بهترین روش ها برای تبلیغات کسب و کار های کوچک و استارتاپ ها

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

تبلیغات استارتاپ ها چه قواعدی دارد؟ چه نکاتی به تبلیغات موثرتر برای استارتاپ ها کمک می‌کنند؟ در تبلیغ استارتاپ ها از چه ابزارهایی می‌توان استفاده کرد؟ مهم‌ترین موضوعی که در تبلیغ استارتاپ باید به آن توجه داشت چیست؟ هزینه تبلیغات استارتاپ ها به چه صورت است؟ آشنایی با بهترین روش ها برای تبلیغات کسب و کار های کوچک و استارتاپ ها یکی از مهم‌ترین مسائل بعد از راه‌اندازی یک استارتاپ است. در این مطلب از مجریان وب قصد معرفی بهترین روش‌های تبلیغاتی برای اینگونه از کسب و کارها را داریم. همچنین در مورد نکاتی که ساده‌ترین نوع تبلیغات برای استارتاپ‌ها را اثربخش‌تر می‌کند هم صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

تبلیغات استارتاپ ها، تضمین موفقیت آن‌ها

تبلیغات استارتاپ ها، تضمین موفقیت آن‌ها است اما آیا می‌دانید این جمله به چه معناست؟ استارتاپ‌ یک شیوه جدید راه‌اندازی کسب و کار است که به دلایل مختلف می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین شیوه‌های این کار معرفی کرد. در راه‌اندازی کسب و کار به سبک استارتاپ نیازی نیست از همان ابتدا سرمایه‌ای داشته باشید تا ایده خود را به جریان انداخته و از آن کسب درآمد کنید. تنها کافی است سرمایه‌گذاری پیدا کرده و از طریق جلب نظر او، ایده خود را راه‌اندازی کنید. استارتاپ یک شیوه مفید ایجاد کسب و کارهای جدید در کشورهای پیشرفته دنیا مانند کانادا یا آمریکا است که در کشور ما موفقیت چندانی نداشته است. یکی از موضوعاتی که باعث عدم موفقیت کسب و کارهای استارتاپی در کشور ما می‌شود، عدم تبلیغ موثر و مناسب برای آن است.

بیشتر افراد تصور می‌کنند که این شیوه کسب و کار را می‌توان بدون تبلیغات پیش برد و زمانی باید برای تبلیغات آن هزینه کرد که استارتاپ به سود و کسب درآمد رسیده باشد، در حالیکه اینطور نیست. تبلیغات استارتاپ ها، تضمین موفقیت‌ آن‌ها است و از همان ابتدای کار باید آن را جدی گرفت. یک آگهی تبلیغاتی هر چند کوچک و با استراتژی مناسب، کسب و کار کوچک شما را برای ورود به بازار رقابت آماده می‌کند و رسیدن به اهداف و نتایجی که به دنبال ان‌ها هستید را تضمین می‌کند.

اهمیت تبلیغات در کسب و کارهای کوچک

اهمیت تبلیغات در کسب و کارهای کوچک هم به اندازه استارتا‌پ‌ها زیاد است و این در حالی است که بیشتر صاحبین این نوع کسب و کارها این موضوع را جدی نمی‌گیرند. چه در یک کسب و کار بزرگ و حرفه‌ای و چه در کسب و کار کوچک و نوپا، چیزی که باعث کسب اعتبار در میان مخاطبین شده و کسب و کار را در مسیر رسیدن به اهداف یاری می‌کند، تبلیغات و بازاریابی است.

تا زمانی که مخاطب با کسب و کار، زمینه فعالیت و از همه مهم‌تر محصول شما آشنایی نداشته باشد، احساس نیازی به آن نخواهد کرد و تا زمانی که نیاز به استفاده از محصول شما نباشد هم مشتری برای خرید آن اقدام نخواهد کرد. اهمیت تبلیغات در کسب و کارهای کوچک علاوه بر افزایش فروش رسیدن به ثبات در فروش است. کسب و کارهایی که بدون تبلیغات پیش می‌روند خیلی زود از گردونه رقابت حذف می‌شوند و حتی در صورت عرضه محصول به بازار هم مورد توجه خریداران و مشتریان قرار نمی‌گیرند.

 

چالش‌های تبلیغات استارتاپ ها

استارتاپ‌ها نوعی کسب و کار هستند و مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به تبلیغات دارند تا مشتریان با آن‌ها آشنایی پیدا کنند. در مسیر تبلیغات این کسب و کارها هم مانند دیگر مشاغل چالش‌هایی وجود دارد که قبل از شروع تبلیغات باید آن‌ها را شناسایی و ابزارهای لازم برای برطرف کردن آن‌ها را فراهم کرد. یکی از چالش‌های تبلیغات استارتاپ ها، کمبود نقدینگی برای انجام تبلیغ است که تقریبا معضل جدی همه کسب و کارهای کوچک است. برای بر طرف کردن این چالش می‌توان از روش‌هایی استفاده کرد که تبلیغ را در سطح وسیع‌تر اما با هزینه کمتری ارائه می‌کنند. عدم شناخت کافی از بازار هدف، عدم آشنایی با شیوه انتقال پیام و نحوه آماده‌سازی پیام برای معرفی کسب و کار به مشتریان و تنوع روش‌های تبلیغات استارتاپ ها از مهم‌ترین چالش‌هایی هستند که در مسیر انجام این کار وجود دارد.

 

عناصر مهم در تبلیغ استارتاپ‌ها

روش‌های مختلفی برای تبلیغ استارتاپ‌ها وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم اما برای اینکه این روش‌ها نتیجه بخش و کاربردی باشند باید عناصر مهم در تبلیغ استارتاپ‌ها را در آن‌ها مد نظر قرار داد. اولین عنصر در این مسیر مانند هر اقدام دیگری تعیین هدف است. به عنوان مالک یک استارتاپ ابتدا باید بدانید که چه هدفی از تبلیغ دارید و چه مسیری برای آینده استارتاپ خود پیش‌بینی‌ کرده‌اید. در درجه دوم باید رسانه‌ها را شناسایی کرده و با ارزیابی تاثیر تبلیغ در آن‌ها، بهترین نوع برای انجام تبلیغات را انتخاب کنید.

آشنایی با مخاطبان، نیازها و سلیقه‌ آن‌ها، آماده‌سازی یک پیام در مورد کسب و کار برای معرفی به مشتریان، تخمین بودجه و در نظر داشتن آن برای انتخاب بهترین روش تبلیغاتی و بررسی بازخورد مشتریان در مورد تبلیغات قبلی یا تبلیغ رقبا از دیگر عناصر مهم در تبلیغ استارتا‌پ‌ها هستند که توجه به آن‌ها بازدهی تبلیغات را بیشتر می‌کند.

 

روش‌های موثر تبلیغات استارتاپ ها

اطلاع از اهمیت تبلیغات برای پیشبرد کسب و کارهای کوچک به تنهایی کافی نیست و نحوه عملکرد در این زمینه هم موضوعی بسیار مهم در موفقیت کسب و کارهای کوچک و نوپا و استارتاپ‌ها است. به عبارت دیگر کسب و کارهای کوچک یا استارتاپ‌هایی که به تازگی تولید خود را آغاز کرده‌اند باید با روش‌های موثر تبلیغات استارتاپ ها آشنا باشند و این روش‌ها را برای تبلیغات اثربخش استفاده کنند. در ادامه چند مورد از بهترین و موثرترین روش‌ها برای تبلیغات استارتاپ‌ها را معرفی خواهیم کرد.

۱. بیانیه مطبوعاتی

استارتاپ روش موثری برای راه‌اندازی کسب و کار است و شانس موفقیت کسب و کارهایی که به این شیوه راه‌اندازی می‌شوند بسیار زیاد است، به این شرط که معرفی کسب و کار از همان ابتدا به بهترین شکل انجام شود. در میان ابزارهای مختلفی که برای معرفی استارتاپ استفاده می‌شوند، بیانیه مطبوعاتی یکی از بهترین‌ها است. بیانیه‌ها ساده‌ترین راه برای جلب توجه مخاطبان و رسانه‌ها هستند. این راهکار هزینه چندانی هم ندارد و گاهی به ارزان‌ترین شکل می‌توان از آن بهره‌برداری کرد. برخلاف تصور بیشتر افراد بیانیه‌ها تنها اخبار متنی نیستند و حتی عکس یا ویدیو را هم می‌توان برای تولید و انتشار بیانیه استفاده کرد. محتوای بیانیه مطبوعاتی می‌تواند مواردی مانند اخبار مرتبط با کسب و کار، حوادثی که در مدت اخیر برای کسب و کار اتفاق افتاده است، جوایز و افتخارات کسب شده توسط مجموعه، جذب نیروی جدید و اخبار استخدامی، اعلام نتایج در مورد یکی از موضوعات روز مجموعه، اطلاع در مورد محصولات جدید و خدماتی که به تازگی ارائه می‌‌شوند، برگزاری رویدادهای جدید در مجموعه و بسیاری موارد مشابه دیگر باشد. این بیانیه‌ها را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی، از طریق ایمیل مارکتینگ و بسیاری روش‌های دیگر استفاده کرد.

۲. رپورتاژ خبری

رپورتاژ آگهی یکی دیگر از روش‌های موثر برای تبلیغات استارتاپ ها است. این روش تاثیر زیادی در جلب توجه مخاطبان دارد. یکی از موضوعاتی که باعث دیده نشده تبلیغات می‌شود، تفاوت قالب و ظاهر آن‌ها با محتواها در بستری است که منتشر می‌شوند. برای همه ما پیش آمده که وارد یک سایت شویم و ابتدا تبلیغات قابل حذف را ببندیم تا مشاهده و مطالعه محتوا برای ما ساده‌تر شود. این موضوع باعث می‌شود که مفیدترین تبلیغات هم دیده نشود اما زمانی که از روش رپورتاژ برای تبلیغات استفاده شود، شانس و احتمال دیده شدن تبلیغات بیشتر می‌شود. رپورتاژها محتوایی هستند که شبیه به بستری که در آن منتشر می‌شوند، آماده می‌شوند. در این شرایط تا زمانی که مخاطب تمام تبلیغ را مطالعه نکند و به بخشی تبلیغاتی محتوا نرسد، متوجه تفاوت محتوا و تبلیغاتی بودن آن نخواهد شد. این مسئله موجب دیده شدن تبلیغات می‌شود. به خصوص در رپورتاژهایی که از بک لینک معتبر استفاده می‌کنند، تاثیر تبلیغ بسیار بیشتر خواهد بود.

۳. بازاریابی محتوایی

یکی دیگر از روش ها موثر برای انجام تبلیغات استارتاپ‌ها، بازاریابی محتوایی است. این روش به معنی تولید محتوایی است که در آن تبلیغ یک محصول، خدمت یا کسب و کار انجام شود. محتوای مناسب بازاریابی و تبلیغات را می توان به شیوه های مختلفی تولید کرد. از انواع ابزارهای تولید محتوای بازاریابی می‌توان به محتواهای متنی که به صورت مقاله در سایت‌ها و وبلاگ‌ها منتشر می‌شوند، اشاره کرد. اینفوگرافیک یا محتواهای متن در تصویر، پادکست‌ها یا مقالات صوتی و ویدیوهای معرفی محصول از دیگر نمونه ابزارهایی هستند که برای تبلیغات در محتوا می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این روش نیاز به برنامه‌ریزی دارد اما با حداقل سرمایه قابل انجام است. در میان ابزارهای مختلف برای بازاریابی محتوایی تولید محتوای متنی از دیگر ابزارها کاربردی‌تر است و استفاده از آن رایج‌تر از دیگر ابزارها است. با این حال بسیاری از کارشناسان حوزه بازاریابی و تبلیغات معتقدند که این روش تبلیغاتی چندان کاربردی نیست.

۴. طراحی سایت و سئو

طراحی سایت و سئو از دیگر روش‌های موثر در تبلیغات استارتاپ ها است. در این روش استارتاپ یا کسب و کار بعد از شروع کار یا قبل از شروع رسمی فعالیت سایت مربوط به استارتاپ طراحی می‌شود. سایت منبعی برای انتشار بیانیه‌ها، معرفی محصولات جدید، معرفی خدمات و بسیاری فعالیت‌های دیگر است اما زمانی موثر خواهد بود که در رتبه‌بندی سایت‌های گوگل جایگاه مناسبی داشته باشد. کسب جایگاه مناسب در موتورهای جستجو به معنی قرار گرفتن سایت در رتبه‌های بالای لیستی است که توسط موتور جستجو در مورد یک موضوع خاص به کاربران داده می‌شود. سئو و بهینه سازی سایت تکنیک‌های خاصی دارد که بعضی از آن‌ها در مدت زمانی کوتاه نتیجه داده و نتیجه‌گیری از بعضی از آن‌ها زمان بیشتری نیاز دارد.

۵. ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ از دیگر اقداماتی است که برای تبلیغات استارتاپ‌ ها موثر است. این کار معمولا زمانی انجام می‌شود که کسب و کار به مرحله فروش رسیده و تعدادی مشتری یا مخاطب داشته باشد. ایمیل مارکتینگ ابزاری برای ارسال بیانیه‌های کاری است اما با استفاده از آن می‌توان مطالب دیگری مانند فاکتورهای خرید مشتریان، راهنمای استفاده از محصول و موارد مشابه دیگر را هم برای مشتری ارسال کرد. استفاده از ایمیل مارکتینگ چند مزیت دارد که یکی از آن‌ها ارتباط دائمی با مشتریان است. از این طریق می‌توانید ارتباطی موثر و مناسب با مشتریان خود داشته باشید و هر زمان نیاز بود آن‌ها را برای خرید مجدد ترغیب کنید.

۶. اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ روش و ابزار دیگر تبلیغات استارتاپ‌ها است. این روش در دسترس، کم هزینه و با امکان استفاده در سطح انبوه است و همه این موارد از مزایای استفاده این روش هستند. البته امکانات اس ام اس مارکتینگ محدودتر از دیگر ابزارهای تبلیغاتی است اما با همین محدودیت‌ها هم می‌توان استفاده زیادی از آن کرد. از موارد کاربرد اس ام اس مارکتینگ و استفاده از پیامک در تبلیغات می‌توان به مواردی مانند اطلاع رسانی سریع در مورد تغییر وضعیت کسب و کار، ارسال کدهای تخفیف خرید محصولات، ارسال پیام‌های تعاملی مانند نظرسنجی از مشتریان، اعلام به روزرسانی‌های سیستم و هشدارها و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. البته برای استفاده بیشتر از پیامک‌ها می‌توان در انتهای هر اس ام اس لینکی برای مراجعه مشتریان به سایت مشخص کرد تا اطلاعات بیشتر و جزئی‌تر را از طریق آن دریافت کنند.

۷. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

برخلاف سایت‌ها که طراحی آن‌ها فرآیند پیچیده‌ای دارد و بسیاری از کسب و کارها حداقل در ابتدای مسیر کاری خود از طراحی آن خودداری می‌کنند، شبکه‌های اجتماعی ابزاری در دسترس هستند که از ابتدا شروع به کار استارتاپ می‌توان آن‌ها را طراحی کرد. یکی از تکنیک‌های استفاده موثر از  بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای استارتاپ‌ها، طراحی شبکه اجتماعی مربوط به کسب و کار قبل از شروع کسب و کار است. این تکنیک که توسط بسیاری از کسب و کارهای کوچک انجام می‌شود روشی مناسب برای آماده‌سازی مشتریان جهت آشنایی با کسب و کار است. البته بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اصولی دارد و تنها در صورتی که این اصول رعایت شوند، موثر خواهد بود. از جمله این اصول می‌توان به فعال بودن صفحه اشاره کرد. در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی که فعالیت داشته باشید، در صورتی مشتری همراه شما خواهد بود که فعالیت صفحه مناسب باشد.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اگر به درستی انجام شود علاوه بر تاثیر زیادی که در فروش محصولات دارد، یک مزیت مهم دیگر هم دارد و آن، آشنایی با مشتریان، نیازها، علائق و چیزهایی است که در جذب آن‌ها تاثیرگذار است. این موضوع با نظراتی که مشتریان در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند و نوع محتواهایی که استقبال از آن‌ها بیشتر است، مشخص می‌شود. به علاوه در بیشتر شبکه‌های اجتماعی فرصت خوبی تعامل و ارتباط مستقیم با مشتریان هم وجود دارد.

 

خدمات مجریان وب برای استارتاپ‌ها

در چالش‌های تبلیغات استارتاپ‌ها گفته شد که یکی از مشکلات بزرگ در مسیر تبلیغات برای چنین مجموعه‌هایی، عدم آشنایی با بازار هدف و مشتریان است. روش ساده برطرف کردن این مشکل سپردن تبلیغات به مجموعه‌هایی است که شناسایی مشتریان را به راحتی انجام می‌دهند و ابزارهای لازم برای تحلیل و بررسی بازار را در اختیار دارند. مجریان وب یکی از مجموعه‌هایی است که در این زمینه به استارتاپ‌ها خدمت رسانی می کند. از خدمات مجریان وب برای استارتاپ‌ها می‌توان به انجام انواع مختلف روش‌های تبلیغاتی اشاره کرد. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات در گوگل و بسیاری دیگر از شیوه‌های تبلیغاتی موثر برای معرفی استارتاپ‌ها از خدمات مجموعه ما برای کسب و کارهای کوچک هستند.

جهت آشنایی با خدمات مجریان وب برای استارتاپ‌ها و استفاده از آن‌ها مشاورین آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند. ارتباط با مشاورین ما بسیار ساده است و کافی است از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با ما در تماس باشید تا بعد از رفع ابهامات شما در زمینه تبلیغ، بهترین شیوه تبلیغ برای شما انتخاب و اجرا شود.

مطلب پیشنهادی: استراتژی تبلیغات چیست ؟ 

 

سوالات متداول

۱. چرا تبلیغات برای استارت آپ ها مهم است؟

با تبلیغ محصول یا خدمات خود از طریق بازاریابی، کسب و کار شما فروش خود را افزایش می دهد و به طور قابل توجهی سریعتر به مخاطبان هدف شما نمایش داده می‌شود.

۲. ​​چگونه تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک مفید است؟

در تجارت، تبلیغات به هر ارتباطی گفته می شود که تلاش می کند افراد را برای خرید محصولات یا خدمات تحت تاثیر قرار دهد. کسب‌وکارها معمولاً برند، محصولات و خدمات خود را با شناسایی مخاطبان هدف و یافتن راه‌هایی برای رساندن پیام خود به آن مخاطبان تبلیغ می‌کنند.

۳. پنج روش اصلی تبلیغ چیست؟

  • فروش مستقیم
  • تبلیغات
  • روابط عمومی
  • فروش شخصی
  • پیشبرد فروش

۴. استراتژی های تبلیغاتی مختلف چیست؟

هر شرکتی بسته به محصولات و خدماتی که ارائه می دهد می تواند مخاطبان منحصر به فردی را هدف قرار دهد. هفت دسته تبلیغاتی وجود دارد که عبارتند از بازاریابی مستقیم، پیشبرد فروش، دیجیتال مارکتینگ، فروش شخصی، تبلیغات عمومی، روابط عمومی و حمایت های مالی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *