فاکتورهای موثر در طراحی سایت فروشگاهی

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

فاکتور های مهم سایت فروشگاهی

طراحی سایت چیست ؟ طراحی سایت فروشگاهی چیست ؟ در فاکتورهای مهم سایت فروشگاهی باید پارامتر هایی را در نظر بگیرید که بتوانید به واسطه آن یک سایت موفق داشته باشید. در واقع هر چقدر تمامی نکات مهم در طراحی سایت بهتر رعایت شود احتمال پیش رفت سایت بالاتر میرود. به طوری که یک سایت خوب و استاندارد میتواند در نرخ بازدید دید ها و تعاملات تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. قطعا میدانید که موفقیت یک سایت فروشگاهی به میزان بازدید بستگی دارد. زیرا هرچقدر بازدید از سایت بیشتر شود امکان خرید افزایش میابد. شکل ظاهری وب سایت، محل قرار گیری عکس ها و تیتر ها میتواند تاثیر بسیار زیادی در بازدید از سایت داشته باشد. اما اگر این نکات را رعایت کردید و باز هم تغییری در بازدید سایت ایجاد نشد باید بدانید که مشکل ریشه ای تر از این حرفاست. پس باید برای رفع آن اقدام نمایید.

 

  • اولویت بندی کردن پارامتر ها

در هنگام راه اندازی سایت فروشگاهی برخی از پارامتر ها بر دیگری برتری دارند. یعنی گاها شما باید یک ویژگی مهم را در سایت فدای ویژگی دیگری کنید. برای مثال اگر چه سرعت لود شدن سایت و کم بودن ترافیک بسیار مهم و ضروری است. ولی در داشتن یک عکس بزرگ و با کیفیت از محصول در سایت از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا خریدار واقعی به دنبال یک عکس بهتر و با جزئیات تری از محصول است. پس اگر شما در سایتتان یک عکس بزرگ آپلود کنید، اگر چه سرعت لود شودن سایتتان کاهش میابد ولی در زمینه فروش تاثیر مثبت بیشتری خواهد داشت. پس درهنگام طراحی سایت سعی نکنید تمامی پارامتر ها رعایت شود. بلکه سعی کنید موثر ترین و مهم ترین عوامل در فروش حتما رعایت شوند. پس همواره این نکته در طراحی کردن سایت های فروشگاهی به خاطر داشته باشید.

 

  • انتخاب رنگ پس زمینه

انتخاب رنگ مناسب در فاکتورهای مهم سایت فروشگاهی تاثیر بسیار زیادی دارد. از نظر علمی و روانشناسی ثابت شده است که رنگ ها میتوانند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب و افکار افراد داشته باشد. بنابراین یک رنگ میتواند در اولین مرحله و اولین نگاه برروی نظر مخاطب تاثیر زیادی داشته باشد. بنابراین رعایت اصول انتخاب رنگ در طراحی سایت میتواند تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد. به طور مثال رنگ های آبی، نارنجی و مشکی میتواند باید تحریک خریدارانی شود که به صورت هیجانی رفتار میکنند. از این رنگ ها برای فروشگاه ها و فست فود ها بیشتر استفاده میشود. رنگ های نظیر کله غازی و آبی نفتی برای خریدارانی تاثیر دارد که بودجه اندکی برای خرید دارند. رنگ هایی نظیر صورتی روشن و آبی آسمانی بیشتر خریداران سنتی را تحت تاثیر قرار میدهد و برای فروش لباس مناسب هستند. پس روانشناسی رنگ ها بسیار مهم و تاثیر گذار است.

 

  • از CAPTCHA استفاده نکنید

یکی از نکات مهمی که باید در طراحی سایت فروشگاهی در نظر بگیرید آن است که از CAPTCHA استفاده نکنید. این واژه مربوط به کادری است که در آن حروف در هم ریخته وجود دارد و باید افراد حروف درست را در کادر وارد کنند. این کار عموما وقت زیادی از مخاطب میگیرد و به منظور تشخیص انسان از ربات است. بدیهی است که مخاطبان از سایت های حاوی تبلیغ و اسپم و CAPTCHA دوری میکنند و استفاده از این قبیل ترفند ها مشتری را فراری میدهد. پس لازم است شما دسترسی مخاطب به سایت و محصولات را بسیار راحت کنید. به طوری که مشتری بتواند با کمترین کلیک خرید های خود را انجام دهد. پس دقت کنید در طراحی سایت برای فروشگاه از ایجاد مسیر های زیاد و اضافی پرهیز کنید. همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که خود را به جای مخاطب بگذارید تا بدانید چه چیزی را نیاز دارید.

 

 

فاکتورهای مهم سایت فروشگاهی ریسپانسیو

طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو یکی از واحب ترین چیزهایی است که این روزها باید حتما از آن استفاده کنید. زیرا همانطور که میدانید این روزها استفاده از تلفن همراه بسیار زیاد شده است. به طوری که تا کنون حدود 35 درصد از بازدید ها از سایت ها فروشگاه ها توسط گوشی و تبلت انجام میشود. بدیهی است این عدد هرروز هم رو به افزایش است. از این رو اگر میخواهید یک سایت موفق داشته باشید لازم است آن را ریسپانسیو کنید.با این کار مشتریانی که با گوشی و تلفن همراه خود وارد سایت میشوند میتوانند از شما خرید کنند. امروزه سایت هایی موفق عمل میکنند که اصول طراحی سایت واکنشگرا را هم رعایت کنند. پس در هنگام طراحی سایت به تمامی نکات گفته شده دقت کنید تا فروش خوبی را نیز داشته باشید. ما نیز اینجا هستیم تا نکات مهم و بهترین راهکار ها را به شما عزیزان ارائه دهیم.

 

 

رعایت سئو در طراحی سایت فروشگاهی

رعایت سئو در طراحی سایت فروشگاهی امروزه تاثیر بسزایی در دیده شدن سایت شما دارد. درواقع در حال حاظر فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد شده اند. و هر روز به تعداد این سایت ها افزوده میوشد. از این رو دیده شدن سایت ها و بالا آمدن آن ها در صفحه اول گوگل کار بسیار سختی است. در این مسیر علمی که به ما کمک میکند سایت را در بهترین حالت خود قرار دهیم سئو است. رعایت سئو در بخش کدینگ، تولید محتوا و پشت صحنه سایت کمک میکند شما بیشترین بازدید، بازخورد ها و در نیتجه بیشترین مشتری را از سایت خود داشته داشته باشید. به همین دلیل هم لازم است طراحی سایت خود را به فردی حرفه ای، کاربلد و آشنا با سئو بسپارید تا یک سایت موفق را برایتان طراحی نماید.

 

 

بخش نظرات و پیشنهادات

اگر میخواهید بازخورد مثبتی در طراحی سایت فروشگاهی خود داشته باشید لازم است بخشی را به منظور قرار دادن نظرات و پیشنهادات کاربران در نظر بگیرید.در این بخش مشتریان راضی شما نظر خود را در سایت قرار میدهند و همین باعث میشوند سایر بازدید کنندگان به سایت شما اعتماد کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند.این بخش میتواند در پایان صفحه شما و یا در وسط آن قرار گیرد تا مشتریان دسترسی آسانی به آن داشته باشند.به دلیل اهمیت همین موضوع اکثر وب سایت ها حاوی همین بهش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *