راهنمای تبلیغات سالن زیبایی؛۱۰ ترفند فوق العاده موثر در جذب مشتری

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

تبلیغات سالن زیبایی اگر جذاب و تاثیرگذار باشد نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند، یک آگهی تبلیغاتی مناسب باید کیفیت خدمات و سطح کاری سالن را به خوبی به افراد نشان دهد. تبلیغات برگ برنده اغلب کسب ‌وکارها است در صورتی که به شیوه صحیح و اصولی انجام شود، باید از بین انواع ‌و اقسام روش‌های تبلیغاتی روشی را انتخاب کنید که برای سالن زیبایی شما مناسب باشد. تعداد سالن‌های زیبایی روز به روز در شهر بیشتر می‌شود و افراد زیادی در این حوزه مشغول به کار هستند ولی با وجود تعداد زیاد سالن‌های زیبایی و همچنین مشتریان متعدد هر دو طرف برای پیدا کردن یکدیگر مشکلاتی دارند. ارتباط گرفتن مشتریان با سالن‌های زیبای با کیفیت و معتبر شهر یکی از دغدغه‌های مهم این قشر است که آژانس‌های تبلیغاتی با طراحی بنرها و سایر تکنیک‌های تبلیغاتی سعی می‌کنند این ارتباط را برقرار نمایند. طراحی سایت، ارائه لوگو و انواع بنرهای تبلیغاتی از جمله خدمات تیم مجریان وب محسوب می‌شود که بیش از 21 سال است در این زمینه فعالیت دارند، تیم مجریان وب قصد دارند در این مقاله ترفندها موثر تبلیغاتی در جذب مشتری برای سالن‌های زیبایی را با شما در میان بگذارند، برای آگاهی از این ترفندها تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : استراتژی تبلیغات چیست ؟ 

چرا تبلیغات سالن زیبایی اهمیت دارد؟

چرا تبلیغات سالن زیبایی اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سالن‌های زیبایی هم دقیقا مشابه سایر کسب و کارها برای جذب مشتری و برندسازی خود نیاز به تبلیغات دارند. تبلیغات سالن زیبایی به صورت متداول به دو روش سنتی و یا آنلاین انجام می‌شود که با گسترش فضای مجازی تبلیغات آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ رونق زیادی پیدا کرده و در برخی از شهرها این موضوع به صورت تخصصی مورد توجه قرار دارد. هر دوش سنتی و آنلاین مزایا و معایب خود را داشته و پیش بردن این دو روش با هم به صورت موازی امکان پذیر است. ما به عنوان مشتری همیشه برای پیدا کردن سالن زیبایی با کیفیت  در حال سوال کردن از اطرافیان و یا جستجو در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مختلفی همچون اینستاگرام هستیم و آرایشگاه‌ها هم به صورت مستمر در حال امتحان راه‌های مختلف برای تبلیغات سالن زیبایی خود می‌باشند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند. در ادامه قصد داریم برخی از ترفندهای جذب مشتری را با شما در میان بگذاریم تا براساس آنها بتوانید کار تبلیغ سالن خود را به موثرترین شکل ممکن انجام دهید و مشتریان زیادی را با انتخاب روش مناسب تبلیغاتی جذب کنید.

مطلب پیشنهادی: بهترین سایتهای تبلیغات کسب وکار

۱. روش‌ های سنتی تبلیغات سالن زیبایی

همان طور که در ابتدا مقاله هم بیان کردیم برای تبلیغ سالن زیبایی می‌توانید از روش‌های سنتی و آنلاین به صورت موازی استفاده نمایید، روش‌های تبلیغ سنتی را در ابتدا به شما می‌گوییم تا براساس آن بتوانید ترفندهای موثر در این روش را همزمان با تبلیغات آنلاین پیش ببرید. اصلی‌ترین روش‌ های سنتی تبلیغات سالن زیبایی عبارتند از:

    • تبلیغات پیامکی

یکی از متداول ترین روش‌های سنتی برای تبلیغات در کسب وکارهای مختلف ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی است. این روش به لحاظ هزینه بسیار ارزان و مقرون به صرفه می‌باشد و در عین حال در مقایسه با برخی روش‌های دیگر تبلیغات سنتی خیلی سریع‌تر جواب می‌دهد. در تبلیغات پیامکی، شما می‌توانید مشخص کنید که تبلیغ سالن زیبایی شما به دست چه کسانی برسد، این افراد چه جنسیتی دارند و در چه بازه سنی قرار دارند را برای ارسال پیامک می‌توانید به صورت دقیق مشخص نمایید. با ارسال پیامک منطقه‌ای می‌توانید به تفکیک شهر، منطقه یا کوچه به کوچه پیامک ارسال کنید و مشتریان هم محلی خود را به سرعت جذب نمایید. از پیامک تبلیغاتی می‌توانید برای ارائه کد تخفیف در روزهای شلوغ سال، اعیاد و مناسبت‌‌های خاص برای جذب مشتری، ارتباط و تعامل بهتر استفاده کنید.

    • پخش تراکت

از جمله روش‌های سنتی تبلیغات پخش تراکت است، این روش‌ برای تبلیغ کسب ‌وکارهای مختلف کاربرد دارد. احتمالا شما هم تراکت‌های تبلیغاتی سالن‌های زیبایی را زیاد دریافت کرده‌اید، رنگ‌ها و جملات مورد استفاده روی این تراکت‌ها بسیار اهمیت دارد و اگر بتواند نظر مشتری را جلب کند، روش پربازدهی‌ محسوب می‌شود. این روش معمولا برای کسب و کارهای محلی همچون سالن زیبایی بسیار کاربرد دارد.

    • تبلیغات از طریق مشتریان و همکاران

بازاریابی دهان به دهان، ارتباطاتی است درباره کالاها و خدمات بین افرادی که به نظر می‌رسد به کسب وکار وابستگی ندارند. افراد برای استفاده از خدمات مختلف همچون سالن زیبایی به اطلاعاتی که از ارتباطات دهان به دهان به دست می آورند، اعتماد بیشتری دارند تا منابعی چون رادیو، تلویزیون و نشریات. مردم در این روش فقط در مورد خدمات صحبت نمی‌کنند و تجربیاتشان را به صورت کامل با هم به اشتراک می‌گذارند. تبلیغات از طریق مشتریان و همکاران به جذب مشتری کمک زیادی می‌کند، این روش به صورت مشترک در روش تبلیغات سنتی و آنلاین جا می‌گیرد و در هر دو تکنیک تاثیرات زیادی بر مشتریان می‌گذارد. تنها کاری که شما باید در تبلیغات دهان‌ به ‌دهان انجام دهید، جلب اعتماد و رضایت مراجعه ‌کنندگان است و بقیه کار بر عهده مشتریان شما می‌باشد. همکاری با مشاغلی که به سالن زیبایی مرتبط هستند، یکی دیگر از روش‌های تبلیغ سالن زیبایی است.

    • تبلیغات بیلبوردی

شاید مخاطب هدف شما بتواند انواع دیگر تبلیغات را نادیده بگیرد ولی یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ در کنار یک اتوبان پرتردد یا در ورودی یک مرکز خرید بزرگ چیزی نیست که از نگاه افراد پنهان بماند. با اینکه تبلیغات بیلبوردی یک روش سنتی گران محسوب می‌شود، اما ارزش هزینه‌کردن را دارد. اول اینکه شما با تبلیغات بیلبوردی، فقط در چند ثانیه، گروه بزرگی از مخاطبان را هدف قرار می‌دهید. دوم اینکه چون بیلبوردها محتوای بصری قوی‌ای دارند،‌ خیلی راحت روی مشتری تاثیر می‌گذارد. بیلبوردی که طراحی می‌کنید علاوه بر ظاهر جذاب و خلاقانه، باید بتواند در زمانی کوتاه و با کمترین کلمات، حق مطلب را ادا کند.

۲. روش‌ های آنلاین تبلیغات سالن زیبایی

روش‌ های آنلاین تبلیغات سالن زیبایی بسیار متنوع است و با افزایش دسترسی افراد به اینترنت و روند رو به رشد آن، روش‌های دیجیتال هم برای تبلیغات کسب و کارهای مختلف رونق گرفته و صاحبان مشاغل تمایل بیشتری به استفاده از این روش‌ها دارند. بازاریابی همیشه روشی برای برقراری ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان مناسب بوده، این بدان معناست که شما باید افراد را در جایی که در حال گذراندن وقت خود هستند، یعنی در اینترنت مورد هدف تبلیغات خود قرار دهید. بنابراین بازاریابی آفلاین دیگر به اندازه گذشته موثر واقع نمی‌شود و شما باید با رویکردی نو یعنی روش های آنلاین تبلیغات برای سالن زیبایی تمرکز کنید. برخی از روش های آنلاین تبلیغات سالن زیبایی عبارتند از:

    • شبکه های اجتماعی ابزار کلیدی برای تبلیغات سالن زیبایی

در سال ­های اخیر، شبکه­ های اجتماعی به طور فزاینده ­ای، به ابزار ارتباطی و تجاری تبدیل شده­‌اند. كسب و كارها اهمیت شبکه­‌های اجتماعی را به عنوان روشی برای جذب مشتری در سطح شخصی شناسایی كرده­ اند. در دنیای ارتباطات در شبکه ­های اجتماعی، بسیاری از برندهای شناخته شده از این شبکه‌­ها برای دستیابی و جذب مشتریان‌شان به وسیله اشتراک گذاری محتواها استفاده می‌­كنند. امروز دیگر می‌توان به جرات گفت همه کاربران اینترنت در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. اگر همه مخاطبین شما در اینستاگرام نباشند، بالاخره تعدادی از آن‌ها در فیسبوک، تلگرام یا پینترست حضور دارند. تبلیغات سالن‌های زیبایی در اینستاگرام و فیسبوک بسیار جذاب است و تاثیر شگرفی روی جذب مشتری دارد. باید محیط و پلتفرم مناسب را برای تبلیغ سالن زیبایی خود انتخاب کنید. زیرا معمولا بعضی از شبکه‌های اجتماعی نسبت به بقیه برای تبلیغات در یک زمینه خاص مفیدتر هستند.

    • ثبت موقعیت مکانی سالن‌ زیبایی در گوگل

اگر دقت کرده باشید، وقتی کلمه‌ٔ واحدی را در دو شهر متفاوت در گوگل سرچ کنید، نتایج متفاوت خواهد بود. برای مثال، وقتی کلمهٔ کلیدی «سالن زیبایی» را در تهران جست‌وجو می‌کنید، نتایج کاملاً با سرچ همین کلمه در البرز متفاوت است. در واقع این یکی از امکانات نقشه گوگل محسوب می‌شود که شما در آن می‌توانید موقعیت مکانی سالن زیبایی خود را ثبت کنید تا مشتریان از طریق جستجو کلمه سالن زیبایی در گوگل بتوانند به راحتی سالن‌های اطراف خود را پیدا کنند، بسیاری از افراد از گوگل برای پیدا کردن خدمات نزدیک به محل سکونتشان استفاده می‌نمایند. شما با ثبت موقعیت مکانی یا همان لوکیشن سالن زیبایی خود در گوگل مپ، بدون هیچ هزینه‌ای در جست‌وجوهای مرتبط یک شهر دیده می‌شوید و مشتریان به راحتی به سالن شما دسترسی پیدا می‌کنند.‌ اگر در زمان ثبت موقعیت مکانی علاوه‌ بر آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری، نظرات کاربران و عکس‌های واقعی را هم از محیط آرایشگاه ثبت کرده باشید وقتی مشتری سالن شما را از روی گوگل پیدا کند احتمال اینکه به مجموعه شما مراجعه نماید، قطعا خیلی بیشتر از دیگر سالن‌ها است.

    • تبلیغات در گوگل

یکی از روش که تاثیر آن در تبلیغات سالن‌هایی زیبایی بسیار زیاد است، تبلیغات کسب وکارها در گوگل می‌باشد. احتمالا برای شما هم پیش آمده که وقتی به دنبال یک محل خاص یا خدماتی هستید، در گوگل نام مورد نظر خود را سرچ نمایید، با این کار تمامی موضوعات مرتبط به شما نشان داده می‌شود. وقتی کلمه‌ای را در گوگل سرچ کنید، یک سری نتایج در بین نتایج ارگانیک گوگل، به همراه کلمه تبلیغ(Ad) نشان داده می‌شوند، این نشانه به معنی تبلیغات آن کسب و کار در گوگل است. تبلیغات گوگل بازدهی فوق‌العاده‌ای دارد و به شما کمک می‌کنند تا دقیقاً در زمانی که کاربر در گوگل دنبال کلمه سالن زیبایی می‌گردد و وب‌سایت شما را ببیند. البته نکته مهم در این روش تبلیغی توجه به این موضوع است که شما باید حتما از قبل سایت داشته باشید و یا اول سایت خود را طراحی کنید و سپس به گوگل برای سالن زیبایی خود تبلیغ بدهید.

    • ارسال مطالب جذاب برای مشتریان

اهمیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزار تبلیغات به سرعت در حال رشد است و حوزه‌هاي بسیاری را شامل می‌شود. تحلیل وابستگی‌های بین مشتریان و شبکه مصرف کننده می‌تواند به شرکت‌ها در جذب مشتریانی که از طریق روش‌های سنتی قابل شناسایی نبوده‌اند، کمک بسیاری کند. محتوایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، باید جالب و گیرا باشد. مشتریان با عبارات جذاب، نظرات طنز، تصاویر زیبا و فیلم‌های باحال جذب شما می‌شوند و همه این‌ها باعث می‌شود که مشتریان تمایل بیشتری برای تعامل و ارتباط با پلتفرم‌های مختلف در رابطه با سالن زیبایی شما داشته باشند. مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی سالن زیبایی خود منتشر می‌کنید، باید براساس سلیقه و شناختی که از مشتریان خود دارید و به صورت کاملا حرفه‌ای باشد. محتوای شما می‌تواند آموزشی، طنز، سرگرم‌کننده یا صرفا معرفی و تبلیغات سالن زیبایی شما را شامل شود. اگر مخاطبان شما اکثرا جوان هستند، باید پست‌هایی با محتوای جالب،، الهام‌بخش و احساسی منتشر کنید.

    • ارسال و انتشار تصاویر مشتریان برای تبلیغات سالن زیبایی

حضور کسب‌ و کارها در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند کمک شایانی در ایجاد پل ارتباطی با مشتری و شناسایی نیازها و خواسته‌های مخاطبان در جهت ارتقای رضایت مشتری داشته باشد. در واقع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی حتی می‌تواند در پیشگیری از عدم رضایت مشتری هم تاثیر گذار باشد. شبکه‌های اجتماعی معمولا رسانه‌های تصویری هستند و بهترین راه برای استفاده از آن‌ها، نمایش کارتان و حتی تصاویری از مشتریان است. برای تاثیر گذاری بیشتر تبلیغات سالن خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف بهتر است از تصاویر جذاب و مرتبط با کار خود بیشتر استفاده کنید. حتی می‌توانید تصاویر مشتریانتان  با اجازه آنها در صفحه خود منتشر کرده و با این کار شانس ارسال پست‌ها و تعامل پست را بیشتر نمایید. وقتی مخاطبان شما، رضایت دیگران از خدمات‌را ببینید، راحت تر به شما اعتماد می‌کنند و خیالشان از بابت کیفیت کار مطمئن است. شما باید از تایید اجتماعی به نفع کسب ‌وکار خودتان استفاده نمایید، تا به این شکل روی مخاطب خود تاثیر بیشتری بگذارید.

۳. چند نکته مهم تبلیغات سالن زیبایی در اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرامی، زمینه‌ای جدید و بکر برای تبلیغات و بازاریابی است که متخصصان تبلیغات باید آن را فتح کنند. اینستاگرام مارکتینگ بر خلاف تصورات به هزینه زیاد و استفاده همیشگی از اینفلوئنسرها نیاز ندارد. شما باید فوت و فن این روش را بلد باشید تا بدون سوزاندن میلیون‌ها تومان پول بی‌زبان به راحتی برند و کسب‌ وکار خود را معرفی کنید. برای ایجاد تاثیر در مخاطب به یک رویکرد هوشمندانه در اینستاگرام نیاز دارید، با یادگیری این نکات که حتی ممکن است به نظر شما پیش پا افتاده باشد به سرعت در اینستاگرام مارکتینگ پیشرفت خواهید کرد. باید در صفحه اینستاگرام مربوط به سالن زیبایی خود عکس‌ها و مطالبی را منتشر کنید که به سلیقه مخاطبان شما نزدیکتر است، تصاویر جالب و گاها عجیب منتشر کنید.

    • عکس‌های قبل و بعد از یک کار ترمیمی، آرایشی و درمانی را منتشر کنید و بازخورد زیادی دریافت کنید.
    • یک هشتگ اختصاصی برای خودتان انتخاب کنید و از مشتریان خود درخواست نمایید هشتگ شما را منتشر و در ازای آن تخفیف دریافت کنند.
    • برنده‌ها را به قید قرعه یا با نظرسنجی از مخاطبین در استوری‌ها انتخاب کنید و هر نوع جایزه‌ای که دوست داشتید هدیه دهید.
    • از لایو یا همان پخش زنده اینستاگرام استفاده کنید.
    • نظر مشتریان راضی خود را به صورت استوری منتشر نمایید.
    • پیشنهادات ویژه و تخفیف‌های مخصوص برای اعضا صفحه اینستاگرام خود بگذارید.
    • از تصاویر قبل و بعد خدمات خود برای پست‌ها استفاده کنید.
    • نظر مشتریان خود را به صورت‌های مختلف بپرسید و در صفحه اینستاگرام سالن به اشتراک بگذارید.
    • مطالب خود را به صورت مستمر منتشر کنید و مرتب پست و استوری بگذارید.

 

جمع بندی

جذب مشتری را می‌توان هدف اصلی تبلیغات بیان کرد، سالن‌های زیبایی معمولا هزینه بسیار زیادی را برای تبلیغات خود در نظر می‌گیرند تا مشتریان جدید را جذب نمایند. در سال‌های اخیر روش‌های تبلیغات سالن زیبایی هم دچار تغییرات محسوسی شده و به جای توزیع انواع تراکت و پیامک‌های انبوه اغلب صاحبان سالن‌های زیبایی تمایل دارند از روش‌های آنلاین تبلیغات همچون تبلیغ در اینستاگرام برای معرفی خدمات سالن خود استفاده نمایند. با روند رو به رشد استفاده از تلفن‌های هوشمند و شبکه­‌های اجتماعی و افزایش روز افزون كاربران آنها، این شبکه‌ها برای کسب و کار فرصت‌­هایی را به وجود آورده‌اند كه به صورت مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. مجموعه حرفه‌ای مجریان انواع و اقسام خدمات دیجیتال مارکتینگ را به کسب و کارها ارائه می‌نماید، مجریان وب برای مشتریان خود شرایطی را فراهم کرده  تا در کوتاه ‌ترین زمان ممکن، با کمترین هزینه و کیفیت عالی بتوانند سایت، تبلیغ اینستاگرام و طراحی سایت و موارد دیگر مربوط به تبلیغات آنلاین را به این مجموعه حرفه‌ای بسپارند.

 

 

سوالات متداول

۱. تبلیغات سالن زیبایی چه تاثیری بر جذب بیشتر مشتری دارد؟

سالن زیبایی شما ممکن است در مکانی باشد که مخاطبان از آن اطلاع ندارند و یا از جزئیات خدماتی که در سالن شما ارائه می‌گردد، به صورت کامل مطلع نیستند. تبلیغات باعث می‌شود، مشتریان بیشتری سالن شما را بشناسند و از حضور شما در آن منطقه و خدماتی که ارائه می‌دهید با خبر شوند.

۲. چه نکاتی می‌تواند تاثیر حضور سالن زیبایی شما در اینستاگرام را افزایش دهد؟

سالن‌های زیبایی در اینستاگرام به دنبال راهکارهایی برای ایجاد ارزش برند متمایز و استوری‌هایی مفید برای رقابت با سایر برندها در جلب توجه مخاطبان و جذب مشتریان جدید است. از جمله مهمترین نکات حضور در این اینستاگرام می‌توان به نوع عکس‌های منتشر شده در پست‌ها و حضور مستمر در این شبکه اجتماعی اشاره کرد.

۳. بهترین روش‌های تبلیغات سالن زیبایی کدام است؟

ثبت موقعیت مکانی سالن‌ در گوگل، تبلیغات در اینستاگرام، برجسته‌کردن نظرات مشتریان قبلی، تبلیغات پیامکی، پخش تراکت، تبلیغات از طریق مشتریان و همکاران، تبلیغات بیلبوردی و تبلیغات در گوگل از جمله بهترین روش‌های سنتی و آنلاین تبلیغات برای سالن‌های زیبایی می‌باشد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *