سئو کلاه سیاه چیست ؟ رازهایی برای کلاه برداران که بهتر است ندانید!

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

سئو چیست ؟ سئو کلاه سیاه چیست ؟ تجربه انجام کار برخلاف قوانین مشخص و معین چگونه است؟آیا واقعا گرفتن یک نتیجه خوب در مدت زمانی کوتاه با دور زدن قانون، کار درستی است؟ احتمالا رفتار خلاف قانون را همیشه در زندگی روزمره تصور کرده‌ایم.پارک کردن ماشین در مکانی ممنوع یا عبور از چراغ قرمز ساده‌ترین تصورات ما از رفتار برخلاف قانون است.مطمئنا چنین رفتاری در صورتی که دیده و شناسایی شود، با جریمه همراه خواهد بود.حال اگر از زندگی روزانه خود به فضای دیجیتال برویم، رفتارمان باید بر طبق قوانین مشخص آن فضا باشد.اگر وب سایتی داریم که به دنبال بهبود جایگاه آن در نتایج جستجو هستیم، رفتار بر طبق قوانین و الگوریتم‌های گوگل الزامیست.حال اگر بخواهیم راهی را یک شبه طی کنیم، چه باید بکنیم؟اگر شناسایی شدیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟اینجاست که به مقوله حساس و حیاتی سئو کلاه سیاه می‌رسیم.اینکه بدانیم کدام شیوه‌ها در سئو کلاه سیاه کاربرد دارد و رفتار گوگل با ما چه خواهد بود، در این مقاله بررسی می‌شود.دانستن نکات ضروری و رازهای سئو کلاه سیاه برای در امان ماندن از کلاه‌برداران ضروریست.

سئو کلاه سیاه چیست ؟

در دسته‌بندی سئو، ما سه شیوه انجام سئو داریم.

  1. کلاه سفید
  2. کلاه خاکستری
  3. کلاه سیاه

در خصوص دو مورد اول به تفصیل صحبت شده‌است اما سئوی کلاه سیاه چیست؟در واقع اگر به زبان ساده بخواهیم سئوی کلاه سیاه را  توضیح بدهیم به چنین تعریفی می‌رسیم که”هرکاری که برخلاف قوانین گوگل و تنها با هدف گرفتن جایگاه مناسب در نتایج جستجو برروی سایت انجام شود، سئوی کلاه سیاه نام دارد.”رعایت قوانین گوگل به معنای در نظر گرفتن تجربه کاربر، تولید محتوای مناسب و ادامه این روند است.اما اگر این موارد را رعایت نکنیم و با استفاده از تکنیک‌های دیگر به این جایگاه برسیم، سئوی کلاه سیاه انجام داده‌ایم.حال که با تعریف سئوی کلاه سیاه آشنا شدیم، به تکنیک‌ها و شیوه‌ها پیاده‌سازی این نوع سئو خواهیم پرداخت.

مطلب پیشنهادی : انواع سئو سایت

 

 

تکنیک های سئو کلاه سیاه ( Black Hat SEO )

  • خرید بک لینک

یکی از شیوه‌هایی که در سئوی کلاه سیاه استفاده می‌شود، خرید بک لینک است.همان‌طور که می‌دانیم بک‌لینک‌ها تاثیر فراوانی برروی سئو خارجی سایت می‌گذارند.با در نظر گرفتن همین نکته، بسیاری از سئوکاران یا حتی مدیران وب سایت، به جای اینکه وقت و سرمایه خود را برروی تولید محتوای جذاب و متفاوت متمرکز کنند، با خرید بک‌لینک زیاد اقدام به بهبود جایگاه سایت خود در نتایج جستجو می‌کنند.در صورتی که گوگل متوجه این موضوع شود، به شدت با آن‌ها برخورد کرده و بر طبق قوانین خودش جریمه وضع می‌کند.

  • کامنت اسپم

اگر در محتواهای تولید شده در سایت خود، امکان درج کامنت دارید، شاید دیده‌باشید که افرادی در قالب کامنت نام سایت خود را در آن بخش درج می‌کنند.معمولا این سایت‌ها هیچ ارتباطی با سایت و موضوع محتوای شما ندارد.به این کامنت‌ها که هیچ ارتباطی با شما ندارند، کامنت اسپم می‌گویند.این شیوه نیز ایجاد بک لینک است اما در صورتی که سایت مورد نظر به گوگل اعلام کند، امکان برخورد و جریمه از طرف گوگل وجود دارد.معمولا سایت‌هایی که پیش از انتشار کامنت آن را بررسی می‌کنند، از این تکنیک سئو کلاه سیاه که نوعی کلاه‌برداریست، در امان هستند.

  • کار برروی محتوا

گوگل به تولید محتوای باارزش و غیرکپی اهمیت می‌دهد.علاوه بر تاکید بر آن، با انتشار الگوریتم‌های مشخصی به شدت در حال مبارزه با محتوای کپی شده است.حتی اگر در وب سایت شما دو صفحه با محتوای تکراری وجود داشته‌باشد نیز از نظر گوگل تخلف بوده و شامل جریمه است.

مطلب پیشنهادی : تولید محتوا چیست ؟

در خصوص استفاده از محتوا برای پیاده‌سازی سئوی کلاه سیاه، راه‌های مختلفی وجود دارد از جمله:

    • استفاده از محتوای اتوماتیک: در این شیوه با استفاده از کلمات کلیدی مد نظر، یک محتوا توسط ربات نوشته و در سایت منتشر می‌شود.در چنین محتوایی شما هیچ نوع شکل و ساختار مشخصی و زیبایی در متن نمی‌بینید.در واقع این محتوا تنها با هدف جلب نظر گوگل نوشته و منتشر شده‌است.
    • جذب کاربر و تغییر محتوا: پیاده‌سازی چنین تکنیکی به این صورت است که یک محتوای جذاب نوشته و در سایت منتشر می‌شود.بعد از جلب نظر موتورهای جستجو، بلافاصله بخش زیادی از آن را تغییر داده و باب میل و هدف مدیر سایت، بازنویسی می‌شود.برای مثال ممکن است لینک محصولات فروش یا محتوای دیگری در آن قرار داده شود.انجام چنین تکنیکی پیچیده بوده و در صورتی که گوگل از آن مطلع شود، جریمه خواهید شد.نکته دیگر اینکه در استفاده از این تکنیک، کاربران با دیدن صفحه‌ای که ارتباطی با موضوع مورد نظر ندارد، به سرعت آن را ترک می‌کنند.این امر با مشاهده ویژگی Bounce Rate داشبورد گوگل آنالیتیکز قابل مشاهده است.
    • تغیرات در محتوای کپی شده: در این تکنیک یک محتوای کپی شده را با تغییرات در جمله‌بندی مجددا در سایت منتشر می‌کنند.با همان کلمات کلیدی اما تغیرات کلی، به نظر محتوا بی شباهت به نسخه قدیمی آن است.این یک تکنیک ظریف و تخصصی در سئو کلاه سیاه است.اما در مقابل هوشمندی الگوریتم‌های گوگل را نباید از یاد برد.
  • استفاده زیاد از کلمات کلیدی

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه بسیار به سئو کلاه سفید نزدیک و شبیه است.تفاوت اصلی آن‌ها در استفاده بیش از حد است.یکی از این موارد، استفاده بسیار زیاد از کلمات کلیدی در محتواست.الگوریتم‌های گوگل به ما می‌گوید که در کنار کلمه کلیدی، از مترادف‌های آن نیز استفاده شود تا در نهایت خواننده مطلب از آن لذت ببرد.بر طبق اندازه‌گیری‌ها، تعداد کلمه کلیدی به کار رفته در یک متن باید 1 تا 3 درصد کل کلمات آن باشد.در صورتی که بیش از این میزان از کلمه کلیدی استفاده شود، گوگل متوجه شده و به بررسی دقیق‌تر صفحه خواهد پرداخت.

  • سئو منفی

اگر در سئو کلاه سیاه به دنبال بهبود جایگاه سایت خود در نتایج جستجو بودیم، در این شیوه قرار است به رقیبان خودمون ضربه بزنیم.یکی از دغدغه‌ها در انجام سئوی کلاه سیاه این بود که گوگل از انجام آن مطلع نشود.در صورتی که گوگل متوجه انجام سئو کلاه سیاه شود، کل سایت را جریمه خواهد کرد.در سئو منفی، با استفاده از همان تکنیک‌ها جایگاه رقبا را در نتایج جستجو به سمت پایین سوق خواهیم داد.از جمله این تکنیک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • ایجاد لینک‌های مخرب برای رقیق: مشابه آنچه در خرید بک‌لینک برای سایت خودمان بود را برای رقیب انجام می‌دهیم و منتظر واکنش گوگل خواهیم ماند.
    • انتشار محتوای مخرب در اینترنت: قدرت شبکه‌های اجتماعی را نباید تحت هیچ شرایطی دست کم گرفت.یکی از کارهایی که می‌توان برای تخریب جایگاه رقیب انجام داد، تولید و انتشار محتوای مخرب علیه آن‌هاست.با دیده شدن این محتوا، کاربران زیادی از این سایت فاصله می‌گیرند و در نهایت رسیدن به هدف نزدیک است.
    • هک سایت رقیب: در گذشته هک کردن سایت‌ها برای نشان دادن قدرت و باج‌گیری بود.اما امروز با انجام این کار می‌توان به گونه‌ای دیگر سایت رقیب را از رده خارج کرد.فرد نفوذ کننده به این سایت، به راحتی و با اعمال تغییرات مد نظر در محتوا و نیز تولید تعداد زیادی صفحه که از نظر محتوا کیفیت پایینی دارند، اقدام به تخریب شرایط سایت رقیب می‌کند.
  • Doorway Page

یکی از رازها و شیوه‌های سئو کلاه سیاه از استفاده Doorway page است.در این شیوه با استفاده از یک صفحه که کاملا از نظر موتورهای جستجو بهینه و قابل قبول است برای هدایت کاربر به صفحه مورد نظر استفاده می‌شود.اما صفحه نهایی که کاربر وارد آن می‌شود، هیچ ارتباطی با خواست و مقصود کاربر ندارد.

 

جمع‌بندی:

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه را به صورت گذرا با هم مرور کردیم.برخی از فعالان حوزه سئو و بهینه سازی سایت ، به آن کلاه‌برداری نیز می‌گویند.در مجموعه این تکنیک‌ها و استفاده از آن‌ها پیچیدگی‌های خاص خود را داشته و باید در انجام آن مهارت کافی داشت.رفتار خلاف قانون تحت هیچ شرایطی توصیه نشده و نمی‌شود.معرفی این شیوه‌ها تنها برای این است که رازهای کلاه‌برداران را بدانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *