شیوه های تبلیغات موثر در فروش کسب و کارها

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

شیوه های تبلیغات موثر در فروش کسب و کارها

شیوه های تبلیغات موثر چیست ؟ برای متقاعد کردن مصرف کنندگان به خرید کالاها و خدمات، تبلیغات پیامی را توسعه می دهد و از تعدادی استراتژی روانشناختی استفاده می کند. یکی از اولین اشکال بازاریابی، تبلیغات است که هدف آن ترغیب مخاطب به دانلود، خرید یا انجام کارهای دیگر است. تبلیغات خوب با هدف تاثیرگذاری است. در این مقاله چندین تکنیک تبلیغاتی را ارائه می‌کنیم و شیوه های تبلیغات موثر را به شما آموزش خواهیم داد. اگر به این مبحث علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

بازاریابی چگونه عمل می کند؟

هدف از تبلیغات برانگیختن علاقه مصرف کنندگان به کالاها و خدمات خاص است. حتی اگر هنوز به خرید آن کالا یا خدمات خاص فکر نکرده‌اند، پس از اینکه کنجکاوی آن‌ها را به اوج رساندید، همچنان باید افراد را برای خرید متقاعد کنید. تبلیغات کاربرد روانشناسی برای شکل دادن به ادراکات مصرف کننده از کالاها و خدمات است. بسته به اهداف کمپین، تبلیغات ممکن است به طرق زیر برای شرکت شما مفید باشد.

  • افزایش آگاهی از برند
  • جذب مشتریان بالقوه به شرکت
  • ارتقای فروش اقلام جدید و قدیمی
  • عرضه یک کالا یا خدمات کاملاً جدید به بازار
  • برای اینکه کالاهای خود را از رقبا متمایز کنید

انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد، که شیوه های تبلیغات موثر هستند از جمله بیلبوردها، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات روی تی شرت، تبلیغات شبکه های اجتماعی و موارد دیگر. کارمندان کسب و کار که مسئولیت تبلیغات را بر عهده دارند کسانی هستند که کالاها و خدمات را تبلیغ می کنند. این افراد برای معرفی کالاها و خدمات در بیلبوردها، نشریات، آنلاین و از طریق اپلیکیشن های موبایلی هزینه می پردازند. اگرچه همه بازاریابان تبلیغ کننده نیستند، اما همه تبلیغ کنندگان بازاریاب هستند. سپس تمایز بین بازاریابی و تبلیغات را بررسی خواهیم کرد.

 

 

چه چیزی بازاریابی را از تبلیغات جدا می کند؟

استراتژی بازاریابی به عنوان چارچوب کلی برای اهداف کسب و کار برای افزایش شناخت برند و تشویق به خرید محصول عمل می کند. اقدامات عملیاتی برای ارتباط و انتقال پیام که حول این اهداف کلی می چرخد، تبلیغات هستند. در واقع بازاریابی زیرمجموعه ای از تبلیغات است که برای دستیابی به مخاطبان مورد استفاده قرار می گیرد. کانال های مورد استفاده در بازاریابی در زیر آورده شده است.

  • بازاریابی اینترنتی
  • روابط عمومی، بازاریابی ایمیلی و سئو
  • تبلیغات پولی

با این حال، بازاریابی فراتر از تبلیغات را شامل می شود. استراتژی‌های بازاریابی شرکت‌ها اغلب از یک استراتژی تبلیغاتی استفاده می‌کنند. تبلیغات بر ایجاد و انتشار پیام هایی متمرکز است که بر مصرف کنندگان تأثیر می گذارد تا عمل کنند.

 

 

کمپین بازاریابی دقیقاً چیست؟

کمپین تبلیغاتی چیست ؟ به مجموعه ای از آگهی های بازرگانی با همین پیام، کمپین تبلیغاتی گفته می شود. برای دستیابی به یک هدف خاص شرکتی، کمپین های تبلیغاتی ایجاد می شود. این کمپین‌ها اغلب شامل رسانه‌ها و کانال‌های مختلفی می‌شوند و حول محور اهداف تجاری ساخته می‌شوند. تبلیغات موتورهای جستجو و بنرهای بصری خیره کننده، ستون اصلی تلاش های تبلیغاتی هستند. کمپین های تبلیغاتی موفق علاوه بر طراحی زیبا به ساختار و تحقیق نیاز دارند. این مولفه ها به بازاریابان در تعیین هدف کمپین و تعیین بهترین استراتژی ها برای جلب توجه مخاطبان هدف کمک می کند. سپس مخاطبان خود را متقاعد کنید که همانطور که شما می خواهید عمل کنند. یک کمپین بازاریابی خوب می تواند یکی از شیوه های تبلیغات موثر برای کسب وکار شما باشد.

 

 

اهمیت کمپین بازاریابی

کسب و کارها ممکن است با کمک کمپین های تبلیغاتی به اهداف بازاریابی و تبلیغات خود دست یابند و تمرکز خود را حفظ کنند. کسب و کارها به دنبال یافتن مشتریانی هستند که بیشترین سود را از کالاها و خدماتشان ببرند، نه تنها از رقبا بهتر عمل کنند. کسب و کارها از تلاش های تبلیغاتی برای کشف مشتریان بالقوه برای کالاها و خدمات خود استفاده می کنند و سپس آنها را به مشتریان وفادار تبدیل می کنند. حتی اگر در حال حاضر تعداد زیادی بازدید کننده و مشتری دارید، مطمئن باشید که این مشتریان از طریق سودآورترین کانال ها به شما مراجعه می کنند. کمپین‌های تبلیغاتی اطمینان حاصل می‌کنند که ترافیک و تحلیل‌ها بازدیدهای واقعی را منعکس می‌کنند و احتمال اینکه منجر به تبدیل شوند بیشتر است.

 

 

انواع روش های تبلیغات

روش های موثر تبلیغات اینترنتی چیست ؟ بیشتر کسب و کارها در جهان روش های تبلیغات مختلفی را برای کمپین‌های تبلیغاتیشان انتخاب می‌کنند. این روش ها که به صورت آنلاین و آفلاین است و مهم ترین آنها عبارت اند از:

  • تبلیغات آنلاین
  • تبلیغات چاپی
  • تبلیغات تلویزیون
  • تبلیغات رادیو
    • تبلیغات آنلاین

از آنجایی که ردیابی تغییرات و تعامل کاربر امکان پذیر است، کمپین های آنلاین به ویژه موثر هستند. هرچه داده های بیشتری جمع آوری و ارزیابی کنید، می توانید تبلیغات خود را راحت تر بهینه کنید. آنها به نتایج بیشتری دست می یابند و در نتیجه هر کمپین کمتری هزینه می کنند. کمپین های آنلاین از بسیاری جهات برتر از سایر تلاش ها هستند زیرا ممکن است از ویژگی های متمایز زیر بهره مند شوید. با داشتن یک تبلیغ آنلاین خوب یک قدم به سمت ستون ها شیوه های تبلیغات موثر پیموده اید.

    1. سلبریتی‌ها
    2. اینفلوئنسرها
    3. مدل‌ها
    4. موشن گرافیک
    5. صدا
    6. تصاویر ثابت
    7. ویدیو
    • تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی برای دستیابی به مشتریان بر ابزارهای معمولی و کاغذی متکی است. در اینجا چند تصویر از شبکه های رسانه های چاپی آورده شده است.

    1. بیلبورد
    2. بروشور و تراکت
    3. تبلیغات در مجله
    4. تبلیغات در روزنامه
    5. رپورتاژ
    6. تبلیغات پیاده‌رو
    7. پوستر

تبلیغات چاپی در گذشته شکل اصلی تبلیغات بود. حتی اگر تبلیغات آنلاین محبوبیت بیشتری پیدا کرده باشد، باز هم ضروری است. کسب‌وکارها همچنان از تبلیغات چاپی برای حمایت از کمپین‌های خود استفاده می‌کنند، حتی اگر بیشتر بودجه تبلیغاتی خود را به تبلیغات اینترنتی اختصاص دهند. به عنوان مثال، شرکت های بزرگ به خرید بیلبوردها و اجرای تبلیغات مجلات ادامه می دهند. جزوات و بروشورها از دیگر ابزارهای تبلیغاتی مورد استفاده شرکت های کوچک هستند.

    •  تبلیغات تلویزیون

تبلیغات تلویزیونی چیزی است که همه ما دیده ایم. اکثر تبلیغات تلویزیونی بین 10 تا 60 ثانیه طول می کشند، در حالی که برخی ممکن است بسته به محصول و ایستگاه تلویزیونی طولانی تر شوند. آمارها نشان می دهد که بیش از 60 میلیارد دلار برای تبلیغات تلویزیونی توسط تبلیغ کنندگان آمریکایی در سال 2020 هزینه شده است. مشاغل کوچک و متوسط در کانال های محلی و در طول برنامه ها و رویدادهای جزئی تبلیغ می کنند، در حالی که شرکت های بزرگ در برنامه های اصلی مانند بازی های فوتبال تبلیغات می کنند. این روش هم یکی از شیوه های تبلیغات موثر در جهان می باشد.

    • تبلیغات رادیویی

از کلمات و موسیقی در تبلیغات رادیویی و صوتی برای انتقال پیام استفاده می شود. این تکنیک های تبلیغاتی در سرویس های پخش موسیقی، پادکست ها و ایستگاه های رادیویی معمولی و ماهواره ای استفاده می گردد. در زیر چند آگهی رادیویی آورده شده است.

    • تبلیغات در زمان واقعی
    • کمک مالی
    • موسیقی برای تبلیغات
    • تایید و ارجاع افراد
    • تبلیغات شخصی
    • تبلیغ مستقیم

نمونه کمپین تبلیغاتی موثر

کمپین‌های تبلیغاتی موفق به اهداف خود می‌رسند، احساسات را تحریک می‌کنند و مردم را درگیر می‌کنند. علاوه بر این، یک کمپین تبلیغاتی موفق اثری بر فرهنگ و مشتریان می گذارد. موثرترین کمپین های تبلیغاتی جهان در مثال های زیر مورد بررسی قرار گرفته اند.

  • ابتکار بازاریابی کوکاکولا

در استرالیا در سال 2011، کوکاکولا برای اولین بار این کمپین را آغاز کرد. آنها بطری های نوشابه را برای این تبلیغ با 150 نام شناخته شده در کشور سفارشی کردند. این کمپین بعداً به ایالات متحده نیز گسترش یافت و از ترکیبی از تبلیغات چاپی، اینترنتی و تلویزیونی برای انتشار این خبر استفاده کرد. هشتگ #ShareACoke توسط شرکت کوکاکولا در شبکه های اجتماعی تبلیغ شد. هنگامی که مردم بطری را با نام خود روی آن کشف کردند، از آنها خواسته شد تا هشتگ را پست کنند. همه اینها کمپین را قوی تر کرد.

کمپین ابتکار بازاریابی گوگل

در سال 2020، گوگل کمپینی به نام “سال جستجو” را راه اندازی کرد که موفقیت بزرگی بود. قبل از آن، کمپین مشابهی را در سال 2010 آغاز کرد که شامل یک تبلیغ ویدیویی وب 2 تا 3 دقیقه‌ای بود که شامل محبوب‌ترین جستجوهای سال قبل بود. بازاریابان گوگل برای بیان داستان‌هایی درباره جستجوها، عکس‌ها، ویدیوها و اطلاعات صوتی را جمع‌آوری می‌کنند. از آنجایی که تبلیغ مانند یک فیلم پخش می شود و مانند یک کپسول زمان است، تماشاگر از دیدن یک تبلیغ غافل است. این کمپین از آنجایی که احساسات مخاطبان را تحت تأثیر قرار داد و باعث تعامل آنها با برند گوگل شد، تأثیر مثبتی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *