طراحی سایت با فتوشاپ چگونه انجام می شود ؟😍

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

طراحی سایت چیست ؟ طراحی سایت با فتوشاپ چگونه انجام می شود ؟ در سال 1990 شرکت Adobe برای اولین بار نرم‌افزاری را منتشر و روانه بازار کرد که نه تنها انقلابی در حوزه طراحی و گرافیک به وجود آورد، بلکه با گذشت سه دهه هنوز یکه‌تاز این حوزه و انتخاب اول طراحان است.همان زمان که فتوشاپ در حال اوج‌گیری و کسب سهم بازار بود، حوزه وب نیز شروع به رشد کرد.در سال‌های اخیر و با توسعه گسترده در حوزه اینترنت و وب، دو حوزه طراحی گرافیکی و توسعه وب به یکدیگر رسیده و نقطه تلاقی پیدا کرده‌اند.در واقع این حوزه وب است که برای هرچه زیباتر شدن سایت‌های طراحی شده به نرم‌افزار قدرتمندی مانند فتوشاپ نیاز دارد.در چند سال اخیر نرم‌افزارهای گرافیکی و طراحی زیادی که از فتوشاپ سبک‌تر و کار با آن ساده‌تر است، منتشر شدند اما همچنان جایگاه فتوشاپ بدون تغییر مانده‌است. در این بخش قرار است آنچه می‌توان در طراحی وب سایت با فتوشاپ انجام داد، را به صورت اجمالی بررسی کنیم.

طراحی سایت با فتوشاپ

چرا طراحی سایت با فتوشاپ؟ اولین پاسخ به این سوال، قدرت بالای فتوشاپ است.در مسیر و فرایند طراحی و توسعه وب سایت، مشکلاتی به وجود می‌آید که امکانات و قابلیت‌های فتوشاپ، حل آن‌ها را آسان کرده‌است.برخی از ویژگی‌های این نرم‌افزار عبارتند از:

  • برش و ویرایش عکس‌ها:

از اصلی‌ترین وظایف نرم‌افزار فتوشاپ، برش و ویرایش عکس‌هاست.از این ویژگی می‌توان در بهبود و تغییرات عکس‌های به کار رفته در بخش‌های مختلف سایت استفاده کرد.با استفاده از تغییر سایز و رنگ عکس جلوه بهتر و متفاوت‌تری به آن‌ها بدهید.فرض کنید که کسب و کار شما مشغول ارائه خدمت یا محصول خاصی است.با استفاده از همین ویژگی فتوشاپ، می‌توانید تغییر شگرفی در نگاه مخاطبان و بازدیدکنندگان به وجود بیاورید.

 

  • بهینه‌سازی تصاویر:

فتوشاپ یکی از بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر که میتوانیم به دقت و با جزئیات توضیح دهیم باید بگوییم که انتخاب یک فرمت گرافیکی مناسب با توجه به جایگاه آن در وب سایت، همان بهینه‌سازی تصاویر است.در بهینه‌سازی تصاویر با استفاده از فتوشاپ، اندازه یک عکس به گونه‌ای تغییر می‌کند که به سرعت در مرورگر کاربر، لود شود.تصویر باید به گونه‌ای فشرده شود که در کیفیت نهایی آن تغییری به وجود نیاید.در واقع باید نوعی تعادل بین فشرده کردن تصاویر و حفظ کیفیت بصری آن برقرار شود.علاوه بر فتوشاپ، ابزارهای دیگری به خصوص وب سایت‌هایی برای بهینه کردن تصاویر وجود دارند اما هیچ کدام به قدرتمندی فتوشاپ نیستند.

 

  • ایجاد ویژگی‌های جذاب برای سایت:

هرچه سایت و قسمت‌های مختلف آن از نظر بصری زیبا و جذاب باشد، ماندگاری و بازگشت مجدد کاربر به سایت را تضمین می‌کند.با استفاده از فتوشاپ می‌توانید کلیه المان‌ها و عناصر بزرگ و کوچک سایت را، با ذوق و سلیقه خودتان طراحی کنید.از کاور بخش‌های مختلف سایت تا طراحی آیکون‌های کوچک، همه با استفاده از فتوشاپ در وب سایت طراحی می‌شوند.

 

  • تغییر رنگ عکس‌ها:

شاید برایتان پیش آمده‌باشد که از یک عکس دو نسخه مختلف دیده‌باشید.در هر نسخه رنگ‌های تصویر با هم متفاوت است.از ویژگی‌های دیگر فتوشاپ این است که می‌توان با آن در رنگ عکس‌ها تغییراتی را به وجود آورده و نسخه‌ای مورد نظر از آن را خلق کرد.

 

  • خلق و ایجاد یک تصویر جدید:

قابلیت دیگر فتوشاپ ایجاد یک تصویر جدید با استفاده از عکس‌های دیگر و قابلیت‌های آن است.با استفاده از امکان فتوشاپ و با در اختیار داشتن یک طراحی ماهر، دغدغه‌ای برای به وجود آوردن تصاویری یکتا نخواهید داشت.

در کنار موارد ذکر شده در بالا، فتوشاپ امکانات دیگری نیز دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • امکان کار برروی تصاویر به صورت نقطه به نقطه یا همان پیکسل به پیکسل
    • جلوگیری از اشتباهات مکرر
    • امکان تبدیل عکس به فایل HTML

در بخش بعدی به استفاده از فتوشاپ در طراحی بخش‌های اصلی یک وب سایت خواهیم پرداخت.

 

  • طراحی لوگو با فتوشاپ:

لوگو که در قدیم به آن آرم گفته می‌شد، یک نماد گرافیکی است که نشان دهنده و نماد هویت، محصول و خدمت کسب و کار است.با توجه به اهمیت آن، لوگو در عین سادگی باید از نظر بصری جذاب و گیرا باشد.همچنین به راحتی در ذهن مخاطب مانده و از یاد نرود.در رنگ‌بندی لوگو باید رنگ سازمانی کسب و کار حتما به کار گرفته شود.با امکانات زیادی که فتوشاپ در اختیار طراحان قرار داده‌است، امکان تست رنگ و اشکال مختلف برای طراحی بهترین لوگو، وجود دارد.

 

  • طراحی بنر سایت

مطمئنا در زمان ورود به سایت اولین قسمتی که از آن را مشاهده می‌کنید، بنرهای آن است.هرچه در طراحی این بنر ذوق و تکنیک بیشتری به کار رفته‌باشد، جلب نظر کاربران برای ماندن در سایت، راحت‌تر خواهد بود.همان‌طور که یک ویترین زیبا باعث می‌شود شما وارد یک فروشگاه شوید، پویایی و جذابیت بنرهای سایت موجب ماندن و بازگشت مجدد شما به آن وب سایت خواهد شد.فتوشاپ توانایی بالایی و امکانات زیادی برای ایجاد بنرهای مختلف برای سایت دارد.

 

  • طراحی رابط کاربری سایت با Photoshop:

منظور از رابط کاربری همان چیزی است که کاربر در بدو ورود به سایت قرار است ببیند.برای طراحی آن، ابتدا آنچه کارفرما و مشتری می‌خواهد را به دقت دریافت و بررسی کنید.بعد از بررسی انتظارات، ایده خود از ظاهر وب سایت را خیلی ساده و برروی کاغذ بکشید.در صورت تایید طرح اولیه توسط مشتری، به سراغ فتوشاپ بروید.با استفاده از فتوشاپ رابط کاربری یا همان UI را طراحی کنید.رابط کاربری شامل موارد زیر می‌شود:

    • نقشه سایت Site Map
    • تعیین رنگ‌ها و نوع فونت‌ها
    • طراحی هدر Header و فوتر Footer
    • ایجاد وایر فریم Wire Frame.وایر فریم در واقع ساختار و محل قرارگیری عناصر مختلف صفحات وب سایت را نشان می‌هد.
    • طراحی اسلایدر سایت
    • طراحی سایت ریسپانسیو
    • طراحی دیگر المان‌های سایت

با پایان فرایند طراحی، دغدغه دیگری به وجود می‌آید که تبدیل طراحی قالب سایت به کد است.در بدو امر شاید به این فکر کنید که باید زمان زیادی را صرف کدنویسی کنید.فتوشاپ این کار را نیز آسان کرده‌است.با استفاده از پلاگین css hat به راحتی می‌توانید قالب طراحی شده را به کد تبدیل کرده و در وب سایت استفاده نمایید.

 

 

سخن آخر

در فرایند طراحی سایت، استفاده از فتوشاپ را به دلایل ذکر شده فراموش نکنید و آن را یک الزام برای خود بدانید.درست است که در سال‌های اخیر، نرم‌افزارهای گرافیکی و طراحی مختلفی روانه بازار شده‌اند اما اگر از طراحان بپرسید، همگان استفاده از این محصول شرکت Adobe را در همه حال توصیه کرده و می‌کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *