بازاریابی محتوا چیست ؟ انواع و مراحل کانتنت مارکتینگ

موضوعات اصلی ذکر شده در این صفحه

بازاریابی محتوا چیست ؟

بازاریابی محتوا چیست ؟امروزه می‌توان از بازاریابی محتوا (Content Marketing) به عنوان یکی از قدرتمندترین و کارآمدترین استراتژی‌ های دیجیتال مارکتینگ نام برد. این نوع بازاریابی بر جذب مخاطبان هدف و تبدیل آن‌ها به مشتریانی سودآور از طریق تولید و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد. بعبارتی دیگر، می‌توان گفت که بازاریابی محتوا به فرآیند تولید و تسهیم محتوایی که موجب حفظ مشتریان فعلی و بدست آوردن مشتریان جدید می‌شود، می‌پردازد. بازاریابی محتوا انواع مختلفی دارد که انتخاب هر کدام از این روش‌ها ارتباط کاملا مستقیمی با فضایی دارد که محتوا در آن انتشار می‌یابد، اما تمامی این تکنیک‌ها از یک وجه مشترک اساسی و مهم پیروی می‌کنند و آن تولید محتوای باکیفیت و مناسب است. این که کدام یک از انواع بازاریابی محتوا برای رشد کسب و کار و توسعه برند شما مناسب است، تصمیم مهم و در حقیقت دشواری به نظر می‌رسد. بنابراین در ادامه این مقاله تصمیم داریم که به معرفی مهمترین انواع بازاریابی محتوا بپردازیم و در رابطه با این مسئله که چگونه کسب و کار شما می‌تواند از هرکدام از این موارد جهت جذب مشتری و افزایش فروش بهره ببرد، صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید:سفارش طراحی سایت اختصاصی

 

  • تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی یکی از محبوب‌ترین انواع بازاریابی محتوا، خصوصا در میان کسب و کارهای کوچک، محسوب می‌شود. تولید محتوا متنی و  فرآیند سئو را می‌توان به نوعی مکمل یکدیگر دانست. سئو فرآیند بهینه‌سازی محتوا یا وبسایت‌ها محسوب می‌شود.  پیشتر در مقاله‌ای با عنوان (دیجیتال مارکتینگ چیست؟ ) به موضوع سئو بعنوان یکی از انوع مختلف دیجیتال مارکتینگ پرداخته‌ایم، و آن را مجموعه‌ فعالیت‌هایی در زمینه طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا معرفی کرده‌ایم که منجر به ارتقای رتبه نمایش محتوا یا وبسایت موردنظر در موتورهای جستجویی مانند گوگل شده و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می‌کند. ارتباط سئو و تولید محتوا به قدری تنگاتنگ و به هم مرتبط است که می‌توان اینگونه اظهار داشت که سئو بدون تولید محتوا و تولید محتوا بدون فرآیند سئو، معنا، مفهوم و اثرگذاری خود را از دست می‌دهند. تولید محتوای اثربخش و باکیفیت و به دنبال آن بهینه سازی محتوای تولید شده برای کاربران و موتورهای جستجو مختلف، همان فرآیندی است که به فعالیت تولید محتوا بال و پر داده و آن را به حوزه گسترده و مهمتر بازاریابی محتوا تبدیل می‌کند.

 

 

تولید محتوای متنی

 

 

بیشتر بخوانید: طراحی سایت شرکتی

 

  • تولید محتوای ویدیویی

اگر می‌خواهید که در بازار متغیر و رقابتی امروز، نه تنها به رقابت و بقا ادامه دهید بلکه دیگران از شما بعنوان برندی پیشتاز و شناخته‌شده یاد کنند، باید در وهله اول بتوانید نگاه مخاطبان خود را از سایر رقبا برداشته و به سمت خود خیره کنید. امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی و افزایش ایده‌پردازی‌های خلاقانه، اقشار مختلف جامعه بیش از پیش زمان خود را صرف دیدن محتوای ویدیویی می‌کنند و بعبارتی می‌توان گفت که تماشای ویدیوهای مختلف برای آنان جذابیت بیشتری پیدا کرده است. از طرفی دیگر، تولید محتوای ویدیویی به دلیل تلفیق تصاویر، صدا و متن با یکدیگر، در انتقال پیام به مخاطبان موثرتر عمل می‌کند. بعبارتی، چون یک محتوای ویدیویی قادر است تا پیام را هم به صورت صوتی و هم به صورت بصری به مخاطبین انتقال دهد، می‌تواند میزان باورپذیری مخاطب را افزایش داده و تاثیر بیشتری روی او داشته باشد. اهمیت چندانی ندارد که شما در چه حوزه و صنعتی مشغول به فعالیت هستید، ویدیوها می‌توانند گزینه مناسبی برای شرح آن چیزی باشند که شما در نظر دارید تا به تأسی از آن، از مخاطبین خود بازخورهای مثبت دریافت کنید.

 

بیشتر بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی

 

  • تولید محتوای تصویری

تصاویر بر افزایش گیرایی و کیفیت فرآیند بازاریابی محتوا تاثیر بسیار چشمگیری دارند، چه از آن‌ها به صورت تنها و صرف استفاده شود و چه با یک محتوای متنی مناسب همراه شوند. تاثیری که یک عکس  در رابطه با یک موضوع خاص بر ذهن افراد می‌گذارد، بعضا می‌تواند به مراتب قوی‌تر از  تاثیر هر گونه محتوای شنیداری یا متنی دیگر در مورد آن موضوع باشد. عکس‌ها، اینفوگرافیک‌ها، پوسترها، طرح‌های گرافیکی و سایر مواردی از این دست را می‌توان زیرمجموعه تولید محتوای تصویری دانست.

 

بیشتر بخوانید: طراحی سایت صنعتی

 

  • تولید محتوای صوتی

افراد مختلف از روش‌های مختلفی برای کسب اطلاعات و آگاهی از مسائل گوناگون استفاده می‌‌کنند. بنابراین تولید و نشر محتوای صوتی مناسب و باکیفیت می‌تواند به عنوان دریچه‌ای نو برای برقراری ارتباط با گروه جدیدی از مخاطبان مورد نظر شما به شمار رود. ضبط فایل‌های صوتی و یا پادکست‌ها را می‌توان نمونه‌های خوبی از تولید محتوای صوتی دانست. از مزایای مهم این روش می‌توان به این مورد اشاره کرد که افراد حین گوش دادن به فایل صوتی شما می‌توانند به کارهای مختلف دیگری که در زندگی روزمره با آن‌ها مواجه‌اند نیز بپردازند، برای مثال آن‌ها می‌توانند با فراغ بال در هنگام انجام رتق و فتق امور خانه، ورزش، رانندگی و… به پادکست‌های شما گوش کنند و پیام آن را به درستی دریافت کنند. همچنین این روش گزینه بسیار مناسبی برای برقراری ارتباط با مخاطبین نابینای شما به حساب می‌آید و می‌تواند بیانگر میزان توجه و احترام شما به آن‌ها باشد.

 

بیشتر بخوانید:خدمات سئو سایت

 

کلام اخر

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. همچنین اگر قصد طراحی سایت حرفه ای را دارید می توانید با مراجعه به بخش تماس با ما، و از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با کارشناسان و مشاوران مجموعه مجریان وب در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *