چه مدت زمان لازم است تا یک طراح سایت حرفه ای شویم؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

طراحی سایت چیست ؟مدت زمان یادگیری طراحی سایت چقدر است ؟ یکی از مشاغل جذاب در دنیای امروز طراحی وب سایت حرفه ای است. به همین خاطر افراد زیادی هستند که به دنبال روشی برای یادگیری طراحی سایت به طور فشرده در مدت زمان کم هستند. مدت زمان یادگیری طراحی سایت حرفه ای از مهم ترین مواردی است که در این زمینه باید به آن پرداخته شود. باید بگوییم آموزش طراحی سایت حرفه ای در حدی است که شما بتوانید پس از یادگیری در نهایت به درآمد برسید. به طور متوسط ، به طور میانگین بین ۱ تا ۳ سال زمان می برد. البته این مدت زمان میانگین است یعنی بسته به شرایط مختلف ممکن است  زمان یادگیری طراحی سایت برای شما بیشتر یا کمتر از این مقدار نیز باشد.مثلا اگر تمام وقت و انرژی خود را صرف یادگیری فشرده طراحی سایت بکنید، ممکن است حتی در مدت زمان کمتر از یک سال به سطح حرفه ای برسید و از مهارت های خود پول در بیاورید. از طرف دیگر، اگر عجله چندانی نداشته باشید و بخواهید آرام آرام با مفاهیم طراحی سایت آشنا شوید و روی آن ها تسلط پیدا کنید، فرایند یادگیری ممکن است بین ۲ تا ۶ سال برای شما طول بکشد.

مدت زمان یادگیری طراحی سایت

برای آشنایی بیشتر با جزئیات فرایند آموزش طراحی وب سایت ، مراحل مختلف و مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای را باید بررسی کنید تا بتوان پاسخ دقیق تری به سوال «چه مقدار زمان میبرد تا یک طراح سایت حرفه ای باشم» بدهید.این سوال اساسی پاسخ واحد و مشخصی ندارد. دلیل آن این است که مدت زمان یادگیری طراحی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای همه افراد یکسان نیست. مهم ترین عامل تعیین کننده در این زمینه، ظرفیت یادگیری خود شخص است. برای بعضی از افراد، چند ماه یا حداکثر یک سال برای مسلط شدن به مفاهیم طراحی سایت و شروع کار کافی است اما برای بعضی دیگر از افراد به چندین سال زمان نیاز است؛ بنابراین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که زمان یادگیری برای افراد مختلف متغیر است و عوامل زیادی روی آن اثر می گذارند.

یعنی این خود شما هستید که تصمیم می گیرید در یک روز چقدر زمان صرف یادگیری فشرده طراحی سایت می کنید و یا در چه دوره ها و برنامه های آموزش طراحی سایت شرکت می کنید. شما می توانید صرفا یک مهارت خاص را با تمرکز بالا دنبال کنید و آن را در مدت زمان کوتاهی در حد حرفه ای یاد بگیرید یا به شکل همزمان و موازی چند مهارت را با تمرکز یکسان دنبال کنید و در آن ها تسلط قابل قبولی پیدا کنید. در نتیجه با این تفاسیر، برای تبدیل شدن به یک طراح وب سایت حرفه ای آن هم با سطح مهارت بالا، فقط کافی است از زمان خود به شکل اصولی و درست استفاده کنید. داشتن برنامه ریزی کارآمد، مدیریت زمان و مسئولیت پذیری سه عنصر اصلی هستند که باعث می شوند در درازمدت به یک برنامه نویس فراتر از ایده آل تبدیل شوید.

 

چه اهدافی در مسیر طراحی سایت دارید؟

داشتن هدف مشخص و واضح به شما کمک می کند تا مسیر مشخصی هم برای یادگیری طراحی وب سایت داشته باشید و مدت زمان یادگیری طراحی سایت و به همین ترتیب سرعت یادگیری شما هم افزایش یابد؛ بنابراین حتی قبل از این که وارد فرایند یادگیری طراحی سایت شوید، این سه سوال مهم را از خود بپرسید و به آنها پاسخ دهید که هدف نهایی شما از ورود به حرفه طراحی وب سایت چیست؟ آیا می خواهید طراحی وب سایت را در حد یک استاد یاد بگیرید و روی آن مسلط شوید؟ آیا می خواهید یک مدرک رسمی در زمینه طراحی وب سایت داشته باشید؟ طبق سوالات بالا هدف خود را تعییدن کنید. اکنون در مورد هر کدام از سوالات، مواردی را بررسی می کنیم که به شما کمک می کند راحت تر به این سوالات پاسخ دهید.

 

 

هدف از ورود به حرفه طراحی وب سایت 

این روز ها دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد بخواهند در مدت زمان یادگیری طراحی سایت فعال شوند و به شکل حرفه ای کار کنند؛ اما دو دلیل عمده برای ورود به این حرفه وجود دارد که عبارت هستند از اینکه می خواهند در این صنعت بزرگ برای یک شرکت معتبر یا به شکل فریلنسر کار کنند یا می خواهند شرکت و کسب و کار طراحی وب خودشان را راه اندازی کنند. دلیل یادگیری طراحی وب سایت میتواند هر چیز دیگری باشد اما نکته ای که در اینجا می خواهیم به آن اشاره کنیم این است که هیچ راه و هدفی به اندازه هدف اول طولانی و زمان بر نخواهد بود. شاید بپرسید چرا؟ دلیل آن این است که اکثر قریب به اتفاق موقعیت های شغلی در دنیای طراحی وب، حتی برای پست های نه چندان سطح بالا شرایط مورد نیاز نسبتا سختی دارند و به راحتی نمی شود آن ها را تصاحب کرد.

 

 

می خواهید طراحی وب سایت را تا چه سطحی یاد بگیرید و روی آن مسلط شوید؟

سوال بعدی از سه سوال مهمی که باید قبل از شروع آموزش طراحی سایت خود بپرسید این است که می خواهید تا چه سطحی در این حرفه پیشرفت کنید؟ طبیعتا همانطور که می دانید برای رسیدن به حد بالایی از مهارت و تسلط در هر کاری، باید زمان بیشتری نیز برای آن صرف کنید و با تمرکز بالاتری فرایند یادگیری را دنبال نمایید. خبر خوب در این زمینه این است که سطح مهارت های طراحی وب سایت شما، فقط به خود شما بستگی دارد؛ یعنی اگر می خواهید در حد یک استاد به اصول و کاربردهای طراحی وب سایت مسلط باشید، تنها کاری که باید بکنید این است که وقت بیشتری برای مدت زمان یادگیری طراحی سایت بگذارید. سپس هیچ چیزی نمیتواند مانع راه شما شود.

 

 

مدرک رسمی معتبر در زمینه طراحی وب سایت

یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین مدت زمان یادگیری طراحی سایت، پاسخ به این سوال است که آیا می خواهید در این زمینه یک مدرک رسمی و معتبر داشته باشید یا نه. همانند دو پرسش قبلی، پاسخ به این سوال هم برای هر فرد با توجه به روحیات و شخصیت او متفاوت است. همانطور که حتما می دانید، برای گرفتن مدرک دانشگاهی باید از قوانین مشخص و سفت و سختی در دانشگاه پیروی کنید، هر ترم امتحان بدهید و نمره لازم را برای پاس کردن آن کسب کنید، شهریه نسبتا بالایی بپردازید و مهمتر از همه چهار سال زمان بگذارید. از طرف دیگر یادگیری طراحی وب سایت حرفه ای مانند بسیاری از حرفه ها و مهارت های دیگر امروزه از طریق اینترنت و به شکل مجازی قابل دستیابی است. البته به شرطی که پشتکار و اراده قوی داشته باشید و بتوانید در طول زمان خودتان را نسبت به فرایند آموزش طراحی سایت فشرده متعهد نگه دارید.

 

 

جمع بندی

در نهایت اگر بخواهیم تمام این مطلب را در چند جمله خلاصه کنیم، باید بگوییم که برای یادگیری طراحی سایت به شکل فشرده و سریع، هیچ راهی بهتر از راه دیگر نیست. در واقع هیچ چیزی تحت عنوان «بهترین راه» مدت زمان یادگیری طراحی سایت در کوتاه ترین زمان وجود ندارد. بلکه هر شخصی باید خودش تشخیص دهد که بهترین راه برای او کدام است. ممکن است بعضی ها از طریق دانشگاه و پاس کردن واحد های مرتبط با طراحی وب سایت احساس راحتی کنند و از طرف دیگر برخی از افراد ترجیح می دهند در خانه خود و پای کامپیوتر با استفاده از دوره های آموزشی این حرفه را یاد بگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *