گوگل ادز ادیتور چیست و چه کاربردی دارد؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

گوگل ادز ادیتور چیست ؟ بیشترین کاربرد گوگل ادز ادیتور در چه مواردی است؟ استفاده از گوگل ادز ادیتور چه مزایایی دارد؟ روش کار با گوگل ادز ادیتور به چه صورت است؟ گوگل ادز چند بخش دارد؟ در استفاده از گوگل ادز باید به چه نکاتی توجه کرد؟ گوگل ادز ادیتور یا سیستم تبلیغات کلیکی گوگل یکی از سیستم‌های پر کاربرد در این موتور جستجو است که با کمک آن می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی خود را به ساده‌ترین شکل مدیریت کرد. اهمیت این روش در تبلیغات کسب و کارها بسیار زیاد است. اگر صاحب کسب و کاری هستید و قصد تبلیغ آن را دارید، باید با این شیوه کمکی در تبلیغ هم آشنا باشید. در این مطلب از مجریان وب قصد توضیح این روش موثر در تبلیغ وب سایت را داریم. با ما همراه باشید تا به این سوال که گوگل ادز ادیتور چیست و چه کاربردی دارد؟ پاسخ دهیم.

گوگل ادز ادیتور چیست؟

موتور جستجو گوگل برای همه ما آشنا است و تقریبا روزی نیست که از آن استفاده نکنیم. این سرویس کاربردهای زیادی دارد و در موارد مختلفی استفاده می‌شود و به خصوص برای کسب و کارهایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند یا بخشی از فعالیت‌ آن‌ها به صورت آنلاین است، اهمیت بیشتری دارد. گوگل برای کسب و کارها امکانات ویژه‌ای دارد تا با استفاده از آن‌ها شرایط کار خود را ارتقا دهند و درآمد بیشتری کسب کنند. همچنین بعضی از امکانات این سرویس به مدیریت بهتر کسب و کار کمک می‌کنند. یکی از امکانات ویژه سرویس گوگل برای کسب و کارهای آنلاین به خصوص مشاغلی که دارای سایت هستند، گوگل ادز ادیتور است. گوگل ادز ادیتور نامی آشنا برای همه افرادی است که در بستر موتور جستجو گوگل کسب درآمد دارند و اگر شما نیز قصد ورود به اینترنت برای رونق کسب و کار خود را دارید باید با این ابزار آشنا شوید. اولین گام برای آشنایی با این ابزار این است که بدانید گوگل ادز ادیتور چیست، چه کاربردی دارد و چرا استفاده از آن برای کسب و کارها توصیه می‌شود.

اولین بحث این مطلب را با پاسخ به این سوال که گوگل ادز ادیتور چیست، آغاز می‌کنیم. گوگل ادز به معنی تبلیغات در گوگل است. یکی از امکانات موتور گوگل برای وب سایت‌هایی که در بستر آن منتشر می‌شوند، امکان تبلیغات به روش‌های مختلف مانند تبلیغات کلیکی و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی است. این کمپین‌ها زمانی بهترین بازدهی را خواهند داشت که عملکرد مناسبی داشته باشند و عملکرد مناسب آن‌ها هم نیاز به مدیریت دارد. ویرایشگر تبلیغات گوگل یا گوگل ادز ادیتور، ابزاری است که از سمت این سرویس برای مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد شده است. با کمک این ابزار که به صورت نرم‌افزاری ارائه می‌شود، امکان مدیریت آفلاین و بدون اینترنت کسب و کار خود را دارید. این ابزار به مدیریت ساده‌تر کمپین‌ها و رشد کسب و کار شما کمک زیادی می‌کند.

کاربرد گوگل ادز ادیتور

گوگل ادز ادیتور یکی از سرویس‌های نسبتا جدید گوگل است و مدت زمان زیادی از انتشار آن نمی‌گذرد اما در همین زمان، به محبوبیت خوبی در میان کاربران رسیده است. امروزه بیشتر کاربرانی که در بستر اینترنت صاحب کسب و کار از نوع وب سایت هستند و برای پیشرفت کسب و کار خود از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند، مصرف کننده این سرویس هم می‌باشند و این موضوع به دلیل کاربرد گوگل ادز ادیتور است. کاربردهای این نرم‌افزار بسیار زیاد است و مهم‌ترین آن امکان کار به صورت آفلاین است که با استفاده از آن حتی بدون اینترنت هم می‌توان کمپین‌ها را مدیریت کرد. اعمال سریع تغییرات در حجم بالا و به صورت انبوه در مدت زمان کوتاه دیگر کاربرد گوگل ادز ادیتور است. این نرم‌افزار همچنین برای مدیریت همزمان حساب‌ها نیز کاربردی می‌باشد.

مشاهده آمار کمپین‌های تبلیغاتی مختلف مربوط به سایت و زیرمجموعه‌های هر کمپین، امکان دریافت خروجی اکسل از اطلاعات هر کمپین، جستجو در میان کمپین‌ها و ویرایش آن‌ها بدون اینترنت، لغو و حذف یک کمپین یا اضافه کردن به لیست به راحتی و ایجاد تغییرات به صورت گروهی از دیگر مواردی هستند که به عنوان کاربرد گوگل ادز ادیتور شناخته شده و کاربران را در جهت مدیریت ساده‌تر کسب و کار یاری می‌کنند.

نحوه کار با ادیتور گوگل ادز به چه صورت است؟

برای تبلیغات در گوگل و استفاده از سرویس‌هایی که به این منظور در موتور گوگل موجود است، ابتدا باید با نحوه کار هر کدام آشنایی داشته باشید. تسلط به کار با این نرم‌افزارها و سرویس‌های گوگل بسته به تسلط شما به کار با کامپیوتر و موتور جستجو گوگل متفاوت است. اگر دارای تبلیغاتی در گوگل هستید و قصد کار با ادیتور کمپین‌ها را دارید، ابتدا باید بدانید که نحوه کار با ادیتور گوگل ادز به چه صورت است؟ در این بخش و ادامه این مطلب نحوه کار با این سرویس، بخش‌های مختلف آن و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد را توضیح خواهیم داد.

۱. دانلود و راه‌اندازی نرم‌افزار

اولین قدم برای استفاده از ادیتور گوگل ادز، دانلود و راه‌اندازی نرم‌افزار آن است. دانلود این نرم‌افزار به طور مستقیم از گوگل ادز امکان‌پذیر است. در حال حاضر این نرم‌افزار تنها دارای نسخه دسکتاپ است، بنابراین استفاده از آن در تلفن همراه تنها در صورتی امکان‌پذیر است که شبیه‌ساز دسکتاپ داشته باشید. دانلود این نرم‌افزار بسیار ساده است اما برای راه‌اندازی آن چند نکته مهم وجود دارد. اولین و مهم‌ترین نکته نیاز به ورود به نرم‌افزار در مرحله اول با آی‌پی کشوری دیگر است. این نرم‌افزار جز ابزارهای تحریم شده گوگل است و با آی‌پی ملی امکان نصب آن وجود ندارد. همچنین این نرم‌افزار از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند بنابراین قبل از شروع کار با آن در مورد نحوه نصب و راه‌اندازی اطلاعات کسب کنید. دیگر نکته‌ای که در راه‌اندازی اولیه این نرم‌افزار باید به آن توجه داشت ایجاد یک حساب جی‌میل قبل از نصب و در صورتی است که گوگل اکانت ندارید.

۲. وارد کردن حساب

در صورتی که موفق به نصب اولیه نرم‌افزار و ورود به آن شدید، پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که از طریق آن باید زبان خود را مشخص کنید. همان‌طور که گفته شد این نر‌م‌افزار پشتیبانی فارسی ندارید بنابراین بهترین گزینه زبان انگلیسی یا هر زبانی است که به آن تسلط دارید. سپس باید لوکیشن خود را تعیین کنید که در صورت استفاده از نرم‌افزار تغییر آی‌پی، لوکیشن محل آی‌پی شما خواهد بود. سپس باید از بخش حساب‌ها و اضافه کردن اکانت جیمیل خود را در نرم‌افزار وارد کنید تا به امکانات آن دسترسی پیدا کنید. وارد کردن حساب آخرین مرحله نصب است.

۳. شروع به کار با نرم‌افزار

بعد از نصب کامل و ورود به حساب، نوبت به شروع به کار با نرم‌افزار است. برای کار با این ابزار باید با امکانات مختلف و بخش‌هایی که در این نرم‌افزار موجود است آشنایی داشته باشید. در ادامه بخش‌های مختلف این نرم‌افزار را برای شروع به کار راحت‌تر معرفی خواهیم کرد.

 

بخش‌های مختلف ادیتور گوگل ادز و کاربرد آن‌ها

آشنایی با بخش‌های مختلف ادیتور گوگل ادز و کاربرد آن‌ها یکی از ملزومات کار با این نرم‌افزار است. هر چند محیط کاربری این نرم‌افزار به گونه‌ای است که تصور می‌شود کار با آن چندان سخت نیست و با کمی تکرار و تمرین می‌توان به آن مسلط شد اما این‌طور نیست و اگر با کارایی هر بخش آشنایی نداشته باشید، قطعا در مدیریت کمپین خود با مشکل مواجه خواهید شد. همان‌طور که می‌دانید حتی یک روز مدیریت نامناسب کمپین‌ها ممکن است باعث ایجاد ضرر و زیان مالی سنگین شود، بنابراین تسلط به بخش‌های مختلف ادیتور گوگل ادز و کاربرد آن‌ها را جدی گرفته و اگر قصد کار با ادیتور به صورت شخصی را دارید، ابتدا با جزئیات آن آشنایی پیدا کنید.

۱. مشاهده اطلاعات کمپین‌ها

مشاهده اطلاعات کمپین‌ها در بخش Tree View نرم‌افزار امکان‌پذیر است. در این بخش این امکان هم وجود دارد که کمپین‌ها را با یک آیکون، اختصاصی کرد تا تشخیص و استفاده از آن راحت‌تر شود. برای مثال می‌توان آیکون ذره‌بین را به کمپین‌های تبلیغاتی جستجو و آیکون دوربین را به کمپین‌های تصویری اختصاص داد. با کلیک روی بخش سمت چپ هر کمپین، اطلاعات آن نمایش داده می‌شوند.

۲. ویرایش اطلاعات کمپین‌ها

در نوار سمت چپ نرم‌افزار بخشی به نام Manage وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید برای ویرایش اطلاعات کمپین‌ها اقدام کنید. در این بخش می‌توانید تمام گروه‌ها را یک جا مشاهده کرده و سپس به اعلام تغییر روی هر کدام به صورت مجزا بپردازید.

۳. مدیریت حذف یا افزودن کمپین‌ها

در بخش بالایی نرم‌افزار آیتمی به نام Data وجود دارد که با انتخاب آن می‌توانید مدیریت حذف یا افزودن کمپین‌ها را انجام دهید. با ورود به Add new می‌توانید یک کمپین جدید راه‌اندازی کرده و با کلیک روی هر کمپین قدیمی و ریموو آن‌ها می‌توانید گروه تبلیغاتی خود را بسته و حذف کنید. نکته‌ای که در مورد حذف کمپین‌ها باید به آن توجه کنید عدم امکان بازگرداندن اطلاعات کمپین حذف شده است. به علاوه گوگل ادز ادیتور بر خلاف دیگر نرم‌افزارها قبل از حذف پرسشی در مورد اطمینان حذف کمپین ندارد.

۴. مدیریت کلمات کلیدی

مدیریت کلمات کلیدی یکی دیگر از بخش‌هایی است که در گوگل ادز ادیتور وجود داشته و قابل استفاده است. ورود به این بخش هم از قسمت Manage و بعد از ورود به آن Keywords and targeting امکان‌پذیر است. در این بخش کلمات کلیدی شما نمایش داده می‌شوند و این امکان را دارید که بنا به نیاز کلمات قدیمی را حذف کنید. همچنین امکان اضافه کردن کلمات جدید یا ویرایش موارد قدیمی هم در این بخش وجود دارد. دیگر امکانی که در بخش مدیریت کلمات کلیدی به شما داده می‌شود امکان تعریف صفحه فرود متفاوت برای هر کلمه کلیدی است.

۵. مدیریت صفحات فرود

صفحات فرود یا صفحاتی که کاربر بعد از ورود به یک کمپین یا کلیک روی بخشی از تبلیغ به آن‌ ارجاع داده می‌شود، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در تبلیغات گوگل است. امکان مدیریت صفحات فرود با استفاده از ادیتور گوگل ادز به راحتی وجود دارد. این کار هم در قسمت منیج یا مدیریت امکان‌پذیر است. بعد از ورود به این بخش کافی است تمام کمپین‌ها را انتخاب کرده و یک آدرس فرود یکسان برای آن‌ها مشخص کنید یا با انتخاب جداگانه هر کمپین آدرس صفحه فرود را تغییر دهید.

۶. تحلیل کمپین‌ها

تحلیل کمپین‌ها از بخشی به نام View Statistics یکی دیگر از امکانات گوگل ادز ادیتور است که اطلاعات کاملی از هر کمپین، با داده‌های آن و آخرین تغییرات نسبت به تحلیل قبلی را به شما ارائه می‌کند. در صورت نیاز این بخش حتی اطلاعات را به صورت داده اکسل هم در اختیار شما می‌گذارد. برای استفاده از اکسل داده‌ها کافی است کمپین مورد نظر خود را انتخاب و گزینه Get statistics را فشار دهید تا اکسل اطلاعات در اختیار شما قرار بگیرد.

 

آخرین تغییرات گوگل ادز ادیتور

گوگل ادز ادیتور هم مانند تمام سرویس‌ها و ابزارهای گوگل دائما در حال تغییر است و در هر نسخه جدید امکانات مختلفی به آن اضافه و برخی امکانات قدیم که کمتر مورد استقبال گرفته یا کارایی کمتری داشته‌اند از نرم‌افزار حذف می‌شوند. امکانات زیر جزو مواردی هستند که جدیدا به محیط کار این نرم‌افزار افزوده شده و با استفاده از آن‌ها مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی ساده‌تر و موثرتر می‌شود. در ادامه چند مورد از آخرین تغییرات گوگل ادز ادیتور را معرفی خواهیم کرد.

۱. زمان‌بندی تغییرات

عدم امکان زمان‌بندی تغییرات برای قرار‌گیری و اعمال در کمپین‌ها یکی از مشکلات نسخه‌های قبلی ادیتور گوگل ادز بود که در نسخه جدید برطرف شده و امکان استفاده از آن وجود دارد. ادیتور در حال حاضر دارای یک بخش اختصاصی برای زمان‌بندی تبلیغات در هر کمپین است و بر خلاف زمان‌بندی قدیم نیازی به کپی کمپین و اعمال جداگانه برای هر کدام نیست.

۲. طراحی پوسته جدید

طراحی پوسته جدید با اضافه شدن ویژگی‌هایی مانند کتابخانه، امکان افزودن، حذف یا تغییر نام تصاویر، اختصاص دادن تصاویر به پوشه‌ها و فیلتر کردن تصاویر بر اساس پوشه، جستجو بر اساس اسامی موجود در هر پوشه و بسیاری موارد دیگر اولین تغییرات در این نرم‌افزار هستند. طراحی پوسته جدید محیط کاربری این نرم‌افزار را ساده‌تر کرده و حتی کاربران مبتدی هم به خوبی با آن ارتباط برقرار خواهند کرد.

۳. اضافه شدن اعلان‌ها

اضافه شدن اعلان‌ها یکی دیگر از امکاناتی است که جدیدا به ادیتور گوگل ادز افزوده شده است. با کمک اعلان‌ها می‌توانید تمام اطلاعاتی که برای مدیریت حساب خود به آن‌ها نیاز دارید را بدون فراموشی و به موقع به دست آورید. در واقع اعلان‌ها کمک می‌کنند که از هیچ تغییری غافل نمانید.

۴. دانلود سریع‌تر

دانلود سریع‌تر یکی دیگر از امکاناتی است که گوگل ادز ادیتور در آخرین نسخه خود فراهم کرده است. این امکان به خصوص برای کمپین‌هایی که بیشتر تبلیغات آن‌ها از نوع تصویری و با استفاده از عکس یا ویدیو است کاربردی می‌باشد. سرعت دانلود و امکان دانلود همزمان چند مورد با سرعت خوب از ویژگی‌های جدید این نرم‌افزار کاربردی هستند.

۵. ارتقا و رفع باگ‌ها

ارتقا و رفع باگ‌ها دیگر پیشرفت این نرم‌افزار در نسخه جدید است. در تغییرات جدیدی که این نرم‌افزار در آخرین نسخه خود داشته امکاناتی مانند متن تبلیغاتی، متن فراخوانی برای اقدام که در تبلیغات ارسال می‌شود و پیشوند قیمت به گزینه‌های اختیاری تبدیل شده است. همچنین در ورژن جدید امکان اضافه کردن حداقل 20 عکس و ویدیو نیز به امکانات قبلی آن افزوده شده است.

 

خدمات مجریان وب در زمینه تبلیغات گوگل

گوگل به عنوان مهم‌ترین موتور جستجو نقش زیادی در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی دارد، به همین دلیل اصلی‌ترین بخش تبلیغات در فضای اینترنت مربوط به تبلیغات مختلفی است که در این سرویس قابل انجام است. استفاده از روش‌های مختلف تبلیغات در گوگل نیاز به آشنایی کامل با این موتور جستجو، ابزارها و روش کار با هر کدام از آن‌ها دارد و این موضوع هم نیازمند تجربه، سابقه کاری و اطلاعات پایه در مورد اینترنت، موتورهای جستجو و تبلیغات بهینه و به صرفه است. بهترین راه برای رسیدن به حداکثر بازدهی و بهره‌وری در تبلیغات، سپردن این کار به تیم‌های تخصصی است. مجموعه مجریان وب یکی از تیم‌هایی است که در این زمینه فعالیت کرده و سابقه خوبی دارد. از خدمات مجریان وب در زمینه تبلیغات گوگل می‌توان به آنالیز کلمات کلیدی، ارتقای جایگاه سایت و ثبت تبلیغات قانونی اشاره کرد. تمام این خدمات را می‌توان با مشاوره تخصصی کارشناسان ما قبل از ثبت سفارش دریافت کرد تا نتیجه کار، کاملا مطابق با خواسته شما باشد.

مطلب پیشنهادی: تبلیغات گوگل ادز

 

نتیجه‌گیری 

در این مطلب تلاش شد که به طور جامع و کامل به این سوال که گوگل ادز ادیتور چیست و چه کاربردهایی دارد پاسخ داده شود. هر چند کار با این نرم‌افزار چندان سخت نیست و بیشتر کاربران بعد از مدتی به نحوه فعالیت در آن مسلط می‌شوند اما بهتر است که در ابتدای مسیر تبلیغات این کار را به مجموعه‌های خوش سابقه در این زمینه، مانند مجریان وب سپرد. همانطور که گفته شد انواع خدمات در مجموعه ما زیر نظر مشاورین تخصصی حوزه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و تبلیغات انجام می‌شوند تا خدمات به بهترین شکل ممکن ارائه شوند. برای ارتباط با کارشناسان و مشاورین تخصصی مجموعه می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی که در سایت موجود هستند، اقدام کنید.

 

سوالات متداول

۱. گوگل ادز ادیتور چیست؟

گوگل ادز ادیتور سرویسی نرم‌افزاری در موتور جستجو گوگل است که با استفاده از آن امکان مدیریت تبلیغات انجام شده توسط سایت‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی حتی بدون دسترسی به اینترنت هم وجود دارد.

۲. گوگل ادز ادیتور چه کاربردهایی دارد؟

گوگل ادز ادیتور کاربردهای مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مدیریت کمپین‌ها به صورت انبوه و همزمان، ویرایش کمپین‌ها، کم و زیاد کردن کمپین‌ها و بررسی آمار آن‌ها و دریافت خروجی اکسل اطلاعات هر کمپین اشاره کرد.

۳. مزایای استفاده از گوگل ادز برای کسب و کارها چیست؟

از مزایای به کارگیری نرم‌افزار گوگل ادز ادیتور و استفاده از این سرویس گوگل می‌توان به مدیریت آفلاین در هر مکان و هر زمان، دریافت داده و اطلاعات کمپین‌ها برای تحلیل و برنامه‌ریزی برای هر کدام و کاهش هزینه تبلیغات پربازده اشاره کرد.

۴. آشنایی با بخش‌های مختلف گوگل ادز ادیتور چه اهمیتی دارد؟

کار با گوگل ادز ادیتور اصلا سخت نیست اما اگر با بخش‌های مختلف آن آشنایی نداشته باشید، امکان مدیریت راحت‌تر نرم‌افزار و کمپین‌ها نیز وجود نخواهد داشت.

۵. مدیریت کلمات کلیدی در گوگل ادز ادیتور به چه صورت انجام می‌شود؟

مدیریت کلمات کلیدی یکی از کاربردهای گوگل ادز ادیتور است که با استفاده از آن می‌توان کلمات قدیمی را حذف، ویرایش یا با کلمات جایگزین کرد.

۶. جدیدترین تغییرات در نر‌م‌افزار گوگل ادز ادیتور شامل چه مواردی است؟

در آخرین آپدیت گوگل ادز ادیتور امکانات مختلفی به این سیستم افزوده شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی جدید محیط نرم‌افزار و ایجاد محیط کاربری ساده‌تر، قوانین سفارشی و امکان استفاده از آن‌ها، سرعت بیشتر دانلودها و بلاک کردن کاربران جعلی اشاره کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *