بهترین روش یادگیری طراحی سایت کدام است؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

بهترین روش یادگیری طراحی سایت چیست ؟

طراحی سایت چیست ؟بهترین روش یادگیری طراحی سایت چیست ؟ بیش از دو دهه پیش بیل گیتس گفت “اگر تجارت شما در اینترنت نباشد، تجارت شما از بین خواهد رفت.” امروزه بیشتر از 644 میلیون وب سایت فعال در اینترنت وجود دارند که طراحان وب بخشی اصلی از استراتژی بازاریابی در هر شرکت هستند. در حوزه بازاریابی محتوا می توانید به دوره های بازاریابی محتوا دارکوب نیز مراجعه کنید‌.اگر می خواهید یک طراح وب شوید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید، این محتوا برای شما مناسب است. وقتی نوبت به یادگیری یک رشته جدید می رسد، لازم است ابتدا اصول بنیادی آن را یاد بگیرید. قبل از تلاش برای ایجاد چیزی باید قوانین مربوط به سازماندهی وب سایت ها را بیاموزید. هر کسی که می خواهد یک طراح وب شود باید بیاموزد که چگونه یک طرح با اطلاعات واضح و قوی ایجاد کند.

  • ابزار مناسب را تهیه کنید

در هر صنعت مسلط شدن به ابزارهای اساسی اولین قدم برای موفقیت است. بدون عدم مهارت ابزارهای استاندارد، نمی توانید انتظار یک طراح وب موفق را داشته باشید.اما از آنجا که طراحی وب یک رشته گسترده است، طراحان وب باید با جنبه های مختلف طراحی سایت مانند موارد زیر آشنا شوند.

  • طراحی گرافیکی

علیرغم اینکه طراحی گرافیک و طراحی وب دو زمینه جداگانه هستند، طراحان وب برای حل یک مسئله خاص طراحی، غالباً باید به طراحی گرافیک بپردازند. بنابراین، یادگیری نحوه استفاده از ویرایشگر گرافیکی مانند Adobe Photoshop بسیار حیاتی است.رایج ترین کاری که طراحان وب در ویرایشگرهای گرافیکی انجام می دهند، ویرایش تصویر است. نظیر تغییر اندازه یا برش تصاویر، که بدانند در فضاهای خاص مناسب هستند یاخیر، یا اینکه تصاویر را فشرده می کنند تا بدانند کدام برای نمایش در وب مناسب تر هستند.

  • نمونه سازی اولیه

نمونه سازی اولیه سنگ بنای اساسی در طراحی وب است. وقتی طراحان وب از مهارت های نمونه سازی جامعی برخوردار باشند، برای تأیید پیش فرض های خود، منتظر طراحی نهایی وب نمی مانند. درعوض، آنها می توانند تصمیمات مربوط به طراحی خود را در عرض چند دقیقه تأیید کنند.

  • قوانین اساسی سئو را بیاموزید

برخی از طراحان وب، تقاضای توانایی انجام کارهایی فراتر از طراحی است. ساختار وب سایت ها باید به گونه ای باشد که آنها نه تنها برای کاربران بلکه برای ربات های موتور جستجو  جذاب باشد. طراحان وب باید با ارتقا بر عملکرد سایت، بهینه سازی آن را برای چندین سیستم عامل و تمرکز بر محتوا متمرکز کنند و آن را برای مخاطبان هدف، مرتبط و ارزشمند سازند. چنین فعالیت هایی می تواند به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کند.

  • به طور منظم طرح خود را آزمایش کنید

طراحی وب سایتنیاز به ارزیابی و تجزیه و تحلیل تمام شده و دائم دارد. طراحان برای اطمینان از بارگیری سریع صفحات و در دسترس بودن سایت برای کاربران دسکتاپ و موبایل، باید وب سایت خود را آزمایش کنند. امروزه با استفاده از ابزارهایی مانند Google Page speed Insights بررسی آن بسیار راحت تر است.

  • مهارت های ارتباطی خود را ارتقا دهید

مهم نیست که شما در یک بخش طراحی بزرگ کار می کنید یا در یک استودیوی طراحی کوچک، کار گروهی اجتناب ناپذیر است. طراحان وب باید به طور منظم با مشتریان، توسعه دهندگان یا طراحان دیگر ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل طراحان وب باید یاد بگیرند که کارهای خود را در بهترین حالت ارائه دهند.

  • به انجمن های طراحی وب بپیوندید

بسیار مهم است که نه تنها عضویت در انجمن های طراحی وب بلکه عضو فعال آن نیز باشید.اما فعالیت های آفلاین را فراموش نکنید. تمرکز خود را بر روی به دست آوردن مخاطبین آفلاین بگذارید. به یاد داشته باشید که بسیاری از موقعیت های عالی برای مراجعه در دسترس هستند. بنابراین، به نشست ها و کنفرانس های محلی بپیوندید و شروع به جمع آوری مخاطبین ارزشمند کنید.

  • به دنبال انتقاد باشید و تکرار را یاد بگیرید

طراحی یک موضوع کاملاً ذهنی است و طراحی وب نیز از این قاعده مستثنی نیست .به همین دلیل است که وقتی طراحان برای ایجاد بازخورد از افراد دیگر نظیر طراحان دیگر، سهامداران، کاربران و.. استفاده می کنند. بنابراین می توانید در زمینه روش های دریافت بازخورد از مقاله و اهمیت دریافت بازخورد عالی در طراحی وب اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین جلوگیری از اختلال کمال گرایی خلاق ضروری است. بیشتر طراحان کمال گرا هستند. آنها سعی می کنند همه چیز را از همان اولین کار کامل کنند. اما دستیابی به این هدف دشوار است خصوصاً هنگامی که به تازگی به طراحان وب پیوسته اید.

  • برای داشتن نمونه کار تمرکز کنید

برای استخدام یک طراح وب، شرکت ها یا مشتریان باید مطمئن باشند که طراح وب از تمام مهارت های لازم برای انجام کار برخوردار است. به همین دلیل است که وقتی شرکت ها یا مشتری ها به دنبال یک طراح با تجربه می گردند، می خواهند نتایج ملموس کار او را ببینند، نه اینکه فقط درک عمیقی از تئوری طراحی را بشنوند بهترین روش یادگیری طراحی سایت ، اثبات مهارت های طراحی وب، به منظور ایجاد نمونه کارهای قوی است. اما اگر برای نمونه کارهای خود صفحه ای ندارید چه باید کرد؟ این روند را با ایجاد سایت شخصی خود شروع کنید. به عنوان یک حرفه ای برای خود صفحه مجازی ایجاد کنید، مهارت ها و سطح مهارت خود را به نمایش بگذارید.

 

 

نتیجه گیری

بسیاری از مهارت های ذکر شده در این راهنما را نمی توان به سرعت با مطالعه کتاب یا گذراندن دوره های آنلاین به دست آورد. پس از مطالعه بهترین روش های یادگیری طراحی صفحات وب نیاز به تمرین زیاد دارند. بنابراین، زیاد تمرین کنید و صبور باشید. همچنین اشتیاق به کار خود بسیار مهم است. حتی وقتی به دنبال اولین کار خود هستید، نه پول، فقط روی تجربه تمرکز کنید. مشکلات را در نظر بگیرید و چالش ها را به عنوان فرصتی برای یادگیری طراحی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *