راهنمای جامع طراحی فروشگاه آنلاین {راه اندازی سایت فروشگاهی پرفروش}

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

 طراحی سایت فروشگاهی چیست ؟ سایت فروشگاهی چه کاربردی دارد؟ تفاوت‌های سایت فروشگاهی با دیگر سایت‌ها چیست؟ چه نکاتی به طراحی بهترین سایت فروشگاهی کمک می‌کند؟ مراحل طراحی یک سایت حرفه‌ای برای فروشگاه به چه صورت است؟ در راه‌اندازی سایتی برای فروشگاه و افزایش فروش باید به چه نکاتی توجه کرد؟ چه موضوعاتی به طراحی بهترین سایت فروشگاهی کمک می‌کنند؟ در این مطلب از مجریان وب قصد پاسخ به این سوالات و بررسی سایت فروشگاهی و شیوه طراحی آن را داریم. با توجه به اینکه این نوع سایت در حال حاضر از پرطرفدارترین انواع سایت است، آشنایی با آن برای تمام متقاضیان راه‌اندازی یک سایت الزامی است. با ما همراه باشید تا راهنمای جامع طراحی فروشگاه آنلاین {راه اندازی سایت فروشگاهی پرفروش} را به شما ارائه کنیم.

مطلب پیشنهادی:طراحی سایت چیست ؟

طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

سایت فضایی در شبکه اینترنت است که محتواهای مختلفی در آن قرار دارند و کاربران با ورود به آن می‌توانند به اطلاعات مختلفی دست پیدا کنند. این فضا شامل صفحاتی به هم پیوسته است که از طریق یک آدرس اینترنتی قابل دسترسی هستند. در صفحات سایت‌ها مطالب مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به متون، تصاویر، ویدیوها و موارد مشابه دیگر اشاره کرد. سایت‌ها انواع مختلفی دارند و بیشتر ما روزانه از یک یا چند نوع از آن‌ها استفاده می‌کنیم. یکی از پرکاربردترین انواع سایت‌ها، سایت فروشگاهی است که اکثرا تجربه خرید محصول از آن‌ها را داشته‌ایم اما بیشتر ما صرفا خریدار این سایت‌ها هستیم و نمی‌دانیم که روند طراحی سایت فروشگاهی چیست و برای اینکه یک سایت به سایتی با قابلیت‌های خرید آنلاین تبدیل شود چه مراحلی طی شده و چه نکاتی رعایت می‌شود. در ادامه به معرفی این نوع از سایت‌ها، کاربرد و شیوه طراحی آن‌ها می‌پردازیم.

تاریخچه طراحی سایت فروشگاهی

طراحی وب سایت‌ها یکی از بزرگ‌ترین خدمات تکنولوژی برای بشر است. وب سایت‌ها قوی‌ترین سیستم اطلاع رسانی هستند و کاربرد آن‌ها در همه جنبه‌های زندگی قابل مشاهده است. اولین وب سایت‌ها چیزی حدود 30 سال پیش روی کار آمدند. طبق تاریخچه طراحی سایت، اولین سایت در بستر اینترنت در تاریخ 20 دسامبر سال 1990 و بر پایه HTML روی کار آمد. در این سایت اطلاعاتی در مورد وب سایت‌ها و نرم‌افزارها به اشتراک گذاشته شده بود. بعد از آن طراحی وب سایت‌ها جدی‌تر دنبال شد و تنوع سایت‌ها و مطالبی که در آن‌ها قرار می‌گرفتند، روز به روز بیشتر شد، تا جایی که سایت‌ها نه فقط برای اشتراک‌گذاری اطلاعات بلکه برای خرید محصولات مختلف مورد استفاده قرار گرفتند. تاریخچه طراحی سایت فروشگاهی به سال 1994 بازمی‌گردد. اولین مشتری خرید اینترنتی از سیستم بانکداری آنلاین بود و بعد از آن در سال‌های 1995 و 1996 شرکت‌های آمازون و ای بی وارد عرصه اینترنت و فروش اینترنتی شدند.

 

هدف از طراحی سایت فروشگاهی

اینترنت نقش زیادی در زندگی بشر امروزی دارد. این روزها برای جستجو در مورد یک موضوع ابتدا به سراغ اینترنت می‌رویم. زمانی که در مسیر رسیدن به مقصدی گم می‌شویم، از ابزارهای اینترنتی استفاده می‌کنیم و حتی در زمان ابتلا به بیماری هم ابتلا علائم خود را در اینترنت چک می‌کنیم. اینترنت و وب سایت‌ها در زمینه خرید هم تغییرات زیادی ایجاد کرده‌اند. بخش زیادی از خرید مردم این روزها به صورت غیر حضوری و اینترنتی انجام می‌شود و مهم‌ترین هدف از طراحی سایت فروشگاهی نیز همین استقبال از خرید اینترنتی است.

با روی آوردن مردم به خرید اینترنتی و اولویت پیدا کردن خرید اینترنتی و غیرحضوری نسبت به خرید حضوری، بیشتر کسب و کارها به بستر اینترنت کوچ کردند یا در کنار کسب و کار اصلی خود، شعبه‌ای برای خرید اینترنتی راه‌اندازی کردند تا با حفظ مشتریان قبلی به مشتریان جدید هم دسترسی داشته باشند. به طور کل هدف از طراحی سایت فروشگاهی را می‌توان در مواردی مانند معرفی برند و محصولات فروشگاه، جذب بیشتر و بهتر مشتریان، افزایش فروش و کسب سود برای فروشگاه و بازاریابی اینترنتی و آشنایی با مشتریان جدید خلاصه کرد.

مطلب پیشنهادی: فاکتورهای مهم سایت فروشگاهی

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی را از کجا شروع کنیم؟

حالا که با فروشگاه اینترنتی، کاربرد و استفاده از این نوع فروشگاه آشنا شدید به مهم‌ترین موضوع یعنی فرآیند طراحی و راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی می‌رسیم. اما برای اینکه بدانیم راه اندازی فروشگاه اینترنتی را از کجا شروع کنیم ابتدا باید با بعضی اصطلاحات و نکات در زمینه طراحی و راه‌اندازی سایت فروشگاهی آشنا شویم. همچنین به عنوان فردی که قصد طراحی چنین سایتی دارد یا در زمینه طراحی سایت‌های فروشگاهی صاحب کسب و کاری است، آشنایی با چالش‌های مسیر پیش رو نیز اهمیت زیادی دارد. در ادامه به توضیح پروسه طراحی سایت فروشگاهی، اصول و قواعد انجام این کار، انواع روش‌های طراحی سایت فروشگاهی و دیگر موارد مشابه می‌پردازیم.

 

Dropshipping چیست؟

به عنوان اولین موضوع در توضیح فرآیند طراحی و راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی به این سوال پاسخ خواهیم داد که دراپ شیپینگ چیست ؟ دراپ شیپینگ نوعی از فروشگاه‌های اینترنتی است که در آن تامین محصول خریداری شده توسط مشتری از سمت فروشنده اصلی انجام نمی‌شود. در این نوع از فروشگاه‌های اینترنتی فروشنده انبار یا فروشگاهی برای نگهداری کالاها ندارد و بعد از سفارش مشتریان، کالا را از عمده فروش، تولید کننده اصلی یا حتی فروشگاهی دیگر تامین کرده و به دست مشتری می‌رساند. به عبارتی سایت‌های فروشگاهی که با روش دراپ شیپینگ فعالیت می‌کنند نوعی سایت واسطه هستند که خود خریدار محصول سفارشی مشتری از منبعی دیگر می‌باشند. مدیریت و استفاده از یک فروشگاه اینترنتی به سبک دراپ شیپینگ مزایا و معایبی دارد که به شرح زیر هستند.

  • مزایای Dropshipping

ابتدا به بررسی مزایای Dropshipping می‌پردازیم. اولین مزیت کسب و کارهایی که با این شیوه فعالیت می‌کنند نیاز به سرمایه اولیه کمتر است. بیشترین هزینه این کسب و کارها هزینه راه‌اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی است و نیازی به صرف هزینه برای تهیه انبار یا فروشگاه ندارند. به علاوه این نوع فروشگاه‌ها کار خود را راحت‌تر و سریع‌تر از دیگر فروشگاه‌های اینترنتی آغاز می‌کنند زیرا دردسرهای فروشگاه‌های اینترنتی عادی مانند حسابداری، تامین سفارشات، بسته‌بندی و مدیریت انبار را ندارند. مخارج کلی در فروشگاه‌هایی که به سبک Dropshipping فعالیت می‌کنند کمتر است و به دلیل نداشتن انبار یا مرکزی برای خرید و فروش حضوری، امکان تبدیل هر جایی به دفتر کار خود را دارند.

  • معایب Dropshipping

البته این فروشگاه‌های اینترنتی معایبی هم دارد. از معایب Dropshipping می‌توان به سود کمتر اشاره کرد. با توجه به اینکه قیمت گذاری محصولات در این فروشگاه‌ها توسط تامین کننده اصلی انجام می‌شود، فروشگاه اینترنتی که مشتری از آن خرید می‌کند تنها امکان افزایش قیمت تا حدی معقول را دارد و امکان تعیین سود برای خود را نخواهد داشت. به علاوه در این نوع از فروشگاه‌های اینترنتی حمل و نقل و ارسال محصولات به عهده فروشگاه نیست و مسئول رسیدگی به این کار تامین کننده است، به همین دلیل فروشگاه امکان پیگیری دقیق وضعیت سفارش مشتری را نخواهد داشت اما بزرگ‌ترین مشکل این سبک فروشگاه‌های اینترنتی جبران خطای تامین کننده توسط فروشنده است که گاهی ضرر و زیانی سنگین به فروشنده وارد می‌کند.

پلتفرم مناسب برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید

پلتفرم مناسب برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید تا بهترین سایت فروشگاهی را داشته باشید. به عبارت دیگر انتخاب پلتفرم یکی دیگر از نکاتی است که قبل از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین باید از آن مطلع باشید و به انتخاب آن دقت کنید. پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که امکان طراحی و راه‌اندازی وب سایت فروشگاهی در بستر آن‌ها وجود دارد. هر کدام از این پلتفرم‌ها ویژگی‌هایی دارند و امکانات به خصوصی در اختیار کاربران خود می‌گذارند. در ادامه به معرفی چند مورد از معروف‌ترین پلتفرم‌هایی که برای طراحی سایت فروشگاهی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد را معرفی خواهیم کرد.

  • Shopify

Shopify اولین پلتفرمی است که برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و مدیریت محتواهای تولید شده، می‌توان از آن استفاده کرد. این پلتفرم چیزی حدود 15 سال سابقه در زمینه ساخت فروشگاه‌های آنلاین دارد و تا کنون حدود 2 میلیون فروشگاه در بستر آن طراحی شده است. این پلتفرم گزینه‌ای مناسب برای راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی به خصوص برای فروشگاه‌های کوچک است. البته استفاده از تمام امکانات این پلتفرم با پرداخت هزینه امکان‌پذیر است اما برای اطمینان کاربران از انتخاب این پلتفرم، همه کاربران امکان استفاده 14 روزه رایگان از این بستر را دارند. حتی اگر تا کنون تجربه طراحی سایت نداشته باشید هم استفاده از این پلتفرم بسیار ساده است و با کمی وقت گذاشتن به اصول طراحی در این بستر مسلط خواهید شد.

  • Square

Square بستر و ابزار بعدی برای طراحی و مدیریت وب سایت‌های فروشگاهی است که علاوه بر امکان سایت فروشگاه آنلاین، پشتیبانی فروشگاه‌های آفلاین و حضوری هم با استفاده از آن امکان‌پذیر است. این بستر مناسب کسب و کارهایی است که خود تولید کننده محصول هستند و تنوع محصولات آن‌ها در فروش حضوری بیشتر است. این فروشگاه‌ها می‌توانند سایت را به عنوان ویترین فروشگاه اصلی خود و برای ثبت سفارش مشتریانی که فاصله زیادی با فروشگاه‌ آن‌ها دارند، استفاده کنند و سایر مشتریان و افرادی که در نزدیکی آن‌ها اقامت دارند را به مراجعه حضوری فروشگاه دعوت کنند. استفاده از این پلتفرم بسیار ساده است و بعد از چند مرحله ساده می‌توان سایت خود را در بستر آن راه‌اندازی کرد.

  • Ecwid

یکی دیگر از پلتفرم‌های راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی و مدیریت محتوای آن‌ها Ecwid است. با استفاده از این پلتفرم هزینه‌های طراحی و مدیریت فروشگاه آنلاین به حداقل می‌رسد. این پلتفرم امکانات رایگان بسیار زیادی دارد و حتی امکان شروع به کار رایگان هم با آن وجود دارد. با این پلتفرم می‌توان تا 10 محصول را به صورت رایگان بارگذاری کرد و فروش این محصولات را آغاز کرد و در صورتی که فرآیند کار با سایت طراحی شده در این پلتفرم مناسب بود، هزینه‌های لازم را پرداخت و فروشگاه را به صورت رسمی می‌توان راه‌اندازی کرد. این پلتفرم از بیشتر سیستم عامل‌های طراحی سایت مانند وردپرس، دروپال و ویبلی پشتیبانی می‌کند. آشنایی اولیه با لیست کار این پلتفرم چیزی حدود 15 دقیقه زمان می‌برد و به دلیل محیط کاربری ساده حتی افراد مبتدی هم توانایی کار با آن را دارند.

  • WooCommerce

WooCommerce دیگر ابزار یا پلتفرمی است که برای راه‌اندازی وب سایت فروشگاهی می‌توان از آن استفاده کرد. این پلتفرم یکی از ابزارهایی با بهترین عملکرد و امکانات است و به خصوص برای افرادی که پیش‌تر سابقه طراحی وب سایت را داشته‌اند، گزینه‌ای مناسب برای راه‌اندازی سایت است. ووکامرس به خصوص برای افرادی که طراحی و مدیریت سایت خود را با افزونه وردپرس انجام می‌دهند، انتخابی کارآمدتر است. این پلتفرم برای راه‌اندازی و مدیریت سایت یکی از بهترین گزینه‌ها است. امکاناتی که این پلتفرم در اختیار کاربران قرار می دهد بسیار زیاد است و با کمک آن امکان ساخت پست‌های جدید، تصاویر، برچسب‌ها و دیگر بخش‌های سایت به سادگی وجود دارد.

 

برندسازی کنید

همان‌طور که گفته شد به منظور راه‌اندازی یک وب سایت فروشگاهی ابتدا باید با مفاهیمی آشنا شد که یکی دیگر از آن‌ها برندسازی است. باید برندسازی کنید تا برند و کسب و کار شما نزد مشتریان اعتبار پیدا کرده و مشتریان بهتر و بیشتر با محصولات شما آشنایی پیدا کنند. برندسازی که با عنوان برندینگ هم شناخته می‌شود، فرآیندی است که طی آن نام برند در ذهن مشتریان ماندگار شده و کسب و کار به شهرت و محبوبیت می‌رسد. محبوبیت و معروفیت دو خواسته مهم کسب و کارها است که با استفاده از آن‌ها میزان فروشی تضمین شده هم پیدا می‌کنند. برندسازی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و یکی از مهم‌ترین موضوعات در انجام آن آشنایی با استراتژی برندسازی است. برندینگ در اصل بعد از راه‌اندازی سایت آغاز می‌شود اما بسته به نوع محصول و هدف کسب و کار، ممکن است مراحلی از آن را در زمان طراحی سایت هم مد نظر قرار داد.

  • استراتژی برندسازی

استراتژی برندسازی در واقع مشخص کردن اقداماتی است که باید در زمینه برندینگ انجام شوند. با تعیین استراتژی هدف از برندینگ مشخص شده و اقداماتی که به تکامل و بهبود برند کمک می‌کنند هم تعیین می‌شوند. استراتژی برندسازی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا نتایج حاصل از برندینگ تا حد زیادی به آن بستگی دارد. البته هر استراتژی در برندسازی نتیجه بخش نیست و صرفا مواردی را می‌توان به عنوان روش برندسازی انتخاب کرد که با نیازهای مشتریان مطابقت داشته و در محیط رقابتی به بهبود موقعیت سازمان و فروشگاه آنلاین کمک کنند.

  • عناصر مهم در استراتژی برندسازی

همان‌طور که گفته شد موفقیت برندی که از طریق راه‌اندازی فروشگاه آنلاین قصد معرفی بهتر و بیشتر آن را دارید تا حد زیادی به رعایت استراتژی‌های برندسازی بستگی دارد. همچنین هر استراتژی برای برندسازی کارآمد نیست و در انتخاب اهداف و مسیر برندسازی باید موضوعات مختلفی را در نظر گرفت. موضوعاتی که به تعیین یک استراتژی جامع و کامل برای برندسازی کمک می‌کنند را می‌توان به 7 بخش تقسیم کرد و تحت عنوان عناصر تعیین استراتژی از آن‌ها نام برد. عناصر مهم در استراتژی برندسازی به شرح زیر هستند. اگر تمام عناصر زیر را در تعیین استراتژی برندسازی رعایت شوند، فروشگاه آنلاین تا سال‌ها بقا خواهد داشت و امکان استفاده از آن برای کسب درآمد و سودآوری وجود دارد.

۱. هدف

اولین و مهمترین عنصری که در تعیین استراتژی برندسازی باید به آن توجه کرد، هدف است. بسیاری از فروشگاه های آنلاین ابتدا با هدف ارائه قیمت های مناسب ارزان تر نسبت به سایر فروشگاه ها کار خود را آغاز می‌کنند اما در ادامه مسیر توانایی باقی ماندن سر این وعده را ندارند و مشتریان خود را از دست می دهند. این استراتژی بیان کننده این موضوع است که هدف مهمترین چیزی است که کسب و کار به خصوص از نوع فروشگاه‌های آنلاین کار خود را با آن آغاز می کند و برای دستیابی به آن باید تمام تلاش خود را داشته باشد. تعیین هدف در استراتژی برند سازی با روش های مختلفی امکان پذیر است، برای مثال بعضی از کسب و کارها هدف خود را افزایش پله ای برای کسب درآمد قرار می دهند اما بعضی کسب و کار های دیگر رضایت مشتریان و حفظ آنها را به عنوان هدف کسب و کار خود مشخص می کنند.

۲. ثبات

ثبات و یکپارچگی از دیگر موضوعاتی است که در تعیین استراتژی برای برندینگ باید به آن توجه کرد. کسب و کارهایی که ارتباط با مشتریان را از از طریق اینترنت و ابزارهای آنلاین انجام می دهند معمولاً چند بستر را برای معرفی خود به مشتریان و فروش بیشتر انتخاب می کنند. طبق این استراتژی برندینگ کسب و کارهایی که از چند پلتفرم یا بستر برای معرفی خود به مشتریان استفاده می کنند باید به این موضوع دقت کنند که در همه پلتفرم ها یک پیغام مشترک را به مشتریان انتقال دهند. این موضوع به شناخته شدن بهتر برند و افزایش وفاداری مشتریان کمک می کند. به عنوان مثال برند کوکاکولا در تمام بستر ها شبکه های اجتماعی از یک لوگو، یک پیام و یک شیوه کار مشابه و مشترک استفاده می کند.

۳. هیجان

هیجان عنصر بعدی در ایجاد استراتژی برای برند است. یک برند زمانی موفق خواهد شد که احساسات مخاطب را با خود همراه کند و از این طریق مخاطب را جذب خود کرده و او را برای خرید ترغیب کند. بسیاری از برندهای بزرگ در دنیا که محصولاتی با قیمت‌های بالا دارند از این طریق و با کنترل هیجان مشتریان فروش خود را تضمین می کنند. تمام این برندها رقبایی دارند که محصول مشابه و گاها با همان کیفیت را با قیمت پایین تر عرضه می کنند، در این میان چیزی که باعث خرید مشتری از آنها می شود ترغیب احساس و هیجان است.

تاثیرگذاری روی مشتریان از طریق کنترل هیجان و احساسات آنها یکی از فاکتورهای مهم برای فروشگاه های آنلاین نیز هست. فروشگاه هایی که از طریق وب سایت اینترنتی فروش خود را انجام میدهند امکان اثرگذاری و حضوری برای مشتریان را ندارند و اگر در تبلیغات و برندسازی خود موفق به ترغیب احساس مشتریان نشوند فروش اینترنتی موفقی نیز نخواهند داشت.

۴. انعطاف پذیری

انعطاف پذیری دیگر فاکتوری است که در استراتژی برندسازی باید به آن توجه کرد. البته باید دقت کرد که انعطاف پذیری در برندسازی نباید مقابل ثبات قرار گیرد و این دو مقوله باید هماهنگ و همراه یکدیگر باشند تا برند به هدف خود برسد. دنیای امروز به خصوص در حوزه تکنولوژی روز به روز در حال تغییر است و اگر برندهایی که از طریق فروش آنلاین فعالیت می کنند همگام با این تکنولوژی وضعیت کسب و کار خود را تغییر ندهند به موفقیت مورد نظر دست پیدا نخواهند کرد.‌ به عبارت ساده‌تر برندها برای برندسازی و ماندگاری در ذهن مشتریان باید با حفظ ثبات امکان تغییر در روند کاری خود در زمان نیاز را داشته باشند.

۵. مشارکت کارکنان

برای برندسازی موفق مشارکت کارکنان اهمیت زیادی دارد. به خصوص در فروشگاه های آنلاین که کارکنان باید از طریق ابزارهای مانند اینترنت یا تلفن مشتریان را ترغیب به خرید کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند، مشارکت کارکنان اهمیت بیشتری پیدا می کند. کارکنان باید با هدف برند آشنا باشند و در راستای دستیابی به این هدف فعالیت های خود را برنامه ریزی و اجرا کنند تا بهترین روابط را با مشتری برقرار کرده و در بیشتر ارتباطات خود به فروش برسند.

برای مثال اگر تولید محتوا برای معرفی محصول توسط یک برند در بسترهای مختلف مانند سایت به صورت طنز انجام می شود، کارکنان باید به همین صورت پاسخگویی مشتریان بوده و با آنها ارتباط برقرار کنند یا در صورتی که یک وب سایت محصولات خود را به شکل کاملاً تخصصی به مشتریان معرفی می کند کارکنان هم باید در ارتباط تلفنی با مشتریان از اصطلاحات و نکات تخصصی در توضیح و معرفی محصول استفاده کنند.

۶. وفاداری

استراتژی بعدی در برندسازی به خصوص برای کسب و کارهای آنلاین که از طریق فروشگاه های اینترنتی محصولات خود را به فروش می رسانند، ارزش دادن به مشتریان وفادار است. بهتر است هر چند وقت یکبار لیستی از مشتریانی که بیشترین خرید را از فروشگاه شما دارند تهیه کرده و به روش های مختلف مانند در نظر گرفتن تخفیف ویژه یا ارسال هدیه تبلیغاتی از آنها تقدیر کنید. این کار چند مزیت دارد که یکی از آنها معرفی برند توسط مشتری به دیگر افراد است. بعلاوه احتمال خرید مشتری به میزان بیشتر از برند شما بیشتر خواهد شد و از این طریق به سود و کسب درآمد بالاتری هم خواهید رسید.

۷. آگاهی از بازار رقابت

آگاهی از بازار رقابت و آشنایی با اقداماتی که رقبا در جهت تاثیرگذاری در مشتریان خود انجام می‌دهند یکی دیگر از استراتژی‌هایی است که فروشگاه‌های آنلاین برای برندسازی باید به آن توجه داشته باشند. مطابق این استراتژی برندها علاوه بر دقت به فعالیت‌های خود باید فعالیت رقبا را هم زیر نظر داشته باشند. این موضوع را با مثالی بهتر توضیح می‌دهیم. پیتزا هات یکی از برندهای معروف و محبوب تولید پیتزا است که در دوره‌ای تمام تمرکز خود را روی شبکه‌های اجتماعی برندهای رقیب قرار داد. این مجموعه در کنار حفظ کیفیت محصول خود و تلاش برای معرفی بیشتر و بهتر به مشتریان یک اقدام دیگر هم انجام داد و آن حضور در شبکه‌های اجتماعی و پاسخگویی به سوالات مشتریان زیر پست رقبا، زودتر از رقیب بود. این کار کمک زیادی به معرفی و معروفیت این مجموعه در مدت زمان کوتاه کرد و این برند از این طریق به شهرت خوبی دست پیدا کرد.

 

اصول و ضوابط طراحی فروشگاه های آنلاین

یکی دیگر از مسائلی که در طراحی فروشگاه آنلاین و سایت های فروش اینترنتی باید به آن توجه داشت، اصول و ضوابط طراحی فروشگاه های آنلاین است. اولین اصل در طراحی فروشگاه آنلاین استفاده از تیم یا طراحی خبره در زمینه طراحی و پیاده سازی سایت فروشگاهی است. سایت های فروشگاهی پیکربندی سنگینی دارند و جزئیات آن ها نسبت به دیگر انواع سایت ها بیشتر است بنابراین طراحی که برنامه نویسی و اجرای سایت را بر عهده دارد، باید تجربه بیشتری در زمینه طراحی و بخصوص طراحی سایت های فروشگاهی داشته باشد. بعلاوه در طراحی هر صفحه از سایت فروشگاهی باید به این موضوع دقت شود که نشانی از برند مانند لوگو یا بخشی از نام تجاری آن در تمام صفحات وجود داشته باشد. این کار چند مزیت دارد که یکی از آنها تکرار نام برند در ذهن مشتریان است و مزیت دیگر معرفی برند به دیگر افراد از طریق اشتراک گذاری صفحات وب سایت یا فروشگاه توسط مشتریان است.

در سایتهای فروشگاهی باید همه چیز واضح و روشن باشد تا مشتریان بدون دغدغه اقدام به خرید محصولات کنند. برای مثال درگاه سایت باید مشخص و مطمئن باشد همچنین جزئیات خرید و سفارش محصول نیز باید در سایت های فروشگاهی شفاف باشد تا مشتریان بدون هیچ دغدغه ای خرید خود را از سایت انجام دهند. استفاده از تکنیک های سئو یکی دیگر از موضوعاتی است که در طراحی سایت های فروشگاهی اهمیت داشته و به عنوان یک اصل مهم برای بهره وری بیشتر از فروشگاه اینترنتی باید با آن توجه شود.

 

سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی

همان‌طور که گفته شد رعایت سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی یک اصل و ضابطه مهم است و موفقیت سایت تا حد زیادی به آن بستگی دارد. قبل از توضیح نقش سئو در سایت‌های فروشگاهی و بهبود وضعیت آن‌ها ابتدا باید با مفهوم سئو آشنا شوید. سئو به معنی استفاده از یک سری تکنیک ها و دستورالعمل‌ها برای معرفی بهتر سایت به مشتریان، از طریق موتورهای جستجو است. همه سایت‌های اینترنتی برای معرفی بیشتر به مشتریان در موتور جستجو قرار می‌گیرند. موتور جستجو همان جایی است که مشتریان اولین بار جستجو برای محصولات مورد نظر خود را در آن انجام می‌دهند.

برای مثال بیشتر ما گوگل را به عنوان موتور جستجو و بستر اصلی پیدا کردن محصولات مورد نظر خود می‌شناسیم و برای پیدا کردن یک محصول، فروشگاه یا حل مشکلات خود ابتدا به سراغ آن می‌رویم. اکثر ما در این موتور جستجو به سراغ سایت‌های ابتدای لیست پیشنهادی می‌رویم و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که جستجو خود را در صفحات دوم و سوم هم انجام دهد. طبیعتا در چنین شرایطی شانس دیده شدن سایت‌هایی که در ابتدا لیست موتور قرار دارند، بیشتر از سایر سایت‌ها است و سئو همین وظیفه را بر عهده دارد. برای سایت‌های فروشگاهی اهمیت آشنایی با اصول سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی بسیار زیاد است. تکنیک‌های سئو در سایت‌های فروشگاهی به صورت زیر پیاده‌سازی می‌شوند.

۱. مدیریت کلمات کلیدی در صفحات

مدیریت کلمات کلیدی در صفحات یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در زمینه سئو سایت‌های فروشگاهی قابل انجام و موثر است. یکی از مشکلات بزرگ سایت‌های فروشگاهی داشتن محصولات مشترک است که بخش یا تمام قسمت‌های اسم آ‌ن‌ها مشابه است. در چنین شرایطی مشتریان با جستجو اسم این محصولات به عنوان کلمه کلیدی با گزینه‌های زیادی مواجه می‌شوند و ناچار خواهند بود که محصول مورد نظر خود را از میان آن‌ها پیدا کنند. بسیاری از افراد که وقت یا حوصله انجام این کار را ندارند از جستجو در سایت صرف نظر کرده و به سراغ سایت فروشگاهی بعدی می‌روند. فروشگاه‌های آنلاین با مدیریت کلمات کلیدی در صفحات می‌توانند سئو سایت را به سادگی انجام دهند. یکی از راه‌هایی که به انجام این کار کمک می‌کند تغییر تمرکز لندینگ پیج از محصولات به دسته‌بندی آن‌ها است.

۲. استفاده از برچسب و دسته بندی ها

استفاده از برچسب و دسته بندی ها یکی دیگر از تکنیک‌های سئو سایت است. به طور کل در سایت‌های فروشگاهی استفاده از دسته بندی محصولات برای نظم‌دهی به آن‌ها بهترین راه است  اما در کنار دسته بندی کردن محصولات به کار بردن برچسب‌ها برای تعیین دقیق‌تر وضعیت یک یا چند محصول راهکاری مناسب است که توجه موتور جستجو را نیز به خود جلب کرده و در قرارگیری سایت در صفحات اول جستجو تاثیر زیادی دارد. دسته بندی مشخص است اما برچسب‌ها می‌توانند بخشی از کلمات کلیدی، اسم یا مشخصات محصول باشند. برای مثال در مورد محصولی مانند شامپو می‌توان از برچسب‌هایی مانند اسم تولید کننده، نوع شامپو، مخصوص زنان یا مردان بودن و موارد مشابه دیگر به عنوان برچسب استفاده کرد.

۳. طراحی بخش وبلاگ سایت

طراحی بخش وبلاگ سایت یکی دیگر از روش‌هایی است که برای سئو سایت‌های فروشگاهی کارآمد است. وبلاگ جایی است که بیشترین ترافیک سایت را به خود اختصاص خواهد داد اگر به صورت هوشمندانه استفاده شود. وبلاگ همچنین بیشترین تاثیر را در سئو سایت دارد و یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای رتبه‌دهی به سایت‌ها است، در وبلاگ می‌توان انواع محتواها را تولید کرد. محتواهایی برای راهنمایی مشتریان جهت خرید از سایت، ترغیب آن‌ها به خرید، معرفی محصولات جدید، توضیح خدمات برند یا فروشگاه و بسیاری موارد دیگر می‌توانند از موضوعاتی باشند که در وبلاگ سایت قرار می‌گیرند. وبلاگ بهتر است حاوی کلمات کلیدی مشابه با محصولات هم باشد تا از این طریق توجه موتور جستجو به سایت بیشتر و بهتر جلب شود.

۴. آنالیز رقبا

آنالیز رقبا یکی دیگر از اقداماتی که در جهت سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی باید به آن توجه کرد و جدی گرفت. رقبا همیشه برای بهبود وضعیت خود تلاش می‌کنند و آشنایی با اقداماتی که در این زمینه انجام می‌دهند به شما هم برای بهبود وضعیت سایت و فروشگاه کمک خواهد کرد. شناسایی رقبا همچنین به داشتن یک سیستم برنامه‌ریزی مناسب هم کمک می‌کند. بررسی تاریخچه اقدامات رقبا، تحلیل عملکرد آن‌ها، میزان موفقیت و ارتباطی که مشتریان با هر رقیب برقرار می‌کند از دیگر موضوعاتی است که با تکنیک‌های سئو قابل بررسی بوده و در بهینه‌سازی سایت موثر است.

۵. برندسازی

برندسازی یکی دیگر از کارهایی است که با سئو قابل انجام است و همه سئوکاران در فروشگاه‌های اینترنتی یا دیگر انواع سایت‌ها باید در جهت انجام آن اقدام کنند. به عبارت دیگر یک فروشگاه اینترنتی یا برند نباید به دنبال یکبار خرید مشتریان باشد و باید از طریق اقدامات مختلف تلاش کند که علاوه بر خرید اولیه، برند را در ذهن مشتری ماندگار کرده تا برای هر بار خرید به سراغ فروشگاه آمده و حتی محصولات و فروشگاه را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کنند. همه این موضوعات وابسته به برندسازی هستند و در صورتی که این کار به درستی انجام شود، با موفقیت انجام خواهند شد.

۶. نوشتن متن مناسب برای توضیحات

در خرید حضوری مشتری تمام سوالات خود را از فروشنده می‌پرسد، همچنین با بررسی محصول از نزدیک با وضعیت آن آشنا شده و در مورد خرید یا عدم خرید یک محصول مطمئن می‌شود. در خرید غیرحضوری از فروشگاه‌های اینترنتی اما این کار به سادگی امکان‌پذیر نیست، زیرا مشتری برای ارتباط با فروشنده باید از تلفن، شبکه‌های اجتماعی و دیگر روش‌های مشابه استفاده کند. در چنین شرایطی نوشتن متن مناسب برای توضیحات کمک زیادی به مشتریان برای انتخاب یک محصول و خرید آن با خیال راحت می‌کند.

نوشتن متن مناسب برای توضیحات همچنین باعث می‌شود مشتری زمان بیشتری را در سایت فروشگاهی شما سپری کرده و برای مطالعه دقیق متن وقت بیشتری بگذارد. همان‌طور که می‌دانید یکی از اصول مهم در سئو و بهینه‌سازی انجام اقداماتی است که کاربر را برای مدت بیشتری در یک صفحه از سایت نگه دارد. به علاوه متن مناسب برای توضیحات محصول، به خصوص اگر حاوی کلمات کلیدی باشد به جلب توجه موتور جستجو نیز کمک می‌کند.

 

تاثیر رنگ در طراحی سایت فروشگاهی

یکی از موضوعات مهمی که طراحان سایت فروشگاهی نباید از آن غافل شوند، تاثیر رنگ در طراحی سایت فروشگاهی است. رنگ بندی مناسب سایت فروشگاهی تاثیر زیادی در جذب مخاطبین و جلب توجه آن‌ها نسبت به سایت دارد. استفاده از رنگ‌های جذاب کمک می‌کنند که مشتریان در نگاه اول جذب سایت شده و زمان بیشتری را در آن سپری کنند. به علاوه رنگ‌ها در جلب توجه مشتریان نسبت به یک بخش از سایت یا محصول نیز موثر هستند. برای مثال اگر در سایت فروشگاهی خود بخشی برای محصولات تک یا تخفیف دار دارید، با استفاده از رنگ می‌توانید این بخش را مجزا کنید تا مشتریان به محض ورود به سایت مستقیما به این بخش مراجعه کرده و خرید را راحت‌تر انجام دهند.

۱. رنگ مناسب سایت فروشگاهی

رنگ‌ها تاثیر زیادی در سایت‌های فروشگاهی دارند اما هر رنگی مناسب سایت فروشگاهی نیست. رنگی که برای قالب و طراحی سایت فروشگاهی استفاده می‌شود نه باید مشتری را خسته کند و نه باید به گونه‌ای باشد که تمام تمرکز مشتری را به خود جلب کند. در واقع رنگ باید جذب اولیه را انجام دهد و باقی مراحل جذب مشتری برای خرید به وسیله محصول انجام شود. به علاوه برندها می‌توانند با استفاده از رنگ سایت خود را در ذهن مشتری ماندگاری کنند. برای مثال زمانی که از سایت‌های فروشگاهی زرد و نارنجی صحبت می‌شود تمام افراد به یاد سایت آمازون می‌افتند یا با صحبت در مورد سایت‌هایی که تم قرمز رنگ دارند، افراد فروشگاه‌هایی مانند دیجی کالا را به یاد می‌آورند.

۲. نکات مهم در انتخاب رنگ فروشگاه اینترنتی

از جمله نکات مهم در انتخاب رنگ فروشگاه اینترنتی می‌توان به نوع محصولات اشاره کرد. برای مثال اگر محصولی مربوط به کودکان دارید و فروشگاه شما در زمینه فروش پوشاک یا اسباب بازی کودک فعالیت می‌کند، استفاده از رنگ‌های جذاب و شاد انتخابی مناسب برای طراحی زمینه فروشگاه است. همچنین در فروش محصولاتی مانند لوازم تولد یا عروسی هم استفاده از رنگ‌های شاد کاربردی است اما اگر سایت شما محصولاتی مانند کتاب یا سایر کالاهای فرهنگی را به فروش می‌رساند بهتر است رنگ‌هایی مانند طوسی، آبی یا سبز را برای فروشگاه خود انتخاب کنید.

از دیگر نکات مهم در انتخاب رنگ فروشگاه اینترنتی می‌توان به رنگ سایت‌های رقیب اشاره کرد. برای مثال اگر رقیب شما سایتی با رنگ آبی دارد، انتخاب رنگ‌های مشابه حس تقلید را در مشتری ایجاد می‌کند. در چنین شرایطی انتخاب بهتر استفاده از رنگ مکمل یا رنگ مقابل آبی در چرخه رنگ‌ها است. نوع مشتریانی که به سایت مراجعه می‌کنند هم در انتخاب رنگ تم و قالب سایت موثر هستند. برای مثال اگر بیشتر مشتریان شما خانم‌ها هستند استفاده از رنگ‌های مناسب روحیات آن‌ها، جذابیت سایت را دو چندان می‌کند.

 

سایت چند فروشگاهی (Market Place) چیست؟

کمی قبل‌تر سایت‌های دراپ شیپینگ به عنوان یکی از انواع سایت‌های فروشگاهی معرفی شدند. همان‌طور که گفته شد این سایت‌ها خود تامین کننده محصولات نبودند و بعد از دریافت سفارشات مشتریان، محصول را از تامین کننده‌ای دیگر خریداری کرده و به دست مشتری می‌رسانند. سایت‌های فروشگاهی اما نوع دیگری هم دارند که به آن مارکت پلیس یا سایت چند فروشی گفته می‌شود، اما آیا می‌دانید سایت چند فروشگاهی (Market Place) چیست و چه کاربردی دارد؟ در این گونه سایت‌ها چند تامین کننده وجود دارند که محصول را با قیمت، شرایط و گارانتی‌های مختلف به فروش می‌رسانند. مشتریان در چنین سایت‌هایی این امکان را دارند که محصول مورد نظر خود را از فروشنده‌ای که با شرایط آن‌ها سازگارتر است خریداری کنند.

این نوع سایت‌های فروشگاهی را می‌توان به یک بازار دیجیتالی تشبیه کرد و تامین کننده‌ها را به عنوان غرفه‌داران این بازار معرفی کرد با این تفاوت که معرفی مشخصات محصول و ویژگی‌های آن از سمت سایت اصلی انجام می‌شود و تامین کنندگان صرفا نوع گارانتی و قیمت محصول را مشخص می‌کنند. از نمونه‌های شناخته شده سایت‌های مارکت پلیس می‌توان به دیجی کالا در ایران و سایت معروف آمازون در دیگر کشورهای دنیا اشاره کرد.

 

روش های افزایش فروش در فروشگاه های آنلاین

هدف از راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین و طراحی سایت فروشگاهی، افزایش فروش در شرایطی است که بیشتر افراد از ابزارهای تکنولوژی برای فعالیت‌های روزمره خود استفاده می‌کنند. فروشگاه‌های آنلاین در چنین شرایطی باید با روش‌های افزایش فروش و تبلیغات موثرتر آشنایی داشته باشند. روش های افزایش فروش در فروشگاه های آنلاین تنوع زیادی دارد. بیش از ده ها روش برای انجام این کار وجود دارد که بسیاری از آن‌ها افزایش فروش و معرفی سایت به مشتریان را تضمین می‌کنند.

۱. استفاده از تخفیفات

استفاده از تخفیفات یکی از روش هایی است که با کمک آن می توان به بیشتر شدن فروش سایت خود کمک کرد. در حالت عادی و فروش به شیوه سنتی هم مشتریان بیشتر جذب فروشگاه هایی می شوند که تخفیفات بیشتر و جذاب تری ارائه می کنند. استفاده از تخفیفات فصلی، تخفیف در مناسبت های خاص، تخفیف برای مشتریانی که خرید بیشتری از سایت انجام میدهند و موارد مشابه دیگر، تاثیر زیادی بر افزایش فروش فروشگاه های آنلاین دارد.

۲. استفاده از جوایز

استفاده از جوایز یکی دیگر از روش هایی است که با کمک آن می توان فروش خود را افزایش داد. برای مثال به منظور افزایش فروش محصولاتی که به دلیل قیمت بالاتر احتمال خرید آنها کمتر است، میتوان یک محصول جانبی و مرتبط را به عنوان جایزه خرید آن محصول در نظر گرفت. از نمونه های چنین کاری میتوان به جایزه دادن یک سیم کارت یا هندزفری در کنار فروش گوشی در سایت های فروش موبایل و تجهیزات اشاره کرد.

۳. استفاده از پرفروش ترین محصولات

استفاده از پرفروش ترین محصولات در منوی اصلی سایت یکی دیگر از راه هایی است که به افزایش فروش سایت فروشگاهی کمک می کند. یکی از تجربه های مشترک همه ما انتخاب محصولات پرفروش سایت ها به جای محصولی است که دقیقا مورد نظر ماست. اعتماد به محصولی که فروش بیشتری دارد راحت تر انجام می شود و همچنین سایت های فروشگاهی با تمرکز بر چنین موضوعی می‌توانند احتمال خرید مشتری از فروشگاه خود را افزایش دهند.

۴. ساخت ویدیوهای معرفی محصول

یکی دیگر از راه های افزایش فروش محصولات در سایت های اینترنتی فروش، ساخت ویدیو های معرفی محصول است. هیچ چیز به اندازه یک فیلم کامل که محصول را به تمام جزئیات آن معرفی می کند در جلب اعتماد مشتریان تاثیر گذار نیست. بعلاوه زمانی که مشتری با تمام جزئیات یک محصول آشنایی پیدا می کند رغبت بیشتری به خرید آن نیز خواهد داشت.

۵. کاهش ریسک خرید مشتری

با کاهش ریسک خرید مشتری احتمال خرید او از یک سایت فروشگاهی بیشتر خواهد شد. برای انجام این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال می‌توان تجربیات موفق خریداران را در بخش‌های مختلف سایت به نمایش گذاشت یا درگاه پرداخت امنی برای سایت فروشگاه خود انتخاب کرد. امکان مرجوع کردن کالا، تضمین بازگشت پول در شرایط نارضایتی از محصول، امکان تعویض کالا در صورت وجود مشکل یا مغایرت با معرفی سایت، ارسال رایگان آن، تحویل سریع، مشخص بودن فرآیند ارسال و داشتن نمادهای اعتماد از روش‌هایی هستند که اعتماد مشتری را جلب می‌کنند.

 

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

تا اینجا مطلب گفته شد که اهمیت طراحی سایت فروشگاهی چیست و چه نکاتی در طراحی یک سایت فروشگاهی باید در نظر گرفته شوند، در این بخش اما به موضوع اصلی یعنی فرآیند طراحی سایت فروشگاهی می‌پردازیم. طراحی سایت‌های فروشگاهی هم مانند دیگر سایت‌ها مراحلی دارند و برای اینکه یک ایده خام به سایتی کاربردی و پرفروش تبدیل شود باید تمام این مراحل به درستی انجام شوند. به طور کل مراحل طراحی سایت فروشگاهی را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد.

۱. تعریف محصول

در قدم اول برای طراحی سایت فروشگاهی باید محصول خود را با همه ویژگی‌های آن مشخص کنید. مشخص کردن قالب و فرمتی که سایت بر پایه آن طراحی می‌شود، به این مرحله بستگی دارد. برای تعریف محصول سوالاتی مانند نوع محصل فیزیکی است یا خدمتی مانند مشاوره و آموزش؟ نحوه تحویل محصول به مشتری چگونه است؟ آیا محصول نیاز به انباری مجزا و بزرگ دارد؟ آیا محصول تنوع دارد و موارد مشابه کمک زیادی می‌کنند.

۲. انتخاب نام سایت

در مرحله بعد باید نام سایت را انتخاب کرد. در انتخاب نام سایت می‌توانید از مخفف اسم خود، ترکیب اسم خود با اسم محصول، اسم فروشگاه خود در صورتی که دارای فروشگاهی حضوری هستید و راه‌های مشابه دیگر استفاده کنید. انتخاب نام سایت را می‌توانید به عهده مشتریان هم بگذارید. برای مثال اگر صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارید و این صفحه فعال است، این امکان را دارید که برای انتخاب بهترین نام سایت خود چالشی برگزار کنید و به بهترین گزینه جایزه اختصاص دهید. این کار نوعی تبلیغ قبل از راه‌اندازی سایت هم خواهد بود.

۳. طراحی سایت

در مرحله بعد باید طراحی سایت را آغاز کنید. این کار با ثبت دامنه، خرید هاست، انتخاب قالب سایت، کد نویسی آن، انتخاب رنگ سایت و مراحل دیگر طراحی انجام می‌شود. طراحی سایت کاملا تخصصی است و تنها توسط افراد ماهر و با تجربه در این زمینه امکان‌پذیر است.

۴. دریافت مجوزها

در دیگر سایت‌ها بعد از طراحی و راه‌اندازی سایت، بهره‌وری آن آغاز می‌شود اما در سایت‌های فروشگاهی شروع به کار سایت یک مرحله دیگر هم دارد و آن دریافت مجوزها است. مجوزهای راه‌اندازی فروشگاه، فروش محصول به صورت اینترنتی و راه‌اندازی درگاه‌های پرداخت از اقداماتی هستند که بعد از طراحی باید انجام شوند. با تعریف مجوزها و درگاه پرداخت کار طراحی سایت فروشگاهی به اتمام می‌رسد.

۵. تبلیغ سایت

در نهایت پس از طراحی و آماده شدن سایت نوبت به تبلیغ آن می‌رسد. تبلیغ سایت را می‌توان به شکل‌های مختلفی انجام داد. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، دیگر فروشگاه‌های آنلاین، چاپ بنر یا آگهی از روش‌های تبلیغ سایت فروشگاهی هستند.

 

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

هزینه طراحی سایت فروشگاهی اولین موضوعی است که متقاضیان راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی در مورد آن جستجو می‌کنند اما اهمیت این موضوع زمانی که به یک فروشگاه نیاز داشته باشید، چندان زیاد نیست. اگر فروشگاه خود را به صورت اصولی طراحی کنید و تمام قواعد لازم در راه‌اندازی و مدیریت یک فروشگاه آنلاین را رعایت کنید، هزینه شما برای طراحی، با آغاز فروش محصول جبران خواهد شد. با این حال در مورد هزینه طراحی سایت فروشگاهی می‌توان گفت که قیمت و تعرفه طراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد. حرفه‌ای یا معمولی بودن سایت، امکانات آن، نوع درگاه‌ها، تعداد صفحات، قالبیت‌هایی مانند داشتن چند زبان، امکاناتی مانند آنالیز و تحلیل علاقه و نیاز مشتریان و هزینه‌های ثبت دامنه و خرید هاست از مواردی هستند که هزینه نهایی طراحی سایت فروشگاهی را مشخص می‌کنند.

 

نمونه های برتر و موفق سایت های فروشگاهی در سال 1401

خرید آنلاین و فروش محصولات از طریق فروشگاه‌های اینترنتی چند سالی است که به صورت جدی مورد توجه فروشندگان قرار گرفته است. به خصوص در دوران کرونا و تغییراتی که در سبک زندگی مردم ایجاد کرد، اهمیت وجود فروشگاه‌های آنلاین برای عرضه محصولات چندین برابر شد. به همین دلیل در چند سال اخیر آمار سایت‌های موفق فروشگاهی افزایش چشمگیری داشته است.

از نمونه های برتر و موفق سایت های فروشگاهی در سال 1401 می‌توان به سایت ترب اشاره کرد. هر چند این سایت سال‌ها است که در زمینه فروش محصولات فعال است اما تغییرات آن در دو سال اخیر آن را به یکی از سایت‌های برتر فروش در سال 1401 تبدیل کرده است. دیجی کالا و با سلام از دیگر سایت‌های فروشگاهی موفق 1401 در ایران و آمازون، علی بابا، ای بی، آلگرو از نمونه سایت‌های فروشگاهی موفق در خارج از کشور هستند.

 

خدمات مجریان وب در زمینه طراحی سایت

همان‌طور که بارها به آن اشاره شد طراحی یک سایت فروشگاهی کاری کاملا تخصصی است و صرفا توسط نیروهای ماهر امکان‌پذیر است. یکی از بهترین تیم‌های طراحی سایت ایرانی در حال حاضر، مجموعه مجریان وب است. خدمات مجریان وب در زمینه طراحی سایت بسیار متنوع است. در مجموعه ما علاوه بر طراحی انواع سایت‌ها، به خصوص طراحی تخصصی سایت‌های فروشگاهی، تبلیغات، سئو و پشتیبانی سایت‌ها هم زیر نظر تیمی حرفه‌ای و ماهر انجام می‌شود تا سایت خیلی زود به بازدهی رسیده و نتایج مورد نظر را داشته باشد.

سفارش طراحی سایت به خصوص طراحی سایت‌های فروشگاهی از مجموعه ما اصلا سخت نیست. مشاوران ما در هر مرحله از سفارش شما را راهنمایی خواهند کرد تا این کار را بدون دغدغه انجام دهید. مشاوره در زمینه انتخاب نام سایت، قالب سایت، رنگ بندی سایت، نوع چینش و تولید محتوای سایت و انتخاب بستر مناسب تبلیغات از جمله خدمات مجریان وب در زمینه طراحی سایت به خصوص طراحی سایت‌های فروشگاهی هستند.

 

نتیجه گیری 

حالا که می‌دانید طراحی سایت فروشگاهی چیست و طراحی حرفه‌ای آن چه اهمیتی دارد، انتخاب مجموعه‌ای که طراحی سایت را به عهده آن‌ها گذاشته و در نهایت بهترین سایت را داشته باشید، ساده‌تر خواهد شد. در این مطلب تلاش کردیم تا هر آنچه در زمینه طراحی سایت فروشگاهی باید بدانید را برای شما توضیح دهیم. با این حال در صورتی که نیاز به توضیحات بیشتر در مورد سایت‌های فروشگاهی دارید، این امکان را دارید که از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول 

۱. طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

طراحی سایت فروشگاهی به معنی طراحی یک سایت و بستر اختصاصی برای فروش محصولات به صورت آنلاین و اینترنتی است.

۲. سایت‌های فروشگاهی چند نوع دارند؟

تنوع سایت‌های فروشگاهی بسیار زیاد است و از انواع می‌توان به سایت‌های دراپ شیپینگ و چند فروشی اشاره کرد.

۳. در انتخاب پلتفرم مناسب برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

محیط کاربری پلتفرم و امکاناتی که در اختیار مدیران سایت قرار می‌دهد از نکات مهمی است که در انتخاب پلتفرم مناسب برای مدیریت محتوا و راه‌اندازی سایت فروشگاهی باید به آن توجه کرد.

۴. عناصر مهم در برندسازی کدامند؟

ثبات، هدف، انعطاف پذیری، مشارکت کارکنان، وفاداری، بررسی و آشنایی با رقبا و ایجاد هیجان در مشتریان از عناصر مهم برندسازی هستند.

۵. کدام برند از اصل ثبات در افزایش فروش خود استفاده می‌کند؟

برند کوکاکولا یکی از برندهایی است که با حفظ اصل ثبات، تمام بسترهای فروش آنلاین خود را با یک لوگو و سبک طراحی می‌کند.

۶. سئو سایت‌های فروشگاهی با چه تکنیک‌هایی انجام می‌شود؟

تولید محتوا با کیفیت در وبلاگ سایت، استفاده از برچسب و دسته بندی مطالب، به کار بردن کلمات کلیدی به میزان و شکل مناسب و برندسازی از روش‌های سئو سایت‌های فروشگاهی هستند.

۷. چه روش‌هایی به افزایش فروش در سایت‌های فروشگاهی کمک می‌کنند؟

روش‌هایی مانند جلب اعتماد مشتریان از طریق کاهش ریسک خرید آن‌ها، معرفی محصولات پر فروش به مشتریان، تولید ویدیو به جای محتوای متنی برای معرفی محصولات و استفاده از تخفیف و جوایز از جمله راهکارهایی است که با کمک آن‌ها می‌توان فروش سایت را افزایش داد.

۸. رنگ زرد نماد کدام سایت فروشگاهی معروف است؟

رنگ زرد، رنگ اصلی لوگو و برند بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به آمازون اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *