مراحل طراحی سایت فروشگاهی چیست ؟ + راهنمای جامع

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت چیست ؟ طراحی سایت فروشگاهی چیست ؟ اولین گام در طراحی سایت ، بستن قرارداد با یک شرکت که در زمینه طراحی سایت فروشگاهی کار میکند است . بعد نیاز سنجی و بررسی درخواست های کارفرما و امکانات مورد نیاز برای سایت است . پس از این مرحله کارشناسان با استفاده از طراحی گرافیکی حرفه ای اقدام به پیاده سازی طرح ها روی وب سایت خواهند کرد . پس از تایید طرح اولیه توسط کارفرما ، تیم طراحی سایت ضمن حفظ یکپارچگی سایت ، اقدام به کد نویسی و طراحی قالب به صورت اختصاصی می کنند. از آنجایی که قالب هر سایت حکم اسکلت آن را دارد ، استفاده از آخرین تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا می تواند تاثیر به سزایی در معرفی برند شما داشته باشد. پس از اتمام فرآیند طراحی و پیاده سازی سایت ، در مرحله تست و بازنگری دسترسی های لازم در اختیار کارفرما قرار می گیرد . پس از این مرحله با خرید هاست پر سرعت و خرید دامنه وب سایت و ورود محصولات خود و ویژگی های آن عکس محصولات و قیمت آن ها میتوانید کسب و کار خود را شروع کنید.

 

 

سایت فروشگاهی شامل چه بخش هایی است ؟

به طور کلی سایت فروشگاهی شامل موارد زیر است!

  • تماس با ما
  • دسته بندی محصولات.
  • مقالات.
  • گالری.
  • اخبار.
  • درباره ی ما.
  • تندیس ها و جوائز.

 

 

مزایای طراحی سایت فروشگاهی چیست ؟

مراحل طراحی سایت فروشگاهی که باعث جذب مشتریان بیشتر میشود

    • استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با عرضه بر مبنای تقاضا
    • استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با حذف هزینه ‌های خرید و اجاره .
    • فروشگاهی همیشه باز و در دسترس
    • بدون نیاز به مکان
    • کاهش هزینه بازاریابی با هدف گیری بهتر
    • گسترش گستره جغرافیایی

1-سایت فروشگاهی باعث جذب مشتریان بیشتر

راه ‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی به دلیل دسترسی آسان و راحت آن، سبب نگهداری هرچه بیشتر مشتریان وفادار و قدیمی می شود.از طرف دیگر، یک فروشگاه اینترنتی از هر نقطه دنیا برای همگان قابل دسترس خواهد بود.اگر بتوانید برای سفارش های دورتر یعنی خارج از شهر یا کشور تان امکانی برای ارسال فراهم سازید تا سفارشات مشتری راحت به دستشان برسد با این حال مشتریان قدیمی شما که از محل سکونت سابق خود نقل مکان کرده اند، همچنان امکان خرید از فروشگاه شما را خواهند داشت.مشتریان جدیدی از مناطق دورتر خواهید یافت و  مشتریان شما روز به روز افزایش خواهند یافت.این مورد یکی از مهمترین و قابل توجه ترین مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی است.

 

2-استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با عرضه بر مبنای تقاضا

خریداران با مراجعه به یک فروشگاه فیزیکی، توقع مشاهده محصولات و بررسی آنها را خواهند داشت.هرچند ممکن است مراجعه کننده کالا را بخرد یا به هر دلیلی مانند قیمت، مقایسه با کالای دیگر و… از خرید آن، منصرف شود.در هر صورت شما موظف هستید موجودی مناسبی از کالاهای قابل ارائه، با میزان تقاضای نامشخص داشته باشید.برای یک فروشگاه آنلاین، لازم است تصویر و کاتالوگ مناسبی برای هر محصول ارائه شود اینگونه مشتریان با اعتماد بیشتری محصول را سفارش خواهند داد و همینطور کاتالوگ و اطلاعات آن باعث می شود تا مشتری اطلاعات بیشتری از کالا های موجود شما داشته باشد و راحت تر محصول مطابق نیاز خود را سفارش دهد.البته فروشنده باید برای رضایت مشتری این مورد را در نظر بگیرید که، امکان تامین کالا برای سفارش های ایجاد شده را دارد یا خیر، در غیر این صورت کالا را از منوی محصولات حذف کند یا اتمام موجودی را، اعلام نماید.

 

3-استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با حذف هزینه‌ های خرید و اجاره

کسب کار در مغازه یا فروشگاه یا شرکت همواره با هزینه ‌های تهیه یا اجاره، نگهداری، تعمیرات، مالیات و… همراه خواهد بود.علاوه بر هزینه های اجاره و پول برای مکان هزینه‌ های نگهداری از ساختمان و نیاز به نیروهای انسانی بیشتر نیز، از هزینه های دیگر کسب و کار غیر آنلاین است.هزینه دیگری که برای مغازه و مکان کسب و کار صرف میشود زمان هایی است که برای مناسبت ‌های گوناگون، حراج های ویژه یا تغییر فصل، نیازمند تغییر دکور فروشگاه باشید هزینه ‌های قابل توجهی برای ابزار، وسایل و نیروی کار به وجود خواهند آمد.در مقابل، در صورت راه‌ اندازی یک وب سایت برای فروشگاه اینترنتی خود با یک طراحی سایت مناسب و کارآمد، بخش زیادی از هزینه ‌های نام برده، با استفاده از مزایای فروشگاه اینترنتی کاهش خواهد یافت.به این نکته توجه داشته باشید که شاید در ابتدای فعالیت هزینه‌ی بالایی برای طراحی یک سایت بهینه بپردازید، یا در طی فعالیت مستلزم پرداخت هزینه سالانه خرید هاست و دامین باشید و یا موضوع پرداخت مالیات همچنان برای شما ایجاد چالش کند.اما چنانچه طراحی متناسبی را در نظر گرفته باشید، نیروی کار بسیار کمتری نیاز خواهید داشت.و همینطور در رویدادهای مهم سالیانه ،برای اعلام تخفیف یا مسابقه و غیره، تنها افزودن یک صفحه جدید به طراحی وب سایت کافیست و نیاز به صرف هزینه بیشتر نیست.

 

4-فروشگاهی همیشه باز و در دسترس

همانطور که میدانید طبق قوانین دولتی مالکان مکان های فروشگاه‌ های، بسته به نوع فعالیت خود موظف به تعطیلی فروشگاه در ساعتی مقرر خواهند بود.یعنی کسب و کاری که در مغازه ها صورت میگیرند برای کسب و کار محدود به بازه زمانی خاصی هستند و از یک ساعتی به بعد حق خرید و فروش ندارند .اما از مزایای طراحی سایت فروشگاهی این است شما برای فعالیت و خرید و فروش محدود به زمان نیستید و این فروشگاه در 7 روز هفته و 24 ساعت باز است و میتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

 

5-بدون نیاز به مکان

به طور کلی راه اندازی یک فروشگاه مجازی ارزان تر از راه اندازی و اجرای یک فروشگاه فیزیکی میباشد.از دیگر مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی این است که نیاز به مکان ندارد و حتی در منزل هم می توان به فروش محصولات پرداخت .

 

6-کاهش هزینه بازاریابی با هدف گیری بهتر

راه اندازی فروشگاه اینترنتی می تواند بهتر از سایر رسانه های معمول مشتریان را از محصولات و خدمات مطلع کرده و مورد هدف قرار دهد .زیرا مسلما جذب فردی که در اینترنت به دنبال محصول می گردد و خواسته او با هدف کاری شما یکی است بهتر از فردی است که تا به حال متوجه محصول یا خدمات شما نبوده یا اصلا نیازی نداشته است.

 

7-گسترش گستره جغرافیایی

داشتن یک مکان فروشگاهی قطعا مشتریانی از محله خود و یا محله های اطراف خواهد داشت .یک کسب و کار محلی با طراحی سایت فروشگاهی میتوانید محصولات خود را  در سراسر کشور و یا بسته به محصول، در سطح بین المللی، به فروش برساند و این امر فقط از طریق داشتن یک استراتژی تجارت الکترونیک امکان پذیر می باشد.این از مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی است که شما میتوانید محصول خود را به تمام کشور معرفی کرده به فروش رسانید و یا حتی صادر کنید.

 

 

طراحی سایت چگونه به فروش بیشتر ما کمک میکند ؟

طراحی سایت یک راهکار مهم است که با استفاده از آن می توانید مخاطبان جدیدی را به کسب ‌و ‌کار اینترنتی خود جذب کنید.سایت فروشگاه کمک می‌کند تا شما مشتریان بیشتری پیدا کرده، افزایش ترافیک سایت را داشته باشید و قراردادهای بیشتری ببندید و به موفقیت بیشتر و فروش بیشتری دست پیدا کنید.آمارها نشان میدهد آن دسته از کسب و کارهای آنلاین و بازاریاب ‌هایی که از سایت استفاده می‌کنند، 67 درصد بیش از دیگران میتوانند مشتریان کلیدی  به دست آورند. بنابراین بازاریابی محتوایی مهم است.در شرکت‌هایی که  وبلاگ فروشگاه دارند، لینک های ورودی به سایت تا 97 درصد بیشتر از دیگران است .۶۰ درصد کاربران وقتی محتواهای سفارشی یک شرکت را بر سایت خود مطالعه می‌کنند، تصور مثبتی نسبت به آن شرکت پیدا می‌کنند.بنابراین بازاریابی محتوایی با استفاده از وبلاگ فروشگاه می‌تواند اعتماد، قدرت و رتبه بندی موتور جستجو را ایجاد کند.افزایش ترافیک سایت را به صورت ارگانیک ایجاد کرده و کمک بیشتری به آگاهی از برند و وفا داری مشتریان کند.

 

 

کارکرد تبلیغاتی سایت فروشگاه

اگر شما کسب و کار کوچکی دارید وبلاگ شما می‌تواند یک کارکرد جالب دیگری هم داشته باشد و آن ارائه یک مکان عالی برای آگهی های مرتبط با محصولی است که شما به تازگی تولید کرده ‌اید.اگر شما در حال حاضر مخاطبان زیادی دارید که برای استفاده از محتوا به وبلاگ شما می‌آیند؛ میتوانید با درج چندین آگهی نظر آنها را جلب کرده و به تصمیم خرید آنها کمک بیشتری کنید. این کار یک روش عالی برای اطلاع رسانی به مشتریان و سفر مشتری برای خرید است مهمترین نکته‌ ای که در این زمینه وجود دارد؛ آن است که نباید در این کار زیاده روی کنید.زیرا وبلاگ نویسی به عنوان یک اصل باید بر روی محتوای ارزش آفرین تمرکز کند نه بر روی تبلیغات.امروزه کاربران فضای مجازی به شدت از تبلیغات و آگهی‌ ها فاصله می‌گیرند بنابراین در استفاده از این روش میانه رو باشید.

 

 

کمک به افزایش تعامل با مشتری از طریق سایت فروشگاه

تعامل با مشتریان و جلب اعتماد مشتری یکی از مهمترین بخش ها در هر بیزینس یا تجارت آنلاین است که به وسیله سایت فروشگاه امکان پذیر می‌شود.بنابراین شما تنها با طراحی سایت و تولید محتوا میتوانید به این اصل دست پیدا کنید.این کار به شما به عنوان فروشنده کمک می‌کند تا کاربران سایت خود را بهتر شناخته و آنها نیز با توانایی شما بیشتر آشنا می‌شوند.برای این کار امکان درج کامنت و یا چت آنلاین می‌تواند بسیار موثر عمل کند.

 

 

 محصول سایت های فروشگاهی فیزیکی است یا دانلودی ؟

به طور کلی انواع محصول در را به دو دسته محصول فیزیکی و مجازی (دانلودی) تقسیم می کنیم:

  • محصول فیزیکی: گروهی از محصولات که ماهیت فیزیکی دارند مانند یک لباس، کیف، کفش و هر چیز دیگری که کاربر می تواند به صورت اینترنتی خریداری کرده و جنس فیزیکی آن را تحویل بگیرد.در مورد این محصول ، پرداخت و دریافت کالا همزمان انجام نمی شود و هزینه ی ارسال نیز در نظر گرفته می شود.همچنین شما باید تصاویر بسیار زیادی از این محصولات داشته باشید و از این رو به عکس برداری حرفه ای نیاز است.

 

  • محصول دانلودی: انواعی از محصول که ماهیت فیزیکی ندارند. محصولاتی مانند یک فایل صوتی، یک کتاب الکترونیکی، یک افزونه، یک فایل ویدئویی و غیره در این گروه قرار دارند، پرداخت و دریافت محصول، در این حالت در لحظه انجام می شود.برای محصولات دانلودی شما به تصویر زیادی نیاز ندارید و بیشتر، توضیحات شما است که می تواند بر تصمیم خرید کاربران تأثیر بگذارد.تفاوت محصولات دانلودی و فیزیکی در نحوه اضافه کردن محصولات و تنظیمات مربوط است.به صورت خلاصه می توان گفت تفاوت محصولات فیزیکی و دانلودی در آن است که برای محصولات فیزیکی نیاز به تعیین آدرس پستی و تنظیمات مربوطه است اما محصولات دانلودی نیاز به انجام این تنظیمات ندارید.محصولات سایت فروشگاهی هم میتواند فیزیکی باشد و هم دانلودی و این بستگی به خود تان دارد که میخواهید در چه زمینه ای فعالیت داشته باشید .

 

 

 سئو چیست و چرا سئوی سایت فروشگاهی مهم است؟

سئو (SEO) و بهینه سازی سایت، با هدف بهبود عملکرد وب سایت شما براساس استاندارد های موتور های جستجو و افزایش بازدید از این طریق صورت می‌گیرد. برای استفاده از سئو باید بدانید که فاکتورهای زیادی در سئو سایت تاثیر میگذارند .از کلمات به کار رفته در متن و محتوا تا لینک های ورودی به سایت شما از سایت ‌های دیگر و غیره را می‌توانیم سئو بنامیم .اهمیت سئوی سایت فروشگاهی از آن جهت است که به شما کمک می‌کند تا با استفاده از مجموعه فعالیت ‌هایی مانند طراحی سایت ، بتوانید تولید محتوایی انجام دهید که جایگاه بهتری در موتور های جستجو و به خصوص گوگل به دست آورید تا از این طریق با دیده شدن در نتایج جستجو ، بازدید کنندگان شما بیشتر شده و میزان فروش و رشد کسب و کار شما هم بهتر شود.در واقع کلماتی که در گوگل و دیگر موتور های جستجو، توسط کاربران جست و جو می‌شود، دارای اهمیت بالایی است و تجربه نشان میدهد که جذب بازدید کننده بیشتر از طریق گوگل می‌تواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند .زیرا مردم به موتور های جستجو بیشتر از تبلیغات مستقیم اعتماد دارند.به همین دلیل هم این روش بر دیگر روش‌های تبلیغی برتری داشته است و در بلند مدت هزینه بسیار کمی را برای یک فروشگاه اینترنتی به همراه دارد و انجام آن نیازمند گذراندن زمان زیادی نیست و با صرف مدت زمان کوتاهی میتوانیم یک سایت عالی داشته باشیم .

 

 

هزینه ی طراحی سایت فروشگاهی

هزینه ی طراحی سایت فروشگاهی بستگی به کیفیت کار و خدمات سایت مورد نظر و شرکتی که برای همکاری انتخاب میکنید دارد .

طبیعتا هر چقدر که کیفیت کار و سایت شما و خدمات آن بالاتر باشد هزینه ی آن نیز بالاتر میرود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *