرکردن عرض مرورگر بسط داده یا منقبض می‌کند. به جای ستون‌های ثابتی که در طراحی ثابت استفاده می‌شود، ستونهای حاوی محتوای صفحه وب در طراحی سیال با استفاده از درصد (percentages) ساخته شده‌اند، بنابراین ستون‌ها در اندازه مشخصی نسبت به یکدیگر تغییر سایز داده و افزایش یا کاهش می‌یابند.

 

بیشتر بدانید:طراحی سایت شرکتی

 

  • طراحی واکنش گرا (Responsive design)

هدف این رویکرد نمایش وب سایت ها در دستگاه‌های مختلف  با قالب‌هایی است که به راحتی قابل خواندن و هدایت هستند. اساسا با این روش وبسایت  به راحتی قابل نمایش و قابل‌استفاده در انواع کامپیوترهای رومیزی، تبلت ها و گوشی‌های هوشمند است و کاربر میتوانند به راحتی سایت را بررسی کنند و دیگر نیازی نیست اندازه صفحه را تغییر دهند که سایت به صورت کامل دیده شود.

 

بیشتر بدانید:بهترین طراحی سایت فروشگاهی

 

کدام یک از این روش‌ها می‌تواند بهترین نوع طراحی برای شرکت شما باشد؟

شرکتها باید ابتدا بررسی کنند که مخاطبان هدفشان از چه دستگاه‌هایی برای مشاهده وبسایت استفاده می‌کنند سپس بهترین ساختار طراحی وب سایت خود را تعیین کنند. به عنوان مثال، اگر مشتریان شما وب سایت شما را بر روی گوشی های هوشمند مشاهده نمی‌کنند، از صرف مقدار زیادی پول یا زمان برای طراحی سایت واکنش گرا و فراهم کردن زیرساختهای امکان مشاهده وبسایت با گوشیهای هوشمند خودداری کنید. به نوبه خود، شما ممکن است باور داشته باشید که به دلیل افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند درآینده نزدیک، مخاطبین شما از گوشی هوشمند استفاده خواهند کرد و برای اینکه پیشتاز حوزه خود بمانید، وب سایت خود را برای هر دستگاهی مناسب کنید.

 

بیشتر بدانید:بهترین طراحی سایت صنعتی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *