طراحی سایت چیست + عوامل تاثیر گذار در طراحی سایت حرفه ای😍

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

طراحی سایت چیست ؟ طراحی سایت چه تاریخچه‌ای دارد؟ هدف از طراحی سایت چیست؟ طراحی سایت چه مراحلی دارد؟ انواع سایت چیست؟ کاربردهای طراحی چیست؟ مراحل طراحی سایت چیست؟ در طراحی سایت باید به چه اصولی توجه کرد؟ این سوالات و بسیاری سوالات دیگر، جز رایج‌ترین پرسش‌ها در زمینه طراحی سایت و اصول انجام این کار هستند. با توجه به اهمیت سایت‌ها در دنیای امروز و استفاده گسترده از آن‌ها، این مطلب از مجریان وب را به پاسخ بعضی از این سوالات، به خصوص مهم‌ترین سوال یعنی طراحی سایت چیست، اختصاص‌ داده‌ایم. با ما همراه باشید تا با اصول طراحی این ابزار کاربردی در ارتباطات امروزی بیشتر آشنا شوید.

 

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت چیست؟ امروزه و با گسترش استفاده از سایت‌ها در پیشبرد کارها و انجام فعالیت‌های روزمره، کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که با سایت‌ها آشنایی نداشته باشد و برای پاسخ به این سوال هم آشنایی با سایت‌ها اولین مسئله است. بسیاری از ما اولین پاسخ سوالات خود را در سایت‌ها جستجو می‌کنیم یا، برای خرید یک محصول ابتدا قیمت و ویژگی‌های آن را در وب‌سایت‌ها جستجو می‌کنیم. در واقع سایت‌ها بستری هستند که اطلاعاتی مختلف در آن‌ها قرار گرفته و کاربران از طریق آدرس سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

 

طراحی سایت چیست؟

 

حال که با ماهیت سایت‌ها آشنا شدید پاسخ به این سوال که طراحی سایت چیست، ساده‌تر می‌شود. این کار در واقع پروسه‌ای است که در بستر اینترنت، با زبان‌های برنامه‌نویسی انجام می‌شود و صفحه‌ای را با آدرسی مشخص در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از طریق آن به محتواهای آن صفحه دسترسی داشته باشند. به عبارت دیگر طراحی سایت، به مراحلی گفته می‌شود که طی آن‌، یک پایگاه اینترنتی جهت ارائه اخبار یا اطلاعات یک محصول یا برند و معرفی آن به مشتریان ساخته می‌شود. پروسه انجام این کار شامل اقداماتی مانند لایه‌سازی صفحات، ساخت قالب برای سایت، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و خدمات سئو سایت و بهینه‌سازی آن است.

 

با تاریخچه طراحی سایت آشنا شوید

اگر تصور می‌کنید تاریخچه طراحی سایت خیلی قدیمی است و مدت زمان زیادی از طراحی اولین سایت‌ها می‌گذرد، سخت در اشتباه هستید. اولین وب‌سایت‌ها چیزی حدود 33 سال پیش، یعنی در سال 1989 طراحی شدند اما طراحی آن‌ها به هیچ وجه با شکل و شمایل امروزی نبود. در اوایل انجام این کار و شروع فرآیند طراحی سایت و ابزارها مانند زمان حال نبودند.

چیزی به نام قالب سایت، زبان برنامه‌نویسی، رنگ و عکس وجود نداشت و امکاناتی که سایت را به صورت امروزی نظم می‌دهند نیز در اختیار طراحان نبودند. بنابراین اگر قصد بررسی تاریخچه طراحی سایت به شکل امروزی را داشته باشیم، باید این موضوع را از زمانی مطرح کنیم که زبان‌های برنامه نویسی و اولین مرورگرها، روی کار آمدند.

 

تاریخچه طراحی

طبق تاریخچه طراحی سایت ، اولین وب‌ سایت که نسخه پایه و ساده سایت‌های امروزی بود، در سال 1991 و در یک موسسه تحقیقاتی ساخته شدند. هدف از طراحی این وب سایت، ایجاد بستری برای به اشتراک گذاشتن تحقیقات محققان آن موسسه با مخاطبان و کاربران بود.

به عبارت دیگر اولین سایت با این هدف طراحی شد که اطلاعات به صورت آزادانه و در اختیار تعداد زیادی از کاربران بدون محدودیت و به صورت همزمان قرار بگیرد. این مطلب یعنی وب در خدمت بشر، شعار اولین سایت طراحی شده نیز بود. این سایت با شعار این که، وب ساخته شد تا انسان‌ها در آینده، قادر به ساخت چیزهایی باشند که ما تصورش را نمی‌کنیم، شروع به کار کرد.

 

هدف از طراحی سایت چیست ؟

بعد از آشنایی با طراحی سایت و تاریخچه آن، هدف از طراحی سایت چیست، رایج‌ترین سوال کاربران درباره این فرآیند است. هدف اصلی انجام این کار، ارتباط در سطح انبوه، بدون محدودیت جغرافیایی و به شکلی ساده است. اما در حالت کلی، طراحی سایت با 5 هدف انجام می‌شود که به شرح زیر هستند.

  •  فروش و کسب درآمد

فروش و کسب درآمد، اولین هدف از طراحی سایت و مهم‌ترین هدف از طراحی سایت در دنیای امروز است. بیشتر برندها با هدف افزایش درآمد و فروش، از طریق ارتباط مستقیم با مشتریان، اقدام به طراحی سایت می‌کنند و این کار امروزه حتی توسط اشخاصی که محصولی تولید می‌کنند یا خدمتی ارائه می‌کنند هم انجام می‌شود.

  •  برندسازی

برندینگ و برندسازی دیگر هدف طراحی سایت‌های امروزی است. یک شرکت معتبر با طراحی سایت حرفه‌ای می‌تواند اعتبار خود را نزد مشتریان، بیشتر کند و یک شرکت تازه‌کار هم با طراحی سایت از ابتدای شروع به کار، این امکان را خواهد داشت که مشتری‌ یابی کند و نزد مشتریان و مخاطبان اعتبار کسب کند.

البته مانند فروش در مواردی، برندسازی هم توسط اشخاص انجام می‌شود. برای مثال اساتید مطرح دانشگاه با برندسازی، خود را به دانشجویان و جهان معرفی می‌کنند و مقالات و پژوهش‌های خود را در وب سایت خود منتشر می‌کنند.

  •  کاهش هزینه مدیریت کسب و کار

کاهش هزینه مدیریت کسب و کار یکی دیگر از اهداف طراحی سایت است. برای مثال، امروزه بیشتر رستوران‌ها منوی خود را در سایت قرار می‌دهند و از طریق یک کد QR که لینک به سایت آن‌ها است، منو و قیمت‌ها را در اختیار مشتری می‌گذارند. این کار هزینه‌هایی مانند چاپ بروشور، منوی کاغذی و کاتالوگ را کاهش می‌دهد.

 

 کاهش هزینه مدیریت کسب و کار

 

همچنین در زمان به روزرسانی منو به جای اسراف کاغذ و صرف هزینه برای چاپ مجدد، تنها اطلاعات به روز می‌شوند. طراحی سایت در دیگر بخش‌های مدیریت کسب و کار مانند تبلیغات، راهنمایی مشتریان جهت استفاده از محصولات و مدیریت موجودی‌ها هم به کسب و کار کمک می‌کند.

  •   معرفی خدمات به مشتریان

هدف بعدی طراحی سایت، معرفی خدمات به مشتریان به شکل بهتر و موثرتر است. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، امروزه بیشتر افراد در اولین قدم برای کسب اطلاعات در مورد یک موضوع به سایت‌ها مراجعه می‌کنند و زمانی که شما سایتی برای معرفی خدمات به مشتریان داشته باشید، احتمال دیده شدن کسب و کارتان نیز بیشتر خواهد شد.

  •  ارتباط با مشتریان

آخرین هدف طراحی سایت ارتباط با مشتریان است. تنوع محتواهایی که در سایت قابل انتشار هستند بسیار زیاد است و هر یک از این محتواها می‌توانند راهی برای ارتباط با مشتریان باشند. به علاوه درگاه نظرات مطالب سایت، راهی برای دسترسی به نظرات واقعی مشتریان و مخاطبینی است که از سایت بازدید می‌کنند.

 

اصول طراحی سایت چیست؟

رعایت اصول طراحی سایت یکی از مهمترین قدم هایی است که باید طی شود. یکی از نکاتی که وب سایت شما، باید داشته باشد و بر اساس آن طراحی شود این است که طراحی آن به گونه ای باشد که هر فردی یکبار به سایت شما مراجعه کرد سایت، او را به خود درگیر کند.

به عبارتی طراحی و فضای وب سایت شما آن قدر جذاب و گیرا باشد که کاربران را به خود جذب کند. در طراحی اصولی مانند رنگ، کیفیت، نوع فونت، تصاویری مربوط به محتوا و محتوای سایت، باید اعتماد کاربران را به خود جلب کند. همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشید که سایت شما در عین این که زیبا و جذاب است، کارکردن با آن بسیار راحت و اسان باشد.

 

اصول طراحی سایت

 

  • اولین اصلی که در طراحی سایت باید به آن توجه کرد ( باید نیاز سنجی انجام دهیم ) رضایت مشتری برای ادامه کسب و کار شما به صورت اینترنتی بسیار مهم است. شما در طراحی سایت باید نیاز های اساسی و مهم کاربران را در نظر بگیرید. اگر رضایت هر مشتری را بدست آورید، مطمئن باشید مشتریان شما بیشتر خواهد شد.

 

  • باید بنا به نیاز مشتری بدانید که از چه ابزارهایی برای طراحی سایت استفاده کنید. مثلا باید بدانید از کدام نوع زبان برنامه نویسی برای این سایت باید استفاده شود تا نیاز مشتری را برآورده کند.

 

  • طراحان مجرب وب سایت ها، بعد از آن که خواسته و نیاز مشتری را بررسی کردند با انتخاب یک پروپوزال مناسب، آن ها را برای رسیدن به خواسته هایشان کمک کنید.

 

  • همچنین بعد از آن که یک پروپوزال مناسب انتخاب کردید، قالبی برای سایت برگزینید ( template  ) که این قالب نیز شامل 5 بخش است : header  ( بنر سایت )  navigation bar  ( لینک صفحات ) slide bar   ( لینک هایی برای صفحاتی که تبلیغ دارند ) Content bar   ( قسمتی برای توضیحات هر صفحه )  footer  ( در این قسمت درباره قوانین ، شرکتی که سایت را طراحی کرده و . . .  نوشته شده است.

 

  • طراحان سایت باید از سیستمی برای طراحی استفاده کنند که کاربران بتوانند چیزی که در اصل برای آن به سایت مراجعه  کردند را پیدا کنند. به این کار ناو بری می گویند. در ناوبری از لینک ها برای ارتباط هر صفحه استفاده می شود.

 

انواع وب سایت ها کدامند؟ 

طراحی سایت با توجه به گسترش استفاده از اینترنت برای هر کسب‌وکاری ضروری است. امروزه تعداد افراد در دنیای مجازی هر لحظه، رو به افزایش است و افراد برای کوچکترین مسئله‌ای، به سراغ موتورهای جستجوگر می‌روند. موتورهای جستجوگر برای هر کلمه کلیدی که توسط کاربر جستجو می‌شود، پیشنهادهایی را ارائه می‌دهد که، تیترهای جذاب و طراحی سایت کاربر پسند می‌تواند، کاربران را به مشتری تبدیل ‌کند و باعث رشد کسب‌وکار ‌شود.

با طراحی سایت، کسب‌وکارها می‌توانند تصویری ایده‌‍ آل از شما، در فضای وب بسازند و کاربر را به خرید محصول یا دریافت خدمات از آن مجموعه، ترغیب کنند. در ادامه مقاله با مجریان وب همراه باشید تا با انواع سایت برای کسب‌ و کارها آشنا شوید و به اهمیت طراحی سایت برای کسب‌وکارها پی ببرید. اگر در سال‌های پیش، کسی به شما می‌گفت که خودش یا برای کسب و کارش یک وب سایت اینترنتی دارد، مطمئنا تعجب می‌کردید.

 

انواع وب سایت ها

 

علت آن ناشناخته بودن وب سایت، گران بودن طراحی و توسعه وب و نیز عدم استفاده مناسب از اینترنت بود. اما الان و در سال 1402، اگر کسب و کاری وب سایت نداشته‌ باشد عملا هیچ سرمایه و دارایی‌ ندارد. افزایش ضریب نفوذ اینترنت، ارائه خدمات متنوع در بستر وب سایت، افزایش استفاده از گوشی‌های همراه و نیز ارزان شدن طراحی و نگهداری وب سایت، باعث رونق طراحی وب سایت و مشاغل وابسته به آن شده‌ است.

 

انواع طراحی سایت و اهمیت آنها برای کسب‌وکارها

بهتر است قبل از آنکه به انواع سایت‌ها در دنیای کسب‌ و کار بپردازیم، به اهمیت طراحی سایت، برای کسب‌ و کارها پی ببریم. همان طور که می‌دانید فضای فیزیکی برای کسب‌ و کارها محدودیت‌های زیادی ایجاد می‌کند. از طرفی دیگر فضای مجازی، کاربران بی‌شماری دارد و برای کسب‌ و کارها بستری عالی برای رشد فراهم کرده است.

کسب‌ و کارها می‌تواند از پتانسیل فضای مجازی، بهره ببرند و حتی مشتریان نیز از این طریق، می‌توانند با اطلاعات بیشتر و در زمان کوتاه‌تری نسبت به آن کسب‌ و کار اقدام به خرید یا دریافت خدمات کنند. طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت اختصاصی و طراحی سایت صنعتی، از جمله سایت‌هایی هستند که کسب‌ و کارها برای ورود به دنیای مجازی، از آنها استفاده می‌کنند. انواع طراحی سایت هایی که برای کاربرد های مختلف انجام می شود :

 

  • طراحی سایت شرکتی :

طراحی سایت شرکتی، یکی از اقدامات ضروری شرکت‌ها برای ورود به دنیای کسب‌ و کار اینترنتی است. امروزه شرکت‌ها علاوه بر فعالیت در فضای فیزیکی، در دنیای آنلاین هم فعالیت کاری‌شان را ادامه می‌دهند و از این طریق به رشد و توسعه کسب‌وکارشان کمک می‌کنند.

هدف از طراحی سایت شرکتی، نمایی از یک کسب‌وکار در فضای اینترنت است و بدین صورت، می‌تواند آن را به نحو عالی معرفی کند. مجموعه مجریان وب با طراحی سایت شرکتی به رشد سریع‌تر کسب‌وکار شما کمک می‌کند. با طراحی سایت شرکتی می‌توانید یک تصویر عالی، از کسب‌وکارتان در ذهن مخاطب ایجاد کنید تا به دریافت خدمات از شرکت شما ترغیب شوند.

 

طراحی سایت شرکتی

 

لازم است بدانید برای جذب مخاطب هدفتان در فضای آنلاین، باید سایتی جذاب و کاربر پسند طراحی کنید تا منجر به رشد کسب‌وکارتان شود. تعداد افراد در دنیای مجازی همواره رو به افزایش است. امروزه افراد قبل از آنکه به سراغ شرکتی بروند، ابتدا در موتورهای جستجو، درباره آن تحقیق می‌کنند و اگر شرکت شما بتواند در صدر پیشنهادهای موتور جستجو قرار گیرد و با ارائه تصویری مطلوب از کسب‌وکارتان مخاطب را جذب کند، می‌تواند او را به مشتری تبدیل کند. معمولا افراد در این مواقع پس از بررسی کامل و دقیق شرکت، با شما تماس خواهند گرفت.

 

 طراحی سایت شرکتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک سایت شرکتی عالی باید ساختاری استاندارد داشته باشد و تمامی موارد به گونه‌ای متناسب با نیازهای شرکت، در آن پیاده‌سازی شود. از جمله ویژگی‌های مشترک برای داشتن یک سایت شرکتی عالی، سرعت بارگذاری بالا، قابلیت توسعه، ریسپانسیو و بسیاری موارد دیگر هستند. در ادامه مقاله با مجریان وب همراه باشید تا با دیگر ویژگی‌های طراحی سایت شرکتی آشنا شوید:

۱. طراحی صفحات اختصاصی

برای معرفی محصولات یا خدمات هر شرکت باید صفحاتی متناسب با همان خدمت یا محصول در طراحی سایت شرکتی پیاده‌سازی گردد. از این طریق می‌توانید مخاطبان بسیاری جذب کنید و باعث رشد کسب‌وکارتان شوید.

۲. طراحی صفحات تماس با ما

یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی سایت برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان، مربوط به صفحه تماس با ما می‌باشد. لازم است بدانید در طراحی صفحات تماس با ما، باید نکات ظریفی را در نظر بگیرید تا درصد بالایی از مخاطبان با شما ارتباط برقرار کنند. نوع چیدمان در صفحات تماس با ما در طراحی سایت شرکتی بسیار با اهمیت است و به مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد.

۳. شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های جذب مخاطب برای وب‌سایت‌ها هستند، اما این فعالیت‌ها باید براساس اصول در سایت شرکت پیاده‌سازی شوند. در طراحی سایت شرکتی باید سیستم‌های اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی به خوبی ایجاد شوند، تا مطالب و پست‌های جذاب در اختیار مخاطبان قرار گیرند.

۴. روانشناسی رنگ‌ها و جذابیت‌های بصری

برای استفاده از رنگ‌ها در دنیای آنلاین، نیازمند دانش روانشناسی رنگ‌ها هستیم. برای ایجاد جذابیت‌های بصری، باید هر رنگی که برای هر المان استفاده می‌شود، مطابق با نیاز مخاطبان باشد. تمام این روش‌ها که پیاده سازی می‌شوند برای جذب مخاطبان هستند تا بتوانیم یک برند عالی در ذهن آنها ثبت کنیم.

۵. اشتراک گذاری ویدئو

قابلیت ایجاد ویدئو در طراحی سایت شرکتی به منظور معرفی محصول یا خدمتتان، به مشتریان خواهد بود. چنین امکانی را می‌توان در طراحی سایت‌ شرکتی ایجاد کرد تا به راحتی برندمان را به بازدیدکنندگان نشان دهیم.

۶. ساخت فرم‌های اختصاصی

امکان ساخت فرم‌های اختصاصی بر حسب نیاز مشتریان، باید در طراحی سایت شرکتی پیاده‌سازی و اجرا شوند. فرم‌های اختصاصی شامل فرم استخدام، پذیرش نمایندگی و بسیاری موارد دیگر می‌شوند.

 

  • طراحی سایت فروشگاهی :

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش فروش محصول، طراحی سایت فروشگاهی است. شما با طراحی سایت فروشگاهی، کسب‌وکارتان را گسترش می‌دهید و شعبه‌ای جدید از فروشگاهتان را در فضای اینترنت ایجاد می‌کنید. امروزه تمایل برای ثبت سفارش به صورت اینترنتی افزایش چشمگیری یافته است بنابراین طراحی سایت فروشگاهی، اهمیت زیادی پیدا کرده است. طراحی سایت فروشگاهی باید، به گونه‌ای باشد که احساس اعتماد را به کاربر منتقل کند و منجر به خرید شود.

همچنین عواملی مانند عناصر بصری مناسب یا همان گرافیک سایت، رعایت اصول روانشناسی در خرید و طراحی استراتژی فروش مناسب در سایت فروشگاهی، بسیار تاثیرگذار هستند. در طراحی سایت فروشگاهی باید کالاها و خدمات را به صورت منظم، دسته‌بندی کنید تا مخاطب بهتر بتواند محصول مورد نظرش را پیدا کند.

 

طراحی سایت فروشگاهی

 

توجه داشته باشید اگر فرآیند کار کردن با سایت برای کاربر سخت و وقت‌گیر باشد، ممکن است از حوصله او خارج شود. پس لازم است سایت فروشگاهی، کاربرپسند و جذاب باشد تا از فضای ظاهری آن خسته نشوند. نحوه مدیریت سایت فروشگاهی، لازم است به گونه‌ای باشد که بتوان به راحتی تغییرات در زمینه موجودی و قیمت‌ها را اعمال کرد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، لزوم تطبیق نمایش سایت شما با دستگاه‌های مختلف است.

 

مزیت‌های طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

یکی از مزیت‌های طراحی سایت فروشگاهی، رفع محدودیت‌های زمانی و مکانی برای مشتریان است و آنها می‌توانند 24 ساعته از خدمات سایت فروشگاهی بهره‌‍مند شوند. در واقع طراحی سایت فروشگاهی، شما را به فروشنده‌ای تمام وقت تبدیل می‌کند که به انرژی زیادی، برای فروش نیازی ندارید و بدون خستگی به کار خود ادامه می‌دهید.

خوشبختانه امروزه دسترسی به اینترنت آسان است و افراد تمایل زیادی به خریدهای اینترنتی پیدا کرده‌اند، همین موضوع می‌تواند فروش محصول شما را، بسیار افزایش دهد. مشتریان با بازدید از سایت فروشگاهی، تعداد بی‌شماری محصول می‌بینند که می‌توانند با جستجوی پیشرفته به محصول مورد نظرشان برسند و با بررسی دقیق، بهترین را انتخاب کنند.

 

مزیت سایت فروشگاهی

 

همچنین طراحی سایت فروشگاهی برای صاحبان کسب‌وکار، مزیت‌های زیادی به همراه دارد. سایت فروشگاهی امکان اتصال به سیستم‌های حسابداری را دارد و کار شما را برای ارائه گزارش مالی به صورت روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه راحت می‌کند. همچنین سایت‌های فروشگاهی می‌توانند به انواع درگاه‌های بانکی متصل شوند و فرآیند پرداخت را راحت‌تر کنند.

 

  • طراحی سایت اختصاصی :

طراحی سایت اختصاصی همان طور که از نامش پیداست، بر پایه نیاز مشتری چه از لحاظ گرافیکی و چه از لحاظ پیاده‌سازی، پی‌ریزی می‌شود. یکی از نکاتی که در پیاده‌سازی سایت‌های اختصاصی باید در نظر گرفت، استفاده نکردن از CMS است، یعنی تمام سایت از اول به صورت اختصاصی برای مشتری برنامه‌نویسی می‌شود. همان طور که تا اینجا متوجه شدید، طراحی سایت اختصاصی، کار راحتی نیست و با توجه به گستردگی کار، طراحی چنین سایت‌هایی، به بیش از یک یا دو نفر نیاز دارد.

به طور کلی، طراحی سایت اختصاصی یعنی کدهایی که در طراحی سایت، به کار می‌روند، مختص آن کسب‌وکار بوده و در دسترس هیچ شرکت یا گروه دیگری قرار نخواهد گرفت. برای طراحی سایت اختصاصی باید ابتدا نیازها و اهداف کسب‌وکارتان را مشخص کنید. لازم است بدانید نوشتن یک پروپوزال یا طرح پیشنهادی از واجبات طراحی سایت اختصاصی است.

 

طراحی سایت اختصاصی

 

همچنین امکاناتی که لازم است در سایت برای مخاطب قرار گیرد، طراحی گرافیکی سایت، برنامه نویسی و کدنویسی سایت، صفحه آرایی، چیدمان محتوا و ورود اطلاعات به ترتیب در طراحی سایت اختصاصی انجام خواهند شد. طراحی سایت اختصاصی، راهی عالی برای ایجاد اعتبار شما و نمایش هویت شما است که باعث خلاقیت و تمایز شما با رقبایتان می‌شود.

 

 طراحی سایت اختصاصی چه مزیت‌هایی دارد؟

ایجاد سایت اختصاصی در جذب کاربر، نقشی اساسی دارد. شما با طراحی سایت اختصاصی، برای خودتان و کسب‌وکارتان اعتبار می‌سازید. شما با طراحی سایت اختصاصی می‌توانید با کسانی که به طور رسمی ارتباطی ندارید، کارفرمایان بالقوه و مشتریان راحت‌تر ارتباط بگیرید. امنیت سایت یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی است که به محض طراحی سایت باید برای آن فکری اساسی داشته باشید.

امنیت سایت شامل بخش‌های بسیار زیادی است که ازجمله‌ آنها می‍توان به امنیت شبکه، امنیت سیستم عامل، امنیت نرم افزار، امنیت سیستم عامل، امنیت سرور و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. امروزه مدیران و طراحان سایت به اهمیت سرعت بارگذاری سایت بیش از پیش، پی برده‌اند و میدانند علاوه بر داشتن یک سایت خوب، به‌ روز و بهینه، جهت حفظ کاربران فعلی و جذب کاربران جدید لازم است.

 

مزیت طراحی سایت اختصاصی

 

سرعت بارگذاری سایت باید قابل قبول باشد تا بازدیدکنندگان از حضور در سایت رضایت کامل داشته باشند. در طراحی سایت اختصاصی عدم وجود کدهای اضافه باعث شده است که سایتی سریع‌تر داشته باشید. در ادامه مقاله با مجریان وب همراه باشید تا به دیگر مزایای طراحی سایت اختصاصی پی ببرید:

  • امنیت سایت اختصاصی بسیار بالا و امکان هک شدن آن‌ها، بسیار پایین است.
  • افزودن امکانات به سایت اختصاصی بدون هیچ‌گونه محدودیتی، خواهد بود.
  • طرح کلی سایت اختصاصی متناسب با کسب‌وکار مشتری خواهد بود.
  • در طراحی سایت اختصاصی به تمام بخش‌های وب‌سایت، کنترل صد در صد خواهید داشت.
  • با زیاد شدن کاربران و بزرگ شدن سایت اختصاصی، کارایی وب‌سایت کاهش نمی‌یابد.
  • طراحی قالب و ظاهر وب‌سایت، اختصاصی است و از هیچ جایی کپی نمی‌شود و برای دیگران نیز قابل استفاده نخواهد بود.
  • سرعت طراحی سایت اختصاصی به دلیل این‌ که مخصوص یک نفر ایجاد شده است بسیار خوب و بالا خواهد بود.
  • طراحی سایت اختصاصی دقیقاً مطابق با نیاز، ایده و سلیقه مشتری خواهد بود.

 

  • طراحی سایت صنعتی:

طراحی سایت صنعتی، با توجه به پیشرفت روز افزون اینترنت در تمامی صنایع ضرورت دارد. طراحی سایت صنعتی نه تنها در معرفی آن واحد صنعتی، نقش بسزایی دارد، بلکه در افزایش فروش و درآمد نیز نقش موثری ایفا می‌کند. با طراحی سایت حرفه‌ای، می‌توانید حتی مشتریان خارجی را جذب کنید و با معرفی محصولات و خدمات خود به آنها، فروش و درآمدتان را افزایش دهید.

طراحی سایت صنعتی برای کارخانه‌ها و مراکز صنعتی جهت معرفی محصولات یا فروش برخی از محصولات به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. با افزایش رقابت در بازارهای داخلی و خارجی، هریک از صنایع، درصدد معرفی محصولات صنعتی خود و تمایز آنها با دیگر محصولات موجود در بازار برآمدند. با طراحی سایت، تجارت خود را از حالت سنتی، خارج می‌کنید و، جایگاه خود را به عنوان یک واحد صنعتی در فضای مجازی، حفظ خواهید کرد.

 

طراحی سایت صنعتی

 

با حضور در فضای مجازی، می‌توانید رضایت مشتریان را در زمانی کوتاه جلب کنید، پبشنهادها و انتقادات مشتریان را، در نظر بگیرید و روز به روز جایگاه خود را ارتقا دهید. لازم است بدانید در طراحی سایت صنعتی، گرافیک اختصاصی مناسب کاربران شما، اهمیت زیادی دارد. همچنین کاربرپسند بودن سایت، می‌تواند کاربر را به مشتری تبدیل کند.

 

در طراحی سایت صنعتی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

برای طراحی سایت صنعتی لازم است طراحی قالب و گرافیک سایت به صورت کاملا اختصاصی و مطابق با نوع فعالیت صنعتی طراحی شود. همچنین باید تمامی موارد، مطابق استانداردهای گوگل طراحی شوند و نکات بهینه‌سازی سایت در قالب و ساختار آن، کاملا رعایت شود.

طراحی سایت باید به صورت ریسپانسیو باشد تا سایت برای مشتریانی که از موبایل یا تبلت استفاده میکنند، به خوبی نمایش داده شود. توجه داشته باشید ممکن است بخش‌های زیاد ديگری بعد از نيازسنجی هر واحد صنعتی، به سايت صنعتی اضافه گردد. در ادامه مقاله با مجریان وب همراه باشید تا با برخی دیگر از نکات و امکاناتی که لازم است در طراحی سایت صنعتی به کار گرفته شود، آشنا شوید:

  • معرفی كارخانه و هيات مديره در بخش درباره ما
  • بخش تماس با ما به صورت فرم تماس و امکان دریافت انتقادات و پیشنهادات مشتریان
  • امکان دسته‌بندی محصولات به صورت گروه محصول
  • معرفی محصولات توليدي و نحوه استفاده از هر محصول
  • معرفی مشخصات محصول
  • گالری تصاویر برای محصولات
  • نمایش محصولات مرتبط
  • کاتالوگ محصولات کارخانه
  • سفارش آنلاين محصولات با استفاده از فرم سفارش
  • معرفی نمايندگی‌های خدمات
  • بخش نظرسنجی كاربران درباره محصولات
  • امکان نظردهی توسط مشتریان
  • قرار دادن اخبار کارخانه
  • ارائه سرویس پشتیبانی به مشتریان از طریق سایت
  • مدیریت پروژه‌های اجرا شده برای آشنایی مشتریان با سوابق اجرایی
  • مدیریت گواهینامه‌ها و امتیازات کسب شده این بخش در جلب اعتماد مشتریان و معرفی اعتبارات شما موثر است.
  • لینک نمودن سایت به شبکه‌های اجتماعی
  • امکان معرفی شرکا و همکاران صنعتی به صورت لینک
  • طراحی سایت کارخانه به زبان‌های مختلف جهت ارتباط با مشتریان خارج از ایران و معرفی محصولات به زبان‌های دیگر

طراحی سایت برای کسب‌وکارها باید جذاب و کاربرپسند باشد تا بتواند منجر به افزایش فروش و درآمد شود. طراحی سایت، محدودیت‌های زمانی و مکانی را برای صاحبان کسب‌وکار از بین می‌برد و حتی می‌تواند از سراسر دنیا، مشتری جذب کند. رفع این محدودیت‌ها علاوه بر صاحبان کسب‌وکار برای مشتریان نیز فواید زیادی دارد.

 

نکات طراحی سایت صنعتی

 

مشتریان می‌توانند 24 ساعته و در هر جایی که هستند، تنها با جستجوی محصول یا خدمت مورد نظر خود، بهترین مجموعه را انتخاب کنند. توجه داشته باشید هر کسب‌وکاری با توجه به اهداف و نیازش، باید امکانات لازم را در اختیار کاربر قرار دهد. علاوه بر آن انتخاب مجموعه‌ای معتبر و باسابقه برای طراحی گرافیکی سایت و ایجاد جذابیت‌های بصری ضرورت دارد. مجموعه مجریان وب با تیمی متخصص، به رشد سریع‌تر کسب‌ و کارتان کمک می‌کند. برای ارتباط با این مجموعه می‌توانید با بخش طراحی سایت به شماره 09121360868 تماس حاصل فرمایید.

 

7 مرحله مهم در طراحی سایت

طراحی سایت مانند بقیه کارها باید روال و مراحل خاص خود را طی کند. برای طراحی یک سایت فوق حرفه ای و خوب باید هفت مرحله را بگذرانیم که هر کدام اهمیت خاصی برای سایت دارند:

1- سایتی که می خواهید طراحی کنید باید دارای چه امکاناتی باشد؟ شما باید نیازهای مشتریان را که سایت شما باید براورده کند استخراج کنید. این موضوع را از کارفرما می توانید بپرسید.

2- برای ارائه محتوا درون سایت ابتدا باید توسط گروهی حرفه ای تحلیل و برسی شود و با پیشنهاد آن ها می توان تصویر، لینک، ارم و لوگوی مخصوص حوضه تجارت، لیستی از خدماتی که ارائه می شود را درون سایت بنویسید. این ها همه با کمک مدیر پروژه انجام می شود.

 

مرحله مهم در طراحی

 

3- چیزی که قرار است کاربران درون سایت مشاهده کنند اعم از: درباره ما، قسمت تماس با پشتیبانی، صفحه اصلی. باید در این مرحه از طراحی، طرح اولیه آن انجام شود. این طراحی اولیه، باید از سوی کارفرما تایید شود.

4- بعد از این که طراحی اولیه سایت را انجام دادید و توسط کارفرما تایید شد، می توانید کد نویسی را شروع کنید. کد نویسی مانند اسکلتی برای سایت است اگر آن را به خوبی انجام ندهید دچار مشکل می شوید.

5- در این مرحله مدیر پروژه، دیتا گذاری سایت را انجام می دهد. این کار سایت را آب بندی کرده و سایت را امتحان می کند. طراحان سایت، خروجی را خام رها نمی کنند.

6- کارفرما باید با سایت کار کند تا بتواند ان را بازنگری کند و تغییراتی که لازم است در سایت ایجاد شود را با مدیر پروژه مطرح کند .

7- شرکتی که برای شما طراحی وب سایت را انجام داده جلسه برگزار می کند تا در ان تمامی امکاناتی که در سایت وجود دارد به کارفرما نشان داده شود .

اولین قدم برای ورود به فضای کاری مرتبط با وب سایت، این است که تصمیم بگیرید در کدام حوزه توسعه وب فعالیت کنید.در واقع شما باید انتخاب کنید که قرار است یک وب سایت را با کدنویسی توسعه دهید یا بدون استفاده از کدنویسی.همان طور که در ابتدا گفته‌ شد، در سال‌های اخیر راه‌اندازی یک وب سایت ساده‌تر از قبل شده‌است.

 

راه‌اندازی یک وب سایت

 

دلیل عمده آن وجود ابزارهاییست که به شما اجازه می‌دهد بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی، به طراحی و ایجاد یک وب سایت نمایید. استفاده از این شیوه، برای افراد تازه کار مناسب است تا طراحی وب را از این نقطه شروع کنند. در طرف مقابل اگر به برنامه‌نویسی داشته‌باشید یا در این زمینه دانش کافی داشته‌ باشید، می‌توانید یک وب سایت را از نقطه شروع تا انتها توسط شخص خودتان نوشته و توسعه دهید.

 

کلام آخر:

در این مقاله با تاریخچه طراحی سایت و اصول آن آشنا شدیم. همچنین در مورد انواع طراحی وب سایت و ضرورت داشتن آن در کسب و کار را برسی کردیم. اگر شما هم کسب و کاری دارید و هنوز برای خود وب سایتی طراحی نکرده اید با خواندن این مقاله و دانستن تاثبر وب سایت بر افزایش مشتری و شناساندن برند خود، حتما در اولین فرصت برای طراحی سایت کسب و کار خود، اقدام نمایید و تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید. شما می توانیدبرای دیدن نتیجه بهتر و سریعتر، با تیم تخصصی مجریان وب در ارتیاط باشید.