چرا پاپ آپها به سایت ضربه می زنند؟ 😱

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

آیا پاپ آپ ها به طراحی سایت ضربه می زنند

پاپ آپ سایت چگونه ضربه میزند ؟ به عنوان یک کاربر وب سایت، احتمالا از پاپ آپ متنفر هستید. اما به عنوان یک صاحب کسب و کار، طراح وب یا بازاریاب، گاهی اوقات باید احساسات شخصی خود را کنار بگذارید.برخلاف آنچه بسیاری از مردم می گویند، این پاپ آپ ها ریشه همه بدی ها نیست. گاهی اوقات آنها مفید هستند، هم برای شما به عنوان صاحب وب سایت و هم برای کاربرانتان. البته، برای اینکه آنها مفید واقع شوند، باید از بهترین روش ها پیروی کنید.

 

 آیا گوگل سایت ها را با پنجره های بازشو جریمه نمی کند؟

بسیار خوب، قبل از اینکه بتوانیم به بهترین شیوه بپردازیم، باید گوگل را بررسی کنیم. ممکن است شایعاتی را شنیده باشید که نشان می دهد گوگل ناراحتی خود را بر روی هر وب سایتی با پنجره های بازشو نشان می دهد. برخی از افراد هستند که به شما این باور را می دهند که پاپ آپ سایت منجر به کاهش شدید رتبه یا حذف کامل وب سایت شما از نتایج جستجوی گوگل می شود. اما این بسیار دور از واقعیت است.بله، گوگل استفاده از پاپ‌آپ‌های مزاحم و رسانه‌های داخلی، به‌ویژه در دستگاه‌های تلفن همراه را منع می‌کند. گوگل می خواهد به محض ورود کاربر به سایت شما، محتوای شما به راحتی قابل دسترسی باشد.

اما وب‌سایت شما باید کاری بیش از صرفاً جلب رضایت گوگل انجام دهد. باید اهداف شما را نیز تامین کند. خبر خوب در اینجا این است که گوگل قصد ندارد وب سایت هایی را که از پنجره های پاپ آپ استفاده می کنند، حذف کند.

در اینجا خط مشی رسمی گوگل در این مورد آمده است:

برای بهبود تجربه جستجوی تلفن همراه، پس از 10 ژانویه 2017، صفحاتی که در هنگام انتقال از نتایج جستجوی تلفن همراه به راحتی در دسترس کاربر قرار نمی گیرند، ممکن است رتبه بالایی نداشته باشند.

 

 

گوگل حتی به کاهش وزن این به اصطلاح جریمه ادامه می دهد:

این سیگنال جدید تنها یکی از صدها سیگنالی است که در رتبه‌بندی استفاده می‌شود و هدف جستجو هنوز یک سیگنال بسیار قوی است، بنابراین اگر صفحه دارای محتوای عالی و مرتبط باشد، ممکن است همچنان رتبه بالایی داشته باشد.به عبارت دیگر، کل این پاپ آپ سایت، مانند یک سیگنال رتبه بندی کوچک به نظر می رسد که به اندازه چیزهای دیگر در وب سایت شما مهم نیست.بسیار خوب، پس اکنون که تا حدی با روند آشنا شدیم، می‌توان گفت که می‌توانید بدون ترس از نادیده گرفته شدن توسط Google از پاپ آپ استفاده کنید. اما این بدان معنا نیست که باید از پنجره های بازشو با رها کردن بی پروا استفاده کنید. اگر چند روش برتر را دنبال کنید، می‌توانید پنجره‌های بازشو موثری ایجاد کنید که باعث نفرت کاربران شما نشود و حتی ممکن است تجربه کاربر را بهبود بخشد.

 

اگر به آنها نیاز ندارید از پاپ آپ ها استفاده نکنید

اولین قانون در مورد پاپ آپ سایت ساده است: فقط در صورت نیاز از آنها استفاده کنید. هرگز به خاطر اضافه کردن تبلیغات گوگل، یک پاپ آپ اضافه نکنید. یک پاپ آپ باید برای خدمت به یک هدف طراحی شود. در برخی موارد، شما باید از آنها استفاده کنید. شاید وب سایت شما نیاز به تایید سن داشته باشد. یا شاید شما موظف به اشتراک گذاری پیامی با بازدیدکنندگان خود هستید. توجه به این نکته مهم است که این نوع پنجره های بازشو هیچ تاثیر منفی بر عملکرد گوگل شما نخواهد داشت. اما در مورد پاپ‌آپ‌های بازاریابی که احساس می‌کنید به آن‌ها نیاز دارید، چطور؟ به عنوان مثال، شاید بخواهید یک پاپ آپ برای افزایش نرخ اشتراک لیست ایمیل خود داشته باشید. یا یکی برای اعلام فروش/رویداد بزرگ. یا شاید یکی برای ترغیب کردن افراد، قبل از اینکه وب سایت شما را بدون خرید ترک کنند. همه اینها اگر به روش صحیح اجرا شوند می توانند مفید باشند. قبل از اضافه کردن هر یک از این موارد، ببینید آیا راه دیگری وجود دارد که بتوانید همان هدف را بدون آن انجام دهید. اگر پس از بررسی دقیق احساس کردید که برای انجام کار به پاپ آپ نیاز دارید، ادامه دهید و آن را فعال کنید.

 

 

عملکرد آنها را اندازه گیری کنید

اگر می‌خواهید از یک پاپ‌آپ سایت استفاده کنید، باید بدانید که چگونه بر عملکرد وب‌سایت شما تأثیر می‌گذارد – هم برای بهتر و هم بدتر. این بدان معناست که شما باید از معیارهای مختلفی برای سنجش موفقیت استفاده کنید. فرض کنید تصمیم دارید یک پاپ آپ اضافه کنید تا از کاربران ایمیل بیشتری را جمع آوری کنید. البته یکی از معیارهای شما ثبت نام ایمیل است. اما اگر فقط به ثبت نام های ایمیل نگاه کنید، ممکن است این واقعیت را فراموش کنید که نرخ پرش شما به شدت افزایش یافته و درآمد شما پس از فعال کردن یک پاپ آپ کاهش یافته است. چند آدرس ایمیل اضافی در لیست شما احتمالا ارزش کاهش عملکرد وب سایت و از دست دادن فروش را ندارند. اما تعداد زیادی ایمیل در لیست شما ممکن است ارزش کمی افزایش نرخ پرش شما را داشته باشد. شما باید بدانید که چه چیزی را اندازه گیری می کنید، و باید بدانید که چگونه این نتایج را بسنجید.

 

پاپ آپ ها را متناسب با وب سایت و برند خود طراحی کنید

بنا به ماهیت خود، پاپ آپ ها باید برجسته باشند. اگر آنها با هم ترکیب شوند، احتمالاً تأثیر زیادی نخواهند داشت. اما این بدان معنا نیست که آنها باید چشم زخم باشند. پاپ آپ شما پسوند وب سایت شما است و باید در برند شما قرار بگیرد. فقط چیزی را جمع نکنید و آن را در سایت قرار ندهید. از یک فرآیند طراحی واقعی برای ایجاد چیزی استفاده کنید که شرکت شما را با استانداردهای مشابه بقیه وب سایت شما نشان دهد.

 

استفاده از پاپ آپ ها را آسان کنید و به راحتی ببندید

یک پاپ آپ سایت نباید استفاده از وب سایت شما را سخت تر کند. در بدترین حالت، این باید یک ناراحتی لحظه ای و بسیار جزئی برای کاربر شما باشد. باید پیامی روشن و فراخوانی روشن برای اقدام داشته باشد.

کاربر شما هرگز نباید با یک پاپ آپ که باعث می‌شود به این فکر کند که در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهد، استقبال شود. حتی مهمتر از آن، خروج از پنجره بازشو باید آسان باشد. اکثر کاربران شما احتمالاً نیازی به استفاده از پاپ آپ برای تکمیل دلیل بازدید خود ندارند، بنابراین بهتر است بستن آن و ادامه دادن هدفشان برای حضور در وب سایت شما، ساده باشد.

 

 

پاپ آپ ها را بیش از حد نشان ندهید

تنها چیزی که بدون شک از یک پاپ آپ سایت آزاردهنده تر است، دیدن همان پاپ آپ در هر بار بازدید از یک وب سایت است. یا حتی بدتر از آن، مشاهده همان پاپ آپ در هر صفحه از وب سایت. اگر پنج بار از یک وب‌سایت بازدید می‌کنید و هر بار یک پنجره بازشو برای ثبت‌نام در فهرست ایمیل آن‌ها دریافت می‌کنید – به‌ویژه اگر قبلاً در آن هستید – هر بار تصور مثبتی از آن شرکت نخواهید داشت. پاپ آپ سایت شما باید به کوکی ها تکیه کند تا مطمئن شود که در همان دستگاه ها برای بازدیدکنندگان یکسانی ظاهر نمی شود. هنگامی که کاربر آن را دید، هر کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که کاربر دیگر آن را نمی بیند.

 

 

برنامه ای برای خاموش کردن آنها داشته باشید

شما نمی توانید برای همیشه به پنجره های بازشو تکیه کنید. آنها معمولاً باید راه حل های موقتی باشند و تقریباً همیشه باید به دنبال راه دیگری برای رسیدن به همان هدف باشید. هر زمان که یک پاپ آپ را فعال می کنید، به احتمال زیاد در جایی منجر به عملکرد منفی می شود. ممکن است همیشه یک عملکرد منفی خالص نباشد، اما بازدیدکنندگانی خواهید داشت که وب سایت شما را فقط به دلیل پاپ آپ ترک می کنند. حتی اگر نتیجه نهایی ممکن است به نفع شما باشد، نمی‌خواهید این مشتریان دیگر را برای همیشه از دست بدهید. قبل از فعال کردن یک پنجره بازشو، برنامه‌ای برای مدت زمانی که می‌خواهید آن را حفظ کنید، داشته باشید و بدانید چه معیارهایی قرار است شما را مجبور کنند آن را زودتر از موعد مقرر خاموش کنید.

 

 

سخن پایانی در پاپ آپ ها

 

از مردم بپرسید که آیا پاپ آپ سایت را دوست دارند یا خیر و به ناچار اکثر پاسخ ها منفی خواهند بود. اما نکته خنده دار این است که آنها با وجود نفرت شدیدی که مردم نسبت به آنها دارند، هنوز کار می کنند. تا زمانی که برنامه و هدفی دارید، می‌توانید مطمئن باشید که پنجره‌های بازشو به جای ضرر برای اهداف کلی شما مفید خواهند بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *