روش های موثر در افزایش بازدیدکننده سایت به صورت کاملا عملی و تضمینی

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

چه روش هایی در افزایش بازدیدکننده سایت موثر است؟ هر چقدر هم که کسب و کارمان به درد مخاطب بخورد، اگر نتوانیم ترافیک بازدید سایت را افزایش دهیم، فایده ای ندارد. امروزه افزایش ترافیک سایت مهم است و مهم تر آنکه وب سایتی داشته باشیم که بازدیدکنندگان را در سایت شما بیشتر نگه دارد. حال در این مقاله نکاتی را با هم مرور خواهیم کرد که نه تنها بازدیدکنندگان زیادی را به سمت سایت هدایت کند بلکه آنان را در سایت ماندگارتر نماید.

 

چگونه با ایده های خلاقانه ترافیک سایت خود را افزایش دهیم؟

با پیشرفت روز افزون سایت ها در گوگل و افزایش هر روزه آن ها، هر سایتی از نظر گوگل رتبه بیشتری کسب می کند که، ترافیک بیشتری داشته باشد . همه صاحبان سایت ها، به دنبال این هستند که از روز پیش هم ترافیک بیشتری، در سایتشان داشته باشند. چندین حرفه و نکته برای این که افزایش ترافیک داشته باشید وجود دارد.

 

افزایش ترافیک سایت

 

مثلا برای فروش بیشتر محصول جدیدی که، به سایتتان اضافه کرده اید می توانید برای آن از جملات جذاب و خارق العاده ای استفاده کنید. این نکته ها را اگر در اصول طراحی سایت خود رعایت کنید می توانید شاهد سرازیر شدن مشتریان به سایت خود باشید. کارهایی مثل باز کردن حساب کاربری در شبکه های اجتماعی و تبلیغاتی که در این صفحه ها انجام می شود و یا هک های بازار های غیر سنتی از عواملی هستند که می توانند ترافیک سایت شما را افزایش دهند.

 

7 روش موثر برای افزایش بازدید کننده سایت در گوگل

    • بهینه سازی سایت با کلمه کلیدی مناسب:

      یکی از ترفند هایی که می توانید برای افزایش بازدید کننده در گوگل استفاده کنید بهینه کردن وب سایت است. برای این کار باید تمام تمرکزتان را روی کلمه های کلیدی قرار دهید، تا بهترین کلمات را در محتوای وب سایت خود استفاده کنید. اغلب اوقات دو کلمه کلیدی برای سایت کافی است.

برای پیدا کردن کلمه های کلیدی مناسب، بهتر است از ابزارهایی که برای سئو استفاده می شوند کمک بگیرید. کلمه های کلیدی که برای سایت استفاده می کنید باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ این کلمه حجم جست و جوی ان ها باید کمتر از 10000 جست و جو در ماه باشد و بعد از چند ماه که از راه اندازی سایتتان گدشت می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید که در ماه بیشترین جست و جو را داشته اند. این قسمت از طراحی سایت را باید، با قدم های محکم جلو بروید و از کلمات کلیدی متناسب استفاده کنید.

    • انتخاب رنگ مناسب برای افزایش بازدیدکننده سایت :

      استفاده از رنگ مناسب در صفحات وب سایت، تاثیری زیادی از نظر روانی با مخاطبان سایت دارد. سعی شود از رنگ های جیغ و بسیار کمرنگ خودداری شود. 2 تا 3 رنگ در سایت بکار ببرید و رنگ ها با هم هارمونی داشته باشند. رنگ هر صفحه را متفاوت نکنید و از یک استاندارد استفاده کنید.

برخی از رنگ های رایج در طراحی سایت عبارتند از :

      • زرد، قرمز و سفید
      • آبی و سفید
      • قرمز، خاکستری و سفید
      • آبی، نارنجی و سفید
      • زرد، خاکستری و سفید
    • انتخاب رنگ مناسب پشت زمینه صفحات :

      رنگ پشت زمینه صفحات وب، تاثیری زیادی روی بازدیدکنندگان دارد. باید رنگ پشت زمینه را جوری انتخاب کرد تا متون خوانا باشند و به راحتی بتوان دید. خوانا بودن لینک های داخل صفحه نیز اهمیت دارد. غالبا در طراحی سایت ها، رنگ پیش فرض لینک ها قبل از بازدید (آبی) و رنگ بعد از بازدید (بنفش) می باشد و حتما این رنگ ها را تغییر ندهید.

    • سرعت بازشدن صفحات سایت :

      اگر وب سایت شما زمانی بیش از یک دقیقه طول می کشد تا صفحه را لود و یا باز نماید و محتوای مناسب و تولید شده ای ندارد، حتما با ریزش بازدیدکنندگان مواجه خواهید شد. گرافیک استفاده شده در صفحات باید، حداقل باشد. از فلش های متعدد برای بنرهای سایت خود استفاده نکنید. یک وب سایت حرفه ای باید در کمترین زمان ممکن، صفحات خود را لود نماید.

 

سرعت بازشدن صفحات سایت

 

    • لوگو ( آرم )

      برای اینکه وب سایت شما راحت تر پیدا شود، از یک آرم و لوگوی ساده و مفهومی استفاده کنید و صفحات درباره ما و تماس با ما در کنار این مورد می تواند مفید باشد.

    • ایجاد گرافیک خوب در طراحی وب سایت :

      یکی از اصول اصلی برای حفظ مخاطبان سایت و افزایش بازدید آنان، طراحی گرافیکی سایت است . برای وب سایت خود از یک گرافیک خوب و سبک استفاده کنید چراکه هم می تواند مشتری را پای بند نماید و هم افزایش بازدید بیاورد.

    • استفاده از سایت های کدنویسی شده :

      متاسفانه امروزه کمتر نفراتی هستند که سایت ها را کد نویسی می کنند و بیشتر از تمپلیت های آماده استفاده می کنند، که این یک ضربه محکم برای وب سایت شما است. حتی اگر تمام موارد فوق را رعایت کرده باشید.

 

ترفندهای ساده برای افزایش ترافیک سایت

اگر فروشگاهی انلاین دارید بهتر است از ظرفیت های بلاگ آن استفاده لازم را ببرید. به این علت که استفاده از بلاگ ها در افزایش بازدید سایت، تاثیر به سزایی خواهد داشت. اگر سایت شما ایندکس باشد موتور های جست و جو در هنگام سرچ کاربران، بر اساس سئو و رتبه بندی سایت، وب سایت شما را در لیست موارد جست و جو قرار می دهند و این باعث افزایش ترافیک  سایت شما می شود. با به روز رسانی مداوم سایت، موتور های جستجوگر گوگل، به سراغ سایت شما خواهند آمد. در این روش باید محتواهایی که قدیمی شده اند را بردارید و محتواهای جدید را جایگزین آن ها قرار دهید.

 

افزایش ترافیک سایت

 

حتما به یاد داشته باشید محتوایی که قرار است به سایت اضافه کنید با موضوع مرتبط باشد. یکی از ترفندهایی که صاحبان سایت ها برای به روز رسانی محتوای داخل سایت استفاده می کنند این است که از کاربران و مشتریانی که هر روزه به سایت مراجعه می کنند بخواهید نظرات خود را در قسمت انتقادات و پیشنهادات یادداشت کنند. با این کار به گوگل نشان می دهید که هر روزه، محتوای سایت به روز رسانی می شود و صفحه به قولی، تازه نگه داری می شود و این کار باعث افزایش رتبه و درنتیجه افزایش مشتری می شود.

اگر سایت شما از سایر سایت های معتبر و به نام که با موضوع سایت شما هم خوانی دارد و می توان گفت که مشابه و از یک موضوع هستند بک لینک دریافت کند می تواند کمک شایانی در افزایش بازدید سایت شما در گوگل کند. بک لینک ها چگونه می توانند در میزان بازدید سایت شما کمک کنند؟  اگر سایت شما از دیگر سایت ها، بک لینک دریافت کند سیگنال هایی برای گوگل ارسال می شود که نشان دهنده ارزش بالای سایت شما است و از کلمات کلیدی خوبی برای سایت استفاده شده است. بک لینک ها، افراد زیادی را به سمت وب سایت شما هدایت می کند و باعث بالا رفتن رنکینگ سایت می شوند.

زمانی که در سایت های دیگر لینک شما قرار داشته باشد مشتریان می توانند تنها با یک کلیک به سایت شما برسند. برای این که بک لینک دریافت کنید نیازی به پرداخت هزینه نیست. اگر محتوای سایت شما خوب و مفید باشد از سایر سایت ها بک لینک دریافت می کنید. البته راهی وجود دارد که به ان سئو کلاه سیاه می گویند و از آن طریق می توان صرفا برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل  استفاده شود. اما این یک لینک کار غیر قانونی است و سایت متخلف، جریمه خواهد شد.

 

افزایش ترافیک

 

شما می توانید با دادن هدیه و پوئن های مثبت به مشتریان، ترافیک سایت خود را بالا ببرید. کارهایی مانند برگزاری دوره های آموزشی رایگان، قرار دادن قسمتی از فایل ها به صورت رایگان یا 50 درصد تخفیف، ارسال هدیه ای کوچک به همراه کالا اصلی خریداری شده به درب منازل افراد و . . . اگر شما فروشگاه اینترنتی داخل گوگل دارید می توانید با اضافه کردن محصولات جدید به سایت خود، کاربران و  مشتریان را ترغیب کنید تا هر روزه برای دیدن محصول جدیدتان به سایت شما وارد شوند.

آن ها این موضوع را می دانند که اگرهر روز به سایت شما وارد شوند محصولی جدید کشف خواهند کرد. این ترفند راهی بسیار مناسب برای جذب مشتری و فروش بیشتر محصولات خواهد بود. می توانید برای افزایش مخاطبان از پادکست های جذاب و شنیدنی استفاده کنید. استفاده از پادکست ها، بازدید از سایت را به سرعت افزایش می دهد. استفاده از آن مزایایی مانند: افزایش آگاهی از نوع و کیفیت برند مورد نظر، بهبود کاربرد سئو، ایجاد رابطه قوی بین فروشندگان و خریداران. یکی از بهترین نوع محتوایی که می توانید در وب سایت خود قرار دهید استفاده از ویدئو است.

شما می توانید محصولات خود را به صورت یک فایل ویدئویی درست کنید و از صفحه های اجتماعی  مانند اینستا گرام، یوتیوب، شبکه های تلوزیونی و . . به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهید. برای این که بازدید از گوگل و سایت ها افزایش یابد باید، ترفند های مختلف و جذابی برای کاربران ارائه دهید تا آن ها برای وارد شدن به گوگل ترغیب شوند.

 

کلام آخر

افزایش بازدیدکننده سایت و بهبود ترافیک آن، نیازمند تلاش‌های مداوم ورویکردهای متعدد است. هیچ راهکار کاملاً عملی و تضمینی، برای افزایش بازدیدکننده وجود ندارد، اما می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید تا احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *