پروموشن کد گوگل ادز چیست؛ نحوهٔ فعال‌سازی و دریافت آن

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

پروموشن کد گوگل ادز چیست ؟ امروزه تبلیغات گوگل ، به عنوان یکی از شیوه های تبلیغات اقتصادی و قیمت مناسب محسوب می شود. اما مقرون به صرفه بودن این نوع تبلیغات تنها یکی از مزیت های بیشمار این سیستم تبلیغاتی است. یکی از قابلیت های گوگل ادز که می توان به آن اشاره کرد، پروموشن کد گوگل ادز می باشد. این کد تبلیغاتی که تحت عنوان کوپن تبلیغاتی هم مطرح می شود، در اصل اعتبار هدیه ای است که از طرف گوگل به تبلیغ دهندگان تعلق می گیرد. پروموشن کد به اکانت ها داده می شود و برای برخورداری از آن نمی توان درخواستی ارائه داد؛ چرا‌که گوگل مشخص می کند که کدام اکانت می تواند از پروموشن کد برخوردار باشد. امروزه کمتر کسی پیدا می شود که با کدهای تخفیف فروشگاه های آنلاین آشنایی نداشته باشد. صاحبان کسب و کار در تلاش هستند که پیشنهاد خود را در قالب یک کوپن یا کد تخفیف اراده دهند تا مشتریان را به سمت خود کشانند. گوگل ادز یکی از بزرگترین و مهم ترین پلتفرم های تبلیغاتی در جهان است که جدا از این قاعده نمی باشد. در ادامه می خواهیم به شما توضیح دهیم که پروموشن کد گوگل ادز چیست و نحوهٔ فعال‌سازی و دریافت آن به چه صورت می باشد، با ما همراه باشید.

پروموشن کد گوگل ادز چیست؟

شاید در ذهنتان سوال ایجاد شده باشد که پروموشن کد گوگل ادز چیست؟ پروموشن گوگل ادز که به آن ووچر یا کد تخفیف هم گفته می شود، اعتبار هدیه ای است که گوگل آن را در اختیار تبلیغ دهندگان قرار می دهد. آنها به وسیله این کد تخفیف قادر خواهند بود که به انجام تبلیغات با هزینه کمتری بپردازند. افراد تبلیغ کننده در صورتی که اطمینان حاصل کنند که کمپین های گوگل ادز به رشد آنها کمک کرده و سبب شده است تا به اهدافشان دست یابند، نسبت به شارژ حساب خود و حتی بیشتر از شارژ دفعه قبل، اقدام می کنند. جهت درک بهتر این مسئله به ذکر یک مثال می پردازیم: احتمال دارد شما با یک آفری مانند “300 دلار هزینه کنید تا به همان مقدار اعتبار و هدیه دریافت کنید” رو به رو شوید. این آفر به این معنی است که چنانچه کلیک های شما به 300 دلار برسد، گوگل بعد از گذشت چند روز، حسابتان را به مقدار 300 دلار شارژ می کند. شما باید برای تبلیغات 300 دلار هزینه کنید؛ به عبارتی برای اینکه هدیه دریافت کنید نه تنها باید نسبت به شارژ حساب خود به مقدار 300 دلار و یا بیشتر اقدام نمایید، بلکه باید همان مقدار را خرج کنید.

پروموشن کد گوگل ادز؛ بهترین شیوه تبلیغات

پروموشن کد گوگل ادز یکی از بهترین شیوه های تبلیغات به حساب می آید، چرا‌که گوگل هزینه تبلیغات را از جیب خود پرداخت می کند. بر این اساس شرایط برای شما فراهم است که نقاط قوت و ضعف کمپین خود را با پرداخت هزینه کمتری مورد ارزیابی قرار دهید. به این صورت که کمپین خود را به وسیله گوگل می سنجید تا از بیشترین نرخ بازگشت هزینه تبلیغات برخوردار شوید. گوگل در تلاش است که تبلیغ کنندگان را به کمک این کوپن تشویق کند که پلتفرم تبلیغاتی او مورد استفاده قرار گیرد. خوب است بدانید که هر کد زمانی فعال می شود که تبلیغ کننده به خرج کردن مقدار مشخصی برای تبلیغات اقدام کرده باشد. از این رو گوگل اطمینان حاصل می کند که مخاطبانش به انجام تبلیغات در گوگل ادز تمایل دارند. گوگل برای دریافت این ووچر مسیر جداگانه ای مشخص نکرده است. این ووچر هر چند وقت یکبار برای پارتنرها ارسال می گردد ، که ارسال آن از طریق ایمیل و یا به شیوه های دیگر می باشد.

پروموشن کد گوگل ادز به چه افرادی تعلق می گیرد؟

خوب است بدانید که پروموشن کد گوگل ادز به چه افرادی تعلق می گیرد؟ در حالت اول به طور معمول این کد ها در اختیار اکانت هایی گذاشته می شود که به تازگی افتتاح حساب گوگل ادز را انجام داده اند و نسبت به ثبت نام سایتشان به منظور انجام تبلیغات کلیکی اقدام کرده اند. حالت دوم متعلق به کسانی است که این کوپن ها را با قیمت پایین تری تهیه می کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این کد ها را میتوان فقط در محدوده جغرافیایی اکانت تان استفاده کرد. به عنوان نمونه کد هایی که برای کشورهای حوزه آمریکا در نظر گرفته شده است، نمی توان  برای اکانتی که به درهم است، مورد استفاده قرار داد. در نتیجه قبل از اینکه بخواهید نسبت به تهیه اکانتی اقدام نمایید، از شرایط استفاده آن اطلاع پیدا کنید. به منظور تهیه این کد تخفیف میتوانید با همکاران ما در مجریان وب از طریق شماره تماس 02122925602 در ارتباط باشید و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه به آدرس ما به نشانی خیابان کریم خان – خیابان نجات الهی خیابان خسرو – شماره ۴۲ – واحد ۹ به صورت حضوری مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی: تبلیغات گوگل ادز

مهمترین نکات هنگام استفاده از پروموشن کد گوگل ادز

در این قسمت می خواهیم به توضیح مهمترین نکات هنگام استفاده از پروموشن کد گوگل ادز بپردازیم. پروموشن کد، اعتبار مالی است که با شارژ حساب شما اضافه می شود و به وسیله آن می توانید تبلیغات کسب و کار خود را به صورت رایگان انجام دهید. مهمترین نکات استفاده از این کد تخفیف به شرح زیر می باشد.

  • مدت زمان استفاده از پروموشن کد

مدت زمان استفاده از پروموشن کد به این صورت است که به محض دریافت کد اختصاصی از طریق گوگل، طی 14 روز می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید. بر این اساس توجه داشته باشید که این شارژ هدیه به صورت خودکار به شما تعلق نمی گیرد. لازم است که در ابتدا شما برای فعال سازی آن اقدام کنید و سپس به وسیله شارژ رایگانی که در اختیار شما قرار گرفته است، آن را استفاده کنید.

  • عدم امکان استفاده از پروموشن کد گوگل برای حساب دیگری

شاید بپرسید که امکان استفاده از پروموشن کد گوگل برای حساب دیگری وجود دارد؟ باید بگوییم خیر. هنگامی که شما دامنه سایت مورد نظر خود را در گوگل ادز به ثبت می‌رسانید، یک پروموشن کد گوگل ادز در اختیار شما گذاشته می شود که تنها قابل استفاده برای یک دامنه می باشد. بر این اساس نمی توانید کد های دیگر حساب ها برای یک حساب دیگر مورد استفاده قرار دهید.

  • تعداد دفعات تعلق گرفتن پروموشن کد به یک دامنه

در ارتباط با تعداد دفعات تعلق گرفتن پروموشن کد به یک دامنه لازم است بگوییم که بسیاری از افراد بر این باورند که با ایجاد چندین حساب برای یک دامنه می توانند چند پروموشن کد اخذ کنند. در صورتی که اینطور نیست، چرا‌که این کد های تخفیف به دامنه شما تعلق می گیرد، نه حساب، بنابراین به هر دامنه فقط یک کد تخفیف اختصاص داده می شود.

 

قوانین اخذ پروموشن کد گوگل

قوانین اخذ پروموشن کد گوگل با توجه به هر کشور دارای تفاوت هایی می باشد. با این وجود، بر اساس گفته های گوگل، پروموشن کد معمولا برای تبلیغ کنندگانی است که به تازگی در گوگل ادز برای خود اکانت ایجاد کرده اند، چرا‌که هدف گوگل از رونمایی آن این است تبلیغ کنندگان را به استفاده از این پلتفرم ترغیب کند. در صورتی که از اجرای تبلیغات شما 14 روز گذشته باشد، می توانید توقع داشته باشید که کد بعدی خود را دریافت نمایید. شرایط اخذ اعتبار هدیه با توجه به هر کد متفاوت است، بر این اساس مطمئن شوید که بر اساس ضوابط و قوانین کد رفتار می کنید.

شیوه فعال سازی پروموشن کد گوگل

قبل از اینکه بخواهیم شیوه فعال سازی پروموشن کد گوگل را توضیح دهیم، باید بگوییم که اضافه شدن این کد به اکانت تان به صورت اتوماتیک می باشد و در تاریخی که برای شما معین شده است فعالسازی صورت می گیرد. فرقی نمی کند که کمپین شما از نوع سرچ، یوتیوب، تبلیغات نصب اپلیکیشن و دیگر کمپین های تبلیغاتی باشد، باید بدانید که برای اکانت گوگل ادز فقط یکبار شرایط دریافت پروموشن کد فراهم خواهد بود. نکته ای که حائز اهمیت است  این است که چنانچه اکانت خود را به هر دلیلی قبل از استفاده از کد کنسل کنید، پروموشن کد شما فاقد اعتبار می شود و دیگر نمی توانید آن را مورد استفاده قرار دهید. نحوه فعالسازی پروموشون کد بر اساس مراحل زیر می باشد:

  1. وارد شدن به اکانت گوگل ادز خود.
  2. کلیک کردن بر روی آیکون چرخنده.
  3. انتخاب گزینه billing payment.
  4. انتخاب گزینه setting از منو سمت چپ.
  5. انتخاب گزینه manage potential codes از پایین صفحه.
  6. انتخاب کردن potential codes+ .
  7. وارد کردن پروموشن کد.
  8. در آخر انتخاب گزینه Save

 

سوالات متداول:

1.پروموشن کد گوگل ادز چیست؟

پروموشن کد گوگل ادز که به آن کوپن یا کد تخفیف هم گفته می‌شود، اعتبار هدیه‌ای است که گوگل در اختیار تبلیغ‌دهندگان می‌گذارد. آن‌ها با کمک این کد می‌توانند تبلیغات در گوگل را با خرج کمتری تجربه کنند. در صورتی که تبلیغ دهندگان اطمینان حاصل کردند که کمپین‌های گوگل ادز به آن‌ها کمک می‌کند که به اهدافشان دست پیدا کنند، حساب خود را دوباره و بیشتر از قبل شارژ می‌کنند.

2.قوانین دریافت پروموشن کد گوگل ادز به چه صورت است؟

پروموشن کد معمولا برای تبلیغ‌کنندگانی است که اکانت گوگل ادز خود را به تازگی ساخته‌اند. شما نمی‌توانید اعتبار هدیه خود را به دیگری بفروشید یا اعتبار کسی را بخرید. هر کد برای یک اکانت مشخص در نظر گرفته شده است و صاحب آن اکانت می‌تواند از اعتبار هدیه خود تنها برای یک دامنه استفاده کند. از طرفی، برای هر اکانت گوگل ادز تنها یک‌بار پروموشن کد ارائه می‌شود.

3.آیا بعد از استفاده از کد می توان از تبلیغات استفاده کرد؟

به شیوه پرداختی که استفاده می کنید، بستگی دارد. اگر از شیوه پرداخت اتوماتیک استفاده می‌کنید، تبلیغ شما ادامه خواهد یافت، حتی در شرایطی که کد شما تمام شده باشد و یا  تا زمانی که جلوی آن را متوقف نکنید، همچنان ادامه خواهد داشت. در این حالت، برای هر کلیک دیگر هزینه از شما کم میشود. اگر از شیوه پرداخت دستی استفاده می‌کنید، تبلیغات شما به محض اتمام کد به پایان می رسد.

 

نتیجه گیری

پروموشن کد به اعتبار مالی گفته می شود که طبق شرایط خاصی به شارژ حساب شما اضافه می شود. کد تخفیف فقط یکبار در اختیار اکانت هایی که جدیدا کمپین خود را در گوگل ادز ایجاد کرده اند، گذاشته می شود. به منظور استفاده از پروموشن کد قبل از هر چیز لازم است که برای شارژ کردن حساب گوگل ادز خود یک شیوه پرداخت را انتخاب نمایید. به علت وجود تحریم های موجود در ایران پیشنهاد ما به شما این است که پرداخت و شارژ حسابتان را به همکاران ما در مجریان وب بسپارید. بعد از مشخص کردن شیوه پرداخت، می توانید راحت تر به مدیریت هزینه های تبلیغ در گوگل با استفاده از شیوه های هوشمند بپردازید. شما می توانید راه اندازی پروموشن کد گوگل ادز را به همکاران ما در مجریان وب واگذار نمایید و در صورت نیاز به مشاور تبلیغاتی در این زمینه و یا دریافت خدمات طراحی سایت می توانید از طریق واتس اپ به شماره 09121360868 پیغام دهید و همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن به شما پاسخ می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *