انواع وبسایت ها چه هستند؟ + 9 مدل سایت + تحلیل

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

انواع وب سایت ها با توجه به کسب و کار شما

رایج ترین انواع وب سایت ها وبلاگ ها، سایت های تجارت الکترونیک، نمونه کارها آنلاین و وب سایت های شرکتی هستند، اما چندین مورد دیگر نیز وجود دارد. دانستن تفاوت‌های بین انواع وب‌سایت می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید به کدام یک برای کسب و کار یا پروژه خود نیاز دارید.این مقاله رایج‌ترین انواع وب‌سایت‌ها را شرح می‌دهد و توضیح می‌دهد که برای چه چیزی هستند و چه کسی از آنها استفاده می‌کند.
وب سایت می تواند هر چیزی باشد که شما می خواهید… اما به احتمال زیاد، می خواهید یکی از محبوب ترین انواع وب سایت هایی باشد که در حال حاضر وجود داشته اند. وقتی به کل اینترنت نگاه می‌کنید، اکثر سایت‌ها در یکی از این دسته‌بندی‌های منظم و واضح قرار می‌گیرند، که هر کدام دستورالعمل‌ها و ویژگی‌های توصیه‌شده خاص خود را دارند – و این باعث می‌شود که هنگام طراحی سایت خود برای متناسب شدن با قالب، به نتیجه برسید.

  1.  وب سایت وبلاگ

احتمالاً در تجربه مرور خود با وبلاگ‌هایی برخورد کرده‌اید، اما برای کسانی که آشنایی ندارند، آنها مجلات آنلاین یا صفحات اطلاعاتی هستند که مرتباً به‌روزرسانی می‌شوند.یک وبلاگ که معمولاً توسط یک فرد یا یک گروه کوچک مدیریت می‌شود، می‌تواند هر موضوعی را پوشش دهد – چه نکاتی در مورد سفر، چه توصیه‌های مالی یا بررسی‌های دونات. وبلاگ ها اغلب به سبک غیر رسمی یا محاوره ای نوشته می شوند، اما یادگیری نحوه کسب درآمد از وبلاگ ها برای بسیاری از نویسندگان به یک سرمایه گذاری محبوب تبدیل شده است.

  1. وب سایت شرکتی

هدف
برای اطلاع رسانی به مشتریان و مصرف کنندگان احتمالی در مورد کسب و کار خود و ترغیب آنها به همکاری با شما

امکانات
توضیح خدمات
بیوگرافی شرکت (معمولاً صفحه درباره)
اصول اولیه شرکت (آدرس، شماره تلفن، ایمیل و غیره)
بیانیه ماموریت
به نقاط درد و بیانیه ارزش فعلی بپردازید
دعوت به اقدام برای همکاری با یکدیگر
واقعیت این است که هر کسب و کار قرن بیست و یکمی باید یک وب سایت داشته باشد. در حال تبدیل شدن به یک روش رایج است که اولین قدمی که یک فرد برای یادگیری در مورد یک کسب و کار برمی دارد بررسی وب سایت خود است. برای کسب‌وکارهایی که خدمات جدید یا منحصر به فرد ارائه می‌دهند، یک وب‌سایت تجاری این فرصت را فراهم می‌کند تا توضیح دهد که چه کاری انجام می‌دهند. برای کسب و کارهای سنتی، این فرصتی است برای کاهش دلهره مردم و تأیید قانونی بودن شرکت.
یک وب سایت تجاری خوب تمام اطلاعات ضروری در مورد یک شرکت را ارائه می دهد، نه تنها موارد اساسی مانند آدرس یا اطلاعات تماس، بلکه همچنین اطلاعات اضافی مانند بیوگرافی کوتاه کارکنان یا بیانیه ماموریت. ایده این است که مردم را با شرکت خود آشنا کنید و در این فرآیند، مشتاق کار با شما شوند.

به طور خاص، وب‌سایت‌های تجاری معمولاً یک تماس برای اقدام مانند ویجت پیام مستقیم را در اولویت قرار می‌دهند، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند یک جلسه یا تماس تلفنی را برنامه‌ریزی کنند، یا حداقل به جای ربات، پاسخ سؤالات خود را توسط یک انسان واقعی دریافت کنند. .. CTAها برای پیام‌های مستقیم در سایت‌های تجاری به خوبی کار می‌کنند، زیرا فرآیند تبدیل خریداران ویترینی به مشتری/مشتری را سرعت می‌بخشند، به‌علاوه زمانی که اشتیاق بازدیدکنندگان بالاتر است، اقدامات بازدیدکننده را برمی‌انگیزند.

در انواع وب سایت های تجاری باید همیشه از سبک برندسازی شرکت پیروی کنند. اگر شما یک شرکت فناوری برای جوانان هستید، این سبک ممکن است از تصاویر آینده‌نگر و زبان غیررسمی استفاده کند، در حالی که اگر یک شرکت حقوقی برای مشتریان معتبر هستید، ممکن است تصاویر سنتی و زبان حرفه‌ای را بخواهید.
نکته مهم این است که شما به هر سوالی که بازدیدکنندگان ممکن است داشته باشند پاسخ دهید. برای یک چیز، داشتن آدرس خیابان و اطلاعات تماس تأیید می کند که شرکت شما واقعاً وجود دارد – به عبارت دیگر، شما کلاهبردار نیستید.
اما مشتریان و مشتریان بالقوه شما سؤالات دیگری خواهند داشت، مانند اینکه در مورد مسائل خاصی مانند استفاده از مواد پایدار یا محل تولید محصولات شما در کجا ایستاده اید. وب سایت کسب و کار شما فرصتی است که به جای اینکه به افراد اجازه دهید نتیجه گیری های خود را انجام دهند، به این مسائل در زمین خانگی خود رسیدگی کنید.

  1. تجارت الکترونیک

-هدف
برای فروش آنلاین اقلام با روش خرده فروشی معمولی.
امکانات
گالری تولید با تصاویر با کیفیت بالا
صفحات محصول
قابلیت پرداخت/تراکنش امن
گزینه های شخصی سازی حساب (لیست خواسته ها، سفارشات ذخیره شده، صفحات نمایه و غیره)
از دیگر انواع وبسایت ،سایت‌های تجارت الکترونیک به سادگی نسخه‌های دیجیتالی فروشگاه‌های آجر و ملات هستند، بنابراین اهداف و عملکردهای یکسانی دارند. شما می‌خواهید محصولات خود را تا حد امکان جذاب کنید، اما ابتدا باید مطمئن شوید که توانایی فنی برای پذیرش تراکنش‌های کارت اعتباری (یا هر روش پرداختی که ترجیح می‌دهید، را دارید.

خرده فروشانی که محصولات متنوعی دارند نیاز به سرمایه گذاری بیشتری در وب سایت خود دارند زیرا هر محصول باید صفحه جداگانه خود را داشته باشد. صفحات محصول به شما این فرصت را می دهد که با توضیحات، عکس ها و حتی فیلم های جذاب، مردم را به خرید محصول تشویق کنید.
علاوه بر این، هرچه محصولات بیشتری ارائه دهید، حمل و نقل  پیچیده‌تر می‌شود. نه تنها نیاز به یافتن یک طرح برای نمایش بهترین محصولات خود دارید، بلکه توصیه می‌شود که برچسب‌های فیلتر یا دسته‌بندی را نیز اضافه کنید تا به بازدیدکنندگان کمک کنید آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
به خاطر داشته باشید که خریداران بیشتر از خرید حضوری به خرید آنلاین شک دارند زیرا نمی توانند محصول را به صورت مستقیم بررسی کنند. به همین دلیل است که جلوه‌های بصری بسیار مهم هستند: شما می‌خواهید از عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت استفاده کنید که محصول را از زوایای مختلف به نمایش بگذارد تا به خریدار حس بهتری از محصول واقعی بدهد.
این به ویژه برای فروش پوشاک مهم است زیرا خریدار نمی تواند اقلامی را امتحان کند. برای جبران، سعی کنید یک نمودار اندازه دقیق با اندازه‌گیری‌ها اضافه کنید تا به مشتریان خود درک دقیق‌تری از نحوه تناسب لباس ارائه دهید.

  1. وبلاگ/اخبار

-هدف
برای آموزش یا اطلاع بازدیدکنندگان در مورد رویدادهای جاری یا دانش تخصصی
امکانات
کاتالوگ مقاله
صفحات اختصاصی برای هر مقاله
دسته بندی یا برچسب ها برای مرور راحت
درگاه‌های پرداخت و قابلیت‌های حساب، در صورت وجود
وبلاگ ها و وب سایت های خبری که نوع دیگری از انواع وبسایت هستند، به سرعت جایگزین رسانه های چاپی مانند روزنامه ها و مجلات می شوند. اکثر مردم ترجیح می دهند اخبار خود را به صورت آنلاین دریافت کنند، و این واقعیت که بیشتر سایت ها رایگان هستند نیز ضرری ندارد.
از آنجایی که هر وبلاگ/سایت خبری تعداد زیادی مقاله را در یک زمان ارائه می دهد، مرور و پیمایش یکی از دغدغه های اصلی است. بیشتر سایت‌ها از یک برچسب یا ویژگی دسته‌بندی استفاده می‌کنند که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد انواع مقاله‌هایی را که می‌بینند فیلتر کنند، مشابه بخش‌های روزنامه مانند «ورزش» یا «سرگرمی».
علاوه بر این، وبلاگ ها نباید سایت خودشان باشند – آنها اغلب به عنوان بخشی از سایت های دیگر، به ویژه وب سایت های تجاری، گنجانده می شوند. این فقط در مورد ارائه خدمات به بازدیدکنندگان نیست، بلکه در سئو نیز کمک بزرگی است. وبلاگ ها و مقالات مبتنی بر متن برای استفاده از کلمات کلیدی جستجو و جلب توجه در جستجوهای بیشتر ایده آل هستند.
وبلاگ ها و انواع وبسایت های خبری مبتنی بر متن هستند، اما تصاویر بصری همچنان مهم هستند، به خصوص در صفحه اصلی برای جلب کلیک بر روی یک مقاله. بهترین روش گنجاندن چند تصویر در هر مقاله است، فقط برای ایجاد کمی تنوع و شکستن بلوک های تحمیلی متن.

  1. نمونه کارها

-هدف
برای نمایش نمونه کار برای متخصصان خاص و جذب مشتری بیشتر
امکانات
گالری تصاویر با کیفیت بالا و نمونه کار اطلاعات در مورد حرفه ای یا آژانس توضیح خدمات دعوت به اقدام برای همکاری با یکدیگر
سایت‌های نمونه کار مانند انواع وب‌سایت‌های تجاری هستند، اما با نمونه‌های کار اضافی، آنها را برای شرکت‌های مبتنی بر بصری مانند آژانس‌های طراحی یا عکاسان عالی می‌کند. آنها همان هدف وب سایت های تجاری را دارند – اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان و جذب کسب و کار جدید – اما عموماً نمونه های واقعی کار را ارائه می دهند تا مشتریان بالقوه بدانند چه انتظاری دارند.
به طور کلی، سایت های نمونه کار کمتر بر روی توصیف خدمات خود تمرکز می کنند و بیشتر بر روی نمایش نتایج نهایی تمرکز می کنند. گالری‌های نمونه کار استاندارد هستند، حتی برخی از آن‌ها شامل دسته‌ها یا برچسب‌های مختلف برای تسهیل مرور هستند.
فقط موارد ضروری مانند اطلاعات تماس و یک بیوگرافی کوتاه را فراموش نکنید. مانند وب‌سایت‌های تجاری، بازدیدکنندگان می‌خواهند تأیید کنند که شما یک تجارت واقعی هستید و کلاهبردار نیستید.باز هم، شامل یک فراخوان برای اقدام قوی مانند یک ویجت پیام مستقیم، روند کار با یکدیگر را سرعت می بخشد.

  1. ارائه دهنده خدمات (استریم، ابزار آنلاین و غیره)

-هدف
برای ارائه یک سرویس آنلاین کامل، مانند ابزارهای پخش جریانی یا آنلاین مانند موتورهای جستجو، غلط‌گیرهای املا، ویرایشگرهای عکس یا مترجمان.

امکانات
دسترسی آسان به ابزار
گزینه های پرداخت برای اشتراک
شخصی سازی حساب (موارد دلخواه، توصیه ها، ردیابی سلیقه و غیره)
گاهی اوقات کسب و کار وب سایت است. سایت‌هایی مانند نتفلیکس، و گوگل ترنسلیت معمولاً سایت‌های یک مرحله‌ای برای آنچه مشتریانشان به دنبال آن هستند، خواه سرگرمی یا یک سرویس خاص مانند موتور جستجو یا ابزار آنلاین هستند.به طور معمول، سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات بر اساس هر سرویسی که هستند ساخته می‌شوند، با دسترسی جلو و مرکز در صفحه اصلی. صفحه اصلی Google را با نوار جستجو در وسط یا غلط‌گیر املای گرامری با کادر متن به‌طور برجسته در نظر بگیرید. هیچ سردرگمی در مورد اینکه از کجا شروع کنید وجود ندارد.
در مورد خدمات اشتراک پولی مانند نتفلیکس، فراخوان مستقیم در مرکز توجه قرار می گیرد. به عنوان مثال، وقتی غیرعضوها به نتفلیکس می روند، نواری برای وارد کردن ایمیل خود و یک پیشنهاد فروش مختصر می بینند. ایده یکسان است: بازدید کننده دقیقاً از طریق طرح بندی صفحه می داند که مرحله بعدی چیست.مانند وبلاگ ها،انواع  وبسایت های ارائه دهنده خدمات را می توان به سایت های دیگر اضافه کرد. این یک استراتژی بازاریابی هوشمندانه برای جذب مشتریان جدید و ایجاد راحتی بیشتر برای مشتریان فعلی است. اگر این همان چیزی است که به آن علاقه دارید، سعی کنید یک ابزار آنلاین مرتبط با صنعت خود ارائه دهید. یک شرکت ساختمانی اگر ابزار تبدیل ارز را ارائه دهد، بازدیدکنندگان اشتباهی را جذب می کند.

  1. صفحه فرود

-هدف
برای سوق دادن مشتریان به یک اقدام واحد و خاص، معمولاً به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی بزرگتر
امکانات
یک فراخوان برای اقدام واحد و برجسته
شرح مختصری از خدمات/پیشنهاد فروش
صفحات فرود، از انواع  وب سایت های مختصر و تک صفحه ای هستند که به یک هدف خاص خدمات می دهند. رایج‌ترین مثال، جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل، مانند ثبت‌نام در خبرنامه است، اما می‌توان آن‌ها را برای نیازهای دیگر، مانند دانلود یک برنامه یا هدایت بازدیدکنندگان به وب‌سایت دوم، تنظیم کرد.
یک صفحه فرود خوب باید تمام توجه بازدیدکنندگان را روی یک فراخوان متمرکز کند، مانند ثبت نام ایمیل، که معمولاً در مکانی واضح و جلب توجه نمایش داده می شود. یک استراتژی موثر این است که متن اصلی را نیز ارائه دهید که ارزش فراخوان را توضیح دهد یا برخی از نگرانی‌های کاربر را برطرف کند (به عنوان مثال، “ایمیل شما را به اشتراک نمی‌گذاریم”).
صفحات فرود معمولاً همراه با کمپین های بازاریابی بزرگتر کار می کنند. به عنوان مثال، فرض کنید در حال جمع آوری ایمیل برای یک قرعه کشی آنلاین هستید. به جای اضافه کردن یک صفحه جدید به وب سایت فعلی خود، می توانید یک وب سایت تک صفحه ای مجزا را فقط برای این منظور ایجاد کنید. به این ترتیب، می‌توانید از تبلیغات در انواع وب‌ سایت‌هایی که مستقیماً به صفحه فرود پیوند می‌دهند، و همچنین آگهی‌هایی در سایت خودتان که کاربران را مستقیماً به صفحه فرود مربوطه می‌فرستند، حمایت مالی کنید. هنگامی که تبلیغات به پایان می رسد، می توانید صفحه فرود را راحت تر از زمانی که بخشی از وب سایت فعلی شما باشد، ببندید.
یکی دیگر از کاربردهای رایج صفحات فرود این است که در زمانی که یک سایت کامل هنوز در حال توسعه است، به عنوان یک مکان نگهدار عمل کنید. این بهترین روش در میان مشاغلی است که می‌خواهند قبل از آماده شدن برای راه‌اندازی علاقه ایجاد کنند – در این سناریو، این صفحات فرود معمولاً آدرس‌های ایمیل را درخواست می‌کنند تا وقتی سایت نهایی تمام شد، بتوانند اعلان ارسال کنند.
این نه تنها در هنگام راه‌اندازی به شما کمک می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تخمین بزنید که چه تعداد بازدیدکننده می‌توانید انتظار داشته باشید تا میزبانی یا پهنای باند مناسب را انتخاب کنید.

  1. ویکی/پایگاه داده

-هدف
برای ارائه فضای وسیعی از اطلاعات و عمل به عنوان یک راهنمای مرجع.
امکانات
تعداد صفحات زیاد
توابع جستجوی آسان و موثر
قابلیت های حساب برای کاربران برای ویرایش و ایجاد صفحات خود (اختیاری)
ویکی‌هایی مانند ویکی‌پدیا و پایگاه‌های داده‌ای مانند IMDb به عنوان دایره‌المعارف‌های آنلاین برای هر کسی که به اطلاعات خاصی به سرعت نیاز دارد (یا فقط می‌خواهد برای اوقات فراغت مرور کند) عمل می‌کند. به طور معمول، هر موضوعی صفحه مخصوص به خود را دارد که تمام اطلاعات ضروری در آن وجود دارد. ویکی‌ها به‌خصوص اغلب به کاربران اجازه می‌دهند تا صفحات را ویرایش کنند یا موضوعات جدید اضافه کنند، اگرچه برای این کار هم به قابلیت‌های ایجاد حساب و هم به مدیران سایت نیاز دارید.
جدای از ویکی‌های عمومی مانند ویکی‌پدیا، بیشتر آنها در یک حوزه تخصصی تخصص دارند. ویکی‌های ساخته‌شده توسط طرفداران برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد علایق فردی، مانند نمایش‌های تلویزیونی، بازی‌های ویدیویی، کتاب‌ها یا موسیقی‌دانان بسیار رایج هستند. به همین ترتیب، سرگرمی ها و علایق خاص اغلب ویکی های اختصاصی خود را دارند، مانند این ویکی برای ساخت هواپیماهای کاغذی.
اگر یکی از انواع وب سایت های ویکی یا پایگاه داده ایجاد می کنید، مطمئن شوید که می توانید تمام صفحات مورد نیاز خود را پوشش دهید. این ممکن است نیاز به ارتقای برنامه میزبانی خود برای گنجاندن فضای ذخیره سازی بیشتر داشته باشد. مانند وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری، ویکی‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی معمولاً مبتنی بر متن هستند، اما همچنان باید حاوی تصاویر بصری فراوانی برای زنده‌کردن اوضاع باشند.

  1. انجمن

-هدف
به کاربران اجازه می دهد بین خود بحث کنند و اطلاعات و پیوندها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند که معمولاً به موضوعات خاصی اختصاص دارد.

امکانات
سازماندهی تابلوهای بحث بر اساس موضوع
تولید محتوای کاربر (کاربران می توانند محتوای خود را به طور مستقل بارگذاری کنند)
مدیران
شخصی‌سازی حساب (موارد دلخواه، اعلان‌ها برای پاسخ‌ها، بایوس نمایه و غیره)
مانند انواع وب سایت های رسانه های اجتماعی، انجمن های آنلاین لزوماً محتوا را ارائه نمی دهند، بلکه فضایی را برای کاربران فراهم می کنند تا محتوای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. مانند انجمن‌های تاریخی که نام خود را از آن‌ها گرفته‌اند، انجمن‌های آنلاین مکانی برای ملاقات غریبه‌ها و بحث درباره علایقشان و همچنین اشتراک‌گذاری محتوای مفید مانند پیوندها است.
اگر در حال طراحی یک انجمن هستید، اولین هدف شما ایجاد یک سیستم ناوبری سازمان یافته برای میزبانی و یافتن تابلوهای بحث مختلف است. برخی از انجمن ها خودشان تابلوهای بحث ایجاد می کنند، در حالی که برخی دیگر به کاربران اجازه می دهند خودشان این کار را انجام دهند. در هر صورت، شما می خواهید یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند تا حد امکان برای کاربران آسان کنید.
هدف بعدی شما تعدیل بحث ها است. نگران نباشید، اما همه کسانی که در اینترنت ملاقات می کنید خوب نیستند! مدیران نظرات انجمن را بررسی می کنند و پست های مخرب یا غیرقانونی را حذف می کنند تا فضای امنی برای دیگران ایجاد کنند تا از بحث آنها لذت ببرند. گاهی اوقات مدیران به صورت رایگان کار می کنند، اما در برخی موارد، ممکن است نیاز به استخدام یک متخصص داشته باشید.
انجمن ها همچنین می توانند اهداف عملی تری داشته باشند، مانند اجازه دادن به کاربران برای ارسال آگهی های شغلی، یافتن مسکن، یا فروش اقلام دست دوم. انجمن‌هایی مانند این می‌توانند مخاطبان خاص را جذب کنند، اما معمولاً برای حفظ مشروعیت سایت و محافظت از کاربران در برابر کلاهبرداری نیاز به اعتدال بیشتری دارند.

  1. رویداد

-محبوب ترین انواع وب سایت ها مثال: رویداد
طراحی وب کامیک کان
هدف
برای برنامه ریزی رویدادها و ادغام اطلاعات برای شرکت کنندگان

امکانات
قابلیت ثبت نام
لیست مهمانان فعلی
جزئیات رویداد و برنامه
اطلاعات مفیدی مانند مسیر رانندگی یا آنچه باید همراه داشته باشید
در نهایت، ایجاد وب سایت هایی برای کمک به همه شرکت کنندگان در رویدادهای یکباره به طور فزاینده ای رایج است. عروسی ها، کنوانسیون ها یا گردهمایی های اجتماعی عمومی اغلب از این وب سایت ها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات ضروری مانند تاریخ ها، آدرس ها، برنامه ها و قوانین کلی استفاده می کنند.
این وب‌سایت‌ها می‌توانند صرفه‌جویی زیادی در زمان داشته باشند، به طوری که مجبور نباشید موارد مشابه را بارها و بارها برای هر شرکت‌کننده جدید توضیح دهید. به سادگی پیوند سایت را به اشتراک بگذارید و بازدیدکننده هر آنچه را که باید بداند در اختیار دارد، حتی اگر فراموش کند و بعداً دوباره آن را جستجو کند.
اگر میزبان یک رویداد شخصی مانند عروسی هستید، نیازی به صرف هزینه زیادی برای طراحی یا میزبانی ندارید، اما رویدادهای حمایت شده تمایل دارند از وب سایت های پیچیده تری استفاده کنند، از جمله آنهایی که دارای قابلیت تراکنش برای فروش آنلاین بلیط هستند.

اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعاتی را که شرکت کنندگان ممکن است بخواهند ارائه می دهید: برنامه ها، قوانین رفتار، مسیرهای رانندگی، ملاحظات مسکن، کدهای لباس، ممنوعیت ها، یا پیوندهایی به امکانات اطراف مانند رستوران ها یا امکانات تفریحی.
هریک از انواع وب سایت را که می سازید، مطمئن شوید که اصول طراحی وب و همچنین اصول پیشرفته تر طراحی وب را رعایت کرده اید. این اصول می تواند هر سایتی را بهبود بخشد و به ویژه برای افرادی که اولین بار هستند و افرادی که تجربه طراحی ندارند بسیار مفید است.

در مجریان وب ما آماده ی ارائه مشاوره قبل از طراحی سایت به صورت رایگان و سپس طراحی سایت شما با بهترین قیمت و کیفیت هستیم.
همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

[su_button url=”tel:09354012699″ target=”blank” style=”flat” background=”#25BDBF”]مشاوره رایگان[/su_button]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *