بهترین روش تبلیغات اینستاگرامی چیست؟+نکات اصولی آن

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام است که بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر دنیا دارد و می‌توان گفت که یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ است. در واقع، تبلیغات در اینستاگرام مزایای بسیار زیادی برای کسب‌وکارها و مشاغل مختلف دارد و به نوعی اثربخشی تبلیغات در این شبکه اجتماعی بسیار بالاتر از سایر پلتفرم‌ها است. به همین دلیل این پلتفرم عظیم مورد توجه بسیاری از کارشناسان و صاحبان مشاغل قرار گرفته است. اما به طور کلی بسیاری از کاربران در اینستاگرام توجهی به تاثیر تبلیغات برای بهتر دیده شدن برند و کسب‌وکار خود در اینستاگرام ندارند و به اشتباه تصور می‌کنند که تبلیغات نیاز به بودجه و هزینه بسیار زیادی دارد. ما در این مطلب از مجریان وب قصد داریم تا به تمامی سوالات و ابهاماتی که در رابطه با تبلیغات اینستاگرامی وجود دارد پاسخ دهیم تا متوجه اثرگذاری بالای تبلیغات در اینستاگرام شوید. در واقع، تبلیغات در اینستاگرام نیاز به دانستن نکات مختلفی دارد تا بتوان به طور موثر و مقرون‌به‌صرفه تبلیغات انجام داد. از این‌رو، این مقاله از مجریان وب که به توضیح در مورد بهترین روش تبلیغات اینستاگرامی و نکات اصولی آن می‌پردازد را از دست ندهید.

چرا باید در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار اینستاگرامی هستید احتمالاً اولین سوالی که به ذهن شما می‌آید این است که چرا باید در این پلتفرم تبلیغ کنیم؟ آیا اینستاگرام در افزایش فروش و دیده شدن کسب‌وکار ما اثرگذار است؟ همانطور که گفته شد اینستاگرام دارای تعداد کاربر فعال بسیار زیادی است و صفحات اینستاگرامی زیادی مانند شما هستند که در حال فعالیت و انجام تبلیغات هستند. از طرفی طبق داده‌ها و اطلاعات زیادی که از این شبکه اجتماعی به دست رسیده است این فضا قابلیت رشد برای کسب‌وکارهای مختلف دارد، به نحوی که حتی مشاغل تازه‌کار نیز پس از فعالیت اصولی و درست در اینستاگرام به رشد قابل‌توجهی می‎رسند. از دیگر دلایلی که لازم است حتی یکبار از تبلیغات اینستاگرامی استفاده کنید، این است که شما برای فروش آنلاین خود نیاز به مخاطب‌های زیادی دارید. از این‌رو، با استفاده از روش‌های تبلیغات موثر در این فضا می‌توانید باعث افزایش فروش و رشد کسب‌وکار خود شوید.

 

بهترین روش تبلیغات اینستاگرامی کدام روش است؟

تبلیغات در اینستاگرام بسیارگسترده است و هر کدام می‌توانند نتایج مختلفی داشته باشند. در هر صورت تمامی کاربران فعال در این شبکه اجتماعی به دنبال تبلیغات موثر، هدفمند با هزینه بسیار مناسب هستند. اما بهترین روش تبلیغات اینستاگرامی کدام روش است؟ چگونه باید روش‌های تبلیغاتی اثرگذار را تشخیص داد؟

 

به طور کلی برای تبلیغات در اینستاگرام 4 روش پیش‌روی شما است که شامل موارد زیر است:

۱. استفاده از استوری و پست‌های تبلیغاتی در اینستاگرام

یکی از روش‌های تبلیغات در اینستاگرام استفاده از پست و استوری‌های در صفحه اصلی اینستاگرام خود شما است. همانطور که می‌دانید کاربران برای خرید و استفاده از محصولات یا خدمات شما به پست و استوری‌هایی که در طول روز به اشتراک می‌گذارید توجه می‌کنند. درواقع، در هر زمینه کاری که قرار داشته باشید تولید محتوای مناسب و ایده‌آل به شدت در جذب مخاطب و دیده شدن صفحه اجتماعی شما اثرگذار است. پس در مرحله اول با تولید محتوای عالی و استفاده از امکانات مختلفی که پست و استوری اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند لایک، نظرات مخاطبان، هشتگ، موقعیت مکانی، اشتراک گذاری پست و استوری و دیگر موارد می‌توانید به راحتی و بدون هزینه برای کسب‌وکار خود تبلیغ کنید.

 

۲. استفاده از سرویس Instagram Ads

این نوع روش تبلیغاتی مناسب کاربران برخی از کشورها مانند ایران نیست. به این دلیل که شما در این روش تبلیغاتی می‌توانید به صورت هدفمند مخاطب خود را انتخاب نمایید تا تبلیغات مختص به شما به او نشان داده شود. اما این نوع سرویس به درستی در ایران کار نمی‌کند و گاهی اصلاً تبلیغات شما را به آن‌ها نشان نمی‌دهد و از طرفی هزینه آن با دلار محاسبه می‌شود.

 

۳. استفاده از افراد مشهور در اینستاگرام یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ

از دیگر روش‌های تبلیغات اینستاگرامی استفاده از افراد اینفلوئنسر و بلاگر است. این افراد در فضای امروزه اینستاگرام تاثیر بسیاری دارند و کاربران زیادی هستند که به این افراد اعتماد دارند. از این‎رو، با پرداخت مقدار مبلغ مشخصی می‌توانید از آن‌ها برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسب‌وکار خود استفاده کنید. همچنین، برای شروع کار تبلیغ خود می‌توانید در ابتدا به افرادی که با زمینه کاری مرتبط با شما فعالیت می‌کنند همکاری کنید. البته در نظر داشته باشید که به طور کلی این نوع روش تبلیغاتی باید به درستی انجام شود و برای انتخاب این دسته از افراد مشهور در این فضا باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید تا نتیجه خوبی داشته باشد.

 

۴. استفاده از پیج‌های عمومی با تعداد مخاطب بالا

از دیگر مواردی که می‌توان برای تبلیغات اینستاگرامی استفاده کرد، پیج‌های عمومی با تعداد مخاطب بالا است. معمولاً هزینه تبلیغات در این نوع صفحات کمتر است و تعرفه‌های مناسب و متنوعی برای تبلیغات در نظر گرفته‌اند. این نوع پیج‌های عمومی مخاطب خاص خود را دارند و با توجه به نوع فعالیت و کسب‌وکار شما می‌توان بهترین روش تبلیغات اینستاگرامی باشد.

 

آشنایی با ۲ معیار اصلی انتخاب صفحات اینستاگرام برای تبلیغ

یکی از موضوعات مهمی که لازم است هر فردی برای تبلیغات کسب‌وکار خود در نظر بگیرید، انتخاب درست صفحات و پیج‌های اینستاگرامی است. البته این موضوع چندان کار راحت و ساده‌ای نیست. در این بخش قصد داریم تا شما را با معیارهای انتخاب صفحات اینستاگرام برای تبلیغ آشنا کنیم.

 

۱. داشتن نرخ تعامل بالا (Engagement Rate)

شاید برای برخی از افراد، داشتن تعداد مخاطب یا به اصطلاح فالوور بالای یک پیج کافی باشد تا به آن اعتماد کنند. اما به هیچ عنوان تنها به تعداد بالای مخاطب پیج‌های اینستاگرام اکتفا نکنید. در واقع، باید به میزان تعامل، تعداد لایک‌ها و کامنت‌های آن توجه داشته باشید. اینکه چقدر مخاطبان از این صفحه اجتماعی دیدن می‌کنند و تا چه حد با محتویات این پیج در ارتباط و تعامل هستند اهمیت زیادی دارد.

 

۲. مرتبط بودن موضوع پیج مورد نظر با حوزه کاری شما

از دیگر معیارهای مهمی که لازم است هنگام انتخاب صفحات اینستاگرامی برای تبلیغات به آن توجه داشته باشید، مرتبط بودن موضوع پیج مورد نظر با حوزه کاری شما است. این موضوع در انتخاب صفحات مربوط به اینفلوئنسرها و افراد بلاگر اهمیت زیادی دارد. دلیل آن هم کاملاً واضح است! درواقع، هرچقدر شما بیشتر مخاطبان مختص به کسب‌وکار و فعالیت خود را مورد هدف قرار دهید، بازخورد و نتیجه بهتری نیز دریافت خواهید کرد و به هر حال مخاطبان آن پیج برای محصولات یا خدمات مشابه با کسب‌وکار شما آن را دنبال می‌کنند.

 

سخن پایانی

در این مطلب از مجریان وب به بررسی و توضیح در مورد بهترین روش تبلیغات اینستاگرامی و نکات اصولی و جامع آن پرداختیم. همانطور که گفته شد شبکه اجتماعی اینستاگرام از جمله پلتفرم‌هایی است که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و میلیون‌ها کاربر در حال فعالیت در آن هستند. بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارها برای رشد و افزایش فروش محصولات و خدمات خود به تبلیغات در این فضا نیاز دارند. بنابراین اگر صاحب کسب‌وکار هستید و به تبلیغات اینستاگرام نیاز دارید حتما از نکات و توضیه‌هایی که در این مقاله گفته شده استفاده کنید تا در نهایت بهترین انتخاب و نتیجه را داشته باشد.

 

 

سوالات متداول

  • به طور کلی تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

تبلیغات در اینستاگرام به این معنی است که با استفاده از پست، استوری و سایر امکانات فضای اینستاگرام به تبلیغ کسب‌وکار خود بپردازید. به طور کلی تبلیغ در این پلتفرم روش‌های بسیار زیادی دارد که در نهایت باعث افزایش نرخ تبدیل مشتری و بازدید کاربران از کسب‌وکار، محصولات و خدمات شما می‌شود.

 

  • آیا تبلیغات اینستاگرام مناسب فعالیت و کسب‌وکار من است؟

امروزه، اینستاگرام تبدیل به یک شبکه اجتماعی قدرتمند و بانفوذ شده است و تقریباً بیشتر افراد در هر سن‌وسالی در این فضا فعالیت می‌کنند. بنابراین، اگر فعالیت و کسب‌وکار شما آنلاین است این پلتفرم می‌تواند یکی از پلتفرم‌های درآمدزا و مناسب برای شما باشد.

 

  • برای انتخاب صفحات مختلف اینستاگرام برای تبلیغ چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

اگر برای تبلیغ در اینستاگرام قصد استفاده از صفحات بلاگرها، اینفلوئنسرها، پیج‌های عمومی و بسیاری موارد دیگر را دارید لازم است موارد زیادی مانند تعداد مخاطبان، میزان تعامل با مخاطبان، میزان مرتبط بودن با نوع فعالیت شما، هزینه تبلیغات، تعداد نظرات و رضایت مشتریان و موارد دیگر را در نظر بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *