نحوه تبلیغات در آپارات؛مزایا و هزینه در سال ۱۴۰۱

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

نحوه تبلیغات در آپارات

نحوه تبلیغات در آپارات به چه صورت است ؟ آپارات رسانه ای است که بیش از 60 میلیون مشترک دارد و ترافیکی که روزانه از گوگل دریافت می کند بیش از 20 میلیون نفر می باشد. صرفاً نگاه کردن به این اعداد باید برای متقاعد کردن هر کسی کافی باشد که استفاده از این رسانه به طور قابل توجهی در نمایش یک کسب وکار بسیار تاثیر دارد. شما آماده نیستید که از آن برای ارائه کسب و کار یا محصول خود استفاده کنید، درست است؟ این آمار مربوط به پلتفرم آپارات است و به احتمال زیاد هنگام تماشای فیلم های میزبانی شده در سایت، آگهی های این شرکت را دیده اید. به همین منظور در این مقاله از وبسایت مجریان وب تصمیم گرفتیم در مورد نحوه تبلیغات در آپارات  به شما توضیحاتی را ارائه دهیم. اگر به تبلیغات در این پلتفرم علاقه مند هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا باید بازاریابی در آپارات را جدی در نظر بگیریم؟

حجم ترافیک ورودی گوگل و تعداد کاربران موبایل حاکی از این است که تبلیغات در این پلتفرم مطمئنا باعث شناخته شدن حضور شما می شود. این سرویس فرصتی را ایجاد کرده تا کاربران بتوانند نمایش بالاتری از محصولات خود را با کاربران در میان بگذارند. آپارات مانند یوتیوب توانسته حجم بسیار بالایی از مخاطبان را به سمت خود بکشاند تا هم تولید کنندگان محتوا و هم صاحبین کسب وکارها به درآمد برسند.

  • بیایید مزایای استفاده از این پلتفرم را به صورت کامل بازگو کنیم:

شما این اختیار را دارید که چه کسی تبلیغ شما را ببیند. شما در این سرویس از نوع کلیپ ها، کلمات کلیدی مورد نظر، موقعیت جغرافیایی بیننده و حتی ارائه دهنده خدمات اینترنتی آنها اطلاع می دهید. به این ترتیب شما مخاطبان مناسب را هدف قرار می دهید. تأثیر بازاریابی بر ابزارها به آسانی آشکار است. شما فوراً به اطلاعات و آمار مربوط به تبلیغات خود دسترسی خواهید داشت که می توانید از آنها برای به حداکثر رساندن عملکرد آن استفاده کنید. با استفاده از این فرمول، شما می توانید تعداد دفعاتی که یک شخص تبلیغات شما را مشاهده کند، تعیین کنید. شما می توانید یک دکمه تماس برای اقدام (CTA) به تبلیغات خود اضافه کنید تا کاربران را به صفحه خاصی در وب سایت خود بفرستید. این پلتفرم ممکن است توسط هر شرکتی، صرف نظر از بودجه، برای ارائه برند، محصول یا خدمات خود استفاده شود. هزینه تبلیغات در آپارات به ازای نمایش آگهی تعیین می شود. مزیت اضافی تبلیغات در آپارات داشتن پسوند آگهی رایگان است. با انتخاب این افزونه، مصرف کننده هنگام تماشای فیلم در معرض تبلیغ شما قرار می گیرد و ناخودآگاه آن را به خاطر می آورد.

تبلیغات مرتبط با اپارات در کدام قسمت ها ظاهر می شوند؟

تبلیغات در بسیاری از بخش های پلت فرم به بینندگان ارائه می شود. با این وجود، می توان انواع نقاط تبلیغاتی ویدیویی در آپارات را به دو گروه مجزا دسته بندی کرد:

  • در حین مشاهده

در طول مدت پخش یک ویدئو، بینندگان در معرض دو نوع تبلیغات مختلف قرار می گیرند. برخی از آنها در قالب بنر و برخی دیگر به صورت ویدیویی هستند.

    • ویدئو :

      این گزینه تبلیغات شرکت را در ابتدای ویدیوی اصلی (Pre roll)، وسط ویدیوی اصلی (Mid roll) یا هر دو پخش می کند. حدود 15 ثانیه طول می کشد. با این حال، تنها شش ثانیه اول تضمین می شود که نشان داده شود، زیرا مخاطب ممکن است تبلیغات را فراتر از آن نقطه رد کند.

    • بنر :

      می توانید ویدیوها را با بنرهایی جایگزین کنید که می توان روی آنها کلیک کرد. این بنرها در حین مشاهده نیز روی صفحه نمایش داده می شوند و اغلب به شکل لغزنده و توقف و پخش بنرها هستند. می توانید لینک صفحه فرود و وب سایت خود را در تبلیغات قرار دهید تا کاربر با یک کلیک به آنجا هدایت شود و فعالیت لازم (اقدام مورد نظر شما) را انجام دهد.

  • ویدیوهای مشابه و نتایج موتورهای جستجو

در این مثال، تبلیغ خارج از فضای ویدیوی اصلی ظاهر می شود:

    • بخش فیلم های مشابه :

      در حین پیمایش سایت، یک لیست توصیه شده از اپارات به بازدید کننده ارائه می شود که شامل تبلیغات شما می شود.

    • صفحه جستجوی نتایج کاربر :

      وقتی شخصی عبارتی مرتبط با کلمه کلیدی شما را جستجو می کند، تبلیغ شما در نتایج جستجو ظاهر می شود.

    • در نتایج برای جستجوی هشتگ :

      اگر کاربر هشتگ های شما را جستجو کند، تبلیغات همچنان در نتایج جستجو ظاهر می شود.

انواع تبلیغات در آپارات

در این سرویس، تمامی تبلیغات را می توانید به دوصورت اجرا کنید:

  •     تبلیغ گسترده

میزان نمایش تبلیغات در این استراتژی قابل توجه است زیرا شناخت برند را افزایش می دهد. البته کلیک روی آنها یک گزینه است و با افزودن لینک می توانید بازدید کننده را به وب سایت مناسب هدایت کنید. انتخاب اینکه چه دستگاه‌ها، چه زمانی و برای مشترکین اپراتور آگهی ارائه می‌شود، عامل بسیار مهم دیگری است.

  •     تبلیغ هدفمند

در این روش، دست شما  برای انتخاب هدفگذاری کمی بازتر است. شما می توانید اطلاعات زیر را علاوه بر سیستم عامل کاربر و ارائه دهنده خدمات اینترنت در اینجا وارد کنید:

    • ناحیه جغرافیایی
    • کانال های اجرا
    • دسته های مورد علاقه
    • عبارات جستجویی که می خواهید تبلیغات برای آنها نمایش داده شود.

هزینه تبلیغات در آپارات چه مقدار می باشد؟

هزینه تبلیغات در این پلتفرم به عهده شماست. ابتدا باید کیف پول خود را شارژ کنید قبل از اینکه به پلتفرم اعلام کنید که چقدر مایلید برای هر نمایش تبلیغاتی ارائه دهید. قیمت پیشنهادی هر نمایش در حوزه ویدیوهای مرتبط و نتایج جستجو از یک تومان شروع می شود. قیمت پیشنهادی به میزان هر نمایش در زمان مشاهده در صورتی که به صورت گسترده باشد از 35 تا 50 تومان و اگر هدفمند باشد از 70 تا 85 تومان است. طبیعتاً اگر قیمت بیشتر باشد، تبلیغ شما بیشتر دیده می شود. در واقع، اگر هزینه خیلی کم باشد، مواد حتی دیده نمی شوند. سپس هزینه با تعداد بازدیدهای موفق از آن تبلیغ تعیین می شود. اکنون زمان آن است که با شما در مورد رویه ها و استراتژی های تبلیغ در آپارات صحبت کنیم!

چه نوع ویدئوهایی برای تبلیغات در آپارات مناسب هستند؟

درست است که شما هدف گذاری و قیمت گذاری هر نمایش را در این پلت فرم تعیین می کنید. با این وجود، ملاحظاتی وجود دارد که باید برای بهبود نتایج و افزایش کارایی رعایت کنید. قبل از ایجاد ویدیو، توصیه می شود دستورالعمل های پلتفرم را مطالعه کرده و به آنها توجه زیادی داشته باشید. آپارات مانند هر پلتفرم دیگری محدودیت های خاص خود را دارد و در صورت عدم رعایت آنها به شما اجازه درج آگهی را نمی دهد. در این پلت فرم، تبلیغات در شش ثانیه اول دیده می شود. شما باید بتوانید تنها در چند ثانیه مخاطب را متقاعد کنید که در مورد مطلب شما بیتر بخواند و یا روی آن لینک کلیک کند. برای این کار، باید با اصول تولید یک تبلیغ جذاب آشنا باشید و مطالب خود را بر اساس آن توسعه دهید. در کلام اخر باید این نکته را هم عرض کنیم که تبلیغات هر چه قدر هوشمندانه تر و با کیفیت بالاتری ساخته شوند شانس شما را برای فروش یک محصول و یا نمایش یک کسب وکار بالاتر خواهد برد. امیدواریم که با مطالعه این مقاله آگاهی کافی را در زمینه نحوه تبلیغات در آپارات به دست آورده باشید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *