آموزش پاک کردن کش گوگل کروم ( مرورگر Google Chrome )

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

با سلام با توجه به عدم آگاهی بسیاری از کاربران اینترنت در مورد فواید پاک کردن کش گوگل کروم ما آموزشی تصویری و کوتاه جهت این امر در سایت قرار داده ایم که در ادامه میتوانید مطالعه و از آن استفاده کنید . تیم مجریان وب تصمیم بر این دارد که بصورت متناوب آموزش های کاربردی و نکات کلیدی استفاده از اینترنت و بسیاری ترفند ها و یا موارد دیگر را به صورت مقاله در اختیار مخاطبان خود قرار دهد , یکی از دلایل این تصمیم این است که با توجه به حرفه ای بودن تیم طراحی سایت مجریان در راستای طراحی وب سایت , تولید محتوا , سئو سایت , تبلیغات اینترنتی و دیگر خدمات , می توانیم در این زمینه ها اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. برای هرچه آسان‌تر بودن این آموزش، ما Cacheهای مرورگر گوگل کروم ( Google Chrome ) را از طریق خود مرورگر پاک خواهیم کرد. روش‌ها و برنامه‌های مختلفی را می‌توانید در ارتباط با پاک کردن Cacheهای مرورگرهای مختلف ازجمله گوگل کروم پیدا کنید.

توجه کنید که تا مرحله 5 را می‌توانید با وارد کردن لینک chrome://settings/clearBrowserData به صورت مستقیم در گوگل کروم پیدا کنید.

 

آموزش پاک کردن کش مرورگر کروم

1- برای پاک کردن Cacheها ابتدا مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) را اجرا کنید. حال از گوشه بالا-سمت راست (به صورت پیشفرض) منو گوگل کروم () را باز کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی E + Alt نیز انجام دهید.

 

پاک کردن کش گوگل کروم

 

2- در پنجره باز شده بر روی Settings (تنظیمات) کلیک کنید.

 

پاک کردن کش گوگل کروم

 

حال با پنجره ای مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد.

 

پاک کردن کش گوگل کروم

 

 

3- به پایین صفحه رفته و بر روی Show advanced settings (نمایش تنظیمات پیشرفته) کلیک کنید.

 

پاک کردن کش گوگل کروم

 

4- به قسمت Privacy (حریم خصوصی) رفته و بر روی Clear browsing data (حذف داده‌های مرور) کلیک کنید.

 

پاک کردن کش گوگل کروم

 

حال پنجره‌ای با نام Clear browsing data مشابه تصویر زیر باز خواهد شد.

 

پاک کردن کش گوگل کروم

 

5- در قسمت Obliterate the following items from (بازه زمانی برای حذف داده‌های انتخاب شده) می‌توانید بازه زمانی‌ای که کش‌ها در آن زمان ذخیره شده اند را انتخاب کنید. برای پاک کردن تمامی کش‌ها گزینه the beginning of time را انتخاب کنید.

 

پاک کردن کش گوگل کروم

 

6- حال گزینه Cached images and files به معنای “فایل‌ها و تصاویر کش شده” را انتخاب کرده سپس بر روی Clear browsing data کلیک کنید.

 

نکته: ممکن است گزینه بالا وجود نداشته باشد. در این صورت از گزینه Empty the cache به معنای “خالی کردن کش” استفاده کنید. همچنین بهتر است گوگل کروم را آپدیت کنید.

 

پاک کردن کش گوگل کروم

پس از اتمام فرایند پاک سازی، پنجره مربوطه بسته خواهد شد.

 

در پایان این مقاله خواندن این مطالب را به شما پیشنهاد می کنیم:
اهمیت دیجیتال مارکتینگ
تاثیر تولید محتوا در سئو سایت و اهمیت آن در برندینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *