مراحل طراحی سایت و ایجاد یک سایت حرفه ای!

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

طراحی سایت چیست و چرا اهمیت دارد؟ 

طراحی سایت چیست ؟ طراحی سایت به مراحلی گفته میشود که طی آن یک پایگاه اطلاعات و داده جهانی به منظور فروش و ارائه محصولات، اطلاع رسانی و یا معرفی یک شرکت طراحی میشود. طی این فرآیند لازم است یک صفحه اینترنتی ساخته شود و در پی آن تولید محتوا، اصول سئو، گرافیک و غیره نیز رعایت شود. اما دقت کنید که یک فرد معمولی بدون هیچ آموزشی در زمینه طراحی سایت نمیتواند اقدام به انجام این کار نماید. بلکه لازم است برای طراحی سایت از یک فرد متخصص، باتجربه و کاربلد بخواهید تا بر اساس نیاز و موضوع مورد نظرتان یک صفحه حرفه ای در اینترنت بسازد، تا شما بتوانید به کمک آن پیشرفت بیشتری در زمینه کسب و کار و فعالیت خود داشته باشید.

 

 

تاریخچه طراحی وبسایت

اگر چه تاریخچه طراحی سایت جز مراحل طراحی سایت محسوب نمیشود. اما داشتن اطلاعات بیشتری در این زمینه خالی از لطف مخواهد بود.

تیم برنزلی در سال 1991 توانست اولین صفحه و بسایت را در اینترنت راه اندازی کند. این تیم توانست نام خود را به عنوان اولین مخترع وبسایت در تاریخ ثبت نماید. در این صفحه هیچ گونه نوشته یا متن یا حتی گرافیک و عکسی استفاده نشده است. بلکه فقط به وسیله ابرمتن و ارتباط برای فرستادن ایمیل استفاده کرده اند. جالب است بدانید اگر چه در این وب سایت اولیه و کاملا ساده و ابتدایی حتی از رنگ ها هم استفاده نشده است ولی همچنان در دسترس است. پس از آن وبسایت ها شروع به افزایش کردند. کم کم صفحات از حالت ساده و ابتدایی خارج شدند. متن ها و تصاویر وارد این وبسایت ها شدند و گرافیک حرفه ای در آن ها به کار گرفته شد تا اینکه به شکل امروزی خود درآمدند.

 

 

مراحل طراحی سایت چیست؟

دانستن مراحل و رعایت اصول طراحی سایت به ما کمک میکند تا بدانیم طراحی وبسایت چه سختی ها و هزینه هایی به همراه دارد. در واقع از زمانی که بسیاری که از کسب و کارهای سنتی به سمت مدرنیته و اینترنتی شدن پیش رفته اند طراحی وبسایت طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. حال خیلی از افراد پیش زمینه و یا اطلاعاتی در زمینه طراحی سایت ندارند و شاید برخی از افراد بخواهند به صورت خود آموز شروع به کار و طراحی کنند. چنانچه شما نیز یکی از این دو دسته هستید این مقاله در راستای خواسته و هدف شما طراحی شده است. ما در این جا سعی کرده ایم با زبانی ساده و آسان مراحل طراحی سایت را آموزش دهیم تا بدانید با از کجا و چگونه شروع کنید. همچنین حداقل هزینه های ممکن را برای طراحی یک سایت برای شما عزیزان آموزش خواهیم داد. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

دراین بخش به اصل موضوع یعنی مراحل طراحی سایت میپردازیم. پس ما باشید:

مرحله اول :

در اولین اقدام بسته به فعالیت مشتری لازم است یک نمای کلی از سایت طراحی شود. یعنی یک نوع نقشه شامل جایگاه هر بخش و چیدن المان ها و دیگر عناصر مشخص شوند. این مرحله اولین و مهمترین مرحله است که به آن طراحی وایر فریم میگویند.

 

مرحله دوم :

حال که نمای کلی سایت مشخص شد لازم است به گرافیک سایت بپردازیم. یعنی با استفاده از نرم افزارهایی حرفه ای و مخصوص بسته به موضوع وب سایت از رنگ بندی ها و تکنیک های حرفه ای برای زیبا کردن هرچه بیشتر گرافیک بهره ببریم.

 

مرحله سوم :

طی سومین مراحل طراحی سایت لازم است کد نویسی و برنامه نویسی را آغاز کنید. در این مرحله میتوان با سیستم های وردپرس و یا با استفاده از یک فریم ورک اختصاصی برنامه نویسی شروع به کار کرد.

 

مرحله چهارم :

پس از آنکه سه مرحله قبل انجام شد لازم است سایت در بستر جهانی راه اندازی شود. طی این مرحله لازم است یک هاست و نام دامنه مناسب تهیه شود تا سایت پیکر بندی شده و در دسترس قرار گیرد.

 

 

شرایط طراحی سایت

با توجه به مطالب گفته شده مراحل طراحی سایت داری شرایطی است که باید بدان عمل شود. درواقع یک سایت درست مانند یک شرکت یا فروشگاه بوده که به مدیر، مکان و نام مناسب احتیاج داد. همچنین این فروشگاه باید دارای سرمایه ای باشد که بتواند کاررا شروع کند. پس میتوان گفت یک سایت حرفه ای دارای چهار زیر است:

  • خرید هاست (این بخش همان سرمایه اولیه محسوب میشود که شامل اجاره بهای ورود به فضای مجازی بوده که امکان ذخیره اطلاعات و محتیوات سایت را فراهم میسازد.)
  • انتخاب نام دامنه مناسب
  • سیستم مدیریت و کنترل کردن سایت
  • طراحی یک قالب بسیار زیبا و کاربردی برای سایت.

 

 

هزینه طراحی سایت

طراحی سایت مانند هر کار دیگری نیازمند صرف هزینه است. درواقع اگر شما میخواهید یک صفحه ای را فضای مجازی داشته باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید باید هزینه آن را بپردازید. حال آنکه در دنیای واقعی نیز به همین شکل است و لازم است افراد برای طراحی سایت فروشگاهی یا شرکتی اجازه بهای آن را پرداخت کنند. از طرفی اگر خودتان تخصص کافی برای تهیه یک سایت را ندارید بهتر است آن را به یک متخصص واگذار کنید. این مرحله نیز خود دارای هزینه هایی است که بسته به درخواست طراح متغیر خواهد بود.

اما در این بخش به کل هزینه های مربوط به مراحل طراحی سایت میپردازیم.

  • سایت شما چه امکاناتی داشته باشد؟
  • کسب و کار مورد نظر شما چیست؟
  • آیا لازم است از پوسته اختصاصی استفاده شود.
  • گرافیک صفحه شما تا چه اندازه ای باشد؟

همه این عوامل در تعیین هزینه نهایی سایت شما موثر خواهد بود.

 

 

حرف اخر

اگر چه طراحی سایت دارای هزینه است ولی این هزینه در مقابل سود شما از کسب و کارتان در فضای مجازی بسیار اندک خواهد بود. بنابراین اگر میخواهید در کسب و کار خود موفق باشید حتما یک صفحه حرفه ای در فضای مجازی داشته باشید، تا به کمک آن بتوانید کسب و کارتان را گسترش دهید و به هدف های خود در مسیر شغلیتان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *