هدف از طراحی سایت چیست و چرا باید سایت داشته باشیم؟😎

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

سوالی از شما می پرسم به نظر شما طراحی سایت چیست؟ هدف از طراحی سایت های مختلف چیست؟ این سوالی است که طراحان سایت و تمامی کسانی که کسب و کار آنلاین دارند آن را می دانند، و به راحتی به این پرسش پاسخ می دهند. این روزها با پیشرفت خارق العاده دنیای وب سایت ها و فضای مجازی روزانه، سایت های زیادی طراحی و از طریق گوگل می توان به ان ها دسترسی پیدا کرد. ما در این صفحه می خواهیم پاسخ این پرسش ها را برای شما قرار دهیم. اولین مفهومی که باید بدانید این است، سایت چیست؟

 

اصول طراحی وب سایت چیست؟

وب سایت، جمعی از محتوا ها، تصاویر، اشکال، لینک ها و  . . . درباره موضوعی خاص است، که به صورت جداگانه در هر سایتی قرار می گیرند. وب سایت‌ها به وسیله اینترنت، قابل دسترسی هستند و اصولا  از چند صفحه تشکیل شده اند. هر وب سایتی به صورت جداگانه دارای یک آدرس اینترنتی هستند و شما باید برای دسترسی به آن ها این ادرس را در نوار های جست و جوی گوگل، سرچ کرد تا صفحه مورد نظر نمایش داده شود.

 

اصول طراحی وب سایت

 

البته این صفحات دارای کلمات کلیدی نیز هستند و که کار را برای شما اسان تر می کنند. با نوشتن کلمه کلیدی مورد نظر، نیازی نیست همه URL آن را در نوار جست و جو یادداشت کنید. همچنین سایت ها از قسمت های مختلفی تشکیل می شوند. مانند قسمت خرید، درباره ما، قسمتی برای دانلود فایل.

به نام دیگر سایت ها، تارنما، وبگاه، تارگاه  و . . .  می گویند . طراحان سایت برای هر سایت با توجه به نیاز آن از زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده می کنند. طراحی وب سایتی که جذاب  به نظر می رسد ممکن است عالی باشد. یک وب سایت کسب و کار را برای اولین بار سی ثانیه در نظر بگیرید که این مانند این است که دو نفر هم را ملاقات کنند. این زمانی است که تصور اولیه شما شکل می گیرد. وب سایت شما ممکن است زمان کمتری داشته باشد، مگر آن که به عنوان یک رابط، این عملکرد را با این عناصر ارتباط می دهد:

  • سهولت استفاده بسیار ساده است که توسط مکانیک منحرف نمی شود.
  • احساسات مثبت در مورد کسب و کار را از بازدید کننده، ترسیم کنید.
  • ارائه یک ظاهر جذاب و حرفه ای
  • در نگاه اول یک قالب قابل توجهی ارائه می دهد؛
  • واضح است، برچسب اطلاعات مهم.
  • اولین تاثیر مثبت در عملکردهای کسب و کار شما در متن و گرافیک را ایجاد کنید.

این عناصر طراحی استراتژیک شما را در شناسایی اهداف خود راهنمایی می کنند و از آنها به عنوان راهنمایی برای مشاهده اهداف کسب و کار استفاده می کنند که در طراحی وب سایت شما نقش دارند.

 

هدف اصلی از طراحی سایت چیست؟ 

1- برای افزایش اعتبار شغل شما بهتر است، برای آن داخل گوگل صفحه ای طراحی کنید.

2- سایت ها را به عنوان شغل دوم یا شعبه دوم شغل شما، می شناسند.

3- برای فروش بیشتر محصولاتتان و افزایش درآمد، ایجاد سایت، راهی مناسب است.

4- درست کردن بازار مجازی.

5- اگر مدیر عامل شرکت بزرگی، هستید، برای آسانی در امر اداری و مدیریت حقوق و ساعت کاری کارمندان خود، ایجاد سایت می تواند کاری درست باشد.

6- می توانید به صورت 24 ساعته از محصولات خودتان، حتی خارج از کشور، تبلیغ کنید و فروش آن را بالا ببرید.

7- اگر سایت خوبی داشته باشید و بتوانید مشتریان زیادی را، به سمت خود بکشید، نام شما به برندی خاص، تبدیل می شود.

8- اگر در حوضه کاری خودتان رقبای زیادی دارید، می توانید با طراحی سایت مناسب محصولاتتان، از آن ها پیشی بگیرید.

 

هدف از طراحی سایت

 

انواع سایت‌ها کدامند؟

سایت های مدارس و دانشگاهی، سایت هایی برای فروشگاه های اینترنتی، سایت هایی که مختص به دانلود فیلم ها و سریال ها است، وب سایت هایی که برای هر شغل به صورت جداگانه ساخته می شوند. برای مثال گردشگری، پزشکی، فروش ماشین و  . . . ، سایت هایی که برای هر شرکت طراحی می شود و در ان می توان شعار شرکت، محصولاتی که در آن تولید می شود، تعداد کارمندان و پرداخت حقوق آن ها از این طریق می توان انجام داد.

سایت ها به عنوان یک پل ارتباطی سریع بین تمامی افراد در کشور های مختلف است و اصولا سایت، برای راه حل یک موضوع استفاده می شود. اگر طراحی سایتی که انجام می دهید مشکلی در آن وجود داشته باشد با شکست مواجهه می شود و گوگل می تواند آن را حذف کند.

چرا که کاربران از این سایت راضی نیستند و طراحی آن به گونه ای نیست که کار با آن راحت باشد. همانطور که مشاهده کرده اید برای هر شغلی یک سایت، طراحی شده است و هدف آن تنها ایجاد ارتباط بین کارفرما و مشتری است. اگر  این ارتباط به خوبی برقرار نشود، کار با شکست رو به رو است. اولین هدفی که برای آن سایت ها به وجود می ایند چیست؟ جلب توجه مخاطبان، در اینترنت است برای فروش بیشتر محصولات .

 

برای طراحی سایت های شرکتی چه هدفی باید داشت؟

به طور کلی وب سایت، نماینده کار شما در فضای مجازی است. طراحی سایت شرکتی چیست؟ اگر یک شرکت برای خود سایتی داشته باشد چه اطلاعاتی را باید در ان برای کاربران قرار دهد؟ می توانند در مورد دامنه فعالیت هایی که در شرکت انجام می دهند و محصولاتی که برای فروش دارند در ان قرار دهند، بیشتر شرکت ها در سایت خود نظر سنجی قرار می دهند تا کارمندان آن شرکت بتوانند خواسته های خود را بازگو نمایند.

اگر مدیر عامل ان شرکت بازار یاب خوبی باشد، می تواند از آن برای فروش هر چه بیشتر محصولات خود استفاده کند. یکی از کارهایی که در سایت های شرکتی می توان انجام داد رای گیری برای تغییراتی که قرار است در شرکت اتفاق بیفتد، و یا بازخورد مشتری را می توان مشاهده کرد.

 

 طراحی سایت شرکتی

 

همانطور که می دانید طراحی سایت شرکتی در واقع، ابزاری تصویری است و اعتماد به نفس مشتریان و مدیر عامل آن به وسیله بازخوردی که سایت می گیرد ایجاد می شود. هدف اصلی وب سایت شرکتی، جذب مشتری جدید و وفادار است. همچنین می توانید در وب سایت قسمتی طراحی کنید، که افراد علاقه مند بتوانند رزومه خود را برای استخدام برای شما ارسال کنند. البته این را هم باید بگوییم که اگر سایت شما در گوگل رتبه بالایی بگیرد و برند شما یکی از پر آوازه های فضای مجازی شود می توانید با افراد دیگری هم شریک شوید و کارتان را گسترش دهید.

 

مزایای طراحی وب سایت های شرکتی چیست؟

از مزایای  طراحی وب سایت های شرکتی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش مراجعه حضوری = کاهش ترافیک های شهری.
  • اگر مشتریان شما به هر علتی نتوانند برای مراجعه حضوری اقدام کنند، شما می توانید با فرستادن محصولات برای آن ها، رضایتشان را جلب کنید.
  • با مراجعه کم تر افراد به صورت حضوری و تجمع آن ها در زمان، صرفه جویی می شود و می توان در زمان اداری، کار بیشتر انجام داد.
  • اگر می خواهید سایت شما کارایی بالایی داشته باشد باید برای آن از لوگو ها، نوع فونت، تم ها و محتوایی با کیفیت و جذاب استفاده کنید.
  • ایجاد وب سایت یک راه ارزان است و می تواند برای برند شما حتی در خارج از کشور هم تبلیغ باشد.

 

مزایای طراحی سایت

 

 

7 نکته طلایی در طراحی سایت

اگر به فکر طراحی سایت هستید باید بدانید که ظاهر آن باید جذاب و زیبا باشد. در زمان طراحی وب سایت، خودتان را در موقعیتی قرار بدهید که گویی شخص غریبه ای را برای اولین بار می بینید و 30 ثانیه اول را گونه ای در نظر بگیرید که یک شخص، می خواهد برای اولین بار وارد سایتی که شما طراح آن هستید شود. حتما باید اهداف طراحی سایت را برای خودتان روی برگه ای یادداشت کنید.

در سایتی که طراحی می کنید، باید این موارد را حتما رعایت کنید:

1- اگر قرار است برای کارخانه یا شرکتی خصوصی وب سایت طراحی کنید، می توانید عملکرد‌ها و توانایی هایی که شرکت مورد نظر دارد به صورت تصویر یا متن در سایت قرار دهید.

2- باید در سایت از فرمت های ساده و آسان استفاده کنید، تا کاربر به راحتی و با هر سطح سوادی بتواند با آن کار کند.

3- باید ظاهر سایت را بسیار جذاب نشان دهید، تا کاربران و مشتریان در همان نگاه اول، مجذوب سایت شوند.

4- معمولا تمامی فروشگاه های اینترنتی برای محصولات خود شعاری دارند، و یا ممکن است اطلاعات مهم و کلیدی در یک سایت قرار گرفته باشد، بهتر است برای آن ها از برچسب و یا رنگ های متنوع استفاده شود تا با وضوح بیشتری در سایت دیده شوند.

5- اگر می خواهید طراحی سایت انجام دهید باید طوری آن را برنامه نویسی کنید که در همان نگاه اول نمایشگر حرفه ای بودن شما شود.

6- فضا و ظاهر سایت به گونه ای باشد که احساسات مشتریان را برانگیزد و آن ها را به خرید، ترغیب کند.

7- استفاده از سایت باید خیلی ساده باشد، تا با هر سن و سالی بتوان با آن کار کرد. اغلب مردم با این مکانیسم ها بیشتر کار می کنند.

 

برای این که بدانید برای طراحی سایت چه برنامه ای می خواهید انجام دهید، بهتر است استراتژی خاصی داشته باشید. شما باید از استراتژی هایی که دارید برای رسیدن به اهداف طراحی سایت استفاده کنید، تا در مقابل آن به هدف هایتان در قسمت تجاری سایت، دست پیدا کنید. هر طراح سایت باید مراحل طراحی سایت را قدم به قدم اجرا کند. برای مثال، استفاده از اپلیکیشن هایی که در طراحی استراتژی، به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

 

اهداف مشتریان خود را تعریف کنید

طراحی سایت حرفه ای چیست؟ هدف از طراحی چیست؟ شما باید اهداف مشتری را به روشنی تعریف کنید و دقیقا همان چیزی را که انتظار می رود، برای رسیدن به طراحی یا طراحی مجدد وب سایت خود داشته باشید، درک کنید. فقط از مشتری بپرسید، اهداف وب سایت شما چه اطلاعاتی را به شما میدهد؟

 

 سایت حرفه ای

 

با این حال، مشتربان نتوانسته اند اهداف شرکت را به چالش بکشد. طراحان وب اغلب تلاش می کنند تا در تابعی بالاتر از هنر قرار بگیرند. شما می خواهید یک طرح بصری جذاب و متعادل داشته باشید اما طراحی وب، هنر کاربردی است. کارکرد فروش محصولات، ارسال اطلاعات، دسترسی به خدمات، سرگرمی باید در طراحی سایت یا طراحی مجدد شما، انجام شود. اهداف باید برای همه روشن باشد، مخصوصا هنگام طراحی مجدد.

 

مخاطب خود را بشناسید

وب سایت شما چگونه به نظر می رسد؟ عملکرد آن به چه کسی بستگی دارد و برای چه هدفی طراحی شده است؟ جمعیت شناسی ، تکنولوژی، جنسیت، سن، بر انتخاب زیبایی شناسی و قابلیت استفاده شما تاثیر می گذارد. یک وب سایت آموزشی پیش دبستانی برای پیش دبستانی ها، بسیار متفاوت از یک انجمن پیرامون آن است.

 

مخاطب خود را بشناسید

 

قابلیت استفاده از وب سایت های بازی با تکنولوژی معقول، از یک سایت تجارت الکترونیک متفاوت خواهد بود. جزئیات دیگر مانند اندازه قلم و سبک، استفاده از گرافیک و حتی انتخاب رنگ بر مخاطبان تاثیر می گذارد. در مورد شناسایی مخاطبان خود با وجدان باشید.

 

سخن پایانی

هدف از طراحی سایت، برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان شغل‌ها، است. برای جلب توجه مخاطبان و تأثیرگذاری مثبت در تجربه کاربری، از اصولی مانند، سهولت استفاده، ارائه ظاهر جذاب و اطلاعات واضح باید پیروی شود. هدف اصلی در طراحی سایت‌ها، ایجاد اعتبار برند و تسهیل در دسترسی به محصولات و خدمات شرکت‌ها و کسب‌ و کارهاست. انواع مختلف سایت‌ها برای اهداف مختلف ایجاد می‌شوند، از جمله سایت‌های مدارس و دانشگاه‌ها، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های دانلود فیلم و سریال، و سایت‌های شخصی و شرکتی. اصول طراحی وب سایت باید با دقت رعایت شوند، تا به بهبود نام برند و افزایش محبوبیت و اعتبار کمک کنند و در نهایت به جلب توجه مشتریان کمک نمایند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *