نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت چیست ؟

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

نرخ تعامل چیست ؟ یکی از مهمترین معیارها در اینستاگرام مارکتینگ اینگیجمنت می باشد. عملکرد خود را به کمک  این نرخ می توانید محاسبه و ارزیابی کنید و از علایق دنبال کنندگان خود در اینستاگرام آگاه شوید. با دانستن این نرخ شما میتوانید انتخاب هوشمندانه‌تری را تولید و طبق ذائقه مخاطب پیش ببرید. برای سنجش میزان موفقیت استراتژی در شبکه های اجتماعی دانستن این نرخ ضروری می باشد. این نرخ میزان تعامل مخاطب با یک محتوا را  نشان می دهد. با این مقاله از مجریان وب همراه باشید.

اینگیجمنت ریت یا نرخ تعامل چیست؟

نسبت میزان مشارکت کاربران اینستاگرام با محتوایی که تولید نموده اید به تعداد کل فالوور های شما   با این عنوان شناخته می شود. امروزه این نرخ به تعداد لایک , کامنت , ویو ,  هشتگ , تعامل در آی جی تی وی و استوری بستگی دارد. در زمینه مارکتینگ این نرخ بسیار در اینستاگرام اهمیت دارد.  با توجه به آن می توانید مقدار محتوای جذاب از نظر فالوور ها را تشخیص دهید. اهداف بازاریابی شما با جذب مخاطب محقق می شود. وقتی شما حساب کاربری بیزینس را در اینستاگرام می سازید با افزایش بازدید از صفحه خود می توانید تعامل یا فالوور های خود را افزایش دهید. اگر محتوایی که تولید می کنید کامل لایک اشتراک گذاری ذخیره سازی پایینی را دارد نمی توانید از آن محتوا انتظار داشته باشید که در زمینه مارکتینگ و بازاریابی برند شما موفق عمل کند. میزان وفاداری فالوور نسبت به حساب کاربری توسط این نرخ نشان داده میشود. این نرخ با میزان علاقه و تعامل مخاطب با محتوا ارتباط مستقیمی دارد

 

عوامل موثر بر روی نرخ تعامل

تکنیک هایی جهت افزایش اینگیجمنت وجود دارد که به طور طبیعی باعث بالا رفتن آن می گردد. صعود نرخ نیازمند حوصله و زمان است.  یکی از این تکنیک ها تعامل رفتاری دو طرفه می باشد.  شاید این موضوع چندان در نگاه اول مهم نباشد اما بسیاری از برندها نسبت به دایرکت ها و کامنت ها بی اهمیت می باشند. یا حتی دسترسی به کامنت را مسدود میکند. اصلاً اهمیتی ندارد که تعداد دایرکت ها و کامنت های شما زیاد است شما باید بازخوردهای مثبت و منفی را نسبت به کامنت ها برای پست های خود ارائه دهید زیاد بودن تعداد کامنت ها توجیه خوبی برای عدم پاسخگویی به آنها نیست .این کار باعث می شود که مخاطب متوجه این موضوع شود که شما برای نظر آن ارزش قائل شدید هر چه شما بیشتر به کامنت ها پاسخ دهید الگوریتم اینستاگرام بیشتر محتوای شما را مناسب برای نشان دادن به سایر کاربران تشخیص میدهد و شانس راه یافتن شما به اکسپلورر افزایش می یابد.

 

 چاشنی سرگرمی به مقدار لازم

با اضافه کردن طنز و سرگرمی مرتبط با محتوای کسب و کار خود می توانید به فرهنگ عموم مردم نزدیک شوید. تلفیق اتفاقات روزمره با موضوعات مربوط به حرف های شما برای مخاطبین بسیار جالب توجه است. استوری ابزاری است که شما برای ایجاد چاشنی و سرگرمی می توانید از آن استفاده کنید. نباید از چارچوب ها و خط قرمز های برند خود عبور کنید بلکه باید با لحن متناسب و هویت شایسته برند خود مخاطب را سرگرم کنید.

 

 محتوا فراتر از معرفی محصول

امروز مخاطبین بیشتر به معرفی محصول در اینستاگرام توجه دارند. برای مخاطبین جذاب است که کارمندان شرکت را ببینند مراحل تولید محصول را بدانند و با داستان این کسب و کار به دنبال می‌کنند آشنا شوند. بهترین مکان برای اشتراک گذاری این جزئیات از حرفه کار و برند شما فضای اینستاگرام می باشد با این کار مشتری به شما احساس نزدیکی بیشتری خواهد کرد و در نتیجه به برند شما علاقه مند خواهد شد و در نهایت نرخ تعامل شما افزایش خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی: چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم ؟

 

 نحوه محاسبه نرخ تعامل یا اینگیجمنت در اینستاگرام

محاسبه این نرخ کار آسانی نیست و روش‌های فراوانی برای آن وجود دارد. معمولاً از تعداد لایک و کامنت آن را محاسبه میکنند. برخی دیگر معتقدند که میزان ذخیره شدن پست نیز در این نرخ موثر است . نظر دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که میزان لایک و کامنت ارزش برابری در نرخ تعامل ندارند.

 

سه شیوه رایج محاسبه  اینگیجمنت

  • بر اساس فالوور 

در این روش تعداد لایک و کامنت های یک اکانت جمع شده و با تعداد فالوور های آن تقسیم می گردد عدد به دست آمده در100 ضرب خواهد شد. این فرمول عمومی و داده های آن به راحتی قابل دسترسی می باشند. وقتی بخواهید صفحه خود را با صفحه رقیب مقایسه کنید می توانید به راحتی به میزان فالوور لایک و کامنت آن دسترسی داشته و نرخ تعامل آن را بررسی کنید.

  • بر اساس ایمپرشن

در این روش تعداد لایک و کامنت ها با یکدیگر جمع شده و بر میزان ایمپرشین تقسیم می شود .  عدد حاصل در 100ضرب می گردد .  این روش بسیار دقیق تر از روش قبل می باشد با این شیوه متوجه خواهید شد که چه تعداد از فالوور هایی که پست را دیدند با آن تعامل برقرار کرده‌اند.

  •  تعامل با لحاظ کردن میزان ذخیره شدن

این شیوه بر اساس ایمپرشین عمل میکند. تعداد لایک کامل و ذخیره شدن پست با یکدیگر جمع شده و بر ایمپرشین تقسیم خواهد شد. عدد حاصل در100 ضرب می گردد. متاسفانه به طور کلی شیوه دقیق و شاخصی برای اینگیجمنت یا نرخ تعامل موجود نمی باشد و استفاده از روش های مختلف به هدف شما بستگی دارد.  امروزه ابزار های زیادی برای محاسبه آن وجود دارد بعضی از این ابزار ها خارجی هستند مانند ابزار SocialBlade , Ninjalitics, Triberr  و برخی از  آنها جهت تحلیل و  در ایران نیز وجود دارد مانند ابزار Neolyze.  ابزارهای نامبرده شده تا این قسمت همگی رایگان بودند اما ابزار Hyperauditer پولی می باشد.

 در نهایت یکی از بهترین ابزار های برسی نرخ تعامل  که شما می توانید برند خود و دیگران را به بهتریننحو مورد بررسی قرار دادهد و تحلیل کنید insight در اینستاگرام می باشد بررسی آماری که اینستاگرام در اختیارتان قرار می دهد باعث شناخت بیشتر فالوورهای شما شده و همچنین عملکرد شما را بهبود خواهد بخشید و در پیشرفت کسب و کار شما بسیار موثر خواهد بود. استفاده از روش های مستمر و خوب به افزایش بازدید و تعامل کسب و کار شما کمک خواهد کرد و شما برند موفق و پرطرفداری را خاهید داشت

شما میتوانید برای دریافت خدماتی نظیر طراحی سایت، تبلیغات، تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت خود و یا در صورت داشتن هرگونه سوال با کارشناسان و مشاوران ما در مجریان وب در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *